13 sonuçtan 1 ile 13 arası

Konu: Aracımı kullanım şeklim sizce doğru mudur?

  1. #1
    İsmail Fatih Alkan
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. atlatma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/05/2012
    Yaş
    46
    Mesajlar
    409
    Nereden
    Karabük
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    78AK292
    Edilen teşekkür: 90

    Bilgilendirme Aracımı kullanım şeklim sizce doğru mudur?

    Arkadaşlar 1.3 mjet 95hp dualogic dir.
    Aracımla kırmızı ışıkta beklerken s/s kapalıyken boş vitese almam baskı balata yıpranması açısından doğrumudur.
    Bazen s/s anlamsız yerlerde devreye girmekte buda yol güvenliğini tehlikeye atmaktadır bilmem katılıyormusunuz bazen direk kapatarak yola çıkmaktayım sıkıldığım için.
    Dualogic sanzımanı en az yıpranmayla kullanmak için yapılması gerekenler nedir(bakımlar hariç yolda kullanırken) otomatiktemi kullanmak lazım sürekli yoksa manuel kullanılsa dahamı iyi olur.
    Otomatik yada manuel kullanımın sanzıman üstünde (baskı balata) herhangi bir sorun oluşturabilir mi.
    aracımdan en yüksek verimi alabilmek için s/s kapalıyken durduğumda 20-30 sn beklemekte ve sonra aracı stop ettirmekteyim. Bunun turbo için olmazsa olmaz bir kullanım şekli olduğunu biliyorum ama birde şu var tempolu bir şekilde giderken kırmızı ışığa yakalanıyorsun ve s/s anında arabayı stop ediyor 3 sn sonra gaz verdin tekrar çalışıyor. Bunu firma düşünmedimi diye kendi kendime soruyorum biz turbo mili durana kadar yağlama kesilmesin diye aracı bekletirken s/s hemen stop ettiriyor bunun bir zararı var mıdır?

    vereceğiniz cevaplar için teşekkür ederim.

  2. #2
    M.Furkan Çelenli
    celenlee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/12/2011
    Mesajlar
    3.124
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 617

    Standart

    Frene bastığımızda dualogiciğin tam olarak ne yaptığını bilmek gerekiyor. Ben de çok merak ediyorum.

    Eğer frene basılı durduğumuz sürece, araç debriyaja basıyorsa, yani baskıda yük oluyorsa bu sıkıntı demektir. Eğer böyle birşey varsa durduğumuz yerde boşa almak daha akıllıca olur.

    Durduğumuzda Dualogic'in ne yaptığını gerçekten bilen birisinden öğrenmemiz lazım, karar vermek için.

  3. #3
    Ev .
    Evren_c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/07/2009
    Yaş
    44
    Mesajlar
    1.741
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 403

    Standart

    Bildiğim kadarıyla anlatayım, ben de böyle yapıyorum (yalnız benim aracım benzinli);

    Dualogic şanzıman ayak frende beklerken debriyaja "basıyor". O yüzden kısa süreli duruşlarda sorun yok ama uzun süre duruyorsanız boşa almanız daha iyi oluyor. Sanırım dualogic kullanım kılavuzunda da böyle yazıyordu. Ayrıca uzun süre ayak frende beklediğinizde, bir süre sonra otomatik olarak boşa atıyor araç. Bu da aslında debriyaja basarak beklediğini teyit ediyor.

