ben şimdiye kadar klimayı normal çalıştırıyordum. bu yazılanlardan bir tanesi bile aklıma gelmiyordu. bilmedigim çok şey oldugunu anladım bu konuda. herkesin arabasında klima var ama banada kimse napıyosun bu devirde klima açılırmıda demedi.. ben kara usül çalıştırma prensibiyle kullandım yıllarca. bişeyde olmadı gerçi.
mümkün olduğunca test etmeye çalıştım ve gördüğüm 0.3 lt artırıyor.
sormak istediğim birşey var: dün spil'e tırmanırken çok sıcaktan tırstım ve kimayı açamadım. you bilenler vardır, sürekli dik tırmanış. motor yoldan zorlanırken, hava da aşırı sıcakken bir de klimanın yük bindirmesinin bir zararı olur mu?
www.antflame.com
hiç bir araç için yokuşta klimayı kapatın diye birşey yoktur heraldeancak en büyük zarar sanırım çekişten düşer, bizde araba yürümesin koşsun diye basarız gaza, bu şekilde fazla yüklenildiği için hem motoru yorup hemde çok yakıt harcayabilir ve tabii hararet yapabilir, çok sıcakta ve uzun süren dik rampalarda biraz klimasız seyahatin faydalı olacağı kanaatindeyim. ben öyle yaparım.
bence klimanın sogutmaması motor hacmiyle ilgili olabilir diye düşünüyorum . gecen gün izmirde 2000 motor bir elentraya bindim 15 sn içerisinde buz gibi etti içeriyi. 1.4 fire motormda 4 5 dk gecmeden rahatlatıcı bir soguk hissedemiyorum
arkadaşlar bildiğim kadarıyla grande puntolarda klima gücünü motordan almıyor diye biliyorum.bu yüzden yokuş çıkarken aracın çekişten düşmesi söz konusu değil.bende 600 km yolu klima açık gittim aracımın klimasının açık alduğunu hissetmedim.yani çekişten falan düşmedi.
birde klimanızdan tam verim almak istiyorsanız kışın ara sıra klimanızı içindeki gaz devir daim olacak kadar çalıştırın.
Arkadaşlar nacizane bende fikir ve tecrübelerimi paylaşmak isterim.Klima açılmadan öncelikle arabanın bir iki dakika kadar çalışması beklenmeli(motorun ve şarj dinamosunun kendine gelmesi için)daha sonra içerisi çok sıcaksa camlar açılıp 15-20 sn sıcak havanın dışarı çıkması sağlanmalı sonrasında klimayı açmalı. Bemim dikkat ettiğim husus klimayı açmadan önce seyir halinde de olsa vitesi boşa alıp debriyaja basarak klimayı açmak.Çünkü iş aracımda başıma gelmişti 2. viteste açtım ve klima kompresör dişlisini kırmıştım üzücü oluyor. Bana göre hızlı giderken klimanın çalışması çok da önemli değil tabi rampalarda harareti kontrol etmekte fayda var. Seyir halindyken fana soğuk hava akışı daha rahat olduğu için soğutmayı daha rahat yapıyor.Şehir içi trafikte bu gerçekleşmediği için biraz performans düşebiliyor.Özellikle dijital klimalarda klimayı kapattıktan sonra hava kapaklarını kendisi kapattığı için motoru stop etmeden 15-20 sn önce klimayı kapatıyorum kapakları kendisi kapatsın ve kendine gelsin diye. Bir diğer konu ise aracı çalıştırmadan önce klimanın kapalı olması.Aksi takdirde hem klimaya zarar hemde motor ve aküye.
Evet Arkadaşlar önceki aracımda aldığımda kompresör arızalı idi ,klimacı tanıdık yaptıktan sonra kesinlikle araç hızlı giderken klimayı devreye sokma , ya iyice yavaşla yada dur öyle devreye al dedi...Okay beyin dediği gibi klima kompresörü aniden motor devrinde dönmeye çalışıyor ve dişliyi kırabiliyor,bende olmadı demeyin, zaten insanın başına bir kez geliyor...
İkinci olarak ta sık sık arabanın önünden tampon ızgaralarından klima radyatörüne hortumla su tutup böcek toz vb şeyleri temizlemek lazımmış soğutmada çok önemli.
benim aracımda da yazın soğutma problemi yaşadım hatta servise bile götürdüm ama kapalı alanda denedikleri için klima gayet güzel içeriyi soğutmuştu. en verimli olarak uzun yolda kullanabildim klimayı ama yakıttan biraz yemişti.
bir de babamın başına gelmişti, paylaşmak isterim. arabayı stop ettirmeden önce mutlaka klimayı kapatmak gerekiyor aksi takdirde sigortalarda bir problem yaratabiliyor. Babamın aracında sigortalar yanmıştı ve klimadan kaynaklı olduğu ortaya çıktı. o günden beri farlar dahil bütün elektrik aksamını kapatıp kontağı çeviririm.
