Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
57 sonuçtan 21 ile 40 arası

Konu: Çözülemeyen City Motor Sorunum

  1. #21
    Hüseyin Koyak
    h k - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/12/2006
    Yaş
    56
    Mesajlar
    1.217
    Nereden
    Kocaeli
    Rengi
    Granit Gri
    Edilen teşekkür: 205

    Standart

    Alıntı ansaid Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bulcum city sorununun çözümünü buldum arkadaşlar ucuz yollu bir çözümünü
    merakta birakmayip aciklasaniz
    Granit Gri F.I.R.E Dynamic KP + SP + AJ

  2. #22
    Kaan Gülcan
    blackgrande - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/10/2007
    Mesajlar
    135
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 24

    Standart

    wala çok merak ettim city motor arızasının ucuz yollu çözümünü

    ben de garantiden city motoru değiştiği halde sürekli acaba tekrar arıza yapar mı diye korkanlardanım,garanti de bitti yanarız wala

  3. #23
    cengiz toksoz
    punto elx2001 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/07/2007
    Mesajlar
    134
    Nereden
    Yurtdışı
    Rengi
    Yaprak Yeşil
    Plaka
    C 906 BO 52
    Edilen teşekkür: 65

    Standart

    eeeeee arkadaslardan birisi ortaya bir balon atti, ama ses yok, ha yok torg sensorunu degistirmek en ucuz cozum derse (ebay 70 euro satiliyor) kalibrasyon olayini hatirlatmak isterim, direksiyon torg sensorunun kalibrasyonunu yapmak her baba yigidin harci degil gibime geliyor, alet edavat lazim
    Ama cozum onerisi baska birsey ise merakla bekliyoruz sayin ansaid
    iki ayi gecti direksiyon BMC direksiyonu gibi (kollarimda acaip kas yapti bu arada) aciklayinda kurtarin beni ve pek cok arkadasi bu dertten
    Konu punto elx2001 tarafından (08/06/2009 Saat 12:32 ) değiştirilmiştir.

  4. #24
    Kaan Gülcan
    blackgrande - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/10/2007
    Mesajlar
    135
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 24

    Standart

    fiat;grande puntolarda görülen ve artık herkesin kronik olduğunu bildiği bu direksiyon motoru arızalarına karşı km ve yıl farkı gözetmeksizin bir çare bulmak zorunda..

    arabayı satarken iyi,city modu var diye hava atarken çok iyi,ama ya sonra?

    benim direksiyon motorum garantiden değişti bir süre onca,ama kim garanti edebilir ki bunun da bozulmayacağını

    iğrenç bi durum velhasıl..

    (ki ben city modunu hayatmda kullanmamışımdır..bazı arkadaşlar arızanın city modundan kaynaklandıını sanıyorlar,ama yanılıyorlar..)

  5. #25
    uğur kamçı
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. xcruelx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/03/2009
    Yaş
    46
    Mesajlar
    1.016
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 358

    Standart

    Alıntı blackgrande Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    fiat;grande puntolarda görülen ve artık herkesin kronik olduğunu bildiği bu direksiyon motoru arızalarına karşı km ve yıl farkı gözetmeksizin bir çare bulmak zorunda..

    arabayı satarken iyi,city modu var diye hava atarken çok iyi,ama ya sonra?

    benim direksiyon motorum garantiden değişti bir süre onca,ama kim garanti edebilir ki bunun da bozulmayacağını

    iğrenç bi durum velhasıl..

    (ki ben city modunu hayatmda kullanmamışımdır..bazı arkadaşlar arızanın city modundan kaynaklandıını sanıyorlar,ama yanılıyorlar..)
    Burda bukadar teknik bilgiye rağmen böyle düşünen kaldısa bilemiyorum yani.

