Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
54 sonuçtan 21 ile 40 arası

Konu: Klima nasıl kullanılmalı nelere dikkat edilmeli? Yardım

  1. #21
    ZAFER MUTLU
    zafermutlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/07/2010
    Yaş
    50
    Mesajlar
    1.777
    Nereden
    Sinop
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 445

    Standart

    ben şimdiye kadar klimayı normal çalıştırıyordum. bu yazılanlardan bir tanesi bile aklıma gelmiyordu. bilmedigim çok şey oldugunu anladım bu konuda. herkesin arabasında klima var ama banada kimse napıyosun bu devirde klima açılırmıda demedi.. ben kara usül çalıştırma prensibiyle kullandım yıllarca. bişeyde olmadı gerçi.

  2. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  3. #22
    BAKİ BAKİ
    2000 corsa gls 1,4 16v ov onderbaki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/07/2010
    Yaş
    45
    Mesajlar
    326
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Evo Gri
    Plaka
    06 ** 4
    Edilen teşekkür: 96

    Standart

    Alıntı alperyonar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kontrol ettirin. Zaten bir problem varsa ücretsiz hallederler..

    eyw.

  4. #23
    By xx
    ancester - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/02/2010
    Yaş
    44
    Mesajlar
    275
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 151

    Standart

    Alıntı krakercocuk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abi klima açıkken yakıt ortalaman nasıldı.bende dün yol yaptım klima açıkdı sürekli..biraz sömürme yaptı yakıtı galiba
    mümkün olduğunca test etmeye çalıştım ve gördüğüm 0.3 lt artırıyor.

    sormak istediğim birşey var: dün spil'e tırmanırken çok sıcaktan tırstım ve kimayı açamadım. you bilenler vardır, sürekli dik tırmanış. motor yoldan zorlanırken, hava da aşırı sıcakken bir de klimanın yük bindirmesinin bir zararı olur mu?
    www.antflame.com

  5. #24
    BAKİ BAKİ
    2000 corsa gls 1,4 16v ov onderbaki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/07/2010
    Yaş
    45
    Mesajlar
    326
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Evo Gri
    Plaka
    06 ** 4
    Edilen teşekkür: 96

    Standart

    Alıntı ancester Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    mümkün olduğunca test etmeye çalıştım ve gördüğüm 0.3 lt artırıyor.

    sormak istediğim birşey var: dün spil'e tırmanırken çok sıcaktan tırstım ve kimayı açamadım. you bilenler vardır, sürekli dik tırmanış. motor yoldan zorlanırken, hava da aşırı sıcakken bir de klimanın yük bindirmesinin bir zararı olur mu?
    hiç bir araç için yokuşta klimayı kapatın diye birşey yoktur heralde ancak en büyük zarar sanırım çekişten düşer, bizde araba yürümesin koşsun diye basarız gaza, bu şekilde fazla yüklenildiği için hem motoru yorup hemde çok yakıt harcayabilir ve tabii hararet yapabilir, çok sıcakta ve uzun süren dik rampalarda biraz klimasız seyahatin faydalı olacağı kanaatindeyim. ben öyle yaparım.

  6. #25
    ali ....
    yolcu27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/12/2009
    Yaş
    37
    Mesajlar
    1.081
    Nereden
    Gaziantep
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 214

    Standart

    bence klimanın sogutmaması motor hacmiyle ilgili olabilir diye düşünüyorum . gecen gün izmirde 2000 motor bir elentraya bindim 15 sn içerisinde buz gibi etti içeriyi. 1.4 fire motormda 4 5 dk gecmeden rahatlatıcı bir soguk hissedemiyorum

  7. #26
    ümit Fındıklı
    GP ÜMİT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    30/11/2009
    Yaş
    58
    Mesajlar
    474
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 132

    Standart

    arkadaşlar bildiğim kadarıyla grande puntolarda klima gücünü motordan almıyor diye biliyorum.bu yüzden yokuş çıkarken aracın çekişten düşmesi söz konusu değil.bende 600 km yolu klima açık gittim aracımın klimasının açık alduğunu hissetmedim.yani çekişten falan düşmedi.
    birde klimanızdan tam verim almak istiyorsanız kışın ara sıra klimanızı içindeki gaz devir daim olacak kadar çalıştırın.

