Eger sası vererek celıstırdıysan baska bır sey olacagını zannetmıyorum muhtemelen o kablo kopuk tesısatı acarak takıp edersen nereden kopuk oldugunu bulabılırsın
Abi noolmuş burda... bilimkurgu filmlerinden alınmış replikler gibi...
Süpersiniz...
Eger sası vererek celıstırdıysan baska bır sey olacagını zannetmıyorum muhtemelen o kablo kopuk tesısatı acarak takıp edersen nereden kopuk oldugunu bulabılırsın
Multimetre ile pin 80 ve T7 rölesinin 85 nolu ayagi arasindaki hatta kopukluk olduğunu tespit ettim. Bu iki nokta arasinda sinyal iletisimi bulunmuyor. T7 nin 85 nolu ayagini harici olarak sasi ile irtibatladim ve arac artik saat gibi eskisi gibi calisiyor. 100 km deneme maksadiyla sürüş yaptim herhangi bir problem cikmadi.
Ancak, ilgili kabloda kopukluk bulundugu icin motor ariza lambasi yanik kaliyor, buna bir cozum gelistirebilir miyim sizce?
1.3 MJ Act 75 HP, 5 lt/100km
Valla burada çok bilimsel işler oluyor. Herkese tebrikler.
en basıt yontemı eger ugrasmak ıstemıyorsanız 80 nolu uctan cıkıs alarak rolenın 85 nolu ucuna verınöle devam edin dıbınden kopmamıstır muhtemelen ortalarda akunun orda bır yerde kopmustur
düzeltiyorum motor kontrol unıtesının 80 nolu ucunu motor ıcı sıgorta kutusunun arkadasındakı kısa soketın 9 nolu pını menekse renklı kabloya baglamanız gerekır aksı taktırde sıstem acık devre kabul ettıgı ıcın arıza lambasını yakıcaktır
MURAT_41_41 kardesim, öneriniz mantikli bir cozum olmakla birlikte, ECU'nun ve sigorta kutusunun birbirine en zit iki farkli yakada olmasi itibariyle, uzun bir kabloyu bastan basa atlatmak kolay olmayacak.
Eger ki ariza lambasinin yanmasina sebep olan fonksiyon, ECU pin 80'in kendi devresini sasi uzerinden tamamlamasi ise, bu durumda pin 80'e dogrudan sasi verirsek motor ariza lambasinin sönmesini beklemek dogru olmaz mi?
Kablonun nereden koptugunu henüz tespit edemedim, ancak tam akünün dibinden kivrilan yerde cam suyu haznesi kapaginin altina denk gelen yerde bir tutucu braket var ve onun yerinden ciktigini tespit edebildim, belki dediginiz gibi o bölgede kopukluk meydana gelmis olabilir.
1.3 MJ Act 75 HP, 5 lt/100km
Yilmaz bey kardesim, MURAT_41_41 arkadasimiz zaten grande punto adli eserin uzmani, ben de mesleki itibarla biraz meraksahibi bir kullanici olmamdan dolayi kafa kafaya verip ilk basta ne oldugunu bilmedigimiz bir olayi asama asama analiz ederek acikliga kavusturup çözüme bagladik. Kullandigimiz makinalar, isin temelinde ilim sonucu ortaya konmus sebzeler degil midir?![]()
1.3 MJ Act 75 HP, 5 lt/100km
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
80 nolu uca sası verırsen unıteye sası vermıs oluyorsun unıte zaten sası ıle beslıyor roleyı bence sen sökmeye basla akuyu aku altı braketı sonra tesısatı ac meneksı renklı kablonun nereden kopuk oldugunu bul sen yaparsın bunu ben bılıyorum yuzduk yuzduk sonuna geldık uydurmasyon bı ıscılık yapmayalım okey
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri