51 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Punto dualogic (triptonic) vites sorunu

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    Ramazan AKSU
    raxu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/12/2014
    Yaş
    37
    Mesajlar
    39
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 6

    Standart Ce: Punto dualogic (triptonic) vites sorunu

    merhaba arkadaşlar benimde 2009 1.4 fire 77 puntom var aracı ikinci el aldığımdan bir iki hafta içerisinde aynı sorun bende de vardı vites kutusu arızası diyip başlangıçta çalıştırmamda vitese geçmiyordu bir kaç kere kontak kapatıp açtığımda ancak öyle geçiyordu. Baskı balata ve volan değişimi yaptırdım bunun yanında akü ve fren müşürünüde değiştirdim bir kaç aç sorunsuz bindim ara ara çalıştırdığımda vitese geçmeme sorunu yaşıyorum boşta uyarı verip duruyor kontak kapatmadan 30 saniye bekleyince kendine geliyor sürüş esnasında değil sadece ilk çalıştırmada bu hatayı yapıyordu. Geçenlerde yaptırdığım yere götürdüm usta inceledi makineye bağladı robot pompasında sıkıntı var basıncı az basıyor dedi normal servisler bu parçayı değiştirir ama ben parça değiştirmeden tamir ederim yalnız aracı bırakman lazım dedi ücreti sorduğumda çok fazla bişey tutmayacak dedi ama kesin bir fiyat söylemedi( sadece işçilik alacakmış) yaptırmazsam nolur diye sorduğumda basıncı hiç vermemeye başlarsa araç vitese geçmez dedi bir kaç aydır böyle kullanıyorum sürüşte bi sıkıntı yok sadece 30 saniye kadar sinir bozucu uyarı sesine maruz kalıyorum. Yukarıda özelden ustanın iletişimini vericek arkadaşım bana mesaj atarmısın bi de senin ustanın görüşünü almak isterim.

  2. #2
    Şamil Ş
    shameel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/02/2013
    Yaş
    45
    Mesajlar
    5
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 0

    Standart Ce: Punto dualogic (triptonic) vites sorunu

    Alıntı raxu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    merhaba arkadaşlar benimde 2009 1.4 fire 77 puntom var aracı ikinci el aldığımdan bir iki hafta içerisinde aynı sorun bende de vardı vites kutusu arızası diyip başlangıçta çalıştırmamda vitese geçmiyordu bir kaç kere kontak kapatıp açtığımda ancak öyle geçiyordu. Baskı balata ve volan değişimi yaptırdım bunun yanında akü ve fren müşürünüde değiştirdim bir kaç aç sorunsuz bindim ara ara çalıştırdığımda vitese geçmeme sorunu yaşıyorum boşta uyarı verip duruyor kontak kapatmadan 30 saniye bekleyince kendine geliyor sürüş esnasında değil sadece ilk çalıştırmada bu hatayı yapıyordu. Geçenlerde yaptırdığım yere götürdüm usta inceledi makineye bağladı robot pompasında sıkıntı var basıncı az basıyor dedi normal servisler bu parçayı değiştirir ama ben parça değiştirmeden tamir ederim yalnız aracı bırakman lazım dedi ücreti sorduğumda çok fazla bişey tutmayacak dedi ama kesin bir fiyat söylemedi( sadece işçilik alacakmış) yaptırmazsam nolur diye sorduğumda basıncı hiç vermemeye başlarsa araç vitese geçmez dedi bir kaç aydır böyle kullanıyorum sürüşte bi sıkıntı yok sadece 30 saniye kadar sinir bozucu uyarı sesine maruz kalıyorum. Yukarıda özelden ustanın iletişimini vericek arkadaşım bana mesaj atarmısın bi de senin ustanın görüşünü almak isterim.
    Arkadaşım, PM de attım size ancak orada yazmadığımı buraya uzun uzun yazayım ki belki başkalarına da yardımı dokunur:

    Yağ basıncı bildiğim kadarıyla hem otomatik hem de yarı otomatik viteslerin hayat kaynağı. Şayet vites mekanizması düşük yağ basıncında çalışırsa, çok ciddi sorunlara yol açabiliyor. Hatta tam otomatikler için bir başka forumda bir ustanın "tecrübelerime göre bir otomatik şanzıman düşük yağ basıncı hatası veriyorsa, en sağlıklı yol temiz bir çıkma şanzıman bulup değiştirmek, zira tamir edilerek düzelmesi çok zor" yazdığını hatırlıyorum.

    Bizim dualogic yarı otomatiklerde de robotun bozulmasının önemli nedenlerinden biri, yağ haznesinin bir şekilde kaçak yapıp yağ sızdırması ve bunun sonucunda oluşan düşük basınç nedeniyle robotun vites değiştirmede zorlanması. Şayet uzun süre bu şekilde kullanılırsa, kalıcı hasara neden oluyor ve robot değişmeden de kesin bir çözüm bulunamıyor. Nitekim benim arabamda da aynısı olmuştu. Benden önceki sahibi, robotta oluşan yağ kaçağını son derece ilkel bir şekilde, hiç olmadık bir yerde (sözde) tamir ettirmiş. Ben sorunu, arabayı aldıktan sonra soğuk havalarda geri vitese geçmemeye başlayıp da Ankara'da Kavaklıdere'ye (yetkili servis) götürdüğümde öğrenmiştim. Dediklerine göre yağ kaçağını sözde tamir eden usta(!) kaçağın olduğu yere keçe benzeri bir madde sarmış sadece. Tabi bu kaçağın devamına engel olmamış. O dönem bu tür yağ kaçağı ve vitese geçmeme sorunlarında yağ haznesinin çıkışını tornaya gönderdiklerini, böylelikle robot daha yüksek bir basınçta ve daha rahat çalıştığı için, çözüm olabildiğini söylemişlerdi. (Muhtemelen sizin ustanız da aynı çözümü düşünüyor.)

    Ancak anlaşılan araba benden önce epey bir süre o şekilde kullanıldığı için robot tamamen bozulmuş. O nedenle bu çözüm benim arabamda malesef işe yaramadı. Nihayetinde de robot değişmek zorunda kaldı. Hatta robotun değişimi çok pahalıya geleceği için bu şekilde biraz daha kullanayım dediğimde, birkaç ay sonra komple şanzımanın değişmesine neden olan daha ciddi bir arıza başıma geldi. Dolayısıyla robotu ve şanzımanı birlikte değiştirmek durumunda kaldım.

    O nedenle siz siz olun, vakit geçirmeden ustanızdan veya forumda daha önce benzer sorunlar yaşayan arkadaşların referans verdiği ustalardan/servislerden yardım alın. Zira şuanda sabahları ilk çalışmada vitese geçirmeyen robot, bir bakmışsınız E5'in tam ortasında 100 ile giderken yapacağınız ani bir frenleme sonrası vitesi boşa atmış!

    Unutmadan, aşağıda yağ kaçağından kaynaklı sorunların çözümüne ilişkin bir başlık var. Belki oradaki isimleri de değerlendirebilirsiniz.

    https://forum.grandepuntotr.com/tekn...-mumkunmu.html

    Selamlar,

  3. #3
    Murat İpek
    Muratipek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/06/2015
    Yaş
    44
    Mesajlar
    22
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Granit Gri
    Edilen teşekkür: 1

    Standart Ce: Punto dualogic (triptonic) vites sorunu

    merhaba Shameel arkadaşım

    şu ustanın numarasını banada yazabilirmisin? belki henüz çok vakit kaybetmemişimdir
    zira avcılardaki servis beni öpmek için kolları sıvadı bile
    bu arada kendimi tanıtma bölümünde tanıtmam gerekirdi özür dilerim ancak bu zamana kadar bu vitesin yolda giderken boşa atmasıyla ilgili nasıl başa çıkabilirim onu araştırıyordum. araç evo 2010 80 bin km 1,4 dualogic
    dün avcılar serviste arıza tespiti yaptırdım 3000 tl çıkarttı. baskı balata, volan,suport,potansiyometre, vs
    bugünde şişlideki gürsoy otoda Bünyamin ustayı aradım. forumda araştırma yaparken bu ustanın iyi işler çıkarttığını gördüm. oda bayramdan sonra ara bakalım dedi. ancak bayrama kadar daha kötü olmasından korkuyorum. hakkımızda hayırlısı diyorum ve yardımcı olacaklara şimdiden teşekkür ediyorum

Benzer Konular

  1. Dualogic vites titreme sorunu
    since1453 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 10
    Son Mesaj: 05/04/2018, 15:09
  2. GP'da Dualogic Vites Sorunu ve Gaz Takılması.
    Shadowmummy tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 05/01/2012, 13:35
  3. 77 HP Triptonic Devir Sorunu...
    tmac_dunk tarafından Motor ve yürüyen aksam modifikasyonu forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 10
    Son Mesaj: 19/04/2011, 19:26
  4. Dualogic Vites Sorunu
    Phaser tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 01/06/2009, 12:00

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Punto dualogic (triptonic) vites sorunu Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com