Hay azını yiyim ya :) şöyle senin gibi cümleler kurmayı ne zaman başarıcaz acep ):
Printable View
Bu aralar Ankara'da özellikle de sabahları aşırı rüzgar var ben genelde eskişehir yolunu yada yan yolu kullanıyorum bende de 4 tane kış lastiği var daha yeni rot balans yaptırdım ama bu gezinme olayı bende de oluyo kabahati birazcık rüzgara birazcık da kışlık lastiklere verdim pek fazla kafamı yormadım açıkcası :)
Hele bu sabah öyle bir rüzgar vardı ki sanırım tam kafadan yiyiordum rüzgarı arabanın çekişi bile düşmüştü yani gezme nasıl yapmasın :D
Aynı sorun bendede oluyordu. City modu kapalı olmasına rağmen bu problemi çok yaşadım.
Arkadaşlar lastikleriniz yüzünden olma ihtimali çok yüksek konya da olanlar çok iyi bilir kampüs yolunda 140 dan aşşağı inmem ve aracım 1.3 mjet daha yaşamadım gezinme problemi.daha önce t jet vardı ondada yaşamadım hep michelin lastik takılıydı,kış latikleri ve fulda gibi lastiklerin bu yol gezinme olayını yaptığını çok iyi biliyorum mercedes 200 e de aynı sorun olmuştu dükkan komşumda lastikleri değiştirdi balans yaptırdı sorun çözüldü.
sizler puntoyu bu konuda hangi arabalarla karşılaştırıyorsunuz anlamadım. Bence rüzgar direnci çok çok düşük ve yan rüzgarlardan çok az etkileniyor. Ben özellikle arabayı savurmasını görmek için hızlı giden tır ve otobüslerin yanından yakın geçiyorum ama çok büyük bi etkilerini göremiyorum.
ben 90 beygirlik 6 ileri vitesli punto sahibiyim.. arkadaşımız çokta haksız diyemem.çeşme otobanında 180-190 arası bir hızda gazı kesme ihtiyacı duydum ama bnce araç için gayet güzel bir hızdı. çeşme otobanında çok uzun düzlükler yok yada bana yeterli gelmedi bilemiyorum :)
aracıma rot-balans ayarı yaptırmadan önce gece rüzgarlı bir havada otobanı kullanmak zorunda kaldım 110-120de nerdeyse havalanıcak takla atıcakmış gibi geldi.fakat rot-balans ayarını yaptırdıktan sonra böyle bir hisse bu hızlarda hiç kapılmadım.. bencede bi rot-balasçıya uğrasan iyi olur. gerçi gitmeden önce kendinde bakabilirsin belki tekerin iç tarafındaki kurşunları düşmüştür sert bir çukura girdiysen fln. sana tawsiyem gerçekten iyi güwendiğin birine gitmen belki jantında çok ufak bir eğiklik bile olabilir.tornaya gitmesi gerekir maliyeti artar.
lastik için ben brigstone turanza kullanıyorum oldukça memnunum.herkese tavsiye ederim :)
Merve hanım dediğiniz gibi rüzgarlı havada otobanda 120 yi geçemediğimi çok iyi biliyorum...Daha önce de söylemiştim mesajımda...
tır ve otobuslerin yanından geçerken aklım çıkıyo özellikle 120 ve üstü hızlarda farklı arabalarımı kullanıyoruz acaba:D
yeni fiestalarla karşılaştırdım en son kullandığım aynı sınıf araç olduğu için..
öncelikle bayandan bukadar bilgi duymak güzel bişi :) tbrkler..
lastiklerimi dün değiştirdim(kışlıkları çıkartıp-michelin energy'lerimi taktık) bugunde servise verdim deneme fırsatım olmadı ama merakla bekliyorum ilk işim denemek olcak..
yine gezinirse pes artık dicem :D
virajlara giriş yola oturuş gayet iyi ama yan rüzgarlarda bence yetersiz kalıyor araçlarımız..
yine gezinme olursa bırakın ankarayı ben izmirdeki en iyi rot-balans ustasının telefonunu weriym :) ayrıca teşekkür ederim insan yaşadıkça öğreniyor sorunlar tecrübe olarak geri dönüyor..daha büyük sorunları olmasın araçlarımızın inş :)
Bir tek rot balans ile bitmiyorki. Direksiyonda boşlukta olabilir.
Araba rüzgarda şerit değiştiriyor arkadaşlar yaa bizzat yaşadım...
