Doğru herkesin seçimi farklı olabilir ama senede 10.000 - 15.000 km yapsanız dahi dizel ile benzin asla kafa kafaya gelmez.
arkadaşlar aracıyla çok km yapanlar haliyle yakıt ekonomisini düşünüp dizel alacaktır.fakat benim gibi senede on veya onbeşbin km yapan kişi için benzin, dizel yakıtla kafa kafaya geldiginden yakıtı düşünmezler.aracın performansına ve sessiz çalışmasın ne bileyim başka özelliklere bakarlar.herkezin ayrı ayrı düşüncesi olabilir araç alırken.
Doğru herkesin seçimi farklı olabilir ama senede 10.000 - 15.000 km yapsanız dahi dizel ile benzin asla kafa kafaya gelmez.
aracını alırken bir fark ödüyorsun.ben çok km yapmadıgım için benzinle dizel yakıt arasındaki farkta az olacagından.kafa kafaya gelir.dizel araç kendine 70.000 km sonra amorti ediyor bunu uzman kişiler söylüyorlar.ben zaten o km yapınca yakadar aracımı degiştiriyorum.bu yüzden dizele gerek duymuyorum.bende aracımı sürekli kullansam çok km yapsam maddi açıdan dizeli tercih ederdim.
Ama aracı satarkende dizel her zaman benzinli araçtan 2000 lira - 3000 lira daha fazla paraya satılır. Aynı ayardaki benzinli araç ve dizel araçta mutlaka 2-3000 lira oynuyor.
Benzinli aracı alırken daha ucuz alıyorsunuz ama satarkende ucuz.
Ama desenizki ben motor sesi istemem, benzinli araç bana daha performanslıdır varsın fazla yaksın onu anlarım. Sizin aracınız şehir içinde 30-35 kuruş yakarken dizel araç en fazla 20 kuruş yakıyor. Bu hesaba göre bile 10.000 km yapınca 1000 lira daha fazla yakıt parası ödüyorsunuz.
Ben benzinli arabayı herhalde LPG siz kullanmam.
Konu demon tarafından (30/04/2010 Saat 13:33 ) değiştirilmiştir.
dizel aracı satarken,aracını alırken dizel oldugu için ödemiş oldugun paranın anca yarısını alabiliyorsun.ben benzinli araç alırken fazladan para ödemiyorum.ve nerdeyse dizel araçlarla aynı fiyata satıyorum.
benim düşüncem dizel aracı herkez yakıt ekomisi için alıyor.ben çok km yapmadıgım için vede aracımın performanslı, sessiz olsun gibi özellikler olsun istedigim için benzinli aracı tercih ettim, benzinle dizel yakıt aynı paraya satılsa tabiki senin tercihinde benzinliden yana oalacaktır buna eminim.
Muhakkakki benzin ucuz olsa onu tercih ederim. Benim için ilk önce ekonomik olması önemli.
Ve kesinlikle dizel benzinliden çok daha ekonomik. Senede 15.000 km yapsamda dizel düşünürdüm. Sonuçta 1500 lira yakıttan kar ediyorsam daha neyini düşüneyim ki.
Şu şartlarda benzinli arabaya ancak LPG olursa binerim.
Birde zaten sıfır araba aldığınızda zaten fiyatı satarken baya bir düşüyor. O bir gerçek. Ben 3 -4 yıl kullanmayı kesin düşünmediğim bir taktirde sıfır araçta almam. Yani dizelde alsanız benzinlide alsanız sıfır araçta kesinlikle bir zararınız olacak.
İkinci elde ise dizel araca 2000 - 3000 lira fazla para veriyorsnuz alırken ama satarkende yine zararınız olmadan satıyorsunuz.
Konu demon tarafından (30/04/2010 Saat 14:09 ) değiştirilmiştir.
Kim ne derse desin bende 3. nesil dizelciyim ama
benzinli arabanın hali başka keşke benzin ucuz olsaydı benzinli aracım olurdu.
Bunu benimsemenin anlamı yok.
Ben dizel az yakmasından dolayı tercih ettim. hala söylüyorum yarı yarıya fark var nerdeyse, son günlerdeki zamla bu ara azaldı.
Örnek
Mazda 323 benzinl, otomatik vites aracımızla ayda 300 TL benzinle yaptığımız yolu dizele geçerek 90 Tl ye çekmiştik.(2005)
baştan biraz fazla veriyosunuz ama sonra bi yere canınız gitmek istediğinde düşünmüyosunuz basııp geziyorsunuz. Parası olan için laf yok. Ekonomi düşünüyosan dizele geç.
yani 5 bin devirde dönün motorun turbosu ile 3 bin devir dönen motorun turbo devir sayısı aynımıdır?
yapma etme arkadaşım olurmu öyle şey.
