Sayfa 1/2 12 SonSon
33 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: 195/55/16 yerine 205/55/16 lastik olur mu ?

  1. #1
    Cüneyt Uranüs
    cucuko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/08/2012
    Yaş
    57
    Mesajlar
    159
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Gri
    Edilen teşekkür: 6

    Dikkat 195/55/16 yerine 205/55/16 lastik olur mu ?

    Mrh,
    195/55/16 ebatlarındaki lastiklerimi 205/55/16 ebat ile değiştirsem ne gibi bir sıkıntı olabilir ? Yakıt harcaması fazlalaşır sanırım, ama aracın gidişini veya çekişini etkiler mi ? Araç 2009 punto fire fun çelik 16" jantlı model.Yardım ve fikirlerinizi bekliyorum, saygılar.

  2. #2
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Cüneyt Bey,yuvarlanma uzunluğu farkını en aza indirgemek için 205 55 16'' yerine size 205 50 16'' öneririm.Bu şekilde taban biraz genişlerken yuvarlanma uzunluğu çok az da olsa kısalmakta.Herhangi bir kayıp yaşamazsınız yani.Aksi halde hem taban genişleyecek hem de yuvarlanma uzunluğu biraz daha artacak...

  3. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  4. #3
    Cüneyt Uranüs
    cucuko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/08/2012
    Yaş
    57
    Mesajlar
    159
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Gri
    Edilen teşekkür: 6

    Standart

    Alıntı ABNEW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Cüneyt Bey,yuvarlanma uzunluğu farkını en aza indirgemek için 205 55 16'' yerine size 205 50 16'' öneririm.Bu şekilde taban biraz genişlerken yuvarlanma uzunluğu çok az da olsa kısalmakta.Herhangi bir kayıp yaşamazsınız yani.Aksi halde hem taban genişleyecek hem de yuvarlanma uzunluğu biraz daha artacak...
    Ya aslında 55 yanak bile bana göre alçak...Ama lastikleri değiştirmek istiyorum bu iki ebat arasında 4 lastikte yaklaşık 150 TL fark oluyor, yani 195 yerine 205 olunca fiyat bayağı iniyor... Peki, sizin dediğiniz gibi yanak 50 olursa araç daha da yere yapışacak ve zaten yere basan taban da 1 cm genişlemiş olacak...
    Konu cucuko tarafından (20/03/2013 Saat 04:02 ) değiştirilmiştir. Sebep: düzeltme

  5. #4
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Benim önerdiğim lastikte yuvarlanma uzunluğunuz toplamda 1cm kadar azalmakta, sizin söylediğiniz ebatta (205 55 16'') ise 1cm kadar uzamakta.Yani performans kaybı olmaması için ve yol tutuşun da daha iyi olması için bence 205 50 16'' almalısınız.Tabi bu farkların kullanımda hissedilmesi imkansız gibi.Bu arada 205 55 16'' de düşünülebilir, olmaz diye birşey yok Ancak bana göre 205 tabanda en ideali benim yazdığım ölçüler.Fiyat nedir bilemiyorum...

  6. #5
    Orkun Aksoy
    ABARTH OAGP1960 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/03/2012
    Yaş
    64
    Mesajlar
    1.783
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 633

    Standart

    Ben size 205 taban kullanmanızı tavsiye etmem. Sürtünme miktarı, artan taban alanı ile birlikte artmış olacağından, hem sarfiyatınız artar, hem de performansınız düşer.

  7. #6
    Aykut BODUR
    aykut_1914 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/08/2011
    Yaş
    34
    Mesajlar
    3.825
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Granit Gri
    Plaka
    35 DAY 02
    Edilen teşekkür: 874

    Standart

    195 ten 205 e geçiş bence yakıt olarak "gözle görülür" şekilde etki yapmaz

  8. #7
    kemal tektaş
    firars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/07/2010
    Mesajlar
    122
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 10

    Standart

    Alıntı aykut_1914 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    195 ten 205 e geçiş bence yakıt olarak "gözle görülür" şekilde etki yapmaz


    gözle görülür şekilde değiştiriyor.. son hızı 10 15 km aşağı çekiyor..


    ayrıca 205 55 16 sürtüyor 50 yanak mecbur



    ekleme: performansı düşürdüğünden bahsetmişken arabanın yere kaplan gibi sarıldığınıda eklemeliyim 195 yanakla 70le döndüğünüz virajı çok rahat 100le dönüyorsunuz
    Konu firars tarafından (16/03/2013 Saat 19:26 ) değiştirilmiştir.

  9. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  10. #8
    Aykut BODUR
    aykut_1914 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/08/2011
    Yaş
    34
    Mesajlar
    3.825
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Granit Gri
    Plaka
    35 DAY 02
    Edilen teşekkür: 874

    Standart

    konu yakıt mı son hız mı kemal?

  11. #9
    Mehmet Aşkın
    Moderatör elbruz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/12/2006
    Yaş
    41
    Mesajlar
    2.921
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 458

    Standart

    Ben 195 55 16 kullanıyorum gayet memnunum ayrıca fiyatı da uygun marka olursa uygun oluyor ben uygun fiyata almıştım...

  12. #10
    YUNUS KAYA
    ykaya1983 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/03/2010
    Yaş
    42
    Mesajlar
    2.971
    Nereden
    Gaziantep
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 720

    Standart

    Ben 175/65/15 den 185/65/15 e geçtiğimde bile belirgin bir yakıt artışı ve performans kaybı yaşadığım için tekrar 175/65/15 e döndüm.Siz fire motor için 205/55/16 ya geçeyim diyorsunuz.1.3 90 hp puntolar için belirgin bir fark olmayabilir belki ama fire motor için 205/55/16 çok büyük bir ölçü olur.

