18 sonuçtan 1 ile 18 arası

Konu: Lastik basınçlarını kontrol ettiğimiz zeminin eğimi önemli mi?

  1. #1
    Murat Okay
    bebek maserati muratokay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/05/2009
    Yaş
    43
    Mesajlar
    160
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BU 6353
    Edilen teşekkür: 37

    Standart Lastik basınçlarını kontrol ettiğimiz zeminin eğimi önemli mi?

    merhaba,
    bazı benzincilerde lastiklere hava bastığımız pompaları eğimli bir yere koyuyorlar ve mecburen hava basıncını kontrol ederken bunu araba bi tarafa doğru yatık haldeyken yapıyoruz.
    şimdi benim düşünceme göre bu durumda arabanın eğildiği taraftaki lastiklere daha fazla yük biner. biz hava basıncını eğik halde düzelttiğimiz zaman daha sonra düz zeminde o lastiğin basıncı olması gerekenden az olmaz mı? yoksa bu çok önemsenecek bi şey değil mi? ne dersiniz sizce hava basınçlarını böyle yerlerde ayarlamamak mı lazım?
    örneğin ben yakıtı hep ümitköy opetten alıyorum ama oradaki pompanın yanına yanaşınca mecburen araba bi tarafa doğru yatıyor, zemin düz değil.

  2. #2
    ugur ozer
    ugurozer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    12/08/2007
    Mesajlar
    1.416
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 630

    Standart

    hiç önemsenmeyecek bir durum bu. Kafanıza takmaya değmez.

  3. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  4. #3
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    48
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    FARK ETMEZ
    arabayı havayada kaldırsan üstüne 1 ton yükte koysan lastiğin içindeki hava miktarı
    aynı olacağından basınç değişmez
    sadece lastik yanaklarındaki esneme farklı olur o kadar


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )

  5. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  6. #4
    Murat Okay
    bebek maserati muratokay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/05/2009
    Yaş
    43
    Mesajlar
    160
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BU 6353
    Edilen teşekkür: 37

    Standart

    teşekkürler arkadaşlar, hızlı cevap için sağolun

  7. #5
    Fatih Tuzcu
    Euphrates - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/04/2010
    Yaş
    42
    Mesajlar
    32
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Orleans Mavi
    Edilen teşekkür: 10

    Standart

    lastik arabaya bağlı değilken bile basıncı aynı çıkar... hesapla artık

  8. #6
    ugur ozer
    ugurozer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    12/08/2007
    Mesajlar
    1.416
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 630

    Standart

    aslında aynı çıkar dememiz yanlış çünki çok azda olsa lastigin ustune agırlık kondukça basınçta artma olacaktır ve hatta araç eğimde durduğu anda da aracın agırlık merkezi egimin oldugu tarafa yaklaşacağı için yine artma olacaktır ancak bunlar sadece teorikte değişecektir çünki o kadar kucuk bir farkki pratikte bu kucuk farkları zor gozlemleriz.

  9. #7
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    48
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    Alıntı ugurozer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aslında aynı çıkar dememiz yanlış çünki çok azda olsa lastigin ustune agırlık kondukça basınçta artma olacaktır ve hatta araç eğimde durduğu anda da aracın agırlık merkezi egimin oldugu tarafa yaklaşacağı için yine artma olacaktır ancak bunlar sadece teorikte değişecektir çünki o kadar kucuk bir farkki pratikte bu kucuk farkları zor gozlemleriz.
    uğurum olmaz öyle şey
    lastiğin içindeki hava basıncı neyse odur
    yüklü yüksüz fark etmez
    bak bende kamyonlar tırlar var
    120 hava basarız üstüne 20 ton yükleriz ölçersin yine 120 dir değişmez
    eğer değişse idi yüklediğin yükün ağırlığına göre eğer yük sağlı ise sağ tarafın havalarına eğer sollu ise sol tarafın havalarına müdahale etmek gerekirdi
    dediğim gibi sadece yüklü yüksüz iken lastiğin yanaklarında ki eseneme farklı olur
    içinde ki hava değişmez


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )

  10. Bu mesajı için 3 kişi GP COSKUN'ye teşekkür etti:


  11. #8
    Mehmet Ali ..
    makeles - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/11/2007
    Yaş
    42
    Mesajlar
    1.358
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 240

    Standart

    lastik basınçlarına karşı obsesyonum var.. hangi pozisyonda olursa olsun kaç basarsam basayım Coşkun beyin dediği gibi basınç değişmiyor.. aksi takdirde lastikler yük altında dayanamazlardı.. limitlerinde genleşerek kompanse ediyorlar diye düşünüyorum..

  12. #9
    ugur ozer
    ugurozer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    12/08/2007
    Mesajlar
    1.416
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 630

    Standart

    Arkadaşlar ben uzerine yuk bindiğinde oluşacak basınç farkını elimizdeki mekanik basınç ölçerlerle gözlemleyebileceğimizi düşünmüyorum zaten. Ancak takdiriniz bu cihazlar lastiğin içindeki hava miktarını değil havanın basınç miktarını ölçmektedirler, düşünün en ufak bir sıcaklık farkında dahi lastiğin içindeki gaz nitrojen değilde hava gazı ise basınç artmaktadır, buda lastiğin bir balon gibi şişmediğini içindeki havaya karşı direnç gosterdiğinin bir ispatıdır. Uzerine yuk konuldukça sonuç itibarı ile jant ile taban arasında kalan kısımda hacimsel bir kuculme olmuyor mu? işte bu alandaki kuculme p.v=nrt den total basınçta çok küçükde olsa bir oynama yapacaktır. Bu önemsenmeyecek hatta yok sayılacak kadar kucuktur ayrı mesele. obsesyonu olan arkadaşımız daha iyi araştırmıştır teorikdede çok küçükde olsa hiçbir değişme olmuyor diyorsanız bu benim ilgimi çeker sebebini bilmek isterim ve yeni birşey ogrenirsem çok mutlu olurum )

  13. #10
    Halit BEBEK
    nerhal61 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    26/02/2010
    Yaş
    45
    Mesajlar
    815
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Evo Beyaz
    Plaka
    BIZEHERYERTRABZON
    Edilen teşekkür: 257

    Standart

    Ben de yaklaşık 3 ay önce aldıgım aracımın lastik basınclarını hic kontrol ettirmedim. Yine forumda birisi sıfır aracının lastik basınclarını kontrol ettirdiginde 50 hava cıktı deyince ben de baktırdım. Zira o arkadaş arabanın hoplamasından şikayetci idi.Ben de bu zıplamadan şikayetçiydim. Ben de dün baktım ve 35 hava cıktı. 30a indirdim ve farkı hissettim açıkcası. Sıfır araç sahiplerine burdan bir de ben dikkat cekeyim!
    Punto Evo 1.4 77BG Dynamic Dualogic BRC LPG (Önceki)

    Astra 1.4 T 140BG Cosmo Manuel Benzinli

  14. #11
    Ertan GÜNDOĞDU
    Slow Down brabus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/04/2010
    Yaş
    41
    Mesajlar
    825
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    34 ED 0455
    Edilen teşekkür: 230

    Standart

    Alıntı nerhal61 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben de yaklaşık 3 ay önce aldıgım aracımın lastik basınclarını hic kontrol ettirmedim. Yine forumda birisi sıfır aracının lastik basınclarını kontrol ettirdiginde 50 hava cıktı deyince ben de baktırdım. Zira o arkadaş arabanın hoplamasından şikayetci idi.Ben de bu zıplamadan şikayetçiydim. Ben de dün baktım ve 35 hava cıktı. 30a indirdim ve farkı hissettim açıkcası. Sıfır araç sahiplerine burdan bir de ben dikkat cekeyim!
    size de geçmiş olsun

