Sayfa 2/2 İlkİlk 12
33 sonuçtan 21 ile 33 arası

Konu: Starjet araçlar için bir soru

  1. #21
    BATUHAN PALA
    mastman12 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/10/2008
    Yaş
    44
    Mesajlar
    37
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    35AKB44
    Edilen teşekkür: 5

    Standart

    Alıntı Linos Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Anlattıkların bana gayet normal geliyor Uğur. Biraz da durum araca alışmak ve iyi tanımakla alakalı. Zamanla nerede, ne yapman gerektiğini daha iyi anlayacaksındır. Benim şu anda performans konusunda hiç bir şikayetim yok. Güç istiyorsan, muhakkak devri yüksek tutacaksın, başka yolu yok...

    Özellikle 3. vitesin performansına bayılıyorum. 2500-3000 d/d'dan itibaren, devir kesiciye kadar (-ki bu yaklaşık 130 km/h'a ulaştığın anlamına gelir) her türlü güç gösterisine müsaade ediyor.
    pardon bizim starjetlerde devir kesici varmı?
    benimki devreye girimiyor eğer varsa

  2. #22
    ORÇUN ÇABUK
    aŞK 3 HaRF BMW WiSTaRiA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/07/2009
    Yaş
    45
    Mesajlar
    6.500
    Nereden
    Tekirdağ
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 2431

    Standart

    Alıntı Cihan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben dizelle 3 de 120 yapıyorum çok abartmamak lazım
    3ncü vites ile bende 120 yi görüyorum bunda herhangi bir sorun yok... Bu arada senin aracın 4500 devirden sonra kuru gürültü yapar yani dizeller 5000 de devir keser.. Bizde var 6500 devir ordan bakmak lazım... Linos nickli arkadaşa katılıyorum...


    Alıntı mastman12 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    pardon bizim starjetlerde devir kesici varmı?
    benimki devreye girimiyor eğer varsa
    Var devir kesici. 6500 den sonra devir kesip araba kasıyor kendi...

    Arkadaşlar yorumlarınızı okudum ve sikayet eden arkadaşımında yorumunu okudum ve sağolsun bir arkadaşımızda grafik ve resimler eklemişte benim kafam bir şeye takıldı ya benim aracımda problem var yada benim arabam T-Jet ama T-Jet olmadığını biliyorum tabiki..
    Ben o şikayet eden arkadaşıma hiç katılmıyorum nedeni ise 2500 3000 den sonra sanki aracımda turbo varmış gibi torkunu yakalayıp beni bir koltuğua yaslama pozisyonuna geçiriyor (fazla abartmamak lazım koltuğa yapıştırmıyor ama o hissi veriyor) ve hızlanmam olsun rampalarda olsun. Ha şunuda belirtmek isterim 5nci vitesle bir rampaya girdiğimizde devir düşmeye başladığında hala gaz verip hızlandırmaya çalışırsak starjeti bayılıp kalıyor ama 4 e atarsan vitesi roket gibi fişekliyor. Multijetler gibi değil bizimkiler. Multijetlerde hangi viteste olursan ol o rampayı çıkarsın. Yani anlıyacağınız 4500 lerde araç torkunu yakalayıp hızlanıyo falan diyosunuz ya benimki daha erken torkunu yakalıyor. Acaba bir anormallikmi var.. Keşke bu muhabbeti yuvarlak masada yapmış olsaydık hadi bir deniyelim yada deneyin aracımı derdim.
    Konu WiSTaRiA tarafından (15/06/2010 Saat 11:00 ) değiştirilmiştir.

  3. #23
    uğur kamçı
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. xcruelx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/03/2009
    Yaş
    46
    Mesajlar
    1.016
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 358

    Standart

    Alıntı WiSTaRiA Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3ncü vites ile bende 120 yi görüyorum bunda herhangi bir sorun yok... Bu arada senin aracın 4500 devirden sonra kuru gürültü yapar yani dizeller 5000 de devir keser.. Bizde var 6500 devir ordan bakmak lazım... Linos nickli arkadaşa katılıyorum...




    Var devir kesici. 6500 den sonra devir kesip araba kasıyor kendi...

    Arkadaşlar yorumlarınızı okudum ve sikayet eden arkadaşımında yorumunu okudum ve sağolsun bir arkadaşımızda grafik ve resimler eklemişte benim kafam bir şeye takıldı ya benim aracımda problem var yada benim arabam T-Jet ama T-Jet olmadığını biliyorum tabiki..
    Ben o şikayet eden arkadaşıma hiç katılmıyorum nedeni ise 2500 3000 den sonra sanki aracımda turbo varmış gibi torkunu yakalayıp beni bir koltuğua yaslama pozisyonuna geçiriyor (fazla abartmamak lazım koltuğa yapıştırmıyor ama o hissi veriyor) ve hızlanmam olsun rampalarda olsun. Ha şunuda belirtmek isterim 5nci vitesle bir rampaya girdiğimizde devir düşmeye başladığında hala gaz verip hızlandırmaya çalışırsak starjeti bayılıp kalıyor ama 4 e atarsan vitesi roket gibi fişekliyor. Multijetler gibi değil bizimkiler. Multijetlerde hangi viteste olursan ol o rampayı çıkarsın. Yani anlıyacağınız 4500 lerde araç torkunu yakalayıp hızlanıyo falan diyosunuz ya benimki daha erken torkunu yakalıyor. Acaba bir anormallikmi var.. Keşke bu muhabbeti yuvarlak masada yapmış olsaydık hadi bir deniyelim yada deneyin aracımı derdim.
    Şu an hiç bir derdim yok. Sanırım araca alışmakla ilgili birazda. Daha evvle hep 5 vitesli aracları ve dizel aracları kullandım. (tabi başkalarının ) İlk sıfır kendi aracım ve 6 vites oluşu belki bukadar hassas davranmama yol açmıştı. viteslere alışınca problem çözülüyor.

    Ama 2000 -3000 arası kesinlikle bayırda bayılıyor. Bu arada bayır var bayırcık var.

  4. #24
    CENK AKUMA
    Cenk AKUMA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06/04/2009
    Yaş
    42
    Mesajlar
    45
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Mango Turuncu
    Edilen teşekkür: 13

    Standart

    Peki aracın performans değil de yakıt tasarrufu ön planda tutularak tasarlanmış olduğunu göz önünde bulundurduğumuzda, yüksek devirlerde kullanma durumunda artacak yakıt tüketimi bizi pişman edecek mi ? Yoksa yine de 1.6 standart bir araçtan az mı yakacak ...

    Yani şu mudur ;

    Kıyı gidersen, düşük devirlerde araçtan şikayet etmeyeceksen Starjet in,
    4000 - 5000 rpm yapıştıracaksan , max. performans alacaksan Starjet out !
    Ne KaDaR BiLiRSeN BiLL , SoYLeDiKLeRiN KaRSıNDaKiNiN aNLaYaBiLDiĞi KaDaRDıR ..!

  5. #25
    uğur kamçı
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. xcruelx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/03/2009
    Yaş
    46
    Mesajlar
    1.016
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 358

    Standart

    Alıntı Cenk AKUMA Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Peki aracın performans değil de yakıt tasarrufu ön planda tutularak tasarlanmış olduğunu göz önünde bulundurduğumuzda, yüksek devirlerde kullanma durumunda artacak yakıt tüketimi bizi pişman edecek mi ? Yoksa yine de 1.6 standart bir araçtan az mı yakacak ...

    Yani şu mudur ;

    Kıyı gidersen, düşük devirlerde araçtan şikayet etmeyeceksen Starjet in,
    4000 - 5000 rpm yapıştıracaksan , max. performans alacaksan Starjet out !
    Tam tersi diyebilrim. Ya aslında tam olarak devirle karşılaştırma yapmak yanlış. Her vitesin max ekonomi ve max güç olan noktası var. Mesela dizelde 2000 civarı max ekonomi 3000 civarı max güç gibi dersek star jette bu 3000 -4000 gibi diyebilirim. kıyı kıyı gideceksen 2000 civarında daha çok yaktırırsın.

  6. #26
    VOLKAN ÖZAKDAĞ
    wordix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    15/03/2013
    Mesajlar
    8
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    34GP8047
    Edilen teşekkür: 0

    Standart

    herkese merhaba. belki hala bu araçları kullanmıyor olabilirsiniz ama ben yeni sahip oldum. tüm yorumları okudum ve bu aracı en az 3000 devirde kullanmam gerektiği kanısına vardım. bu devirde hem ideal yakıtı yakacak hemde ideal performansı sağlayacak sanırım. fakat şöyle birde gerçek var, burda birazda kendimizi avutuyoruz. 95 beygir 6 ileri bir araç için bunları düşünmemiz gerkmemeliydi. bir şekilde bu tork sorununu çözmeliydi fiat mühendisleri. bilgisi olan varsa ve paylaşırsa sevinirim. bu aracın torkunu uygun ücretle yani değecek ücretle yükseltebilirmiyiz? ne yapmamız gerekiyor? turbomu takıcaz? egzos lamı oynayacağız? çipmi takıcaz? bir yolu olmalı çünkü gerçekten sinir bozucu!

  7. #27
    Orkun Aksoy
    ABARTH OAGP1960 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/03/2012
    Yaş
    64
    Mesajlar
    1.783
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 633

    Standart

    Volkan kardeş, bu standard haliyle ve atmosferik koşullarda, klasik modifikasyon metodlarını uygulayabilirsiniz. Bu da, koton filtre, yazılım yükletme ve egzoz modifikasyonu şeklinde olabilir, hem HP ve hem de tork (Nm.) artışı sağlanabilir. Bir üst safha modifikasyonda ise, söylediklerime ilaveten aşırı besleme (turbo) uygulaması düşünülebilir. Dereceli egzantrik uygulaması da her iki alternatif için çok etkili bir yöntemdir fakat, biraz maliyeti yüksek olabilir.
    Konu OAGP1960 tarafından (21/03/2013 Saat 04:22 ) değiştirilmiştir.

  8. #28
    VOLKAN ÖZAKDAĞ
    wordix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    15/03/2013
    Mesajlar
    8
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    34GP8047
    Edilen teşekkür: 0

    Standart

    cevap için teşekkür ederim. fiyat konusunda da bilginiz varsa sevinirim. ben lpg olayınıda araştırdım bu forumdan o konu biraz net landirenzo gibi görünüyor. bunu göz önünde bulundurarak yapılabilecek en uygun modifiye işlemini, tahmini fiyatını ve yapılması durumunda oluşacak olan yakıt farkını söyleyebilirmisiniz? teşekkürler.

  9. #29
    Orkun Aksoy
    ABARTH OAGP1960 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/03/2012
    Yaş
    64
    Mesajlar
    1.783
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 633

    Standart

    Alıntı wordix Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    cevap için teşekkür ederim. fiyat konusunda da bilginiz varsa sevinirim. ben lpg olayınıda araştırdım bu forumdan o konu biraz net landirenzo gibi görünüyor. bunu göz önünde bulundurarak yapılabilecek en uygun modifiye işlemini, tahmini fiyatını ve yapılması durumunda oluşacak olan yakıt farkını söyleyebilirmisiniz? teşekkürler.
    Rica ederim Volkan kardeş, ilk safha modifikasyon işleminde sadece koton filtrenizi iyi kalite bir marka seçmelisiniz, diğer iki işlem olan yazılım ve egzoz modifikayonu custom olarak yapılacağı için, nerede yapılacağına bağlı olarak maliyeti değişebilir. Yakıt sarfiyatı ise, sağlanacak güç artışı sayesinde aynı performansı daha az yakıtla sağlayacağınızdan, normal kullanımda ekonomi sağlayacaktır. Sadece artan güç nedeniyle yüksek performanslı kullanım tercih edilirse, bir miktar sarfiyat artışı olabilir.
    Konu OAGP1960 tarafından (21/03/2013 Saat 04:41 ) değiştirilmiştir. Sebep: İlave.

  10. #30
    VOLKAN ÖZAKDAĞ
    wordix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    15/03/2013
    Mesajlar
    8
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    34GP8047
    Edilen teşekkür: 0

    Standart

    ben çok bilgili biri değilim aslında) yazdıklarından anladığımı yazayım ben sana koton filtre dediğinde kafamda canlanan rakam 100tl. egzos modifikasyonu dediğinde 200tl yazılım konusunda en ufak bir fikrim yok. ama 200-250tl bişeyse toplamda 500-600 tl gibi bir rakam yapar ve hiç düşünmeden yaptırırım))

  11. #31
    Orkun Aksoy
    ABARTH OAGP1960 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/03/2012
    Yaş
    64
    Mesajlar
    1.783
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 633

    Standart

    Alıntı wordix Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben çok bilgili biri değilim aslında) yazdıklarından anladığımı yazayım ben sana koton filtre dediğinde kafamda canlanan rakam 100tl. egzos modifikasyonu dediğinde 200tl yazılım konusunda en ufak bir fikrim yok. ama 200-250tl bişeyse toplamda 500-600 tl gibi bir rakam yapar ve hiç düşünmeden yaptırırım))
    Gözlemlediğim kadarıyla toplam olarak 1000 TL. sını biraz geçebilir.

  12. #32
    VOLKAN ÖZAKDAĞ
    wordix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    15/03/2013
    Mesajlar
    8
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    34GP8047
    Edilen teşekkür: 0

    Standart

    cevapların için teşekkür ederim. bunu düşüneceğim biraz. iyi geceler.

  13. #33
    Orkun Aksoy
    ABARTH OAGP1960 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/03/2012
    Yaş
    64
    Mesajlar
    1.783
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 633

    Standart

    Alıntı wordix Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    cevapların için teşekkür ederim. bunu düşüneceğim biraz. iyi geceler.
    Rica ederim, hayırlısı olsun, iyi geceler.

Sayfa 2/2 İlkİlk 12

Benzer Konular

  1. Lpg araçlar için stepne yerine lastik şişirme tüpleri
    PNT 34 tarafından Lastik ve Jant forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 21
    Son Mesaj: 07/08/2010, 16:43
  2. Lpg´li araçlar için ince stepne
    dinomani tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 04/08/2010, 23:51
  3. Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 21/10/2009, 20:07
  4. Far karartma için soru...
    ahmT tarafından Görsel modifikasyon forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 21/10/2008, 21:51
  5. Benzinli Araçlar Için Kabin Içi Performans Filtreleri.
    bortechine tarafından Motor ve yürüyen aksam modifikasyonu forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 14/08/2008, 12:30

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com