  8. #27
    OKAY AKALP
    oki48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/01/2010
    Yaş
    44
    Mesajlar
    53
    Nereden
    Muğla
    Rengi
    Granit Gri
    Plaka
    48 YH 606
    Edilen teşekkür: 55

    Standart

    Arkadaşlar nacizane bende fikir ve tecrübelerimi paylaşmak isterim.Klima açılmadan öncelikle arabanın bir iki dakika kadar çalışması beklenmeli(motorun ve şarj dinamosunun kendine gelmesi için)daha sonra içerisi çok sıcaksa camlar açılıp 15-20 sn sıcak havanın dışarı çıkması sağlanmalı sonrasında klimayı açmalı. Bemim dikkat ettiğim husus klimayı açmadan önce seyir halinde de olsa vitesi boşa alıp debriyaja basarak klimayı açmak.Çünkü iş aracımda başıma gelmişti 2. viteste açtım ve klima kompresör dişlisini kırmıştım üzücü oluyor. Bana göre hızlı giderken klimanın çalışması çok da önemli değil tabi rampalarda harareti kontrol etmekte fayda var. Seyir halindyken fana soğuk hava akışı daha rahat olduğu için soğutmayı daha rahat yapıyor.Şehir içi trafikte bu gerçekleşmediği için biraz performans düşebiliyor.Özellikle dijital klimalarda klimayı kapattıktan sonra hava kapaklarını kendisi kapattığı için motoru stop etmeden 15-20 sn önce klimayı kapatıyorum kapakları kendisi kapatsın ve kendine gelsin diye. Bir diğer konu ise aracı çalıştırmadan önce klimanın kapalı olması.Aksi takdirde hem klimaya zarar hemde motor ve aküye.

  9. #28
    atalay atalay
    atalays - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    21/12/2010
    Mesajlar
    52
    Nereden
    Uşak
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 17

    Standart

    Evet Arkadaşlar önceki aracımda aldığımda kompresör arızalı idi ,klimacı tanıdık yaptıktan sonra kesinlikle araç hızlı giderken klimayı devreye sokma , ya iyice yavaşla yada dur öyle devreye al dedi...Okay beyin dediği gibi klima kompresörü aniden motor devrinde dönmeye çalışıyor ve dişliyi kırabiliyor,bende olmadı demeyin, zaten insanın başına bir kez geliyor...
    İkinci olarak ta sık sık arabanın önünden tampon ızgaralarından klima radyatörüne hortumla su tutup böcek toz vb şeyleri temizlemek lazımmış soğutmada çok önemli.

  10. #29
    Melih Tophanecioglu
    JanRusso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/01/2011
    Yaş
    43
    Mesajlar
    22
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Evo Kirmizi
    Edilen teşekkür: 1

    Standart

    benim aracımda da yazın soğutma problemi yaşadım hatta servise bile götürdüm ama kapalı alanda denedikleri için klima gayet güzel içeriyi soğutmuştu. en verimli olarak uzun yolda kullanabildim klimayı ama yakıttan biraz yemişti.

    bir de babamın başına gelmişti, paylaşmak isterim. arabayı stop ettirmeden önce mutlaka klimayı kapatmak gerekiyor aksi takdirde sigortalarda bir problem yaratabiliyor. Babamın aracında sigortalar yanmıştı ve klimadan kaynaklı olduğu ortaya çıktı. o günden beri farlar dahil bütün elektrik aksamını kapatıp kontağı çeviririm.

  11. #30
    Erhan YALÇIN
    Farklı sadece_erhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/10/2010
    Yaş
    41
    Mesajlar
    1.451
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Bravo Lav Kırmızı
    Plaka
    34BLP269
    Edilen teşekkür: 297

    Standart

    geçen sene temmuz ayında dandik clio symbolle merterden sabiha gökçene gitmiştim klimayı sonuna kadar açmıştık. abi inanmazsınız buz dolabını açınca böyle sis gibi yoğun soğuk hava çıkarya dolapdan, işte öyle olmuştu difüzor mü artık neyse ordan aynen buzdolabından çıkar gibi çıkıyodu soğuk hava

  12. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  13. #31
    Hasan *
    Elektronik Otomasyon asukasan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/05/2011
    Yaş
    45
    Mesajlar
    605
    Nereden
    Tekirdağ
    Rengi
    Evo Gri
    Edilen teşekkür: 195

    Standart

    arkadaşlar, aracımı yeni aldığım için tecrübelerinize ihtiyacım var, aracım dijital klimalı, sormak istediğim şey şudur, klima sıcaklığını 22 dereceye ayarladığımda, içerideki sıcaklık bu dereceye geldiğinde klima devreden çıkıyormu ? (yani aynı buzdolaplarında olduğu gibi istenilen ısıya ulaştığında kompresör nasıl duruyorsa ) ve dijital klimada en verimli kullanım nasıl olmalı ? bu konuda bana yardımcı olursanız çok sevinirim, ilginize şimdiden teşekkürler.
    Punto Evo 1.4 Dynamic S&S Dualogic
    FG Monster 4x4 1/6 Off-Road
    Revo 3.3 4X4 1/8 Off-Road

  14. #32
    Taşkın Cin
    synx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/05/2011
    Yaş
    38
    Mesajlar
    189
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 25