-
yarın fotolarını ekliyorum şimdi akşam oldu eğer motordan anlıyorsan krank üzerindeki aşınmaları, menevişleşmeleri anlarsan görebilirsin durumu. gerçi isuzunun gemini üzerinde dizeli efsanedir. opel corsa 1.7 DTI deki motorda ısuzu motorudur. alacak olan varsa korkmadan alabilir. sesli çalışır homurdanır ama taş gibidir.
yatak saran motorun, saran yatağında sorun olumuş. onda sorun olmasa devam ederdi bir kaç bin daha
sevgili can
turbo gücünü egsoz gazından alır motor devrinden almaz motor devrinden almış olsaydı şayet ya granka yada egzantik miline bağlı olurdu
ancak supercarger lar güçlerini motordan alırlar ve devir yükseldikçe gücü de yükselir ama
turboda durum böyle değildir zaten turbonun ürettiği güç belli devir aralığında aracın maksimum torku verdiği devirde başlar devir arttıkça da gücü azalır
dikkat edersen multijet motorlarınızda 1750 devirden itibaren devreye giren
turbo 4000 devirden sonra hissettirdiği gücü kaybeder o 1750 devirde başlayan ivmelenme 4000 devirden sonra hissedilmemeye başlar
sorduğun soruya şöyle bir cevap vereyim
3000 devirle dönen turbonun devir sayısı ile 5000 devirde dönen motorun devir sayısı aynı bile değil aksine şaşıracaksın ama 3000 devirle dönen motorun turbosunun dönüş hızı daha fazladır
granka gelince
grank millerine genellikle aşınma (oval konik normal) çizik yanma sarma çatlaklık eğilme ve kırılma gibi arızalara rastlanır
Normal aşınma muylular üzerine değişik kuvvetlerin oluşturduğu sürtünme sonucu ortaya çıkan düzgün aşıntıdır
Her muylu belli bir çalışma döneminden sonra aşınarak küçülür ve düzgünlüğünü yitirir
Muylulardaki oval aşınma sıkıştırma ve yanma zamanlarında temas yüzeylerinin birim alanlarına gelen kuvvetlerin diğer zamanlara göre büyük olmasından ileri gelir
Konik aşınma ise
ana yatak muylularında genellikle yatak yuvalarının şekil bozukluğuna uğraması keplerin bir taraflarından fazla sıkması yatakların eksenel doğrultularının kayması biyel muylularında da biyelin eğrilmesi piston piminin ayarsız olması yada yağda biriken madeni parçaların yağ deliğinden çıktığı çevreyi aşındırması sonucu meydana gelir
Muylulardaki aşınmalar motor çalışırken yağ basıncının düşük olmasından yataklardan çekiç sesine benzer ses duyulmasından anlaşılır.
aslında bu kadar tekniğine girerek arkadaşların kafasınıda karıştırmak istemiyorum ama anlatmaktada fayda var
granklardaki arızaların gözle kontrolü uygun bir yöntem değildir
Temizlenen grank milleri eğrilme aşıntı ve diğer yüzey bozuklukları çatlaklık gibi yönlerden gerekli aparatlarla kontrol edilip tekrar kullanılabilecek olup olmadıkları belirlenmelidir.
Ana yatak ve muylularındaki en fazla aşıntı ovallik ve koniklik miktarını belirlemek için, muylular birbirine dik iki eksen üzerinden, düşey ön ve arka yatay ön ve arka olmak üzer dört ayrı yerden ölçülmelidir.
Ana yatak muyluları 0, 05 mm. (0, 002 inç), biyel muyluları 0, 04 mm. (0, 0015 inç) den fazla (oval ve konik) aşındığında taşlanarak yenileştirilirler.
Muylular, standarttan küçük 0, 25 mm. (0, 010 inç), 0, 50 mm. (0, 020 inç), 0, 75 mm. (0, 030 inç), ve 1 mm.(0, 040inç) alt çaplarda taşlanabilir Taşlama sınırını aşmış yada hasara uğramış ve taşlama ile düzeltilemeyecek kadar bozulmuş grank mili muyluları kaynakla doldurulup standart çapa göre taşlanarak tekrar kullanılabilir.
genelde 2 enfazla 4 taşlamadan sonra grank yenisiyle değiştirlmelidir
çünki her rektifiyeden sonra grankın dayanıklılığı azalmaktadır
kısaca öyle grank eline alıp gözle aaaaa bu iyiymiş daha idare eder demekle olmaz bu işler bu kadar basit değil
umarım faydalı olmuştur
saygılar
Konu GP COSKUN tarafından (30/04/2010 Saat 21:08 ) değiştirilmiştir.
