abı gecmıs olsun.valla ben ılk defa duydum bole bıse.ınsallah bır daha tekrar etmez ama, keske ımkanın olsaydı da aracı bırakıp kontrol ettırseydın...
Cumartesi günü aracıma bindim kontağı açtım ışıklar yandı fakat marş basmadı erdemlide olduğum için oto elektrikçi çağırdım aküye takviye bağladı yine çalışmadı geri geri itekleyerek çalıştıralım dedi geri geri itekledim fazla hızlanmadığı için çalışmadı fakat kontağı çevirince çalıştı sanayiye işyerine gittik aracı stop et dedi kontağı kapattım anahtarı çektim aracım hala çalışıyordu aracım garantili ben olmazsa servise götüreyim dedim bilen oto'ya götürdüm yanlız giderken kilit işareti sürekli yanıyordu servis bilgisayara bağladı anahtar tanımayla ilgili olduğunu söyledi derken kendiliğinden düzeldi servis ya arabayı bırak komple tesisatı gözden geçirelim yada bu şekilde binmek istersen yedek anahtarı yanında taşı dedi inşallah bir daha olmaz bu arada aracı itekleyerek çalıştırmak çok tehlikeliymiş kesinlikle bir daha denemeyin dedi daha önce böyle bir sorunla karşılaşan oldumu acaba
abı gecmıs olsun.valla ben ılk defa duydum bole bıse.ınsallah bır daha tekrar etmez ama, keske ımkanın olsaydı da aracı bırakıp kontrol ettırseydın...
Punto Forum | Bizi; Ege'de Komşuya, Kosova'da Sırplara, Kıbrıs'ta Rumlara Sorun...
geçmiş olsun arkadaşım.. çok ilginç bri durummuş
Aracı iterek çalıştırmak yol bilgisayarı olan araçlara çok büyük zarar veriyormuş.Bende bir nedenden iterek çalıştırmaya çalıştım, aynı şeyleri bana da söylediler
![]()
hmmmmmmmm......
Green
çok geçmiş olsun, inşaallah bir daha tekrarlamaz
anahtarı çıkartınca hala arabanın calısmaya devam etmesi de ürkütücü bir durum![]()
Yahu zaten dizel araba iterek çalıştırmaya çalışsan da çalışmaz ki. Buji mi var, distribütör mü var ki çaksın da çalışsın. Bana da immobilizer arızası gibi geldi bu durum. Gerekiyorsa anahtarların değiştirilip kodun yeniden yüklenmesi lazım.
immoblizer tanımamıştır muhtemelen ama kontağı kapadığın halde çalışması enteresan bir durum immoblizer ile bir alakası yok bunun yani farklı nedenleden dolayı olabilir..
geçmiş olsun çok enteresan bir durum olmuş immoblizer den veya tesisattan olabilir sen yinede servise bırak araştırsınlar sana geçici bir araç verirler herhalde..
geçmiş olsun. ya bu puntolar daha neleri gösterecek bakalım bize....
Abi öncelikle geçmiş olsun. Umarım tekrarlamaz. Tekrarlar ise de bırakırsın incelerler. Anahtar kodlaması ile ilgili bir arıza olduğu kesin. Fakat versiyon yenilemesi de gerekebilir. Çünkü aracın sönmemesi tamamen yazılımsal ilginç bir durum.
Erkokut arkadaşım yine yanlış bilgi vermişsin. Dizel araç itekleyerek çalışır. Hem de gayet rahat çalışır benzinden hiçbir farkı yok. İterek çalışması için buji ateşlemesine ihtiyaç yok, kontağı çevirince buji mi ateşliyor sanıyorsun? Bu 2. oldu lütfen yanlış bilgi vermeyelim. Bir de kendimizden emin olmalıyım bana Cihan saatlerin bozuk derken söylediğin gibi.
