Alıntı Moosty Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Bende de olmuştu, araştırıp öğrendim, açıklayayım. Arabalarımızdaki kablolama miktarını azaltmak için kullanılan bir sistem var, adına CAN BUS deniyor. Sadece iki kablo araba içerisindeki bir çok anahtarı, teybi vs. yi dolaşıyor ve hepsinin ECU ve birbirleri ile haberleşmesini sağlıyor.
Bunların hepsinin bir adresi var, ve bunlara düğüm noktası (node) deniyor.
Arada sırada bazı düğüm noktaları (ki genellikle bunun varsa genellikle bluettoth ve teyp olduğunu söylüyorlar) haberleşmeyi kesiyorlar. Haberleşme kesilince de göstergede kilometre sayacı yanıp sönüyor.
Kontağı kapatıp açınca tüm adresleme ve haberleşmeler sıfırdan başladığı için problem genellikle düzeliyor.
Aynı / benzer haberleşmeler fabrikalarda otomasyon sistemlerinde de kullanılıyor, kablodan tasarruf ettirir, arızanın bulunmasını kolaylaştırır ama bir bileşen bu ağdan düştü mü uğraştırır biraz, genellikle tüm sistemin veya en azından ağdan düşen cihazın enerjisini açıp kapatmadan da düzelmez.
Detaylı açıklama için benim yazılarıma bak veya CAN bus diye arattır.

Alın size yaşanmış bir tecrübe ve çözüm. Teşeşkkürler Mustafa Bey.Bu siteyi çok seviyorum.