Bunu bende yaşadım ama direksiyonda boşluk vardı.
farklı arabaları kullanıyoruz heralde..sizin dediğiniz 120 de savrulmalar serit değiştirmeler eski palio mda bile yoktu.ki palio en kotu yol tutusuna sahip araclardandır..
tabi o hızlarda buyuk bir aracın yanından gecerken haliyle cekmeler olacaktır.. B sınıfı bir araca biniyoruz sonucta..ama sunu rahatlıkla soyleyebilirim bir cok araba kullandım punto yol tutus olarak kendi sınıfında ort. üstünde.
Sana Katılıyorum bende 140 ile giderken bazen büyük araçların yanından geçiyorum yada onlar benim yanımdan geçiyor ama öyle bir savrulma hakimiyet kontrolü yaşamadım. Bu sorunu yaşayan arkadaşlar araçlarının hava basınçlarını, rot balans ayarlarını direksiyon boşluklarını ön düzenlerini kontrol ettirmeliler bence...
Cengiz çok gülmüşsün arkadaşım.Ne demek istediğini de anlatamamışsın.:no000000:
Şöyle söyledik biz bak dinle.
CİTY DENEN DEVRE BİR REOSTA'DIR ASLINDA.Anlaman için şöyle söyliyeyim odaların lambasına kumanda eden ve ışığın parlaklığını ayarlayan düğme gibi.
yada radyonun ses düğmesi gibi. Anladığını varsayıyorum.
Ben eğitimciyim ve ne dediğimi bilmek zorundayım.Atmasyon bilgi yok yani anladın mı?
80 KM den sonra city etkisi tamamen ortadan kalkar yani city destek akımını tamamen keser.Sistem devreden çıkmaz sadece normal sertliğe döner.Kağan da bunu doğrular şekilde kademeli azalan etkiden bahsetmiş. Ama 40 ta değil 80 de tamamen ortadan kalkar. Kullanma klavuzu da böyle diyor canım benim.
Gerçi Gp den ayrılmışsın ama ilgin azalmamış tebrik ederim. Tabi gp yi. Nasıl bir araçsa satsan da kurtulamıyorsun.:thumbup1:
Çok çok hafif bir sallama oluyor sadece bizde. Şerit değiştirmeler falan şahinde kaldı arkadaşlar.. Şahini aşağılamak için söylemiyorum bizim önceki arabamız şahindi. Ve inanın onu 150 160 arasında kullandım otobanda. Ancak o bile tırların kamyonların yanından geçerken çok tedirgin ediyodu. Yani araçta bir sorun olmalı ki 120nin üstünde tedirgin olasınız. Yoksa puntoların o kadar güvensiz olduğunu düşünemiyorum ben nedense..?
yüksek hızlarda(160 üzeri filan) guclu yan rüzgarlardan epey etkileniyor yuksek araba sonucta ama 120 de filan bişey hissetmiyorum
artık ben alıştım evet 120de falan etkilenmiyor ama 140larda başlıyor yanından otobus kamyon geçince savrulmaya artık takmıyorum baktım geliyo otobus kamyon sıkıca sarılıyorum direksiyona :D
babam 2 gün önce ereğliden otobandan ankaraya geldi citroen c5 le 210a kadar gördüm tık yok diyo,biz hakkaten deliymişiz 307yle falan o hızlar yapılmazmış diyo..
senin arabayı alsam 100ü geçmem dedi :) büyük oturaklı arabanın hali başka..
buarada dip not c5 2ton :)
Bu konu bana çok garip geldi, bu segmentteki bir araç için yol tutuşundan son derece memnunum, yüksek hızlarda bile cidde anlamada hakimiyet problemi yaşamıyorum ki 120 gibi bir hızda hiç bir sıkıntım olmadı. Lastiklerin bunda çok etkisi olduğunu düşünüyorum. City modu olayına gelince bir çok arkadaş zaten açıklamış sistem hassasiyet için verdiği desteği kademeli olarak düşürür bunuda kullanırken rahatlıkla anlayabilirsiniz. Elbette yüksek hızda büyük araçların yanından geçerken ufak hava etkileşimi olur ancak öyle şerit değiştirme falan olmaz. Ben şimdiye kadar ciddi bir savrulma problemi hiç yaşamadım. Aracı otabanda 160 civarı bir hızda kullanırım ortalam tek yaşadığım sıkıntı yakıt tüketimi oluyor o zamanda.
