Sayfa 3/5 İlkİlk 12345 SonSon
91 sonuçtan 41 ile 60 arası

Konu: esp sistemi

  1. #41
    Murat YANIK
    Linos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    48
    Mesajlar
    5.209
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Bolero Kırmızı
    Plaka
    06 BE 7673
    Edilen teşekkür: 1268

    Standart

    Arkadaşlar, bence karıştırıyorsunuz! Virajları rahat almamızı sağlayan şey ESP değil! ESP; ani direksiyon hareketlerinde (örneğin yolda bir engelle karşılaşıp aniden kırdığınızda) savrulmayı önleyen ve bunun için tekerleklerin ayrı ayrı dönüş hızlarını ayarlayıp gerekirse de frenleme yaptıran bir sistem!
    Bir önceki sayfada sanırım, bir link vermiştim! Tekrar veriyorum! Burada videolar var, ne işe yaradığını tam olarak görebilirsiniz...

    https://www.bosch-esperience.co.uk/u.../wirktesp.html
    Konu Linos tarafından (27/12/2006 Saat 15:35 ) değiştirilmiştir.

  2. #42
    BORA ALACALI
    BRACAL07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/12/2006
    Mesajlar
    28
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 0

    Standart

    Linos ESP ani direksiyon değişimlerinde çıkan bir program değildir
    BOSCH,ESP (Elektronik Stabilite Programı) sistemini geliştirdi. ESP aracın ağırlığını ve ağırlık merkezini hesaba katarak dengeli ve güvenli bir sürüş sağlıyor, ağırlık merkezinde oluşan değişimler, aracın frenleme, yol tutuşu, viraj alışı ve takla atma eğilimlerini etkiliyor. Yeni sistem aracın kontrolünü kaybederek devrilme ve kayma riskini azaltıyor.
    1.3 Multijet 90 Hp Dynamic + Dualogic + Ekzotik Kırmızı -Çengelköy/İST.

  3. #43
    BORA ALACALI
    BRACAL07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/12/2006
    Mesajlar
    28
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 0

    Standart

    ESP'nin çalışma prensibi aslında çok basit. 4 teker de birbirinden bağımsız gaz verebilme ve fren yapabilme yeteneğine sahip.Tabii ki biz bunu 4 tane gaz ve 4 tane fren pedalıyla yapmıyoruz. Ani manevralarda aracın fiziksel dengesinin bozulması sonucunda tekerlerden biri ya da birkaçı kayma eğiliminde bulunup araba savrulmaya başladığı anda, ESP sistemi devreye giriyor ve arabanın kaydığı yöne, doğrultuya bağlı olarak ilgili tekerleğe gaz veya fren uyguluyor. Peki bu sistem aracın kaydığını nasıl algılıyor? Birazdan aşağıdaki şekilde de göreceğiniz gibi, ESP sistemine bağlı çeşitli sistemler, algılayıcılar var. Bunlardan benim size olayı açıklamakta kullanacaklarım, "Tekerlek Hızı Algılayıcısı", "Yanal Hız Algılayıcısı", "Direksiyon Açısı Algılayıcısı" ve "Fren Basıncı Algılayıcısı". Şimdi arabamızın arkasının kaymaya başladığını farzedelim, bakalım ESP bunu nasıl anlayacak.

