Alıntı GP COSKUN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
AYAĞIN ALIŞINCA SORUN KALMAZ
aslında ortada bir sorun yok
2. vites dişlisi diğer viteslerin dişlisinden daha küçük olduğu için
daha çok güc verir 3.-4. 5. viteslere göre
hatta 2 yle kalkabilirsin ama 3 4 5 ile aktarma güçlerinin yetmeyeceği için
kalkış yapamazsın
1 den iki ye attığında verdiğin gazda dengesizlik olur ise fazla verme veya az gaz verme bunu hemen titreme silkeleme olarak hissedersin bu tamamen 2. vitesin kalkış yapacak kadar kuvvetli bir dişlisinin olmasından kaynaklanmakta diğer viteslerde dişliler daha büyük olduğu için aktarabildikleri güç düşük oluyor
mesala durumu şöylede test edebilirsin
2.vitesle 2500 devirle giderken birden ayağını gazdan çek veya birden tam gaz ver ivmelenmeyi veya frenlenme durumunu bariz şekilde ve sertçe hissedersin
aynı işlemi 3.vitesle biraz daha az 4.vitesle dahada az 5. vitesle en az düzeyde hissedersin işte bu durumun nedeni vites dişli oranlarının farkından kaynaklanır ve normal bir durumdur
buna minik bir ek yapayım ben: ikinci vitese geçişleri biraz daha çabuk bir şekilde yaparak aracı kullanıyorum.Ve hızı aldıktan sonra debriyaja bastığımda arabanın bir anda kendini bıraktığını ve silkelediğini hissediyorum.Gayet normal bir durum coşkun abinin dediği gibi.