aslında bu parçanın adı katalitik konvertör dür, ebayda universal katalitik konvertörler var 60 $ civarında, aracın motor gücüne ve yakıt tipine göre universal convertörler alınabilir, yalnız şekil ve ebatlara dikkat edilmeli, universal olsada araç sınıfına göre şekiller ve boru giriş çıkış ölçüleri değişebiliyor.
muayne sırasında ölçüm yapılmadığından bozuk olup olmadığına yada görevini yerine getirip getirilmediğine bakılmıyor sadece belli bir yaştan sonraki arabalarda olup olmadığınına bakılıyor.
bizim araçlarda 1 tane oksijen sensoru var, eger 2 tane olsaydı önce ve sonra olarak, katalitik konvertorun çalışıp çalışılmadığı arıza ışığı sayesinde anlaşılabilirdi, oksijen sonsorleri konvertorden önceki ve sonraki oksijen seviyelerini ölçerek cihazın çalışıp çalışmadığını çıkarabiliyor. öndeki sensorler tamamen aracın çalışmasıyla ilgili yakıt oksijen karışımı için ama arkadaki sensor konvertorun çalışmasıyla ilgili, eski aracımda 4 tane vardı, ve çok uğraşmıştım zamanında, ayrıca katalitik konvertor çıkarıldığında aracın performansı artar, yalnız yakıt sarfiyatıda artıyor.