Balans yuksek hizlarda aracin titremesinden anlasilir. Durur haldeyken araca herhangi bir etkisi haliyle tepkisi olmaz. Lastiklerin balans ayarinin dogru olmamasindan dolayi arac hizlandikca lastiklerde ve haliyle direksiyonda bir titreme hissedersiniz. Hiziniz arttikca sarsinti da artar.
Genelde bu problem balans'dan olur fakat rot ayari, rot baslari, on takim, lastikler de benzer soruna yol acabilir.
Yalniz Huseyin radyator fanindaki balans'dan soz etmis

. Fanda araci bu kadar titrecek balans olabilecegini sanmiyorum. O sarsintiyi bogaz koprusunde ben de yasadim. O kadar sarsintida fan kanatlari kesin kirilir. Bildiginiz deprem oluyor gibi sallaniyor araba.
Sonuc olarak, yasadigin sey koprunun altindaki hava akimi anladigim kadariyla basinca ve akima sebep oluyor. Bundan dolayi kopru uzerinde ilerlerken arac fazla yalpaliyor. Koprunun sarsintisi ise arac durur haldeyken cok daha fazla hissediliyor.
Yer imleri