malesef bende de oluyor bu mevzu ancak taş patlasa 5 - 10 cm falan oynuyordur. 170 civarı falan yapıyor. ön takıma 3 gün önce baktırdım kavaklıderece ustada test sürüşü yaptı ön takım iyi. lastik havalarını sürekli kontrol ederim ve lastiklerde iyi sayılır. özellikle fren yapıldığında daha iyi hissediliyorki fren esnasında yapması normal. bu sınıf araçta o süratta fren yapıldığında illahaki bir tarafa çekme yapacaktır hafiften.
ben yoldaki hafif eğimlere bağlıyorum yüksek süratta oynamaları. sonuçta ağır bir araba değil. lastiklerim 175 taban bu arada... belki geniş taban olsa bunuda yapmayacak :)
Aynı sorun bir bendemi var diyerek başlık açmadan önce bir arama yaptım forumda, bu başlığı buldum. Buradan devam edeyim bende.
Yan rüzgarların etkisi kendisini ani kafa atmalar şeklinde gösterir. Bizim (benim) yaşadığımız sorun daha farklı ve bence sebebide elektrikli direksiyon sistemi. Ya tüm markaların elektrikli direksiyon sitemlerinde var bu olay, yada sadece Fait'ta, belkide GP'larda.
Normal şartlarda ön tekerlekler her zaman düz doğrultuda gitme eğilimindedirler, önemli bir teknik sorun (rot balans-lastik vs.) yoksa tabii. Eski tip direksiyon sistemlerinde (kramayer-hidrolik), ön tekerleklerden gelen güç, bu sistemlerde dirençle karşılaşmadan aracın düz gitmesine izin veriyordu. Fakat anladığım kadarıyla bizim GP'larda ön tekerlekler, aracın haraketiyle oluşan güçle, özellikle düşük açılarda elektrikli direksiyon sistemlerindeki direnci kıramıyor ve tam olarak düz açıya gelemiyorlar, böylece araçlarımız yolda kendi başlarına düz gidemiyorlar.
Bu olay düşük süratlerde çok ufak zikzaklar olarak kendisini gösteriyor, sürat arttıkça yolda daha geniş yaylar çizmeye başlıyorsunuz. Sürekli olarak direksiyona küçük küçük müdahalelerde bulunmak zorunda kalıyorsunuz. Buda; zamanla sürücünün yorulmasına ve aracın kullanılmasının zorlaşmasına sebep oluyor.
Bu durumu test etmek için boş ve geniş bir yolda giderken, direksiyonunuzu 1-2 santim kırıp öyle bırakın, normalde bıraktıktan sonra kendisini toplayıp tamamen düz gitmesi gerekir. Fakat bende araç düzelmeyip dönmeye devam ediyor. Bunu virajlardada denedim, aracım virajda dönmeye devam etti, normalde yönünü düzeltip virajın dışına doğru düz bir açıda gitmesi gerekirdi.
Bir ihtimal aldığım aracın 0 olmasından dolayı, fabrika çıkışı çok sıkı olan direksiyondaki bazı sistemlerin, alışması-açılması gerekiyor olabilir. İlk 5000 bakımına kadar bu sorunu takip edeceğim, o vakte kadar düzelmezse, servisle bu konuyu görüşeceğim. Fakat bence direksiyon sistemlerimizde bir sorun olabilir, hemde aracın kontrolünü tehlikeli biçimde zorlaştıran önemli bir sorun. Umarım ben yanılıyorumdur.
Çok kuvvetli rüzgarda ve 120km.in üzerinde iken bende de aynı olay var ama kontrol edilmez düzeyde de değil....
Otobanda yanıbaşımdan hızla otobüs geçerken ise benim süratim 90-100 bile olsa araç gezmeye çalışıyor...
Ama bu segment araçların hemen hepsinde bu olay var diye biliyorum...
Arkadaşlarımın fiesta ve polosunda da buna rastladım...Bir de yaris'te rastladım ama o anlatılmaz yaşanır bir durumdu :) Otobüse yandan yapışıyorduk :)
O konuyuda denedim, tam turlu manevralardan sonra, elinizi bıraktığınızda direksiyon kendisini toparlıyor. Zaten tam turda açı çok yüksek olduğu için, araç harakete geçtiğinde, düzelme eğilimdeki tekerleklerden gelen güçte oldukça yüksek seviyededir, fakat açı düştükçe bu güçte azalıyor doğal olarak. Benim sorunumda düşük açılarda ortaya çıkıyor.
