Sayfa 1/2 12 SonSon
24 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Yol tutuşumda ve çekişimde problem mi var ?

  1. #1
    kubilai çırak
    kubilai - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/03/2009
    Yaş
    37
    Mesajlar
    352
    Nereden
    Adana
    Rengi
    Yakut Kırmızı
    Edilen teşekkür: 69

    Standart

    Merhaba arkadaşlar 1.3 mjt 90 hp GP sahibiyim fun donanımı (16" jant + 195/55/R 16 bridgestone turanza). Benim problemim hızlanma ve yol tutuşu ile ilgili aracın hızlanması güzel fakat 2. viteste hızlanırken bir boşluk yapıyor turbo lag mı bilmiyorum bunu ama 2500-3000 devir arasında çok küçük bi boşluk yapıktan sonra tekrar hızlanıyor. Aracı alalı 1 hafta olmadı 400 km daha ilk günlerde sanki çekiş daha iyiydi. Sonra bazı virajlarda sert frenlemelerde araç beni baya korkutuyor açıkçası. Önceden şahin kullanırdım nerede kayıp nerede kaymayacagını biliyordum fakat bu öyle deil yani yol tutuş tmm güzel diyolar fakat bir iki zorlamamda şahinin kayacagı gibi bu da kayıyor sizce biraz daha ii olması lazım değilmiydi bunun ? ki fun donanımında daha sportif süspansiyon var. Lastik havalarımı hiç kontrol etmedim daha bi ara bakacam bu da yapıyo olabilir ama görünüş itibari ile lastiklerim bana biraz inik geliyor. Yardımlarınızı tecrübelerinizi bekliyorum teşekkür ederim..

    Arkadaşlar aracı servise götürmeyi serviste test sürüşü yapmalarını isticem. Yani merak ediyorum t-jet te süspansiyon olarak aynı sadece lastikler 205e 17" yani o araç nasıl tutunuyor yola?
    Konu anvil tarafından (03/06/2009 Saat 15:13 ) değiştirilmiştir. Sebep: Flood

  2. #2
    Mehmet Ali ..
    makeles - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/11/2007
    Yaş
    43
    Mesajlar
    1.358
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 240

    Standart

    1. viteste yeterince doldurmuşsan 2. viteste turboyu doyasıya hissedersin gecikmesiz.. bu arada şahinle aynı viraja aynı hızlarda girip deneme (yada denememe) yapabilirsin.. lastik basınçların düşükse virajlarda direksiyon hakimiyetin çok azalır savrulma hissi yaratır..

  3. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  4. #3
    kubilai çırak
    kubilai - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/03/2009
    Yaş
    37
    Mesajlar
    352
    Nereden
    Adana
    Rengi
    Yakut Kırmızı
    Edilen teşekkür: 69

    Standart

    ön lastik basınçlarım düşük zannedersem 35 psi yazıyor kitapçıkta arkalar da 30 psi ortalama yük için. lastik havalarına da bakacağım fakat beni tatmin etmiyor arkadaşlar ya lütfen söyleyin ben mi çok şey bekliyorum bu araçtan ya da çok mu takıyorum yersiz mi yani ? Adana'da realde park alanında 40-50 ile döndüğüm virajlarda önden kayma yaptı frenleme yapmama rağmen. 1.vitesi doldurma konusunda bende biliyorum doldurmayı ama araç yeni 2500 ile 3000 devir üstüne fazla çıkmıyorum üstelik 1.vites hareket için değil mi ne bilim yani fazlada tutmaya gerek görmeden 2ye atıyorum vitesi.

  5. #4
    Mehmet Ali ..
    makeles - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/11/2007
    Yaş
    43
    Mesajlar
    1.358
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 240

    Standart

    2500devirde 2. vitese takıyorsan ve dip gaz yapıyorsan turbo gecikmesini hissedersin doğal olarak.. biraz devirli kaldırıp 3500 devirde 2. vitese takıp dip gaz yap bakalım tatmin olacak mısın?.. olmuyorsan daha güçlü motora ihtiyacın var.. 40-50km/h ile virajlarda kaydırabiliyorsan o viraj U şeklinde sanırım.. bu arada sert virajlarda önden kaymalardan kurtulmak için ya gazı kökleyeceksin yada kayma yönünde ve hemen ardına hafif tersine pilotajla önüne geçebilirsin.. önden kayma olduğunda frenleme yetersiz kalıyor genelde..