    Öncelikle arabanın arkası savrulunca Yanal Hız Algılayıcısı arabanın yanal yönde bir dengesizlik gösterdiğini, yani savrulduğunu çok basit bir şekilde algılayacaktır. Ayrıca Tekerlek Hızı Algılayıcıları arka tekerleklerin kaymaya başladıkları zaman dönüş hızlarının ön tekerleklere göre daha az olduğunu görecek, benzer bir şekilde Fren Basıncı Algılayıcısı da arka tekerleklere, öne nazaran daha az fren basıncı uygulandığını farkederek, aynı şekilde arka tutuşun kaybolduğunu anlayabilecektir. Son olarak Direksiyon Açısı Algılayıcısı'nın da nasıl çalıştığını anlatmamız gerekirse, arabanın kafadan kaydığını düşünmek yeterli olacaktır. Hızlı bir virajda, siz direksiyonu çeviriyorsunuz, ama aşırı hızlı gittiğiniz için, arabanın ön tarafı dönmüyor. (Bu olay önden çekişli arabalarda, viraj içinde gaza basıldığında, rahatlıkla anlaşılabilir).İşte bu durumda, siz direksiyonu çevirdiğinize rağmen Yanal Hız Algılayıcısı bir dönme hareketi hissedemeyeceği için, arabanın kafadan kaydığını, yani ön tekerleklerin tutuşunu kaybettiğini ESP sistemi algılar. Bütün bu bilgilerden sonra ESP sisteminin şekildeki örnekte nasıl işlediğini açıklayabiliriz.
    1)ABS Kontrol Ünitesi
    2)Tekerlek Hızı Algılayıcısı
    3)Direksiyon Açısı Algılayıcısı
    4)Yanal Hız Algılayıcısı
    5)Motor Kontrol Ünitesi
    6)Otomatik Gaz Subapı/Enjeksiyon Pompası
    7)Fren Basıncı Algılayıcısı Traktör frenlerini
    bilenler varsa bu konuyu rahatlıkla anlayabilirler.

    Traktörlerde arka tekerlere kumanda eden iki tane fren pedalı vardır. Tarla sürerken bir uçtan öbür uca vardığınızda bu pedallardan sadece bir tanesine basarak traktörü olduğu yerde geri döndürebilirsiniz.

    Mesela sadece sağ fren pedalına basarsanız, traktörün sağ arka tekeri fren yapar ve traktör kendi çevresinde sağa doğru dönmeye başlar. İşte ESP de bu traktör frenlerinden esinlenerek yapılmış diyebiliriz Smiley) Yani sadece gelişmiş ve elektronik bir traktör freni o kadar. Tek bir artı yönü var, hayatınızı kurtarabiliyor, ya da arabanızda oluşabilecek bilmem kaç milyarlık hasarları...

    Sonuçta öyle ya da böyle, ESP son derece faydalı, arabanın kaymasını neredeyse imkansız hale getiren bir sistem.
    1.3 Multijet 90 Hp Dynamic + Dualogic + Ekzotik Kırmızı -Çengelköy/İST.

  4. #44
    Muhip Kazım Aksoyer
    Fire Active 1.4 8V 77Bg. mkaksoyer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/12/2006
    Yaş
    53
    Mesajlar
    123
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Arizona Bej
    Edilen teşekkür: 23

    Standart

    bacaktan abs li muhabbetine benzemiş bu. son arabalarım absliydi daha kısmet olmadı abs yi çalıştırmak. esp az çok rallilerde yaptığımız sol ayak frenini çağrıştırdı bana ama sağ sol ayrımı yapabilmesi oversteerde de etkili olur. biz de ikisi bir tuttuğundan sadece understeeri dengelemek için kullanıyoruz
    Fire Active 1.4 8V 77Bg.

  5. #45
    Murat YANIK
    Linos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    48
    Mesajlar
    5.209
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Bolero Kırmızı
    Plaka
    06 BE 7673
    Edilen teşekkür: 1268