    Standart

    Alıntı asukasan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar, aracımı yeni aldığım için tecrübelerinize ihtiyacım var, aracım dijital klimalı, sormak istediğim şey şudur, klima sıcaklığını 22 dereceye ayarladığımda, içerideki sıcaklık bu dereceye geldiğinde klima devreden çıkıyormu ? (yani aynı buzdolaplarında olduğu gibi istenilen ısıya ulaştığında kompresör nasıl duruyorsa ) ve dijital klimada en verimli kullanım nasıl olmalı ? bu konuda bana yardımcı olursanız çok sevinirim, ilginize şimdiden teşekkürler.
    Evet aynen dediğiniz gibi arabanın iç sıcaklığını kaç derece olsun istiyorsanız ona getiriyorsunuz. Klima sıcaklığın yükseldiği anda devreye giriyor. Verimli kullanımıda istediğiniz sıcaklığın altında kullanmamanız olur. Otomatik moda alırsanız verimli bir şekilde çalışır.

  15. Bu mesajı için 2 kişi synx'ye teşekkür etti:


  16. #33
    Taşkın Cin
    synx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/05/2011
    Yaş
    38
    Mesajlar
    189
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 25

    Standart

    Arkadaşlar bende araba ilk çalıştırıldığında (tabi arabanın içi kavurucu yaz sıcağında kaynamışken) bir yerde okuduğum yazıya göre, önce camlar sonuna kadar açılır, belli bir süre (sıcaklık yumuşayana kadar) klimada iç sirkülasyon düğmesine basılır ve son ayarda çalıştırılır. Sonra camlar kapatılır iç sirkülasyon kapatılır istenilen sıcaklık ayarlanır.

  17. #34
    Hasan *
    Elektronik Otomasyon asukasan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/05/2011
    Yaş
    45
    Mesajlar
    605
    Nereden
    Tekirdağ
    Rengi
    Evo Gri
    Edilen teşekkür: 195

    Standart

    Alıntı synx Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Evet aynen dediğiniz gibi arabanın iç sıcaklığını kaç derece olsun istiyorsanız ona getiriyorsunuz. Klima sıcaklığın yükseldiği anda devreye giriyor. Verimli kullanımıda istediğiniz sıcaklığın altında kullanmamanız olur. Otomatik moda alırsanız verimli bir şekilde çalışır.
    ilginize teşekkür ederim, bu şekilde deneyeceğim...
    Punto Evo 1.4 Dynamic S&S Dualogic
    FG Monster 4x4 1/6 Off-Road
    Revo 3.3 4X4 1/8 Off-Road

  18. #35
    ismail sezer
    Taykel sezerism - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/11/2010
    Yaş
    52
    Mesajlar
    717
    Nereden
    Çanakkale
    Rengi
    Evo Beyaz
    Plaka
    17 NH 501
    Edilen teşekkür: 94

    Teknik Konu Punto evo

    Merhaba araçı yeni aldığım dönemde hava soğuktu KASIM ayı idi Klimayı pek kullanmadım . Şu günlerde kullanıyorum oda arasıra, bence önce arbayı güneşten korumalıyız park ederken (bu her zaman uygun olmaz) Araçı kullanmamız gerektiği zaman vede hava bayağı da sıcak ise ve arabada sıcakta kalmışsa önce çamları açmalıyız araçın içindeki sıcak hava dışarı boşalsın daha sonra arabayı çalıştırıp hareket edilmeli ve ortam takip edilip camlar duruma göre kapatılmalı klimayıda aktif hale getirmeli klimayı açarken hangi vitesde olduğuza bakarak debriyaja basıp klimayı öyle aktif hale getirin motor ve kayışlara yük binmemesi için yada aracı kasmasın saygılar.

  19. #36
    irfan cuşinsa
    blackhawk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/06/2008
    Yaş
    51
    Mesajlar
    1.032
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 248

    Standart

    Ewet genelde kullanım doğru biliniyor.Servisten aldığım bilgi doğrultusunda araca ilk binerken camlar ve klima fanı açılır, icerdeki ve sistemdeki sıcak hava dışarı çıkarılır. Daha sonra klima tuşuna basılır (hareket halindeyseniz mutlaka debriyaja basın). Çabuk bir soğutma istiyorsanız dış hava girişini kapatın.Yüksek hız ya da rampa klimaya zarar vermez. Park etmeden önce mutlaka 1-2 dk. klimayı kapatıp fan konumunda klimanın kurumasını sağlayın aksi taktirde oradaki nem ve ortam sıcaklığı bakteri üremesine sebep olur. (ewdeki klimalarda da aynı şekilde kullanırsanız daha sağlıklı olur.) Hemde bir daha ki çalıştırmanızda nem kokusu almamış olursunuz. Bir diğer konu da sağlıklı oturma sıcaklığı 24 derecedir. Araç içindeki havayla dışarıdaki hava sıcaklığı çokfarklı yaparsanız klima çarpması dediğimiz rahatsızlığı yaşarsınız. Dilerim yardımcı olabilmişimdir.
    2009 Tekno Gri Multijet Dynamic
    2009 Beyaz 1.4 Fire Dynamic
    2009 Gümüş Multijet active
    2011 Siyah Evo 1.4 Fire Dynamic
    2011 Egzotik Evo 1.3 Multijet Dynamic
    2011 Beyaz Evo 1.3 Multijet Dynamic