  6. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  7. #5
    güven gültekin
    güvengültekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/12/2007
    Yaş
    40
    Mesajlar
    85
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 18

    Standart

    yol tutuşu için bişi diemieceğim ama esp bende alışkanlık yaptı esp sis aracla artık kendimi hiç güvende hissetmiyorum o yüzden esp yok ise kesinlikle virajlardan yavaş geçerim zorlamam zira şirketin getz ile ile bir iki kere kaza tehlikesi atlattım esp nin olmadığını unutmuşum ha girdi devreye ha girecek derken gidioduk az kalsınn

  8. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  9. #6
    ERDEM TULUNAY
    erdta - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/05/2009
    Mesajlar
    108
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 40

    Standart

    Bendede fun var 1 haftadır kullanıyorum turbo gecikmesi için bişey diyemiyeceğim ancak yol tutuşu konusunda ben gayet memnunum, kayma olması için hele hele 40 50 gibi hızlarda çok sert bir viraj olması gerekiyor yada lastik basınçlarınız ile ilgili problem olabilir.

  10. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  11. #7
    kubilai çırak
    kubilai - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/03/2009
    Yaş
    37
    Mesajlar
    352
    Nereden
    Adana
    Rengi
    Yakut Kırmızı
    Edilen teşekkür: 69

    Standart

    lastik basınçlarım 1-2 psi düşük çıktı onlara hava bastım birazcık sertleşti gidişi rahatsız ediyo fakat olsun ben takılmam ona. önemli olan tutması tutuş konusunda hala endişelerim var araç tutuyor yolu ya da ben alışamadım Mehmet Ali arkadaşa teşekkür ederim çekiyormuş ya basınca fakat 1.viteste asılınca anlık tüketimde baya bi artıyo hadi bakalım artık.önden kayma konusunda da bu arabayı benim kullanmam gerekiyor biraz yön verme ya da gaza basma konusunda hangisinin dogru oldugunu bulmam lazım yani benim nasıl kullanacagım konusunda Sakın yanlış anlamayın arkadaşlar verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim sağolun

  12. #8
    Mehmet Ali ..
    makeles - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/11/2007
    Yaş
    43
    Mesajlar
    1.358
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 240

    Standart

    fazla anlık tüketime bakma derim..

  13. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  14. #9
    onur poyraz
    TıRSıK FaRe :) poyraz_o - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    30/03/2009
    Yaş
    38
    Mesajlar
    371
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    26 TZ 855
    Edilen teşekkür: 73

    Standart

    bende bir soru sorayım o zaman geçende sormuşştum topic in birinde daha arada kaldı cevap verilmedi...

    vites geçişlerinde eğer 2200-2500 rpm ve altında yaparsam araba bayılıyor,yığılıyo, hızlanmıyor. eğer çok hafif bir rampaysa 3000 rpm nin altında vites değiştirdiğimde yığılıyor.

    bu normalmi rkezin arabası böylemi...
    babamın idea GP den 100kg daha ağır olduğu halda böyle değil...
    Konu poyraz_o tarafından (03/06/2009 Saat 18:52 ) değiştirilmiştir.

  15. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  16. #10
    Mehmet Ali ..
    makeles - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/11/2007
    Yaş
    43
    Mesajlar
    1.358
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 240

    Standart

    beşiktaş serencebey yokuşu vardır mit'e çıkan yol.. orada ben 3500devrin altında 2. vitese takınca takılıp kalıyor mesela.. gayet doğal bir durum.. aynı yolu benzinli araçlarda 1. viteste yüksek devirlerde (4000-5000) çıkmak zorunda kalıyorsun 2. vitese izin vermediği oluyor..
    yokuşlarda vites değiştirirken devir hızla düşüyor, bunu hesap ederek daha yüksek devir daha seri vites geçişi gerekiyor.. klima açıksa o da bir handikap..

  17. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  18. #11
    onur poyraz
    TıRSıK FaRe :) poyraz_o - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    30/03/2009
    Yaş
    38
    Mesajlar
    371
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    26 TZ 855
    Edilen teşekkür: 73

    Standart

    Alıntı les Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    beşiktaş serencebey yokuşu vardır mit'e çıkan yol.. orada ben 3500devrin altında 2. vitese takınca takılıp kalıyor mesela.. gayet doğal bir durum.. aynı yolu benzinli araçlarda 1. viteste yüksek devirlerde (4000-5000) çıkmak zorunda kalıyorsun 2. vitese izin vermediği oluyor..
    yokuşlarda vites değiştirirken devir hızla düşüyor, bunu hesap ederek daha yüksek devir daha seri vites geçişi gerekiyor.. klima açıksa o da bir handikap..
    ya bayır okadar ahım şahım birşey değil ama...
    çok az bir eğim var.
    peki düz yolda 2500 rpm altında geçişlerde bayılma normal mi?