    Standart

    Alıntı BRACAL07 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Linos ESP ani direksiyon değişimlerinde çıkan bir program değildir
    BOSCH,ESP (Elektronik Stabilite Programı) sistemini geliştirdi. ESP aracın ağırlığını ve ağırlık merkezini hesaba katarak dengeli ve güvenli bir sürüş sağlıyor, ağırlık merkezinde oluşan değişimler, aracın frenleme, yol tutuşu, viraj alışı ve takla atma eğilimlerini etkiliyor. Yeni sistem aracın kontrolünü kaybederek devrilme ve kayma riskini azaltıyor.
    BRACAL07; tamam işte, ben o kadar özetleyebildim ama senin dediğin gibi bir sistem olduğunu anlatmaya çalıştım zaten! Biraz daha kati bir örnek verdim sadece!
    Arkadaşlar virajları çok rahat aldıklarını ve bunun ESP sayesinde olduğunu söylüyorlar (ESP devreye girmemişken yani. Kayma yok, savrulma yok, ESP yok, araç normal viraja giriyor sadece)! Ben bu yanlışa vurgu yapmak istemiştim...
    Virajlardaki iyi yol tutuş, tamamen ESP'den kaynaklanıyor demek öncelikle o aracın yürüyen aksamına haksızlık olmaz mı?:confused:

  6. #46
    ali kemal metin
    dejavu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    48
    Mesajlar
    1.119
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Orleans Mavi
    Plaka
    06 BD 2134
    Edilen teşekkür: 282

    Standart

    Alıntı Linos Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    BRACAL07; tamam işte, ben o kadar özetleyebildim ama senin dediğin gibi bir sistem olduğunu anlatmaya çalıştım zaten! Biraz daha kati bir örnek verdim sadece!
    Arkadaşlar virajları çok rahat aldıklarını ve bunun ESP sayesinde olduğunu söylüyorlar (ESP devreye girmemişken yani. Kayma yok, savrulma yok, ESP yok, araç normal viraja giriyor sadece)! Ben bu yanlışa vurgu yapmak istemiştim...
    Virajlardaki iyi yol tutuş, tamamen ESP'den kaynaklanıyor demek öncelikle o aracın yürüyen aksamına haksızlık olmaz mı?:confused:
    @linos... KESİNLİKLE SANA KATILIYORUM...... HELE HELE BU SÖZE...=[/QOTE]Virajlardaki iyi yol tutuş, tamamen ESP'den kaynaklanıyor demek öncelikle o aracın yürüyen aksamına haksızlık olmaz mı?:confused:[/QUOTE]
    GP active 5 k. mj 75 hp new orleans mavi

  7. #47
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. Mısafır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Mesajlar
    0
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 11

    Standart

    kesınlıkle aracın karoser yapısı yol tutusu ıcın ıdeal degılse
    esp kontorlu neyı durdurucakkı ...

    esp nın yol tutusuna degıl aracın cızgısını kaybettıgı zaman kontorllu kayma yapasına yaradıgını dusunebılırız...

  8. #48
    BORA ALACALI
    BRACAL07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/12/2006
    Mesajlar
    28
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 0

    Standart

    benim dediklerim yanlış anlaşılmasın kesinlikle bildiklerimi sizinle paylaşıyorum..aracın yolu cok iyi tuttuğunu biliyorum ben kendimden örnek verdim sadece , U dönüş yolda daha önceki arabamla frene bastığım an hızlanmaya devam ederken daha da yavaşladığımı ve kontrolü otomobilin 1-2 sn liğine aldığını ifade ettim.. nun dediği gibi çizgisini kaybettiği anda kontrolü ele alıyor sistem , punto ile birleşince de harikalar yaratıyor
    1.3 Multijet 90 Hp Dynamic + Dualogic + Ekzotik Kırmızı -Çengelköy/İST.

  9. #49
    Murat YANIK
    Linos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    48
    Mesajlar
    5.209
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Bolero Kırmızı
    Plaka
    06 BE 7673
    Edilen teşekkür: 1268

    Standart

    Alıntı BRACAL07 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benim dediklerim yanlış anlaşılmasın kesinlikle bildiklerimi sizinle paylaşıyorum..
    Yanlış anlaşılacak bir şey yok BRACAL07; sonuçta herkes bir şeyler katmaya çalışıyor bilgi dağarcığına! Sen işin teknik boyutunu açıklamışsın zaten doğru biçimde!
    Doğru bilinen "yanlışları" dile getiriyoruz burada ki herkes nasiplensin!8O

  10. #50
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. Mısafir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Mesajlar
    0
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 5

    Standart

    İkiniz de aynı işi anlatmışsınız ama Bracal07 arkadaş gerçekten çok faydalı bir açıklama yapmış. İlerde ana sayfada teknik bilgiler linkinin altında yayınlanması taraftarıyım.

  11. #51
    BORA ALACALI
    BRACAL07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/12/2006
    Mesajlar
    28
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 0

    Standart

    Linos ve diğer arkadaşlarla birlikte ne kadar bu foruma yararlı oluyorsak ve bilgileniyorsak , birbirimizin yanlışlarını doğru ya ceviriyorsak o kadar seviniyorum bir grande punto sever olarak.
    1.3 Multijet 90 Hp Dynamic + Dualogic + Ekzotik Kırmızı -Çengelköy/İST.

  12. #52
    Murat YANIK
    Linos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    48
    Mesajlar
    5.209
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Bolero Kırmızı
    Plaka
    06 BE 7673
    Edilen teşekkür: 1268

    Standart

    Alıntı BRACAL07 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu foruma yararlı oluyorsak ve bilgileniyorsak , birbirimizin yanlışlarını doğru ya ceviriyorsak o kadar seviniyorum bir grande punto sever olarak.
    Di mi yani, asıl mesele o!!! Viva Grande Punto!!!8O 8O 8O

  13. #53
    Onur Baykal
    bambogie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    07/02/2007
    Yaş
    42
    Mesajlar
    78
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    16 EN 100
    Edilen teşekkür: 19

    Standart

    abi esp ile tanışmam mercedes vaneoda oldu.arkasında koltuklu olmasına rağmen söküktü yük yoktu bilirsiniz bu tarz yük taşınabilecek durumda tasarlanmış arabalar arkasında belli bi ağarlık yokken ne var ne yok sert ve ani bi direksiyon tepkimesinde arabanın arkasının dikiz aynasında raks ettiğini görürsünüz.90kmyle şehir içinde gidip aniden çıkışı kaçırdığınızı görüp birden benim gibi sağa kırın orta şeritten çıkışa o zaman anlarsınız nasıl bişi oluo orda sarı sarı ışık yanı içimden tamam yan geldik die sesler ama hiç bişi olmadı ve araba elinden geldiğince çizgisine gelene kadar o ışık yandı durdu ama ne arka ne ön hiçbir şekilde yerinden ayrılmamak için uğraştı ha bu arada evet hız düşüşü belirgin bi şekilde oluyo.birde 3.18ci da da deneyin şansınız varsa araba düz yolda giderken yada durgun halden aniden kalkın gaza köküne kadar basarak gene esp ışığını göreceksiniz bundada araba arkadan itişli olduğundan arabanın arkası gezmeye başladığından esp devreye girmek için belli bi hız belli bir açı vs vs vs istemiyor sadece merkez kaç kuvvetiyle oluşan tepkilerde arabanın çizgisinde kalması için gereken tekerlek frenleniyor gereken tekerin dönme hızı arttırılıyor.
    uzun lafın kısası sırf bu arabayı emotion almam için diretmeme yetti.sonunda aldım ama o kadarda güvenmemek lazım.esp var abs var o var bu var cart var curt var ama en önemli ekipman tekerlektir.tepkileri yola aktaramadıktan sonra şansınız yoktur ne taksalar arabaya o yüzden lastiklerinize iyi bakın iyi seçin gerisi bi şekilde yolunda gider

  14. #54
    Serhat SİPAHİOĞLU
    gurik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/01/2007
    Yaş
    47
    Mesajlar
    1.314
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    06 BT 4942
    Edilen teşekkür: 537

    Standart

    ben eksikliğini hissetmiyorum esp nin. Fakat ani durumda etkisi tartışılmaz. Ama şunu da söylemeliyim ne kadar elektronik, o kadar arıza.

  15. #55
    kutlay
    Ziyaretçi kutlay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    dar mesafelerde makas yapmak için birebir..

  16. #56
    Oylum Girgin
    mavigitar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    15/02/2007
    Yaş
    43
    Mesajlar
    430
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    JE468
    Edilen teşekkür: 3

    Mutlu gp'im benim:)

    Arkadaşlar grandepunto'ya sahip olduğumuz için çok şanslıyız. Gerçekten birçok özelliğe sahip. Anlattıklarınıza katılıyorum Esp sistemi çok süper. Abs lerde öle. İnanılmaz güçlü. Arabamızın kıymetini bilelim. Çok manyak bi araba :loveya: arabamı çooook seviyorum.
    * GP GÜZELİ*
    1905

  17. #57
    Mustafa Akçay
    pdr42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    45
    Mesajlar
    3.486
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 625

    Standart

    abilerim arkadaslarım konu actım kilitlediler bende bunu buldum en sonudna benim aracta esp varmı yokmu onu arastırıyorum dugmresi var asr off dugmesi ama onun dısında bişey yok tabi dugmeye basınca yanmıyo
    1 bu dugmeye uzun sureimi basmak gerekiyor calısması için
    2 ilk basta servis bana esp var dedi sonra yok dedi doalyısıyla servise guvenmiyorum
    3. abs için bi yuvarlak bi silindirik bişey var ama esp için nevar bilmiyorum
    4. suan için aracta esp olduguna dair bi ipucu yok arabanın gotu atıyo pardon arkası
    5. zannedersem bunda bi aktif etme hikayes, var
    6. belkide yazılım guncellencek
    7. arac active ama dugme yanlıslıklamı takıldıki bole olsadqa ben emin olmak istiyorum
    yardımmm

  18. #58
    Emre Ayvaz
    shoparr_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/12/2006
    Mesajlar
    1.473
    Nereden
    Eskişehir
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    06 AE 6232
    Edilen teşekkür: 85

    Standart

    kaputta söylediğim şey yok mu?


  19. #59
    Aydın. Beygul
    Fire 1.4 77Hp Tit.Grisi the_Algn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/12/2006
    Mesajlar
    1.247
    Nereden
    Ardahan
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 197

    Standart

    @pdr42
    ASR çalışıyor mu abi sende....

  20. #60
    Mustafa Akçay
    pdr42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    45
    Mesajlar
    3.486
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 625

    Standart

    bende asr calısmıyor yani dugmeye basınca ısık falan yanmıyor cok uzun surelide basmadım yani bimediğim için bide ilk aldıımda bana dedilerki bunda var aktif hale getirlmesi lazım dediler sonra yok dediler uzerinde durmadım ama bugun kaputu actım o silindirik olan sey var yani abs o bide onun yanında siyah bir creative zen buyuklugunde uzerinde bosch yazan bi alet var bekia bsnin parcası belkide espnin içime bi şuphe dustu de ondan sorayım dedim.

Sayfa 3/5 İlkİlk 12345 SonSon

Benzer Konular

  1. Hi-Fi ses sistemi Hk.
    SteinGP tarafından Ses & görüntü sistemleri forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 20
    Son Mesaj: 20/12/2013, 18:01
  2. 3 yol ses sistemi
    ihsan2296 tarafından Ses & görüntü sistemleri forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 08/01/2013, 00:07
  3. HGS sistemi
    hesx tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 20/10/2012, 11:17
  4. GP ses sistemi HK.
    streetnoise tarafından Ses & görüntü sistemleri forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 26
    Son Mesaj: 24/06/2012, 21:09
  5. Ses sistemi
    burhankutlu tarafından Ses & görüntü sistemleri forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 13
    Son Mesaj: 27/03/2010, 00:19

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


esp sistemi Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com