  6. #26
    savaş karaca
    blue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/05/2009
    Yaş
    50
    Mesajlar
    60
    Nereden
    Erzurum
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 13

    Standart

    bence bu fiat-tofaşın ne kadar karadüzen çalışan ne kadar beceriksiz bir kuruluş olduğunun kanıtıdır. yıllarca bunca insanın sırtından para kazanıp karşılığında bir servis hizmetini bile doğru dürüst veremiyorlar Türkiyenin neresine giderseniz gidin arabanızın taşıdığı FİAT amblemini gören ''fiat işte bu arabadan fazla bir şey beklenmez'' diyecektir halbuki bence Renault nun çoğu aracından daha iyi bir araçtır GP ama firmanın servis ağı ve müşteriye bakış açısı hala 1974 yılından kalma bu yüzden aracımı değiştirdiğim zaman ikincisi asla bir fiat olmayacaktır.
    herkese saygılar

  7. #27
    Mert Karaca
    Stalker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/12/2008
    Yaş
    40
    Mesajlar
    515
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 135

    Standart

    Tüm yazıyı okuyamadım ama geçmiş olsun gerçekten can sıkıcı bir durum olmuş.. Benim anlayamadığım kanunen bir ürün yılda 4 kere aynı sorunu çıkartıyor ise veya firma bu sorunu çözemiyorsa tüketiciye aynı ürünün yenisi temin edilmek zorunda.

    Eğer servise her gittiğiniz zaman aynı sorundan şikayetçi olur ve her seferinde servis kartlarını alıp saklarsanız 4. sorundan sonra mahkemeye başvurup hakkınızı arayabilirsiniz. Birebir denemedim ama kanun böyle diyor ve geçenlerde bir arkadaşımız bunu kullanarak aracının iadesini almıştı diye hatırlıyorum.

    Serviste verilen kağıtların hepsini gerçi ben de saklamıyorum ama sorumlu bir tüketici olarak saklamak faydamıza sonuçta elimizde belge yokken yardımcı olacak firma sayısı o kadar az ki..

  8. #28
    xxx çetin
    xborsaci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/02/2009
    Mesajlar
    28
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Granit Gri
    Edilen teşekkür: 118

    Standart

    Alıntı Stalker Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tüm yazıyı okuyamadım ama geçmiş olsun gerçekten can sıkıcı bir durum olmuş.. Benim anlayamadığım kanunen bir ürün yılda 4 kere aynı sorunu çıkartıyor ise veya firma bu sorunu çözemiyorsa tüketiciye aynı ürünün yenisi temin edilmek zorunda.

    Eğer servise her gittiğiniz zaman aynı sorundan şikayetçi olur ve her seferinde servis kartlarını alıp saklarsanız 4. sorundan sonra mahkemeye başvurup hakkınızı arayabilirsiniz. Birebir denemedim ama kanun böyle diyor ve geçenlerde bir arkadaşımız bunu kullanarak aracının iadesini almıştı diye hatırlıyorum.

    Serviste verilen kağıtların hepsini gerçi ben de saklamıyorum ama sorumlu bir tüketici olarak saklamak faydamıza sonuçta elimizde belge yokken yardımcı olacak firma sayısı o kadar az ki..

    arkadaslar....konuyu dava aşamasına taşıdığımız için başka bir topicte devam ettik....konunun ismi ((fiatta dava açıyorum tek eksiğim yardımlarınız)))

    özetle aracım fiatın tarihinde ilk olarak 4,5 sene sonra garantiye alındı..
    a'dan z'e herseyi yapıldı.şuan sapasağlam...
    bende bunun karsılığında 500 ytl verdim...
    yapılan işlerin garantisi verilmedi tabiki...bozulursa yeni bastan başlıyacagız artık.....

  9. #29
    uğur kamçı
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. xcruelx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/03/2009
    Yaş
    46
    Mesajlar
    1.016
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 358

    Standart

    Gene aynı olay oldu. desene. Neyse Erkut kardeşimin olayı çözüldüğüne sevindim lakin gene sesi çıkanın işini halleledelim olay büyümesin mantıgı ile çözülmüş olması kötü.

  10. #30
    ..... .........
    flynn035 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/12/2010
    Yaş
    39
    Mesajlar
    10
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 1

    Konu

    Alıntı ansaid Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bulcum city sorununun çözümünü buldum arkadaşlar ucuz yollu bir çözümünü

  11. #31
    ..... .........
    flynn035 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/12/2010
    Yaş
    39
    Mesajlar
    10
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 1

    Standart

    kardeşim nasıl bir cözüm buldunuz yardımcı olurmusunuz..?

  12. #32
    ORÇUN ÇABUK
    aŞK 3 HaRF BMW WiSTaRiA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/07/2009
    Yaş
    45
    Mesajlar
    6.500
    Nereden
    Tekirdağ
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 2431

    Standart

    cevabını bekliyoruz...

