sayin everest22, yasadiginiz sorunun psikolojinizle muhtemelen bir ilgisi yoktur. Ayni sorunu 0 km aldigim GP'da yaklasik 20 bin km yasamis bir kullanici olarak ozetle basimdan gecenleri anlatayim. Arac ilk teslim aldigim bayiye ozellikle direksiyon geometrisinde herhangi bir ayarsizlik olup olmadigini sordugumda -tikirti burcu degisen seriye denk gelmistim- herseyin olmasi gerektigi gibi ayarlandigi cevabi verilmisti. Ancak araci 90 kmh mertebesindeki hizlarda yolda duz tutabilmek cok tehlikeli idi. Direksiyonda ise bir tarafa sogru yamukluk vardi. Arac duz gitmesi icin direksiyonu yamuk konumda tutmak gerekiyordu. Yaklasik 5 bin km kullandiktan sonra tekrar yetkili servise muracaat edip araci bu sekilde kullanamadigimi ve bir sorun oldugunu belirttim. Sozde araci kendi rot-balans cihazlarinda kontrol ettiler ve sorun yok deyip tekrar kaktirmak istediler. Servise guvenmeyerek, on duzen kontrolunu disarida yaptirmak istedim. O donemde arac piyasaya yeni ciktigindan, on duzenciler kesin olarak toe-in degerlerini bilmiyorlardi. Dolayisiyla disarida kontrol ettiremedim. Arac bu arada 10 bin km ye geldi ve on lastiklerde asiri bir duzensiz asinma oldu. Ilk bakimi yaptirdigim servis, "bu modeller boyle abi" deyip gecistirdi. Aracin ingilizce ve turkce kitapciklarinda, toe-in degerleri icin farkli rakamlar bulundugunu fark ettim. Servisten on duzen toe-in degerlerini istedim ama servis bu degerleri bana vermedi (veya bilmedigi icin veremedi). Kitapciklardan hangisinin dogru oldugunu sorunca ona da yanit alamadim. Disarida bir rot-balanscida araci kontrol ettim, bozuk cikti. Degerleri ingilizce kitapcigi esas alarak duzeltmeye karar verdim. Ilk kullandigimiz tezgah manuel ayar yapan bir tezgahti. Daha once bu olcumleri forumda yazmistim, ama cok alakasiz bir dengesizlik, bozukluk vardi ayarlarda. Lastiklerin asinmasi bu durumun ip ucu idi zaten. Ingilizce kitapciga gore araci ayarladik ve denemeye basladim. Bu arada on-arka lastikleri de degistirdim birbiriyle. 20 bin km ye geldigimde hala duzensiz asinma devam ediyordu. Tekrar disarida tesadufen cok profesyonel bir rot balansci buldum.Araci ayni anda 4 tekerlekten laser- optik rot ayar cihazina bagladik. Bu ikinci tezgah son teknoloji olup, uzunlukta mm/100 , acida derece/100 gibi bir hassasiyette idi. Bu tezgah sayesinde aracin yol tutusu tamamen duzeldi. Sanki yeni bir araca biniyormusum gibi oldu. Eskiden direksiyonu tek elle tutamazken, artik bu dahi mumkun hale gelmisti. Araci 70 bin km yi devirdikten sonra tekrar ayni tezgahta kontrol ettik. Bir onceki olcum raporu ile son olcum arasinda anlamli bir sapma tespit edemedik. Arac 90 bin km ye gelmek uzere ve hala on duzende bir sorun cikmadi. 44 bin km de yeniledigim lastiklerde de hala duzensiz bir asinma belirtisi mevcut degil.
Ozetin ozeti: Aracinizda bir sorun oldugu hissine kapiliyorsaniz, en azindan disarida lazer-optik bir tezgahta olcum yaptirin. 15 liralik is icin hayatinizi tehlikeye atmayin.
Yer imleri