Alıntı beyzade Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
:=) işteyken yazdım karıstırmıs olabılırım.
Araç dizel dir

Araçla kalkışımı yaptım arac devirini aldı ikiye atmak yerine gazdan ayağımı çekdim tiyreyene kadar bekledim stop etmesine yakın gaza yüklendim şahlanmadı titreme devam etti gazı yemedi,stop etmesin diye debriyaja tekrardan basıp kaldırdım.Bir kaç kere daha denedim farklı şekillrde gaza basdım aynısı oldu yanlız önemli bir husus şu vites aralıklarında devir almasında şahlanmasında bir sıkıntı yok.Ama nedense 1. vitese alıp bekleyip titretip kaldırırken aynı şeyi yapıyor.Yani kısacası stop etmeye yakın gaza yavaşda bassam yüklensemde araç kalkmıyor.Gerçi nasıl anlatabilirim ki yanımda olmanız lazım.Şimdi diyeceksiniz titrerken tabi debriyaja basman lazım off off umarım anlarsınız.Bu benim baya miğdemi bulandırdı


bu açıklaman ilkinden daha anlaşılır
öncelikle sen araca işkence yapıyorsun ondan sonrada yürümüyor diyorsun
zavallım daha ne yapsın
dizel araçlar benzinliler gibi devir düşükken gaza sonuna kadar bassanda
ivmelenemez yığılıp kalır toparlamaz
tabiki ayağını debriyaja basıp devri yükselttikten sonra ayağını dabriyajdan çekince normal hızlanmasına devam eder
bazı arkadaşlarım boğulma tabirini kullanmış dizel araba boğulmaz boğulma olayı sadece benzinli arabalar için geçerlidir
bu olay yığılma ve toparlamama olarak adlandırılır
bu şekilde dizel aracı zorlarsanız kısa zamanda ya subab kesecektir yada grank kesecektir dizel motorların baş düşamanı bu yaptığınız hareketlerden biridir benzinlimotorda bunu yaparsanız motor avans vurur benzinin yüksek ve hızlı yanmasıyla bir şekilde ivmelenme kazanır ancak dizel motorda yeterli devir olmayacağından turboda yardım etmeyeceği gibi avans olayıda olmadığı için tüm yük granka ve subab lara biner
aracınızı olması gerektiği gibi uygın vites ve devir aralıklarında kullanmanızı tavsiye ederim