  13. #33
    gokhan enli
    gokhanenli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06/09/2010
    Mesajlar
    24
    Nereden
    Denizli
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 1

    Standart

    bahsı gecen arızanın aynısını ben aracımda yaşadımm...
    yolda sürüs halındeyken dıreksıyon sertlesmesı oldu sansım varmıs kı bısı olmadan ucuz atlattım... hemen aracı servıse goturdum ve aracın cıfy arızası oldugunu soyledıler ve hemen bana masraf cıkardılar 2400 tl+200tl işçilik toplam 2600 tl.
    ben daha bısı demeden bu parcada ındırım oldugunu soyledıler.
    parca 1700+200 işçilik fıyat yuksek oldugu ıcın hemen fıat ana bayııne maıl attım
    2 gun sonra bana gerı donduler gereklı bılgılerı onlara da ılettım ve bı gun sonra benı bulundugum ıldekı yetkılı servıs aradı
    aracı getırın bakalım dıye... aracı goturdum ve bana toplam 1900 tl masraf cıkardılar...
    şikayette bulundugum ıcın bana masrafın %40 nın fıat tarafından karsılanacagını kalan kısmınında benım odemem gerektıgını soyledıler.
    benım dusuncemde fıat bu masrafın %40 ı karsıladıgı ıcın arızayı kabullenmıs sayılmıyomu.. neden benden ucretın %60 ı talep edıyolar...arızayı ucretsız degıstırmezler ise bende gereklı mercılere gidecegimmm
    bunuda fıat aılesınede altını cızerek belırtıyorumm
    'MÜŞTERİ GÜVENLİĞİNİ TEHDİT EDECEK BİR HATAYA SAHİP BİR MALI PİYASAYA SÜRMENİN SUÇ OLDUGUNU' EĞER TALEBİ KARSILAMAMANIN VE YAPILAN MASRAA GERI ALMAKLA KAYMAYIP BU İŞLER İLE UĞRAŞACAGIM...

  14. #34
    Zynl krcn
    ZAK1980 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    15/05/2009
    Yaş
    44
    Mesajlar
    3.727
    Nereden
    Antalya
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    07ÜJİ34
    Edilen teşekkür: 1924

    Standart Araçtaki Arıza,Arızanın Tekrarı,Üretim Hatası,Gizli Ayıp, Zamanaşımı

    Araçtaki Arıza,Arızanın Tekrarı,Üretim Hatası,Gizli Ayıp, Zamanaşımı
    T.C.
    YARGITAY
    Hukuk Genel Kurulu
    Esas: 2004/4-29
    Karar: 2004/83
    Tarih: 18.02.2004
    ÖZET: Araç satın alındıktan sonra ortaya çıkan arıza, serviste giderilmiş, ancak aynı daha sonra birkaç kez tekrar etmiştir. Bilirkişi raporuna göre de araçta üretim hatası olduğu tesbit edilmiştir. Bu durumda 2 senelik zamanaşımının dolduğundan bahsedilemez.
    (4077 sayılı TKHK. m. 4)
    KARAR METNİ:
    Taraflar arasındaki "tüketiciyi koruma" davasından dolayı yapılan yargılama sonunda; Ankara Birinci Tüketici Mahkemesince davanın zaman aşımı sebebiyle reddine dair verilen 16.05.2002 tarih ve 2001/1790-2002/742 s. kararın tetkiki davacı vekili tarafından istenilmesi üzerine, Yargıtay 4.Hukuk Dairesinin 18.02.2003 tarih ve 2002/14811-2003/1502 s. ilamı ile; (...Dava, davacıların 11.07.1997 gününde "0" km olarak satın aldıkları Opel marka aracın direksiyonundan sesler ve gıcırtılar gelmesi üzerine çeşitli defalar imalatçı davalı firmanın yetkili servislerine götürüldüğü durumda ayıbının gizlendiği iddiasına dayalı arabanın yenisi ile değiştirilmesi olmadığı takdirde değer kaybının tazmini istemine ilişkindir. Mahkemece istek zaman aşımı sebebiyle reddedilmiş, karar davacı tarafından temyiz edilmiştir.
    Davacılar aracı satın aldıktan sonra ilk defa 28.12.1998 gününde yetkili Opel servisine götürmüşler, aracın direksiyon kutusu ve pompası değiştirilmiştir. Şikayetlerin devam etmesi üzerine 23.11.1999, 06.02.2001, 22.05.2001 ve 14.06.2001 tarihlerinde aracın Opel yetkili servislerine götürüldüğü ve zararın devam ettiği dosyada bulunan iş emirlerinden anlaşılmıştır. Yine dosya kapsamına göre söz konusu ayıbın gizli olup imalat hatasından kaynaklandığı en son 14.06.2001 gününde yapılan parça değişimi ile anlaşılmıştır. Bu gün gözetildiğinde ve dava 20.06.2001 gününde açıldığından iki senelik zaman aşımı süresi dolmamıştır. Şu halde işin esası incelenip varılacak sonuca göre karar verilmelidir...) gerekçesiyle bozularak dosya yerine geri çevrilmekle, yeniden yapılan yargılama sonunda, mahkemece önceki kararda direnilmiştir.
    TEMYİZ EDEN : Davacı vekili
    HUKUK GENEL KURULU KARARI
    Hukuk Genel Kurulunca incelenerek direnme kararının süresinde temyiz edildiği anlaşıldıktan ve dosyadaki kağıtlar okunduktan sonra gereği görüşüldü:
    Davacı asil Süleyman kendi adına asaleten sair davacı adına vekaleten 20.06.2001 günlü dava dilekçesinde: davalı şirket tarafından imal edilen 1997 model Opel Vectra Marka arabayı 11.07.1997 gününde satın aldıklarını; 28.12.1998 gününde 14500 KM de iken direksiyondan sesler geldiğinden yetkili serviste direksiyon kutusunun değiştirildiğini; ancak, arızanın devam ettiğini; her gidişlerinde servisin "yağladık geçer" diyerek kendilerini oyaladığını; 23.11.1999 gününde gittikleri aynı servisin gıcırtı olmadığını söyleyip, aracın sabah denenmesi gerektiğini belirttiğini; 06.02.2000 gününde tekrar şikayetlerini anlattıklarında serviste daha önce de bu şikayetlerin olduğu, direksiyon pompası ve kutusunun değiştiğini, yapabilecekleri bir şey olmadığını, fabrika ile görüşmesi gerektiğinin söylendiğini; imalatçı firmaya ilişkin fabrikadan görüştükleri bir müdürün bu şikayetin garanti kapsamı dışında olduğunu ifade ettiğini; direksiyondaki gıcırtı ve kırt kırt seslerinin artması ve direksiyonun ağırlaşması üzerine iyice muzdarip olduklarını, 22.05.2001 gününde bu kez aracı Opel'in sair servisi olan Opis'e götürdüklerini, aracı bırakmalarını istediklerini ve aynı akşam telefonla "sakın arabayı böyle kullanmayın, tehlike yaratır direksiyon kutusu ve powerin değişmesi gerekir. Bu da 1.500.000.000 TL tutar" dediklerini, bunun üzerine arabayı serviste bıraktıklarını; satın aldıklarından beri aynı şikayetlerinin sürmesi karşısında duydukları şüphe üzerine TMMOB Ankara Makine Mühendisleri Odasına 24.05.2001 gününde başvurarak araç üzerinde yaptırdıkları bilirkişi incelemesi sonucunda düzenlenen 30.05.2001 günlü rapor kapsamından aracın imalat hatasının olduğunun anlaşıldığını; 14.06.2001 gününde direksiyon kutusu ve sair ilgili aksamın değiştirilip, bedelinin kendilerinden alındığını; imalat hatasının imalatçı firmanın yetkili servislerince hile ile gizlendiğini, ifadeyle, arabanın yenisi ile değiştirilmesini veya değer kaybının telafisini ve 1.475.894.449 TL. tamir ücreti ile 40.000.000 TL bilirkişi ücretinin faizi ile davalı taraftan alınmasını istemiştir.
    Davalı imalatçı firma vekili cevap dilekçesinde: Davacının dayanağı 4077 s. Yasanın 4. maddesinde zaman aşımı süresinin malın tüketiciye teslim gününden itibaren 2 yıl olup, zaman aşımı sebebiyle davanın reddini; ayrıca davanın davalının ikametgahı mahkemesi olan Torbalı'da açılması gerektiğini, bu sebeple de yetki itirazında bulunduklarını; değiştirme şartlarının oluşmadığını; bu güne kadar kullanılmasının haksız zenginleşme olacağını; sürekli kullanıma engel bulunmadığını; ellerinde 1997 model araç bulunmadığından fiili imkansızlık olduğunu; taleplerin iyi niyet kurallarına uymadığını; bir senelik garanti süresi içerisinde ikiden fazla arıza şikayeti olmadığını; araçtan yararlanmaya devam olunduğunu; BK.202 ve 205 maddelerinin nazara alınmasını; servise ödenen ücretin iadesinin istenemeyeceğini, davacı delili olan raporu da kabul etmediklerini, ifadeyle, davanın reddini savunmuştur.
    Mahkeme; "Gerek aracın satın alınma gerekse arızanın ortaya çıktığı gün ile dava tarihi arasında geçen süre nazara alındığında, 4077 sk. 4/4 maddesinde belirlenen 2 senelik dava zaman aşımı süresinin geçirildiği; davacının dayandığı hile iddiası yönünden herhangi bir açıklama ve kanıt ileri süremediği; servisin tutumunu hile olduğu yönündeki davacı iddiasına itibar olunmadığı; davacı tarafın dört yıla yakın bir zaman hileye inanması ve davayı açmasının hileye bağlanamayacağı, gerekçesiyle davanın zaman aşımı sebebiyle reddine karar vermiştir.
    Davacı tarafın temyizi üzerine Yüksek Özel Daire; dosya kapsamına göre söz konusu ayıbın gizli olup imalat hatasından kaynaklandığının en son 14.6.2001 gününde yapılan parça değişimi ile anlaşıldığı, bu gün gözetildiğinde 20.6.2001 gününde açılan davanın iki senelik zaman aşımı süresi içerisinde olduğu gerekçesiyle kararın bozulmasına karar vermiş; mahkemece önceki kararda direnilmiştir. Hükümü davacı ve davacı vekili temyiz etmiştir.
    Dava, 4077 s. Tüketicinin Korunması Hakkında Yasaya dayanılarak açılmış, ayıplı araç imal edilmesinden ve tamirinden kaynaklanan malın aynıyla değiştirilmesi veya değer kaybının telafisi ve tazminat istemine ilişkindir.
    Direnme yoluyla Hukuk Genel Kurulu önüne gelen uyuşmazlık; araçta bulunan ayıbın hile ile gizlenmiş "gizli ayıp" niteliğinde ve buna göre davalı yanın "zamanaşımı definin" yerinde olup olmadığı, noktasında toplanmaktadır.
    İlkin, uyuşmazlığın temelinde yatan ayıp kavramı üzerinde durmakta yarar vardır;
    "Tüketici kanunu ile ilgili ayıba ait düzenleme" 4077 s. Tüketicinin Korunması Hakkında Yasanın 4. maddesinde yer almaktadır. Anılan maddenin birinci fıkrasında; "Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda yer alan veya satıcı tarafından vaat edilen veya standardında tesbit edilen nitelik ve/veya niceliğine aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mal veya hizmetler, ayıplı mal veya ayıplı hizmet olarak kabul edilir."denilmekte, devam eden fıkralarda ise buna ait biçimsel koşullar sayılmaktadır.
    Görüldüğü üzere; Borçlar Kanunundaki ayıp kavramı ile yukarda açıklanan 4077 s. Yasasının 4.maddesinde yer alan ayıp kavramları birbiri ile örtüşmektedir. Borçlar Yasaya göre; bir maldaki ayıp; satıcının zikr ve vaat ettiği vasıflarda veya niteliği gereği malda bulunması gereken lüzumlu vasıflarda eksiklik olmak üzere iki türde ortaya çıkabilecektir. Bunlardan ikinci tür olan yani lüzumlu vasıflarda eksiklik biçiminde ortaya çıkan ayıptan bunun varlığını bilmese dahi satıcı sorumludur. Ayıp, maddi, hukuki ya da ekonomik eksiklik biçiminde ortaya çıkabilir. Bunlardan yola çıkılarak ;satıcı ve dolayısıyla teselsül ilişkisi sebebiyle ithalatçıyı maldaki ayıptan sorumlu tutmanın maddi koşulları; ortada ayıp sayılan bir eksikliğin olması, ardından maldaki eksikliğin önemli olması ve ayıbın malın yarar ve zararının alıcıya geçtiği anda varolması, tüketicinin ayıbın varlığını bilmeden malı satın almış olması, olarak sayılabilir.
    Yeri gelmişken belirtmekte yarar vardır ki, 4077 s. Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'un 4. maddesinin gerek davanın açıldığı tarihte yürürlükte bulunan /gerekse 4822 s. kanunla değişerek 14.06.2003 gününde yürürlüğe giren biçiminde satıcının /ayıba karşı sorumlu tutulanların daha uzun bir garanti süresi vermemesi /daha uzun bir süre sorumluluk üstlenmemeleri halinde ayıplı maldan doğan davaların/sorumluluğun ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile malın tüketiciye teslimi gününden itibaren 2 senelik zamanaşımına tabi olduğu, ancak, satılan malın ayıbı tüketiciden satıcının hile ile /ağır kusuru veya hile ile gizlenmişse 2 senelik zaman aşımı süresinden yararlanamayacağı, hükümü yer almaktadır.
    Hemen burada somut olaya baktığımızda; davacıların satın aldığı ve davalı tarafından üretilerek satışa sunulan aracın satın alma tarihi olan 11.07.1997'den sonra direksiyon sisteminde arızanın varlığının davalının yetkili servisince tesbit edilip, parça değişikliklerinden sonra da aynı arızanın ortaya çıktığı, davacı tarafın aracı götürdüğü yetkili servisçe parça değişiklikleri ve yağlama gibi geçici tedbirlerle sorunun giderilmeye çalışıldığı ancak davacıların araçtan beklediği verimi almasını önleyecek ölçüde aynı arızaların tekrarladığı, davacıların bu kez fabrikaya başvurup, başka bir yetkili servise de aracını götürmesi ve bu serviste arızanın hayati öneme haiz olduğunun belirtilmesi karşısında araç üzerinde Makine Mühendisleri Odasınca belirlenen bilirkişiye yaptırdığı inceleme ve tespitle aracın üretim arızasının bulunduğunun belirlendiği, davalıya ilişkin yetkili serviste ücreti karşılığı yeniden parça değişikliği yapıldığı, mahkemece yapılan incelemede de bilirkişilerin üretim hatası tesbit ettikleri, hatta dava devam ederken araçta aynı arızanın 18.04.2002 gününde yeniden ortaya çıktığı ve yine serviste tamir yoluyla giderilmeye çalışıldığı anlaşılmaktadır.
    Bu bağlamda; olayın açıklanan gelişimi ve deliller karşısında araçta üretim hatası bulunup, bunun gizli ayıp olduğunda kuşku yoktur. Zira, Davalı üretici onarımı yetkili servis istasyonları eliyle yapmaktadır. Bu istasyonlar satılan araçların teknik özellikleri itibariyle arıza ve ayıbı doğru ve tam teşhis edebilecek, en kısa sürede ve tam anlamıyla giderebilecek elemanlar bulundurmak zorundadır. Deneme yanılma ile aracı tamire çalışan ve parça değişikliği yoluna giden servis çalışanlarının serviste bulundurulmasının sonuçlarının tüketiciye mal edilmesi düşünülemez. Kaldı ki, üretim hatasının varlığını rahatlıkla tesbit edebilecek nitelikte olması gereken servisin tüketiciyi sonuç alınamayan tamirlerle oyalaması ve arızanın belirli periyotlarla tekrarlaması karşısında davada zamanaşımının varlığından da söz edilemez.
    Şu halde mahkemece işin esası incelenip varılacak sonuca göre karar verilmesi gerekirken aksine gerekçelerle davanın zaman aşımı sebebiyle reddedilmesi bozmayı gerektirmiştir. Direnme kararı açıklanan sebeplerle bozulmalıdır.
    SONUÇ : Davacı vekilinin temyiz itirazlarının kabulü ile, direnme kararının Özel Daire bozma kararında ve yukarda gösterilen sebeplerden dolayı HUMK.nun 429.Maddesi gereğince BOZULMASINA, istem halinde temyiz peşin harcının geri verilmesine, 18.02.2004 tarihinde oybirliği ile karar verildi.
    Zeynel KARACAN