    Düz gidişte zaten sorun yok da, şanzıma korumak için -bence- şöyle yapmak lazım; sıkışık trafikte mümkün olduğunca önünüzdeki aracın aranızdaki mesafeyi açmasını bekleyin. Böylece hızlanıp en azından 2. vitese çıkabilir, trafiğin akışına göre sonra ayağınızı gazdan çekebilirsiniz. Böylece motor freni yaparak ve debriyaja basmadan ilerlemiş olursunuz. Tabii çok yavaşlayınca otomatik olarak 1. vitese atacaktır. Ben mümkün olduğunca 1'e atmasına izin vermeden 2. vitesteyken fren yapıp duruyorum ki direk debriyaj+fren yapsın. Durunca da trafiğe göre boşa alıyorum hemen. Ama tabii bu söylediğim çok sıkışık trafikte, yoksa normal yoğunlukta, sadece ışıklarda durduğunuz trafikte özel bir şey yapmanıza gerek yok. Tam otomatikmiş gibi kullanın. Sadece bizim vites kutumuzun aslında otomatikleştirilmiş manuel bir kutu olduğunu, düşük hızlarda deviri korumak için zaman zaman yarım debriyaj yaptığını bilmekte fayda var. Zaten titreşimlerden ve sesten hissedebilir, duyabilirsiniz robotun ne yaptığını. Bu şekilde bir kullanımla en azından manuel bir şanzıman kadar uzun ömürlü olacağına inanıyorum. Manuel kullanıma da sadece dik yokuşlarda geçiriyorum. Hatta çoğu zaman Eco fonksiyonunu kapatarak yine otomatikte kullanıyorum (hemen vites büyütüp boğulmasın diye).

    Start/stop konusuna gelirsek, araç böyle üretildiğine göre bir sakıncası yoktur diye düşünüyorum ama motoru tamamen kapatmadan evvel 8-10 saniye beklemekte fayda var. Çok yoğun trafikte de start/stopu kapatmak daha iyi bence. Gerçi araç otomatik stop ettiğinde tüm elektrik sistemleri çalışıyor, yani turbo yağlanmaya devam ediyordur (tahmin).

  4. #4
    İsmail Fatih Alkan
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. atlatma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/05/2012
    Yaş
    46
    Mesajlar
    409
    Nereden
    Karabük
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    78AK292
    Edilen teşekkür: 90

    Standart

    Evren elektrikli sistemler calisiyor ama motor sustugu icin yag pompasi da susuyor bence turbolu araclarda s/s cokda mantikli degil gibime geliyor

  5. #5
    Ev .
    Evren_c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/07/2009
    Yaş
    44
    Mesajlar
    1.741
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 403

    Standart

    Ben sadece tahminimi yazdım. SS ile stop ettikten sonra tekrar motorun çalışması, anahtarlı ilk çalıştırmadan hızlı oluyor bende. Dizelde de böyle ise yağ pompası ve diğer elemanlar çalışıyor olabilir. Ama sorun yaratabilecek bir şey olsaydı böyle üretilmezdi diye düşünüyorum. Dediğim gibi -bence- çok sıkışık trafikte SS kullanmayın ama bunun dışındaki zamanlarda kullanılabilir.

    Aslında bu yağlama konusunu servise sorup emin olmak lazım.

  6. #6
    Ozan K
    OzzY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    36
    Mesajlar
    9.484
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Granit Gri
    Plaka
    35HK***
    Edilen teşekkür: 2813

    Standart

    Alıntı atlatma Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aracımla kırmızı ışıkta beklerken s/s kapalıyken boş vitese almam baskı balata yıpranması açısından doğrumudur.
    aracımdan en yüksek verimi alabilmek için s/s kapalıyken durduğumda 20-30 sn beklemekte ve sonra aracı stop ettirmekteyim. Bunun turbo için olmazsa olmaz bir kullanım şekli olduğunu biliyorum ama birde şu var tempolu bir şekilde giderken kırmızı ışığa yakalanıyorsun ve s/s anında arabayı stop ediyor 3 sn sonra gaz verdin tekrar çalışıyor. Bunu firma düşünmedimi diye kendi kendime soruyorum biz turbo mili durana kadar yağlama kesilmesin diye aracı bekletirken s/s hemen stop ettiriyor bunun bir zararı var mıdır?

    vereceğiniz cevaplar için teşekkür ederim.
    frene sonuna kadar basıyorsanız sorun olmaz.
    bu bilmem ne kadar beklemek gerektiği şehir efsanesi. firma düşünmedimi olayı değil millet olarak fazla pimpirikli olduğumuzdan çıkıyor bunlar. rölanti devrine düştükten sonra stop etmekte bir sakınca yok.
    Ne Mutlu Türküm Diyene!