  20. Bu mesajı için 2 kişi blackhawk'ye teşekkür etti:


  21. #37
    Deniz Bacak
    wosswoss - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/01/2011
    Yaş
    38
    Mesajlar
    250
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Granit Gri
    Plaka
    35 KSB 13
    Edilen teşekkür: 26

    Standart

    klimayı hareket halinde iken neden debriyaja basıp çalıştıracağız? debriyaja basmadan çalıştırırsak ne olur?

  22. #38
    Hasan *
    Elektronik Otomasyon asukasan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/05/2011
    Yaş
    45
    Mesajlar
    605
    Nereden
    Tekirdağ
    Rengi
    Evo Gri
    Edilen teşekkür: 195

    Standart

    Alıntı blackhawk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ewet genelde kullanım doğru biliniyor.Servisten aldığım bilgi doğrultusunda araca ilk binerken camlar ve klima fanı açılır, icerdeki ve sistemdeki sıcak hava dışarı çıkarılır. Daha sonra klima tuşuna basılır (hareket halindeyseniz mutlaka debriyaja basın). Çabuk bir soğutma istiyorsanız dış hava girişini kapatın.Yüksek hız ya da rampa klimaya zarar vermez. Park etmeden önce mutlaka 1-2 dk. klimayı kapatıp fan konumunda klimanın kurumasını sağlayın aksi taktirde oradaki nem ve ortam sıcaklığı bakteri üremesine sebep olur. (ewdeki klimalarda da aynı şekilde kullanırsanız daha sağlıklı olur.) Hemde bir daha ki çalıştırmanızda nem kokusu almamış olursunuz. Bir diğer konu da sağlıklı oturma sıcaklığı 24 derecedir. Araç içindeki havayla dışarıdaki hava sıcaklığı çokfarklı yaparsanız klima çarpması dediğimiz rahatsızlığı yaşarsınız. Dilerim yardımcı olabilmişimdir.
    verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler, bana ve bir çok arkadaşımıza faydalı olacaktır
    Punto Evo 1.4 Dynamic S&S Dualogic
    FG Monster 4x4 1/6 Off-Road
    Revo 3.3 4X4 1/8 Off-Road

  23. #39
    irfan cuşinsa
    blackhawk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/06/2008
    Yaş
    51
    Mesajlar
    1.032
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 248

    Mutlu

    Alıntı wosswoss Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    klimayı hareket halinde iken neden debriyaja basıp çalıştıracağız? debriyaja basmadan çalıştırırsak ne olur?


    Klima kompresörü aniden motor devrinde dönmeye çalışıyor ve dişliyi kırabiliyor.
    2009 Tekno Gri Multijet Dynamic
    2009 Beyaz 1.4 Fire Dynamic
    2009 Gümüş Multijet active
    2011 Siyah Evo 1.4 Fire Dynamic
    2011 Egzotik Evo 1.3 Multijet Dynamic
    2011 Beyaz Evo 1.3 Multijet Dynamic

  24. #40
    kerem *
    krm1983 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    21/04/2011
    Mesajlar
    6.343
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 1665

    Standart

    Alıntı blackhawk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Klima kompresörü aniden motor devrinde dönmeye çalışıyor ve dişliyi kırabiliyor.
    mantıklı gözüküyor

    senza cuore saremmo solo macchine

    Owning an Alfa Romeo? is like having a supermodel as a girlfriend. Yes, she is a bit stupid. Yes, she is expensive but it! She is so damn HOT!

Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon

Benzer Konular

  1. Jant Değişiminde Nelere dikkat edilmeli ?
    imdesign tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 23/01/2012, 03:13
  2. Punto alırken nelere dikkat etmeliyim ?
    tyilgin tarafından Tanışma forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 13
    Son Mesaj: 29/11/2011, 18:33
  3. Dizel araçlar nasıl kullanılmalı
    swath tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 13
    Son Mesaj: 16/07/2010, 16:19
  4. Gp alacagim nelere dikkat edeyim
    ZAK1980 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 17/05/2009, 23:51

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com