termostat
arkadaşlar bir sorumum var:
ısıtma sisteminde bi sıkıntı var. ısıtma kumandasını 3. veya 4. konuma getirdiğimde (motor ısındıktan sonra) hararet düşüyor. hararet normalde tam ortada duruyor, ısıtmayı açtığım zaman hararet göstergesi çeyrekle yarım arasındaki çizgiye kardar düşüyür, ısıtmayı kapattığım zaman hararet normal konuma tam ortaya geliyor,ıstmayı açıyorum tekrar düşüyor kapatıyorum tekrar yükseliyor böyle gidiyorum tek gözüm hararette ve aracın içi ısınmak bilmiyor
bu durumla karşılaşan oldumu?
yorumlarınızı bekliyorum...
termostat
hiçmi sıcak üflemiyor
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
sıcak üflemiyorsa iki durumdan kaynaklanabilir bence.birincisi hava dugmesi havayı dısardan almaya ayarlıdır hava cok soğuksa motoru sogutabilir.ikincisi benimde basıma gelmişti motorun suyu baya bi eksilmiş olabilir
büyük ihtimalle termostat açık kalıyor
soğutma suyu devamlı dolaştığı içinde birde kalorifer sistemindeki suda eklenince
hararet düşüyor
termostat motor soğutma suyu belli bir dereceye gelene kadar açmaz suyun termostatın kaç derecelikse o dereceye kadar ısınmasını sağlar daha sonra açar ve su motorda dolaşmaya başlar motorun ısısı düşünce termostat kapanır ve su dolaşımını keser bu böyle devam eder ve bu şekilde motor soğutma suyu hep belli bir sıcaklıkta kalır muhtemelen aracınızın termostatı kapanmıyor ve su hep dolaşımda olduğundan hararet düşük kalıyor
yalnız başka etkenleride göz önünde bulundurmak gerek
hararet saati ve müşüründe de problem olabilir
ama ilk anlattığım durum daha olası duruyor
aracınızın sorununu çözünce bizimlede paylaşırsanız seviniriz
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
Aykut Gp nin kaloriferi banada verimsiz geliyor eski araçlarımla kıyaslarsam ne Brava ne Focus kadar ısıtamıyor hiçbir zaman . Birde motor yeni ısındıysa kaloriferi açınca ısı düşüyor benimkide aynı , ısınmaya başlarken açarsam gene düşüyor ancak biraz devirli gidersem düşmüyor .
Aykut, dizeller bezninlilere göre daha geç ısınmakta, buna bir de kalorifer sistemi eklenince hararet gösterge ibresinin bir miktar düşmesi son derece normal.
Açılan ısıtma sistemi motor suyundan ve sıcaklığından yararlandığı için ısıda düşüş olur ilk başta.Belirli bir süre sonra ibre eski konumuna gelecektir.
Eğer sistem yeterince ısıtmıyorsa kalorifer sistemi, fan veya müşürünü kontrol ettirmekte fayda var...
haklısınız hararet düşüp tekrar normal seviyesine gelse sorun etmem ama ısıtma açık olduğu sürece hararet ortaya gelmiyor ancak kapatırsam ortaya geliyor bügün motor ısındıktan sonra 40 dakkaya yakın dolaştım özellikle denedim ısıtma açık olduğu sürece harareti ortaya getiremedim
en çok sevdiğim tofaşın sahin ve kartal serisinin fan sistemi nasıl birşeyse kapıyı kapattığın anda bi açıyorsun içerisinin hamam yapıyordu vallaa....
walla aynı sorun dün istanbul da kar yagdıgında basıma geldi. İş yerınden cıkıorum camlar donmus arabanın üstü full kar yığılı. GP mi 10-15 dk calıstırdım hararet ceyreğe anca geldi (sıcaklık -1 gösteriyordu). daha sonra sıcaklıgı cama verim dedim. Hareret 2 dk içinde tekrar sıfıra düştü. ısıtmayı kapıyorum yawas yawas cıkıo.acıyorum tekrar düşüyor.Ama ben bunu bir sorun olarak değil.Hawa soguklugundan kaynaklandıgını düşünüyorum.
dizeller ısınmıyor.kullanım açısından en konforlusu benzinli. şıp diye 3 dk da hamam oluyor içerisi.ses yok ısıtma derdi yok. seviyorum benzinli arabayı.
Gezgin Gp.
Benzinliler dizellere göre kat kat daha çabuk ısınıyor..Yanlız arakadaşın sorunu ilginç.Termostat kapanın tam kapanmamasından yapabilir..Suyu devirdağim yaparken bir sıkıntı çıkıo heralde..Bi servise baktırın derim...
Anladım Aykut, ben de mjtd kullanırken aynısı olmaktaydı ama belirli bir süre sonra hararet olması gerektiği yere gelirdi.Dizeller zor ısınıyor bir de soğuk hava ve kalorifer kullanımı motor ısısının ideal seviyeye çıkmasını zorlaştırabilir ama arıza da olabilir tabi.Kısacası sorun motorun soğuk çalışması denilebilir.Ancak servise göstermekte fayda var...
Çok soğuk havalarda uzun yolda devirsiz kullanırsam hararet düşmeye başlıyor. Ya termostat açık kalıyor, ya da motorun alt kısmı komple açık olduğu için soğuk hava zaten zor ısınan dizeli iyice soğutuyor.
Şehir içinde hararet düşmesiyle ilgili problem yok. Ancak fanı çalıştırırsam motorun ısınmasını geciktiriyor.
bu durum bende motor soğukken hergün oluyor neredeyse....ancak motor sıcakken olduğunu söylemişsiniz.KAç km yol yaptıktan sonra başınıza geliyor bu durum acaba ? çünkü havalar çok soğuk ve çok zor ısınıyor motorlarımız...
%99 termostatin arizali, ben burda -33 te kullaniyorum radyatorun onunde karton var, hicbir sorunda yok icerisi hamam gibi oluyor ama dedigim gibi siz termostati degistirin kapamiyor.
Kardeş eğer araç hareket halindeyken hararet göstergesi düşüyorsa termostat problemi olabilir fakat araç rölantide çalışırken (yoğun trafikte beklemek yada duraklama gibi) oluyorsa gayet normal çünki sadece fiat değil tüm dizel araçlarda deneyin araç hareket etmezken kaloriferi açınca hararet kısa bir sürede düşer ve yeterince sıcak üflemez.Renault Megan II, Toyota Corolla, Dacia Logan, Hyundai Era, Kia Rio, Fiat Albea ve Renault Clio araçlarda tecrübe ettim.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri