19 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Gaz yememe sorunu yardım

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    Alıntı Sean_Constantine Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tabi ki ilk gaza bastığınız taktirde üzerine basarak söylüyorum her'hangi bir şahlanma olmaz ama bu anlattığım nedenlerden dolayı biraz gecikmeli
    (2-3 saniyelik) yanlız tork'u yüksek bir şahlanma gözleye bilirsiniz denemesi'de aslında çok basit 1.vites'te kalktıktan sonra düşük bir devirde 2.vitese atıp ayağınızı sonuna kadar gaz pedalına basarsanız 2.viteste (gene 2-3 saniyelik bir gecikmeden sonra) düşük devirde çok fazla şekilde hissedilecek bir şahlanma görürsünüz..tabi ki yanma odasına gönderilen yakıtın miktarı artıp devrin yükselmesinden sonra turbo charger'in devreye girmesinden dolayı turbo'nun da etkisi kaçınılmaz olacak'tır zaten bu bizim araçların bu turbo sistemini seviyorum egzost salınımının en verimli olduğu devirde devreye giriyor )

    örnek verdiğiniz şahlanma dizel motorun karekteristik özelliğinden dolayı değil tamamiyle turbonun marifetidir
    turbolu olduğu halde bile bir dizel motor maximum torku vermeye başladığı 1750 devirlerin altında şahlanma gerçekleştiremez zaten buda sizin anlattığınız yanma nın yavaş olmasından dolayıdır
    birde şöyle düşünün neden günümüzde bütün dizel motorlarda turbo var
    cevabı çok açık
    işte o şahlanmamayı amorti etmek için dizeller turboyla destekleniyor
    turbosuz bir dizel motor amiyane tabir ile tam bir eşşek olacaktır


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )

  2. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  3. #2
    serkan kabasakal
    Sean_Constantine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/06/2009
    Yaş
    36
    Mesajlar
    193
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 32

    Standart

    Alıntı GP COSKUN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    örnek verdiğiniz şahlanma dizel motorun karekteristik özelliğinden dolayı değil tamamiyle turbonun marifetidir
    turbolu olduğu halde bile bir dizel motor maximum torku vermeye başladığı 1750 devirlerin altında şahlanma gerçekleştiremez zaten buda sizin anlattığınız yanma nın yavaş olmasından dolayıdır
    birde şöyle düşünün neden günümüzde bütün dizel motorlarda turbo var
    cevabı çok açık
    işte o şahlanmamayı amorti etmek için dizeller turboyla destekleniyor
    turbosuz bir dizel motor amiyane tabir ile tam bir eşşek olacaktır

    Kastettiğim şahlanmanın dizel motorların karakteristik yapısından kaynaklandığını söylemedim dizel yakı'tının parlama sıcaklığının tolere edilmesi sonucu gecikmeden kaynaklanan gaz'ın geç tepki verdiğini kastettim Yukarıda verdiğim örnek'te dikkat ederseniz 2.vitese attığınızda devirin çok düşük olması kaydıyla dedim yani gaza yüklenip 2-3 saniye bekleyip görülen şahlanma 1750 devrin altındadır.....ancak 1750d/dk geldiği taktirde turbonun'da devreye girmesiyle mütiş bir ivmelenme hissedersiniz taki 2000d/dk gelene kadar....dedim....
    Konu Sean_Constantine tarafından (13/12/2009 Saat 23:29 ) değiştirilmiştir.

  4. #3
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı GP COSKUN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    .......
    birde şöyle düşünün neden günümüzde bütün dizel motorlarda turbo var
    cevabı çok açık
    işte o şahlanmamayı amorti etmek için dizeller turboyla destekleniyor
    turbosuz bir dizel motor amiyane tabir ile tam bir eşşek olacaktır
    Çok haklısın Coşkun, günümüzde bu motorların yaygınlaşmasını sağlayan baş etken turbo entegrasyonudur, turbosuz bir dizel ünite çok az devir çevirebilir, gücü ve torku da çok düşük olur,


    Şahlanma denen olay gaz pedalına basılmayla alakalıdır.Ne kadar gaz o kadar yakıt demek, ne kadar yakıt o kadar şahlanma demek, ama 2000d/d lara gelirken hissedilen orantısız şahlanmanın kaynağı (hangi viteste olursa olsun) doğal olarak turbodur...

  5. Bu mesaj için teşekkür edenler:


Benzer Konular

  1. Titreme sorunu ve gaz yememe
    rec_off tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 16
    Son Mesaj: 01/07/2015, 20:43
  2. 5.viteste gaz yememe
    rational tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 32
    Son Mesaj: 18/07/2012, 01:16
  3. Gaz yememe
    abgezer tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 13/12/2011, 15:04
  4. Punto Evo gaz yememe
    mehmet1907 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 13
    Son Mesaj: 28/11/2010, 13:10
  5. Starjet motorda gaz yememe problemi
    mereve tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 14
    Son Mesaj: 27/06/2010, 02:27

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com