  19. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  20. #12
    ilker sezgin
    ilkersezgin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/07/2008
    Yaş
    53
    Mesajlar
    73
    Nereden
    Mersin
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 17

    Standart

    Merhabalar. Son kez yaziyorum. Benim 75 lik gp boş depo kantarda 1210 kg geldi. Dolu depo ile 1240kg gelir . Arabamiz ağir.motor hacmi küçük. Avrupa emisyonlarina uyumlu. Aslinda çok performansli bir motor ama çok büyük yükler altinda eziliyor.bence egr ve katalizatörden kurtulmak gerekir. Saygilar

  21. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  22. #13
    İLKER Ç.
    ocean_1919 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    07/08/2008
    Mesajlar
    574
    Nereden
    Eskişehir
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    26
    Edilen teşekkür: 197

    Standart

    Alıntı poyraz_o Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ya bayır okadar ahım şahım birşey değil ama...
    çok az bir eğim var.
    peki düz yolda 2500 rpm altında geçişlerde bayılma normal mi?
    Rodaj süresi yokmu. Bence arabayı fazla zorlama ilk başlarda.

  23. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  24. #14
    onur poyraz
    TıRSıK FaRe :) poyraz_o - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    30/03/2009
    Yaş
    38
    Mesajlar
    371
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    26 TZ 855
    Edilen teşekkür: 73

    Standart

    Alıntı ocean_1919 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Rodaj süresi yokmu. Bence arabayı fazla zorlama ilk başlarda.
    ya anlamıyorum ben. artık bu rodaj muhabbetini..
    kimisi yeni arabaların rodajları fabrikada özel makinelerde yapılıyor diyor..
    kimisi ilk 5000km yüksek devir kullan diyor.
    kimiside ilk 5000km normal devirde hatta düşük devir kullan diyor.
    anlamadım vallahi..
    ne yapacağımada karar vermiş durumda değilim karışık kullanıyorum bende..
    bu konuda bilgisi olan varmı???

  25. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  26. #15
    kubilai çırak
    kubilai - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/03/2009
    Yaş
    37
    Mesajlar
    352
    Nereden
    Adana
    Rengi
    Yakut Kırmızı
    Edilen teşekkür: 69

    Standart

    bende anlamıyorum ya siteden arkadaşlar 2500 3000 deviri geçme zorlama fazla dediler ilk kmlerde aracı alırken satışı yapan elemanda aracı devirli kullanın dedi yani hangisi dogru teknik servis zaten bi tuhaf gitmedim ama tel açtım lastik basınçlarını sormak için adam hepsi 32 ya onların dedi bende ii dedim ne deyim

  27. #16
    kubilai çırak
    kubilai - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/03/2009
    Yaş
    37
    Mesajlar
    352
    Nereden
    Adana
    Rengi
    Yakut Kırmızı
    Edilen teşekkür: 69

    Standart

    resmi olarak belirtilmiş ya da garanti kapsamında herhangi bi "rodaj" kelimesi geçmiyor sanırsam öyle değil mi ?

  28. #17
    kubilai çırak
    kubilai - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/03/2009
    Yaş
    37
    Mesajlar
    352
    Nereden
    Adana
    Rengi
    Yakut Kırmızı
    Edilen teşekkür: 69

    Standart

    arkadaşlar bişe daha soracam aracımın üzerinde gelen lastikler bridgestone turanza er 300 195/55/R 16 bu lastikler hakkında bilginiz var mı? mesela değiştirecek olsam eğer bunun yerine ne alınır sizce? tirerack ve diğer tüm sitelere baktım eufori@ var pirelliden sonra dunloptan sport maxx falan var continentaldan premium contact lassa dan impetus revo serileri var. Benim aklıma gelen p zero nero oldu ilk ama onunda alacak olsam bu ölçülerde yok sanırım.

  29. #18
    İLKER Ç.
    ocean_1919 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    07/08/2008
    Mesajlar
    574
    Nereden
    Eskişehir
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    26
    Edilen teşekkür: 197

    Standart

    kullanım klavuzunda demiş ki; otomobil ilk kullanılmaya başlandığı zaman otomobili tam performansıyla (örneğin aşırı süratli olarak uzun yol katedilmesi, aşırı gaz verme, sert fren v.b.) kullanmamanız tavsiye edilir. sy 128. Arkadaş megan almıştı sıfır. Onun klavuzunda rodaj süresinden bahsediliyordu. Yanlış hatırlamıyorsam 1500km yüksek devirli ve düşük devirli kullanılmaması gerekiyor. Yani tam zamanında vites değiştireceksiniz. Yakıt ve yağ tüketimi ise 6000km sonra minimum seviyeye geliyor.

  30. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  31. #19
    onur poyraz
    TıRSıK FaRe :) poyraz_o - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    30/03/2009
    Yaş
    38
    Mesajlar
    371
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    26 TZ 855
    Edilen teşekkür: 73

    Standart

    Alıntı kubilai Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bende anlamıyorum ya siteden arkadaşlar 2500 3000 deviri geçme zorlama fazla dediler ilk kmlerde aracı alırken satışı yapan elemanda aracı devirli kullanın dedi yani hangisi dogru teknik servis zaten bi tuhaf gitmedim ama tel açtım lastik basınçlarını sormak için adam hepsi 32 ya onların dedi bende ii dedim ne deyim
    ya 2500 rpm geçmezsem vites geçişlerinde araba bayılıyor zaten ne yapacz...

  32. #20
    Mehmet Ali ..
    makeles - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/11/2007
    Yaş
    43
    Mesajlar
    1.358
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 240

    Standart

    benzinli araçları düşünün onlar çok daha yüksek devirlerde vites değiştiriyorlar.. (gerçi düşük devirde atsanız da daha çabuk devirlenip daha çabuk toparlıyorlar)
    dizel için çevirebildiği max devrin yarısından biraz üstünde (2500-3000 arası) vites değiştirmek en ideal olanı.. dizel olduğu için 2500 devirden sonra gelen ses, daha önce benzinliye alışmışsanız erken vites değişimine neden olabiliyor.. aracı bağırttığınızı düşünerek erken vites geçişleri yapıyor olabilirsiniz (ben yapıyordum).. nerdeyse tüm dizel araçlarda 1. ve 2. viteste motor sesini içeri çok alıyorlar.. motorun sesinden çekinmeden viteslerinizi daha yüksek devirlerde değiştirebilirsiniz..

    #düz yolda 2500 devirde baymaması lazım daha seri vites geçip gaz verin..

    rodaj olayına gelince ilk 1000km sürekli yüksek devirlerde yada sürekli düşük devirlerde kullanmayın diye önerilerde bulunanlar çoğunlukta.. mesela 5. viteste sürekli 3000-4000 gibi yüksek devirde kullanmak yerine ara sıra hızınızı azaltıp tekrar yükseltebilirsiniz..

    aracı aldığım ilk hafta uzun yola çıktım.. lüleburgazdan adanaya varıncaya kadar hiç zorlamadan tüm vitesleri kullandım 170km/h hızlara çıktım kısa süreli.. adanadan dönüşte motorun canına okurcasına max hızı zorladım çok rahat 200km/h ulaştı.. 10000-18000km arası hep düşük devir kullanıp ekonomi yapmaya çalıştım uzun yolda 200km/h hıza çıkıncaya kadar baya bi zorlandı.. motor kurum mu yaptı tembelleşti mi ne olduysa artık.. neyse o günden sonra devirli kullandım ve 20000km bakımından sonra hafif bir eğimli yolda göstergede 215km/h görünce gösterge saçmalıyo zannettim gps hızımı kontrol ettim sonra max 209km/h gösteriyordu..

    çok uzun yazdım bu defa sonuna kadar dayanıp okuyanlara tavsiyem, sizi en tatmin edecek tarzda sürün gitsin.. ne ekonomi yapıcam diye motoru tembelleştirin ne de aşırı performans için motorun canına okuyun..

  33. Bu mesaj için teşekkür edenler:


Sayfa 1/2 12 SonSon

Benzer Konular

  1. İlk çalıştırmada problem
    mkaragul40 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 16
    Son Mesaj: 04/03/2017, 17:56
  2. GP kronik problem ?
    gmb tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 04/12/2011, 16:48
  3. skydome problem
    ucin tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 20/04/2011, 00:27
  4. Problem
    cgty tarafından Motor ve yürüyen aksam modifikasyonu forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 22/03/2009, 13:10
  5. forumda bi problem mi var ?
    Ryu tarafından İstek, Öneri, Şikayet forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 7
    Son Mesaj: 17/02/2007, 01:25

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com