sevgili can
turbo gücünü egsoz gazından alır motor devrinden almaz motor devrinden almış olsaydı şayet ya granka yada egzantik miline bağlı olurdu
ancak supercarger lar güçlerini motordan alırlar ve devir yükseldikçe gücü de yükselir ama
turboda durum böyle değildir zaten turbonun ürettiği güç belli devir aralığında aracın maksimum torku verdiği devirde başlar devir arttıkça da gücü azalır
dikkat edersen multijet motorlarınızda 1750 devirden itibaren devreye giren
turbo 4000 devirden sonra hissettirdiği gücü kaybeder o 1750 devirde başlayan ivmelenme 4000 devirden sonra hissedilmemeye başlar
sorduğun soruya şöyle bir cevap vereyim
3000 devirle dönen turbonun devir sayısı ile 5000 devirde dönen motorun devir sayısı aynı bile değil aksine şaşıracaksın ama 3000 devirle dönen motorun turbosunun dönüş hızı daha fazladır
granka gelince
grank millerine genellikle aşınma (oval konik normal) çizik yanma sarma çatlaklık eğilme ve kırılma gibi arızalara rastlanır
Normal aşınma muylular üzerine değişik kuvvetlerin oluşturduğu sürtünme sonucu ortaya çıkan düzgün aşıntıdır
Her muylu belli bir çalışma döneminden sonra aşınarak küçülür ve düzgünlüğünü yitirir
Muylulardaki oval aşınma sıkıştırma ve yanma zamanlarında temas yüzeylerinin birim alanlarına gelen kuvvetlerin diğer zamanlara göre büyük olmasından ileri gelir
Konik aşınma ise
ana yatak muylularında genellikle yatak yuvalarının şekil bozukluğuna uğraması keplerin bir taraflarından fazla sıkması yatakların eksenel doğrultularının kayması biyel muylularında da biyelin eğrilmesi piston piminin ayarsız olması yada yağda biriken madeni parçaların yağ deliğinden çıktığı çevreyi aşındırması sonucu meydana gelir
Muylulardaki aşınmalar motor çalışırken yağ basıncının düşük olmasından yataklardan çekiç sesine benzer ses duyulmasından anlaşılır.
aslında bu kadar tekniğine girerek arkadaşların kafasınıda karıştırmak istemiyorum ama anlatmaktada fayda var
granklardaki arızaların gözle kontrolü uygun bir yöntem değildir
Temizlenen grank milleri eğrilme aşıntı ve diğer yüzey bozuklukları çatlaklık gibi yönlerden gerekli aparatlarla kontrol edilip tekrar kullanılabilecek olup olmadıkları belirlenmelidir.
Ana yatak ve muylularındaki en fazla aşıntı ovallik ve koniklik miktarını belirlemek için, muylular birbirine dik iki eksen üzerinden, düşey ön ve arka yatay ön ve arka olmak üzer dört ayrı yerden ölçülmelidir.
Ana yatak muyluları 0, 05 mm. (0, 002 inç), biyel muyluları 0, 04 mm. (0, 0015 inç) den fazla (oval ve konik) aşındığında taşlanarak yenileştirilirler.
Muylular, standarttan küçük 0, 25 mm. (0, 010 inç), 0, 50 mm. (0, 020 inç), 0, 75 mm. (0, 030 inç), ve 1 mm.(0, 040inç) alt çaplarda taşlanabilir Taşlama sınırını aşmış yada hasara uğramış ve taşlama ile düzeltilemeyecek kadar bozulmuş grank mili muyluları kaynakla doldurulup standart çapa göre taşlanarak tekrar kullanılabilir.
genelde 2 enfazla 4 taşlamadan sonra grank yenisiyle değiştirlmelidir
çünki her rektifiyeden sonra grankın dayanıklılığı azalmaktadır
kısaca öyle grank eline alıp gözle aaaaa bu iyiymiş daha idare eder demekle olmaz bu işler bu kadar basit değil
umarım faydalı olmuştur
saygılar
Yer imleri