geçen sene temmuz ayında dandik clio symbolle merterden sabiha gökçene gitmiştim klimayı sonuna kadar açmıştık. abi inanmazsınız buz dolabını açınca böyle sis gibi yoğun soğuk hava çıkarya dolapdan, işte öyle olmuştu difüzor mü artık neyse ordan aynen buzdolabından çıkar gibi çıkıyodu soğuk hava![]()
arkadaşlar, aracımı yeni aldığım için tecrübelerinize ihtiyacım var, aracım dijital klimalı, sormak istediğim şey şudur, klima sıcaklığını 22 dereceye ayarladığımda, içerideki sıcaklık bu dereceye geldiğinde klima devreden çıkıyormu ? (yani aynı buzdolaplarında olduğu gibi istenilen ısıya ulaştığında kompresör nasıl duruyorsa ) ve dijital klimada en verimli kullanım nasıl olmalı ? bu konuda bana yardımcı olursanız çok sevinirim, ilginize şimdiden teşekkürler.
Punto Evo 1.4 Dynamic S&S Dualogic
FG Monster 4x4 1/6 Off-Road
Revo 3.3 4X4 1/8 Off-Road
Evet aynen dediğiniz gibi arabanın iç sıcaklığını kaç derece olsun istiyorsanız ona getiriyorsunuz. Klima sıcaklığın yükseldiği anda devreye giriyor. Verimli kullanımıda istediğiniz sıcaklığın altında kullanmamanız olur. Otomatik moda alırsanız verimli bir şekilde çalışır.
Arkadaşlar bende araba ilk çalıştırıldığında (tabi arabanın içi kavurucu yaz sıcağında kaynamışken) bir yerde okuduğum yazıya göre, önce camlar sonuna kadar açılır, belli bir süre (sıcaklık yumuşayana kadar) klimada iç sirkülasyon düğmesine basılır ve son ayarda çalıştırılır. Sonra camlar kapatılır iç sirkülasyon kapatılır istenilen sıcaklık ayarlanır.
Merhaba araçı yeni aldığım dönemde hava soğuktu KASIM ayı idi Klimayı pek kullanmadım . Şu günlerde kullanıyorum oda arasıra, bence önce arbayı güneşten korumalıyız park ederken (bu her zaman uygun olmaz) Araçı kullanmamız gerektiği zaman vede hava bayağı da sıcak ise ve arabada sıcakta kalmışsa önce çamları açmalıyız araçın içindeki sıcak hava dışarı boşalsın daha sonra arabayı çalıştırıp hareket edilmeli ve ortam takip edilip camlar duruma göre kapatılmalı klimayıda aktif hale getirmeli klimayı açarken hangi vitesde olduğuza bakarak debriyaja basıp klimayı öyle aktif hale getirin motor ve kayışlara yük binmemesi için yada aracı kasmasın saygılar.
Ewet genelde kullanım doğru biliniyor.Servisten aldığım bilgi doğrultusunda araca ilk binerken camlar ve klima fanı açılır, icerdeki ve sistemdeki sıcak hava dışarı çıkarılır. Daha sonra klima tuşuna basılır (hareket halindeyseniz mutlaka debriyaja basın). Çabuk bir soğutma istiyorsanız dış hava girişini kapatın.Yüksek hız ya da rampa klimaya zarar vermez. Park etmeden önce mutlaka 1-2 dk. klimayı kapatıp fan konumunda klimanın kurumasını sağlayın aksi taktirde oradaki nem ve ortam sıcaklığı bakteri üremesine sebep olur. (ewdeki klimalarda da aynı şekilde kullanırsanız daha sağlıklı olur.) Hemde bir daha ki çalıştırmanızda nem kokusu almamış olursunuz. Bir diğer konu da sağlıklı oturma sıcaklığı 24 derecedir. Araç içindeki havayla dışarıdaki hava sıcaklığı çokfarklı yaparsanız klima çarpması dediğimiz rahatsızlığı yaşarsınız. Dilerim yardımcı olabilmişimdir.
2009 Tekno Gri Multijet Dynamic
2009 Beyaz 1.4 Fire Dynamic
2009 Gümüş Multijet active
2011 Siyah Evo 1.4 Fire Dynamic
2011 Egzotik Evo 1.3 Multijet Dynamic
2011 Beyaz Evo 1.3 Multijet Dynamic
klimayı hareket halinde iken neden debriyaja basıp çalıştıracağız? debriyaja basmadan çalıştırırsak ne olur?
2009 Tekno Gri Multijet Dynamic
2009 Beyaz 1.4 Fire Dynamic
2009 Gümüş Multijet active
2011 Siyah Evo 1.4 Fire Dynamic
2011 Egzotik Evo 1.3 Multijet Dynamic
2011 Beyaz Evo 1.3 Multijet Dynamic
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri