öncelikle geçmiş olsun... benim görüşüm bu kaza en fazla 40 km/h süratle yapılmış. ikna olmak isteyenler bu aracın 60 km/h hızla yapılan crash testlerini inceleyebilirler, o testlerdeki hasar bu hasarın en az 3 katı...

konuya dönersek, geçmiş yıllarda eski artistlerden biri (kenan kalav) son model mercedes'iyle sahil yolunda ağır bir kaza geçirdi. görüntü itibariyle arabanın toparlanacak tek parçası kalmamış olmasına rağmen airbag'ler açılmamıştı. kenan kalav'da fırsattan istifade mercedes'e sağlam bir tazminat davası açtı. amacı mercedes'ten bir kaç yüzbin mark koparmaktı. mercedes aracın kaza esnasında ilk darbeyi yandan aldığını ve yandan alınan darbelerde airbag'in açılmasının aracın içindekiler açısından daha tehlikeli durumlar oluşturabileceğini söyledi. bilirkişi de mercedes'in savunmasını doğrulayınca haklı çıkan mercedes oldu.
daha sonraki yıllarda perde (yan) airbag kullanımı ile yandan alınan darbelerde de airbag'ler açılmaya başladı çünkü darbe yandan alındığında koruma işini perde airbag'ler yaptı.

sonuç olarak aracınız ilk darbeyi yandan aldıysa ve aracınızın güvenlik donanımında yan airbag olmasına rağmen açılmadıysa haklısınız demektir.