    "Allah bir ülkeye yardım etmek isterse, onun elinden tutmak isterse başına Mustafa Kemal gibi lider getirir"

  15. #35
    A B
    Wisdom Words Kronokrator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/12/2010
    Mesajlar
    517
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 80

    Standart

    ben bu sorunla ilgili olarak fiat in mühendislik hatasını kabul edip servislerde bu sorunu yaşayan kişilerden ücret alınmadan değişim yapıldığını duymuştum.

    yalanmıymış yani bu olay?

  16. #36
    Yaşar Tiryaki
    Baron1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/10/2015
    Mesajlar
    1
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 0

    Standart Cevap: Çözülemeyen City Motor Sorunum

    benim 2006 model aracımda bu arıza oldu bana ücretsiz değiştiremeyiz dediler bende 2400 tl vererek değiştirdim daha sonra servisten aldığım faturayla beraber tofaş'ı il hakem heyetine verdim ve karar lehime çıktı geçen hafta paramı geri aldım. Bu konuda isteyenlere ilgili dökümanları gönderebilirim

  17. #37
    sinan turgut
    SinanTR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03/06/2015
    Mesajlar
    1.813
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 421

    Standart Cevap: Çözülemeyen City Motor Sorunum

    Alıntı Baron1 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benim 2006 model aracımda bu arıza oldu bana ücretsiz değiştiremeyiz dediler bende 2400 tl vererek değiştirdim daha sonra servisten aldığım faturayla beraber tofaş'ı il hakem heyetine verdim ve karar lehime çıktı geçen hafta paramı geri aldım. Bu konuda isteyenlere ilgili dökümanları gönderebilirim
    sizi tebrik ederim

    aracı 10 yaşını doldurup bu şekilde değiştim yapıp parasını iade alan ilk kez okuyorum normalde kanunlara göre 10 yılı aşan mallardan üreticinin sorumluluğu kalkar diye biliyorum ve fiat bu kanuna göre bu yıl 2006 model araçlarda city arızası ile ilgili ücretsiz değişim yapmadı ve geri çevirdi siz benim okuğum ilk 2006 model kullanıcı oldunuz

    elinizdeki belgeleri tarayıcıda taradıysanız sinan_1903_turgut@hotmail.com adresine gönderebilirseniz size çok minnettar kalırım aracım 2008 model ama ola ki 10 yılı doldurunca bu benimde başıma gelebilir bu konuda bende ihtiyaç sahiplerine farklı mecralarda bu belgeyi ulaştırabilirim adınıza gerçekten çok sevindim hayırlısı olsun
    G.Punto 2008 1,3 m.jet dynamic

  18. #38
    sinan turgut
    SinanTR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03/06/2015
    Mesajlar
    1.813
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 421

    Standart Cevap: Çözülemeyen City Motor Sorunum

    bu arada değişim talebini hangi tarihte açtırmıştınız detay verirseniz daha sağlıklı bi bilgi olur teşekkürler
    G.Punto 2008 1,3 m.jet dynamic

  19. #39
    Emrey Zorunlu
    Emre9110 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    12/11/2015
    Mesajlar
    170
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 9

    Standart Cevap: Çözülemeyen City Motor Sorunum

    Alıntı Baron1 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benim 2006 model aracımda bu arıza oldu bana ücretsiz değiştiremeyiz dediler bende 2400 tl vererek değiştirdim daha sonra servisten aldığım faturayla beraber tofaş'ı il hakem heyetine verdim ve karar lehime çıktı geçen hafta paramı geri aldım. Bu konuda isteyenlere ilgili dökümanları gönderebilirim
    emre9110@hotmail.com mümkünse bana da gönderebilir misiniz ne olur ne olmaz 2006 benim araç

  20. #40
    HALİL h@lil
    halilimo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/03/2015
    Mesajlar
    1.219
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 310

    Standart Cevap: Çözülemeyen City Motor Sorunum

    halilozgulen@hotmail.com bende alayim hocam

Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon

Benzer Konular

  1. City mod(servo motor arızası)
    nakcicek tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 33
    Son Mesaj: 13/03/2016, 23:58
  2. Olağan City Motor Arızası
    usaymaz tarafından City Arızası forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 03/02/2014, 20:09
  3. Çözülemeyen Kontak sorunum
    zafer murat tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 25/08/2012, 16:12
  4. city motor mu?
    volkan35 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 04/10/2011, 02:09
  5. City Motor Arızası
    ZAK1980 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 19/08/2011, 21:06

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com