Otoyolda giderken, bir şekilde sürekli olarak direksiyonun açısı azda olsa değişiyor, kasisler, çukurlar, ağır taşıtların bozduğu yollar, rüzgar vs. vs. Bu yüzden özelliklede yüksek süratlerde direksiyonu sıkı sıkı tutmak ve sürekli olarak anlık müdehalelerde bulunmam gerekiyor. Kollarım yoruluyor, bu fiziksel etkisi, birde bu durumun oluşturduğu stres ve gerginlik var. Bizde bilgisayar yada robot değilizki heran takip edelim bunu. Daha şehirler arası yola çıkmadım o zaman dahada kötüleşecek bu durum.
ben 170i gördüm evoda hiç savrulma gezinme böyle durumlar olmadı bence senin araçta rot balans sorunu falna olabilir
siz dua edinde altınızda albea gibi araba yok durum çok vahim 90 la giderken bile bi rüzgar yesin tamam...Geçen bariyere bindiriyordum sert bir yan rüzgar sonucu :) direksiyonu tek elle kullanmayada gelmiyor korktum yemin ediyorum...
Birazda bu arabaların genel karakteri diyebiliriz.
Rot probleminde araç tek bir yönde çekme yapar, balans sorununda araç titreme yapar. Benim aracımda direksiyon ne yönde bırakılırsa düzelmeyip o yönde harakete devam ediyor. Belki ileride kendiliğinden düzelecek bir sorun, belkide benim aracımda ortaya çıkan bir sorun, ama sonuçta normal olmayan bir şeyler var ve bunun sebebinin elektrikli direksiyon olduğunu düşünüyorum. Belki bu sistemi bilerek geliştirdiler, yoldaki sorunlardan dolayı direksiyon hakimiyetimizi aniden kaybetmememiz için. eğer öyleyse bile düzgün çalışmayan bir sistem olmuş.
valla hocam bugun otoyola çıktım, tesadüf eseride yazdıklarınız aklıma geldi. 160 da giderken direksiyona kuvvet uygulamadan belli bir süre tuttum, hatta virajada girerken fazla kuvvet uygulamadım, herhangibi bir çevirme efekti göstermedi direksiyon.
ancak dediğiniz gibi bozuk satıhta kesinlikle direksiyon dönme eğilimi gösteriyor ve ters kontra veya sıkı tutmak gerekiyor.
yüksek hızlarda city motoru neredeyse devreden çıkmış kadar sertleşme gösteriyor, demekki bu sertleşme tam anlamıyla yetmiyor.
dediğniz gibi kalabalık anlarda stres unsuru olabiliyor bazen. ama bir bravo, focus, C4 hissi vermez fazla birşey beklememek lazım. biz arabadan fazla şeyler bekliyoruz galiba :)
rot mili rotbaşı direksiyon mafsalı ve ya kutuda boşluk varsa gezer :)
160 - 170 km arası Otobanda deli gibi makas attığımı biliyorum bi emniyet bi tam sol karışık o dediğiniz Problemler bende yok sizde bşyler olabilir baktırın derim ..
bu gezinme konusu bencede mutlaka bir problemden kaynaklı.. eskiden bursa otobanında 185i gördüğümü hatırlıyorum.. arabada en ufak sağ sola kaçma olmuyordu. geçen ay yine aynı yola çıktım sağdan rüzgar çarpıyordu.. daha 140-150de araba sola sola kafa atmaya başladı.. daha fazla basamadım ki normalde hızdan tırsmam. o arada bi baktım arkadan bir linea 180-190 kaptırmış geliyo zor yol verdim resmen. adam gayet stabil gidiyodu. bide arabamda kısa yay ve geniş lastik var nasıl bu kadar rüzgardan etkileniyor anlamadım.. gerçi araba oldu 85bin amortisörlere falan da baktırmak lazım sanırım artık..
160-170 lerde gayet yol tutuyo arkadaşlar sağa sola çekme şerit değiştirme falan bişey yok.195/55/16 lastik var bende dunlop lastiklerde...hava rüzgarlıysa aşırı o başka tabi.
geçen fiat servisine gitmiştim konuyu sordum düzgün bir yerde rot balansa girin sorun anlaşılır dedi. rotlarda sorun olma ihtimali yüksekmiş.. bi ara fırsat bulursam düzgün bi yer bulcaz artık.. birde dikkat ettim benim direksiyonda da boşluk var sanırım sağa sola 1-2 cm çevirdikten sonra lok lok ses geliyor.. oto doğru teşhisi yazmış sanırım:)