Ben kullandığım tüm dizel arabaları defalarca itekleyerek çalıştırdım. Hiçbir problem de yaşamadım. Yol bilgisayarına verilen hasar hakkında bilgim yoktu. Belki yüksek voltaj geliyordur anlık veya tam tersi düşük voltaj geliyordur aküden onla ilgili olabilir. Tekrar ediyorum ben bir problem yaşamadım. Hala bazen safe mod a girdiğimde kontağı kapatır açar debriyajı bırakır yoluma devam ederim.
Kemal geçmiş olsun.Aracının marş basmaması normal bir problem olabilir ama kontağı kapattıktan sonra da çalışması gerçekten çok ilginç.Hiç duymadım şimdiye kadar.Bunun kaynağı yazılım da olabilir.Belki de basit bir anahtar-kilit mekanizma problemidir.Bence serviste detaylı bir kontrol gerekiyor, tekrar geçmiş olsun...
kemal abi geçmiş olsun....
kontaktan sanırım problem devreyi acmaması ve devreyi kapamaması...
bildiğim kadarıyla vurdurmanın kayışlara çok zararı var. çok tehlikeli. kullanım klavuzundada kesinlikle yapmayınız yazıyodu sanırım.
Ne Mutlu Türküm Diyene!
zararlı zararsız bılmem ama bende 2-3 sefer ıtekleyerek calıstırmak zorunda kalmıstım.puntomu degıl ama fıorıno ve ford .beyne olan zararı hakkında benımde bılgım yoktu.ama bazen bende yolda gıderken, kontagı kapatıp acarım.ayagımı debrıyajdan cekıp yoluma devam ederım.demekkı zararı varmıs yapmamak lazım![]()
Punto Forum | Bizi; Ege'de Komşuya, Kosova'da Sırplara, Kıbrıs'ta Rumlara Sorun...
yok abı zaten artık yapmıyorum.ara sıra yapıyordum.artık arabayı 10 gunde bır 50 km. kullandıgım ıcın zaten pek fırsatım olmuyor![]()
Punto Forum | Bizi; Ege'de Komşuya, Kosova'da Sırplara, Kıbrıs'ta Rumlara Sorun...
Ben sizler yapmayın diye tüm tehlikeli şeyleri yapıp burada raporlama görevini seve seve üstleniyorum. Kendimi BRAINIAC programı sunucusu gibi hissettim.
Tabi ki iterek çalıştırmak hoş bir hareket değil. Ama yaptığınız zaman kesinlikle çok kötü bir şey olacak diye de korkmayın. Zor durumda kaldığınızda yapmanız gerekiyorsa, başka şansınız yoksa tabi ki yapacaksınız ama aksi takdirde doğru değil. Tıpkı yakıt dipteyken yolculuk yapmak gibi...
Hayırdır Cihan, sen bu bozuk saat işine baya kafayı taktın sanırım üslubundan bu anlaşılıyor. Kimin ne bilip bilmediğini, yazma tarzını, kalitesini ve seviyesini zaten okuyanlar bilir anlar ve değerlendirir. Şu anda düşündüğüm ve üzüldüğüm tek şey, senin araştırıp da bulamadığın teknik konulara cidden zaman ayırıp da uğraştığım, boşa harcadığım zamanım. Neyse ben tarzımı değiştirmeden bu konuda bir ekleme yapayim. Vurdurma sırasında evet ateşleme oluyor. Marş dinamosunun sağlayamadığı krankı çevirme gücünü arabayı yokuştan aşağı salarak kullanıcı sağlamış oluyor. Kontak da ON konumunda bulunduğundan bu dönme esnasında distribütörden bujilere akım da verilerek ateşleme sağlanıyor benzinli araçlarda. Dizel araçlarda ise kesinlikle yapılmaması gereken bir durum bu vurdurma işi. Araç çalışmadığı zamanda yağlama olmamasından ötürü, pompa inanılmaz zorlamayla karşı karşıya kalır ve tek seferde bile çöpe atabilirsiniz.
Geçmiş olsun Kemal Abi,
Araçı iteleyerek çalıştırmanın zararlı oldugunu bende duymuştum.Hatta krank milini kırabiliyormuş.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri