6 sonuçtan 1 ile 6 arası

Konu: Kamber-Kaster Ayarı

Threaded View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart Kamber-Kaster Ayarı

    En basit şekli ile kamber ayarı , lastiğin yere bastığı açıyı değiştirmektir. Yere tam dik açıyla basan lastik düz yolda maximum temas sağlar. Bu sayede en iyi hızlanma ve fren mesafesi elde edilir. Ancak negatif kamber ayarı sürüş dinamiğini değiştirecektir. Negatif ayar demek lastiklerin iç basması anlamına gelir. İç kısımları yola temas eden lastikler düz yolda daha az tutuş sağlarken viraj içinde ağırlık merkezinin değişmesi ve aracın esnemesi ile daha çok tutuş sağlarlar.
    Standart araçlarda kamber açıları ile oynamak genellikle mümkün değildir.Sonradan değiştirilen amortisörler ve kamber düzeltme kolları (camber correction arm) ile bu ayarı yapmak mümkündür.Bir çok Coilover sisteminde camber plate bulunur.Bunları ayrıca alıp orjinal amortisöre monte etmekde mümkündür.Amortisör kulesinin üstüne takılırlar

    Toe ayarı lastiklerin aracın düz olarak gittiği yönde içe ve dışa bakması ayarıdır. Toe out (Negative Toe) lastiklerin arka kısımlarının birbirine bakması anlamına gelir. Toe in (Positive Toe) ise tam tersidir.
    Drift otomobillerinde ön takım toe out ayarlanırken arka lastiklerin ayarı 0 yani düz bırakılır. Burada amaç kaymaya başlayan arka tarafın kontrolünü daha iyi sağlamak ve daha derin açılarda drift yapabilmektir. Bu ayarlar düz gitmeyi zorlaştırsa da yan giderken büyük fayda sağlar. Drift otomobillerinde bu ayar -2 civarlarındadır.
    Drag otomobillerinde ise bunun tam tersi geçerlidir. Arka takım +1 yada +1.5 ayarlanırken önler 0 bırakılır. Tabi buradaki amaç da en az patinajla kalkarak düz gitmektir. Lastiklerin bir miktar içe bakması kalkış anında tutunmayı arttırır.
    Konu ABNEW tarafından (27/09/2009 Saat 01:15 ) değiştirilmiştir.

  2. Bu mesajı için 8 kişi GP COSKUN'ye teşekkür etti:


Benzer Konular

  1. Far Ayarı
    plus06 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 21
    Son Mesaj: 04/11/2012, 01:07
  2. Kamber ayarı?
    emrexati tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 7
    Son Mesaj: 24/05/2011, 19:46
  3. EQ ayarı hk
    faithless1905 tarafından Ses & görüntü sistemleri forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 22/10/2010, 17:23
  4. Far ayarı..
    Du Hast tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 17/08/2010, 11:12
  5. Kamber açısı
    cantekin tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 31
    Son Mesaj: 14/04/2008, 18:54

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com