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
Herkes bir yorum yapmış arkadaşlar.Bakın ben bir evo benzinli spariş verdim.benzinliyide dizelide övmeyeceğim.Karşılaştıracağım.Çünkü Türkiye şartlarında dizel ve benzinli kullanıma göre değişkendir.Geçelim karşılaştırmaya:
Benzin
1.Benzinli araba herzaman çok kaçar arkaşlar.Bu arabaya arkdaşların dediği gibi turbo taksalar dizelin yüzüne kimse bakmaz.
2.Benzinli araba sessizdir ses çıkarmaz.
3.Yılda 5bin km yapacak adama dizel sokağa atılan para demek.
Arkdaşlar reklamlar insanı çok güzel kandırır.Şimdi başta 3,5 milyar parayı başta veriyorsun bu verirken çok gelmiyor.Ama ofisden yakıt alırken onu hesabını yaparken düşünüyorsun kaba taslak hakketten "Çok tasarruf yapıyorum valla.çok az yakıyor".Bu sizde yaratılan ortak bir düşünce böyle birşey zaten yok.Bu adamlar işi biliyorlar müşteride bir göz yanılması sadece.102 ytl yerine 99,99 tl nin çok çok ucuzmuş gibi görünmesine benziyor.Bunlara kanmayın.Emin olun aslında zarara giden siz oluyorsunuz.Diğer ülkelerde benzin zaten bukadar pahalı değil.İnsanlarımız normal yollardan vergi vermedikleri için devlet öle olmaz böle olur demek zorunda kalıyor.Ona vergi buna vergi derken benzinde böle oluyor.O yüzden iyi araştırın en başta veririm rahat ederim diye bişey yok bakım makım geçin her araba arıza yapar.
Dizel
1.Yılda 20000 gibi çok kilometre yapacak adamın kalkıpta ülkemizde benzinli alması kendine yazık etmekdir.
2.Uzun yolda ne anlık güzel performanslara gerek var nede durup kalkmaya.
3.Şirketler pazarlamacılarına benzinli alırlarsa o adamlar 1 yıl sonra orda olamaz.Uzun yolda benzin adamın ocağına incir ağacı diker valla.Oyüzden az km de dizel araç çok az.
Dizel ucuz ama uzun yol yapacak için.Diğer türlü benzin dizelden ucuz arkdaşlar
----------------
Bunun doğu olduğuna ve benzinli ile dizel yakıtın göreceli olduğunu düşünüyorum.Amacım birisini övmek veya bir arkdaşa destek çıkmak değil zaten kimseyi tanımıyorum.Umarım yardımcı olabilmişimdir.Saygılar.
başkan iyi hoş diyorsunda.
turbonun ekzostan güç aldığı aşikar
arabanın koltuğuna birisi geçsin önce 2 devir gaz versin elini ekzosta koy sonra 5 bin devir gaz versin tekrar ekzosta koy. hangisinde daha çok basınç hissedersin?
bu basınçtan dolayı turbo daha hızlı dönmez mi?
bence çok saçma bir tartışma yapıyoruz bu konuda
motor devri arttıkça ekzosta verilen gazın basıncı, miktarı artar. eee zaten ekzostan güç alan turboda devirli çalışır.
--
krank ın resimlerini koyunca göreceksin sende az çok gözle anlaşılıyor diyeceksin
koniklik, ovallik elbette göz kararı anlaşılmaz ama konikleşen ya da ovalleşen yatağın rengide değişir.
can saçma bir tartışma yapmıyoruz
aslında benim bunu biraz daha açıklamam lazım
senin düşündüğün mantıkla baktığın zaman şaşırman ve sana saçma gelmesi
normal bir durum
bak şimdi
turbo ani devirlenmelerde güç üretir eğer motorun ani devirleniyorsa turbo da o kadar hızlı döner ancak motorun devirlenmesi yavaşlar ise turbonun ürettiği güç düşer buna bağla olarakta deviri düşer
her turbo dakika da en fazla 7000-7500 devr hızla döner bu hızıda ancak 1750-4000 devir arasında devirlenen motorun egsoz gazından elde eder
yani bir bakıma 1500 devirlerden 4000 devirlere doğru ani bir şekilde hızlanan
aracın motorunun attığı egsoz gazının basıncı daha yüksektir
bunu şöylede değerlendirebilirsin ani hızlanmada bir motorun yaktığı yakıt ile
düz bir şekilde 5000 devirle dönen motorun yaktığı yakıt miktarı aynı değildir
hızlanma ve devirlenme gerçekleştiren motor daha çok yakıt tüketir daha çok yakıt yakmak = daha çok egsoz gazı demek = daha dolu bir turbo demektir
eğer hala kfan karışıyor ve hala kafanda soru işaretleri varsa sen bir turbocunun yanına git ve bunu sor sana anlatsın
krank meselesine gelince ben gözle kontrole itibar etmem
en iyi yöntem ölçümlerle yapılan grank aşınma testidir
saygılar
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
turbo konusunda anlaşamadık seninle
benzer şeyleri söylüyoruz ama bir iki ayırılık noktası var neyse vakit ve nasip olursa bir gün yüz yüze konuşuruz keyifli şekilde
krank fotoları:
Imageshack - 01052010567.jpg - Uploaded by Du_Hast
ahttps://img576.imageshck.us/i/01052010566.jpg/
Imageshack - 01052010565.jpg - Uploaded by Du_Hast ---> Saran yatak
Imageshack - 01052010564.jpg - Uploaded by Du_Hast
Imageshack - 01052010563.jpg - Uploaded by Du_Hast
9 mayısta ankarada ki buluşmada olacağım
gelirsen sohbet ederiz tabiki neden olmasın
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
bütün yazıları okudum. kimin neyi savunduğunu anlamadım sizinkisi şuna benziyor tavukmu yumurtadan çıkar yumurtamı tavuktan. Motora turbomu güç verir, Turboya motormu güç verir. evet motor deviri artınca Turbo deviride artar ama asıl devir artması motor gücü arttıkça şöyle söylim 3000 devir sabit hızla düz yolda giden aracın turbosu, 3000 devir sabit hızla rampa yukarı giden aracın Turbosundan daha az devirle döner. neredenmi biliyom benim motorlardaki Turbo saniye 620 (maksimum güçte) devir çeviriyor ve motor deviri 1500de sabit ama motor üzerindeki yük değiştikçe Turbo deviride değişiyor.
Konu IVAA tarafından (01/05/2010 Saat 23:43 ) değiştirilmiştir.
motordaki yük ile doğrudan ilgili değil aslında, gaza basma dereceğiniz ile alakalı.
araçta fazla yük varsa haliyle gaza basma derecenizde artacaktır.
bu yüzden otobanda sürekli yüksek hızda giderken turboyu arada bir dinlendirmek gerekir bunun için arada bir ayağınızı gazdan çekmeniz turbonun devrini düşüreceğinden az biraz soğumasına olanak sağlamış olursunuz
Ben 1.5 sene tdcı ford fiestaya bindim evet az yakıyor dizel araba ama o kalkışlardaki hantallıktan birde en kötüsü o şıkırtı sesi beni soğuttu arabadan sürekli yüksek ses müzik dinliyordum arabada aldıktan 10 gün sonra pişman oldum ne yazıkki değiştirme şansımda yoktu. Tabi insanlar ekonomi yapmak istiyorlar doğal olarak benimde dizel araba alma nedenim ekonomik olmasıydı hiçte masraf açmadı allah var dizel masraf diyorlar ama bana hiç açmadı. Yoksa kimse dizeli sevdiğinden değil yani tek neden ekonomi.
Arkadaşımda t-jet bravo vardı o arabaya binince içim açılıyordu kullanırken çoşuyordum resmen araba hafif rahat sessiz atak konforlu ne aradıysam onda var araba dediğin benzinli olcak öyle kamyon motorlarını alıp alıp takıyorlar şıkırtı şıkırtı hem lpg gibi bir şansımız var tamam biraz sorunlu olabilir ama illaki ayar tutuyor ben şimdi 1.4 77 lik motorumda lpg kullanıyorum 875 liraya taktırdım atiker valla memnunum dizel kadar belki dahada az yakıyor TL olarak.
Birde şu yalancı turboları takıyorlar dizele kalkışlarda biraz tork veriyor insanlar offff yaaa süper yaaa felan neyse dizel kalkış iyi ama arkadan benzinli tokadı basıyo cufff zaten turbo benzinli yanına yaklaştırmaz.
Hem dizel hem benzinli araba kullanan biri olarak benzinli diyorum.
ömer sana çok hak veriyorum geçenlerde 75 hp dizel puntoya bindim.daha ilk çalıştırdığımda beni sesi rahatsız etti daha sonra kalkarken bir hantallık hissettim,biraz yol gittikten sonra basıyorum araç gitmiyor.kendi aracımı mumla aradım,araç kullanmayı çok sevdiğim halde arkadaşa dönerken sen kullan demek zorunda kaldım.bence ekonomiyi fazla ön plana çıkarmayanlar çok fazla yol yapmayanlar için benzinlinin o zevkinden mahrum kalmayın derim bencede benzinli.
Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri