22 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Sola çekme

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    _ _
    Muhendis06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/12/2006
    Mesajlar
    398
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 215

    Standart

    Alıntı ABNEW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Mehmet, bence bu bir problem değil.Araca alıştıktan sonra çok daha güvenli gelecektir sistem.Genelde Gp yu ilk kullananlarda yüksek hızlarda aracı sabit tutamama gibi problemler olmakta.Ancak alışıldıktan sonra yol tutuş ve direksiyon sistemi oldukça güvenli.İlk baştaki problem ise daha çok psikolojik...
    sayin everest22, yasadiginiz sorunun psikolojinizle muhtemelen bir ilgisi yoktur. Ayni sorunu 0 km aldigim GP'da yaklasik 20 bin km yasamis bir kullanici olarak ozetle basimdan gecenleri anlatayim. Arac ilk teslim aldigim bayiye ozellikle direksiyon geometrisinde herhangi bir ayarsizlik olup olmadigini sordugumda -tikirti burcu degisen seriye denk gelmistim- herseyin olmasi gerektigi gibi ayarlandigi cevabi verilmisti. Ancak araci 90 kmh mertebesindeki hizlarda yolda duz tutabilmek cok tehlikeli idi. Direksiyonda ise bir tarafa sogru yamukluk vardi. Arac duz gitmesi icin direksiyonu yamuk konumda tutmak gerekiyordu. Yaklasik 5 bin km kullandiktan sonra tekrar yetkili servise muracaat edip araci bu sekilde kullanamadigimi ve bir sorun oldugunu belirttim. Sozde araci kendi rot-balans cihazlarinda kontrol ettiler ve sorun yok deyip tekrar kaktirmak istediler. Servise guvenmeyerek, on duzen kontrolunu disarida yaptirmak istedim. O donemde arac piyasaya yeni ciktigindan, on duzenciler kesin olarak toe-in degerlerini bilmiyorlardi. Dolayisiyla disarida kontrol ettiremedim. Arac bu arada 10 bin km ye geldi ve on lastiklerde asiri bir duzensiz asinma oldu. Ilk bakimi yaptirdigim servis, "bu modeller boyle abi" deyip gecistirdi. Aracin ingilizce ve turkce kitapciklarinda, toe-in degerleri icin farkli rakamlar bulundugunu fark ettim. Servisten on duzen toe-in degerlerini istedim ama servis bu degerleri bana vermedi (veya bilmedigi icin veremedi). Kitapciklardan hangisinin dogru oldugunu sorunca ona da yanit alamadim. Disarida bir rot-balanscida araci kontrol ettim, bozuk cikti. Degerleri ingilizce kitapcigi esas alarak duzeltmeye karar verdim. Ilk kullandigimiz tezgah manuel ayar yapan bir tezgahti. Daha once bu olcumleri forumda yazmistim, ama cok alakasiz bir dengesizlik, bozukluk vardi ayarlarda. Lastiklerin asinmasi bu durumun ip ucu idi zaten. Ingilizce kitapciga gore araci ayarladik ve denemeye basladim. Bu arada on-arka lastikleri de degistirdim birbiriyle. 20 bin km ye geldigimde hala duzensiz asinma devam ediyordu. Tekrar disarida tesadufen cok profesyonel bir rot balansci buldum.Araci ayni anda 4 tekerlekten laser- optik rot ayar cihazina bagladik. Bu ikinci tezgah son teknoloji olup, uzunlukta mm/100 , acida derece/100 gibi bir hassasiyette idi. Bu tezgah sayesinde aracin yol tutusu tamamen duzeldi. Sanki yeni bir araca biniyormusum gibi oldu. Eskiden direksiyonu tek elle tutamazken, artik bu dahi mumkun hale gelmisti. Araci 70 bin km yi devirdikten sonra tekrar ayni tezgahta kontrol ettik. Bir onceki olcum raporu ile son olcum arasinda anlamli bir sapma tespit edemedik. Arac 90 bin km ye gelmek uzere ve hala on duzende bir sorun cikmadi. 44 bin km de yeniledigim lastiklerde de hala duzensiz bir asinma belirtisi mevcut degil.

    Ozetin ozeti: Aracinizda bir sorun oldugu hissine kapiliyorsaniz, en azindan disarida lazer-optik bir tezgahta olcum yaptirin. 15 liralik is icin hayatinizi tehlikeye atmayin.
    1.3 MJ Act 75 HP, 5 lt/100km

  2. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  3. #2
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı Muhendis06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sayin everest22, yasadiginiz sorunun psikolojinizle muhtemelen bir ilgisi yoktur. Ayni sorunu 0 km aldigim GP'da yaklasik 20 bin km yasamis bir kullanici olarak ozetle basimdan gecenleri anlatayim. Arac ilk teslim aldigim bayiye ozellikle direksiyon geometrisinde herhangi bir ayarsizlik olup olmadigini sordugumda -tikirti burcu degisen seriye denk gelmistim- herseyin olmasi gerektigi gibi ayarlandigi cevabi verilmisti. Ancak araci 90 kmh mertebesindeki hizlarda yolda duz tutabilmek cok tehlikeli idi. Direksiyonda ise bir tarafa sogru yamukluk vardi. Arac duz gitmesi icin direksiyonu yamuk konumda tutmak gerekiyordu. Yaklasik 5 bin km kullandiktan sonra tekrar yetkili servise muracaat edip araci bu sekilde kullanamadigimi ve bir sorun oldugunu belirttim. Sozde araci kendi rot-balans cihazlarinda kontrol ettiler ve sorun yok deyip tekrar kaktirmak istediler. Servise guvenmeyerek, on duzen kontrolunu disarida yaptirmak istedim. O donemde arac piyasaya yeni ciktigindan, on duzenciler kesin olarak toe-in degerlerini bilmiyorlardi. Dolayisiyla disarida kontrol ettiremedim. Arac bu arada 10 bin km ye geldi ve on lastiklerde asiri bir duzensiz asinma oldu. Ilk bakimi yaptirdigim servis, "bu modeller boyle abi" deyip gecistirdi. Aracin ingilizce ve turkce kitapciklarinda, toe-in degerleri icin farkli rakamlar bulundugunu fark ettim. Servisten on duzen toe-in degerlerini istedim ama servis bu degerleri bana vermedi (veya bilmedigi icin veremedi). Kitapciklardan hangisinin dogru oldugunu sorunca ona da yanit alamadim. Disarida bir rot-balanscida araci kontrol ettim, bozuk cikti. Degerleri ingilizce kitapcigi esas alarak duzeltmeye karar verdim. Ilk kullandigimiz tezgah manuel ayar yapan bir tezgahti. Daha once bu olcumleri forumda yazmistim, ama cok alakasiz bir dengesizlik, bozukluk vardi ayarlarda. Lastiklerin asinmasi bu durumun ip ucu idi zaten. Ingilizce kitapciga gore araci ayarladik ve denemeye basladim. Bu arada on-arka lastikleri de degistirdim birbiriyle. 20 bin km ye geldigimde hala duzensiz asinma devam ediyordu. Tekrar disarida tesadufen cok profesyonel bir rot balansci buldum.Araci ayni anda 4 tekerlekten laser- optik rot ayar cihazina bagladik. Bu ikinci tezgah son teknoloji olup, uzunlukta mm/100 , acida derece/100 gibi bir hassasiyette idi. Bu tezgah sayesinde aracin yol tutusu tamamen duzeldi. Sanki yeni bir araca biniyormusum gibi oldu. Eskiden direksiyonu tek elle tutamazken, artik bu dahi mumkun hale gelmisti. Araci 70 bin km yi devirdikten sonra tekrar ayni tezgahta kontrol ettik. Bir onceki olcum raporu ile son olcum arasinda anlamli bir sapma tespit edemedik. Arac 90 bin km ye gelmek uzere ve hala on duzende bir sorun cikmadi. 44 bin km de yeniledigim lastiklerde de hala duzensiz bir asinma belirtisi mevcut degil.

    Ozetin ozeti: Aracinizda bir sorun oldugu hissine kapiliyorsaniz, en azindan disarida lazer-optik bir tezgahta olcum yaptirin. 15 liralik is icin hayatinizi tehlikeye atmayin.
    Sayın mühendis,

    Yukarıda yazdıklarınıza katılıyorum, zaten ilk mesajımda teknik problemin olası kaynaklarını belirtmiştim.Ancak ikinci mesajımda kullanıma bağlı olarak değişen durumdan bahsetmek istemiştim.Aracın yeni olması, eğik ön cam, farklı motor seçeneği, direksiyon sistem özelliği gibi nedenlerle araca alışana kadar hızlı kullanımlarda araç sanki yolda durmuyormuş gibi bir izlenim bırakabilir.Zaten bunu yaşamış arkadaşlar da mevcut sitemizde.Yoksa sizin yukarıda belirtmiş olduğunuz ve benim de zaten önceden söylemiş olduğum gibi yapılacak ilk şey teknik bir problemin olup olmadığını belirlemek için servise gitmek...

Benzer Konular

  1. Çekme karavan
    turkishstar tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 10
    Son Mesaj: 22/07/2015, 12:43
  2. Fiat bravo sola çekme City sorunu-Amotisör eğriliği?
    Tufan tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 10
    Son Mesaj: 10/12/2012, 21:15
  3. Çeki demiri, çekme karavan, romörk düşünce ve öneri...
    xnode tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 15/07/2011, 01:52
  4. Çekme aparatı
    asimsendogan tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 15/12/2010, 01:12
  5. Aşırı Sağa Çekme
    hunter tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 20
    Son Mesaj: 30/03/2009, 18:10

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com