  7. #7
    İsmail Fatih Alkan
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. atlatma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/05/2012
    Yaş
    46
    Mesajlar
    409
    Nereden
    Karabük
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    78AK292
    Edilen teşekkür: 90

    Standart

    Ozan o zaman neden kia sorentoların kapısına çalıştırmada gazlamadan önce 1 dk rölantide bekleyin turbo mili yağlansın. dururkende 1 dk rölantide çalıştırın çünkü mil hala dönmektedir diye bir yazı yazmış.
    Ben bu kurala hala uymaktayım vede evren sana bişey soracağım s/s nin mantığı nedir sıkışık trafikte çevreye duyarlılık ve yakıt tüketimini engellemek değil mi? ee sıkışık trafikte çalıştırmazsak ne anlamı kaldı değil mi? zaten sıkıntım bu

  8. #8
    Ev .
    Evren_c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/07/2009
    Yaş
    44
    Mesajlar
    1.741
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 403

    Standart

    Evet SS'in mantığı sıkışık trafikte faydalı olması doğrudur. Yalnız buradaki "sıkışık" tanımını iyi irdelemek lazım bence. Aracı üretenlerin öngördüğü "sıkışıklık" ile İstanbul'daki sıkışıklık aynı değildir diye düşünüyorum. Bizdeki trafik hiç kimsede yok zira Gıdım gıdım ilerleyen trafikte 1 dakika içinde 3 kez stop etmek zararlı olabilir. Yine böyle bir trafikte ne kadar çevreci olunacağı da muallak. Ama 30 saniye yanan ışıklarda stop etmek hem tüketim hem de çevre açısından olumlu tabii ki.

    Ben kendi adıma makul derecede bir trafikte SS kullanıyorum ama dediğim gibi gıdım gıdım ilerlediğim trafikte kapatıyorum.

    Söylediklerim kişisel düşüncelerim, o yüzden aklınıza mantığınıza hangisi yatıyorsa onu tercih edersiniz.

  9. #9
    Ozan K
    OzzY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    36
    Mesajlar
    9.484
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Granit Gri
    Plaka
    35HK***
    Edilen teşekkür: 2813

    Standart

    Alıntı atlatma Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ozan o zaman neden kia sorentoların kapısına çalıştırmada gazlamadan önce 1 dk rölantide bekleyin turbo mili yağlansın. dururkende 1 dk rölantide çalıştırın çünkü mil hala dönmektedir diye bir yazı yazmış.
    Ben bu kurala hala uymaktayım vede evren sana bişey soracağım s/s nin mantığı nedir sıkışık trafikte çevreye duyarlılık ve yakıt tüketimini engellemek değil mi? ee sıkışık trafikte çalıştırmazsak ne anlamı kaldı değil mi? zaten sıkıntım bu
    kia nın teknolojisi geridir o zaman
    şaka bir yana ben ve ailem toplamda 300-400 bin km yapmışızdır hiç turbo ile ilgili problem yaşamadık. cmax tek başına ~150bin kmde.

    focusun kullanım klavuzunda yazan sadece stop etmeden önce rölanti devrine düşmesini bekleyin.

    ayrıca park ederken vs zaten yeterli süre geçiyor...
    Ne Mutlu Türküm Diyene!

  10. #10
    Can M. İmregün
    Moderatör SteinGP - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/02/2007
    Yaş
    37
    Mesajlar
    5.068
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 1776

    Standart Re: Aracımı kullanım şeklim sizce doğru mudur?

    Alıntı celenlee Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Frene bastığımızda dualogiciğin tam olarak ne yaptığını bilmek gerekiyor. Ben de çok merak ediyorum.

    Eğer frene basılı durduğumuz sürece, araç debriyaja basıyorsa, yani baskıda yük oluyorsa bu sıkıntı demektir. Eğer böyle birşey varsa durduğumuz yerde boşa almak daha akıllıca olur.

    Durduğumuzda Dualogic'in ne yaptığını gerçekten bilen birisinden öğrenmemiz lazım, karar vermek için.
    Yarı otomatik şanzımanlar basıyor debriyaja. Hatta bazen fazlaca ısınıp koruma moduna geçiyorlar. Şanzıman bile kilitlenebiliyor. Babamın Hyundai ix35 inde Shiftlock Release diye bir düğme var. Şanzıman hata verirse veya kilitlenirse basıp düzeltiyorsunuz. Bu tür şanzımanlarda boşa almak en mantıklısı.

    Send my Samsung Galaxy S3 using 2
    İmkansız bir gerçeklik değil, bir görüştür. İmkansız bir iddia değil, meydan okumaktır. İmkansız potansiyeldir. Geçicidir. İmkansız yoktur.
    Muhammad Ali Clay


    SEAT LEON 1.4 TSI FR + FULL LED + SUNROOF + 18"

  11. #11
    Ozan K
    OzzY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    36
    Mesajlar
    9.484
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Granit Gri
    Plaka
    35HK***
    Edilen teşekkür: 2813

    Standart

    Alıntı SteinGP Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yarı otomatik şanzımanlar basıyor debriyaja. Hatta bazen fazlaca ısınıp koruma moduna geçiyorlar. Şanzıman bile kilitlenebiliyor. Babamın Hyundai ix35 inde Shiftlock Release diye bir düğme var. Şanzıman hata verirse veya kilitlenirse basıp düzeltiyorsunuz. Bu tür şanzımanlarda boşa almak en mantıklısı.

    Send my Samsung Galaxy S3 using 2
    tam frende tam debriyaj yapmalı.

    ix35in yarı otomatik şanzıman olduğuna eminmisin diye absürd bir soru sorucam çünkü bahsettiğin düğme kontak kapalıyken vitesi P den çıkarmaya yarar Pde tam otomatik şanzımanda olur
    not: hyundainin sitesinde net bir açıklama göremedim ama fotoğrafını koydukları kol tam otomatik.
    Konu OzzY tarafından (22/06/2013 Saat 03:59 ) değiştirilmiştir.
    Ne Mutlu Türküm Diyene!

  12. #12
    M.Furkan Çelenli
    celenlee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/12/2011
    Mesajlar
    3.124
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 617

    Standart

    Demeye çalıştığım şu:

    Frene tam bastığımızda, araç sürekli olarak debriyaja basılı tutuyorsa eğer;

    "Baskı Bilyesi" erken sıkıntı çıkarır. Debriyaja tam basıldığında "Baskı Balata" zarar görmez (Isınmaz/Aşınmaz).


    """Dualogic Motorunun daha çok çalışması mı? Baskı bilyesinin daha çabuk ısınması mı?""" daha zararlı, tam karar veremedim ben de

    Her durduğumuzda boşa alırsak eğer, +2 kere Dualogic motoru çalışacak, bu beni hep düşündürmüştür
    Konu celenlee tarafından (23/06/2013 Saat 12:36 ) değiştirilmiştir.

  13. #13
    mustafa özbey
    reddragon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/04/2007
    Mesajlar
    752
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Granit Gri
    Edilen teşekkür: 166

    Standart

    Kitapçığında uzun süreli beklemelerde boşa alınması tavsiye ediliyor. Ben ışıklarda bile boşa alıyorum...sTART STOP yok bende tabi..

Benzer Konular

  1. Eski aracımı sattım ve sonunda yeni aracımı aldım
    sagitta tarafından Geyik forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 19
    Son Mesaj: 17/07/2012, 21:52
  2. Aracımı satıyorum sizce fiyat hakkında yardım
    33 AP 079 (i.kuyumcu) tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 18
    Son Mesaj: 28/09/2010, 15:45
  3. Bu yağ uygun mudur?
    eerku tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 38
    Son Mesaj: 06/06/2010, 05:01
  4. Powerbox hakkında sizce ne kadar doğru??
    poyraz_o tarafından Motor ve yürüyen aksam modifikasyonu forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 14/04/2009, 12:09
  5. sizce doğru mu?
    learner tarafından Servis forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 21
    Son Mesaj: 30/06/2007, 21:00

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com