  15. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  16. #12
    Hüseyin Can
    hsyn28 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/11/2008
    Mesajlar
    1.327
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 339

    Standart

    Alıntı nerhal61 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben de yaklaşık 3 ay önce aldıgım aracımın lastik basınclarını hic kontrol ettirmedim. Yine forumda birisi sıfır aracının lastik basınclarını kontrol ettirdiginde 50 hava cıktı deyince ben de baktırdım. Zira o arkadaş arabanın hoplamasından şikayetci idi.Ben de bu zıplamadan şikayetçiydim. Ben de dün baktım ve 35 hava cıktı. 30a indirdim ve farkı hissettim açıkcası. Sıfır araç sahiplerine burdan bir de ben dikkat cekeyim!
    senin ki iyiymiş Halit abi benimki 45 cıktı 4 lastik 30 a düsürdüm otobüste gidiyomus gibiydim sabah denedim ne savrulma ne zıplama 10 numara oldu araba.
    EVOEVOEVOEVOEVO

  17. #13
    Halit BEBEK
    nerhal61 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    26/02/2010
    Yaş
    45
    Mesajlar
    815
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Evo Beyaz
    Plaka
    BIZEHERYERTRABZON
    Edilen teşekkür: 257

    Standart

    Alıntı hsyn28 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    senin ki iyiymiş Halit abi benimki 45 cıktı 4 lastik 30 a düsürdüm otobüste gidiyomus gibiydim sabah denedim ne savrulma ne zıplama 10 numara oldu araba.
    Evet hüseyin bayagı farketti..hatta dün ani bir fren yaptım ve araba abs calısmadan(en azından hissetmedim) durabildi. Önceleri frene sert dokundugumda bir kayma yasıyordum az da olsa...Bu kadar basit bi olay bile güvenlik icin cok önemli...
    Punto Evo 1.4 77BG Dynamic Dualogic BRC LPG (Önceki)

    Astra 1.4 T 140BG Cosmo Manuel Benzinli

  18. #14
    Fatih Tuzcu
    Euphrates - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/04/2010
    Yaş
    42
    Mesajlar
    32
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Orleans Mavi
    Edilen teşekkür: 10

    Standart

    basınç değişir diyen kim varsa basıncı ölçsün sonrada arabayı o taraftan krikoya kaldırıp tekrar ölçsün, 0,1 bar bile oynarsa ben bir şey bilmiyorum demektir.

  19. #15
    Eser HÜNER Emekli Moderatör
    Scottie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03/03/2010
    Yaş
    44
    Mesajlar
    10.647
    Nereden
    Eskişehir
    Rengi
    Derin Mavi
    Plaka
    26 ABS
    Edilen teşekkür: 3581

    Standart

    ön lastiklere 31 arka lastiklere 32 basıyorum. zaten havayı fazla verdiniz mi araçtaki hoplamadan belli oluyor. azaldığı zaman ise ses yapıyor...

  20. #16
    Mehmet Ali ..
    makeles - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/11/2007
    Yaş
    42
    Mesajlar
    1.358
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 240

    Standart

    Alıntı ugurozer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar ben uzerine yuk bindiğinde oluşacak basınç farkını elimizdeki mekanik basınç ölçerlerle gözlemleyebileceğimizi düşünmüyorum zaten. Ancak takdiriniz bu cihazlar lastiğin içindeki hava miktarını değil havanın basınç miktarını ölçmektedirler, düşünün en ufak bir sıcaklık farkında dahi lastiğin içindeki gaz nitrojen değilde hava gazı ise basınç artmaktadır, buda lastiğin bir balon gibi şişmediğini içindeki havaya karşı direnç gosterdiğinin bir ispatıdır. Uzerine yuk konuldukça sonuç itibarı ile jant ile taban arasında kalan kısımda hacimsel bir kuculme olmuyor mu? işte bu alandaki kuculme p.v=nrt den total basınçta çok küçükde olsa bir oynama yapacaktır. Bu önemsenmeyecek hatta yok sayılacak kadar kucuktur ayrı mesele. obsesyonu olan arkadaşımız daha iyi araştırmıştır teorikdede çok küçükde olsa hiçbir değişme olmuyor diyorsanız bu benim ilgimi çeker sebebini bilmek isterim ve yeni birşey ogrenirsem çok mutlu olurum )
    hava miktarını ölçmüyor.. lastik sıcaklığı 0 derecede iken basılan 30psi daki hava miktarı, 25derecede 30psi basılandan çok farklı olmasa gerek.. (lise fizik bilgimle) işin teorik kısmı beni aşar..

    diyelim ki 30psi bastınız ve baya yüksek hızda kullanıp lastikleri ısıttınız.. tekrar ölçünce 35-37psi gibi bir değer çıkıyor.. lastikte bombeleşme yok lastiklerin sıcaklığından genleşen hava tüm çepere basınç uyguladığı için soğuk halinden farkı yok.. üretici adamlar onu hesaplamışlardır herhalde o ısıda o basınç sayesinde yere tutunma oranları vs.. nyse..

    bu arada benim obsesyonum=takıntım tüm lastiklerdeki basınçların simetrik olmasında öte değil..

  21. #17
    ugur ozer
    ugurozer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    12/08/2007
    Mesajlar
    1.416
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 630

    Standart

    anladım o halde agırlık artıkça lastiklerdeki basınçtaki değişme sıfıra eşittir ibaresini ne olursa olsun kullanamıyoruz sıfıra yakındır ifadesini belki kullanıyoruz ancak eşittir ibaresini kullanmaya bilgimiz yok. ayrıca lastik basınçları yuke gore değişmelidir çünki lastiğin uzerine yük bindikçe tabana değen yuzeyi yere eşit basınçla temas etmez baskı yanaklara yakın yerlere kayar bu yuzden ağırlığa göre basıncı yuksek lastikler kullanılır ve hatta arabalarda dahi arkada yolcu varken 2 bar basıncı artırmamızı soyler araba ureticileri.

    ayrıca her 10 derecelik artışta lastiklerimizde 0,1 bar artış olur (p.v=n.r.t formulunden) 25 derecelik bir artışta 0,25 bar artış olacaktır 1 bar basıncın 14,5 psi a eşit olduğunu göz önünde bulundurursak 0,25x14,5=3,6 eder buda 0 derecede 30 hava olan lastiğimizin basıncı 25 derecede 34 olacak demek olur.
    Konu ugurozer tarafından (14/05/2010 Saat 15:02 ) değiştirilmiştir.

  22. #18
    Eser Dilsiz
    hhhed - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/03/2008
    Mesajlar
    176
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Orleans Mavi
    Edilen teşekkür: 43

    Standart

    Lastiklere yük bindikçe, içindeki hava basıncı artmaya çalışır ancak esnek malzeme sayesinde lastik hacmi yük ile orantılı artar ve basınç sabit kalır, eğer lastiğin süneklik düzeyi üzerinde bir yük gelirse, lastik basınçtan dolayı patlar.

Benzer Konular

  1. Lastik basınç kontrol sistemi yardım
    cmmorhan tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 31/12/2012, 11:24
  2. kalorifer kontrol paneli
    nurullah0435 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 13/03/2012, 21:55
  3. Kontrol yetersizliği
    GP COSKUN tarafından Serbest Kürsü forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 28/05/2011, 10:55
  4. ücretsiz kontrol kampanyası
    yolcu27 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 10
    Son Mesaj: 26/02/2011, 21:16
  5. "0" araç aldığınızda, lastik basınçlarını kontrol edin!
    yeskezi tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 05/07/2007, 21:24

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com