  13. #11
    Ender İYİDİKER
    E_N_D_E_R_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/05/2010
    Yaş
    44
    Mesajlar
    472
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Bolero Kırmızı
    Plaka
    34 EN*707
    Edilen teşekkür: 128

    Standart

    bende 195/55/16 kullanıyorum son derece memnunun. goodyer exelance vardı değiştirdim 4 lastik şimdi brigestone Turanza Er 300 ..tevsiye ederim.değiştirme derim...orjinal herzaman en iyi mühendislik sonucudur.
    BİR HAYATIN VAR VE SEN ONU EN İYİ BİR ŞEKİLDE YAŞAMALISIN...!!! EndeR

  14. #12
    Orkun Aksoy
    ABARTH OAGP1960 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/03/2012
    Yaş
    64
    Mesajlar
    1.783
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 633

    Standart

    Fizik açısından izah ettiğim gibi, 205 tabana geçiş, aracın gücüne göre sürtünme artışına bağlı olarak, kesinlikle belirgin bir performans kaybı ve dolayısıyla da yakıt artışı yapar fire motorda. Bu yüzden, tavsiye etmem.
    Konu OAGP1960 tarafından (17/03/2013 Saat 01:53 ) değiştirilmiştir. Sebep: Düzeltme.

  15. #13
    orkun orhanoglu
    ORKUN3453 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/02/2013
    Yaş
    37
    Mesajlar
    35
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Orleans Mavi
    Edilen teşekkür: 5

    Standart

    arkadaslar

    daha once kullandıgım 205/50/16r komho lastıklerımı 205/55/16r pırellı ıle degıstırdım sunu dıyebılırım kı arac ıcınde konfor arttı cukurlarda daha az ses ve gurultu ıcerı alıyor.yol tutusu zaten cok ıyı yanlız aracı hantallastırdı.bazı arkadaslar surmet felan yapıyor demıs bende boyle bır sorun olmadı ayrıca yerden yuksek gorunsede alcak bır arac olmasından dolayı punto tekerleklerı cok fazla ınceltmenızı tafsıye etmem ....

    ıyı gunler dılerım...

  16. #14
    Salih y
    mike51 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    08/09/2012
    Mesajlar
    82
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 20

    Standart

    orjinal ölçüden şaşma derim sonuçta belli hesaplamalar sonucunda ortaya çıkan ölçu bu en olarak olabilir tabi yani 195 den 205 e geçiş mantıklı performans kaybı dışında ama yanağı 50 ye düşürürsen lastiğinin dönüş çapında 5mm düşüş olucak km saatini bile ayarlatman gerekir naçizane fikrim

  17. #15
    Can Yağcı
    Mazüt Powır :D Du Hast - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/03/2010
    Yaş
    35
    Mesajlar
    2.489
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BA 9125
    Edilen teşekkür: 1028

    Standart

    Alıntı OAGP1960 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Fizik açısından izah ettiğim gibi, 205 tabana geçiş, aracın gücüne göre sürtünme artışına bağlı olarak, kesinlikle belirgin bir performans kaybı ve dolayısıyla da yakıt artışı yapar fire motorda. Bu yüzden, tavsiye etmem.
    Hocam izninizle düzelteyim.
    Sürtünme kuvvetinin yüzey alanı ile ilgisi yoktur. Fs=K x N (K sürtüme katsayısı, N ise araç ağırlığı olarak düşünebiliriz)
    O zaman geniş taban lastik neden daha iyi yol tutuyor? Çünkü taban genişleyince, virajlarda lastik yanal kuvvetlere daha iyi dayanıyor (bir vazoyu mu daha kolay deviririz yoksa geniş tabanlı kovayı mı?), yanağa yatma dediğimiz olay gerçekleşmiyor ya da daha zor gerçekleşiyor. Ek olarak birim alanda ısınma miktarı azalıyor daha stabil hale geliyor.
    Yakıt artışı genelde lastik ve jant ağırlığından dolayı meydana gelir.

  18. #16
    Orkun Aksoy
    ABARTH OAGP1960 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/03/2012
    Yaş
    64
    Mesajlar
    1.783
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 633

    Standart

    Alıntı Du Hast Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hocam izninizle düzelteyim.
    Sürtünme kuvvetinin yüzey alanı ile ilgisi yoktur. Fs=K x N (K sürtüme katsayısı, N ise araç ağırlığı olarak düşünebiliriz)
    O zaman geniş taban lastik neden daha iyi yol tutuyor? Çünkü taban genişleyince, virajlarda lastik yanal kuvvetlere daha iyi dayanıyor (bir vazoyu mu daha kolay deviririz yoksa geniş tabanlı kovayı mı?), yanağa yatma dediğimiz olay gerçekleşmiyor ya da daha zor gerçekleşiyor. Ek olarak birim alanda ısınma miktarı azalıyor daha stabil hale geliyor.
    Yakıt artışı genelde lastik ve jant ağırlığından dolayı meydana gelir.
    Sevgili Can kardeşim, geniş tabanlı lastiklerin bugün yarış set-up ı içerisinde kullanılmasının nedeni, sedece yanal kuvvetlere mukavim olması değil, tabiki hamur özelliği ile birlikte düz yolda ve start da da yol tutuş özelliğini arttırmasıdır. Yani bu, biraz çok değişkenli, komplex bir kinetik fizik konusudur ve gayettabiki, kuru ve asfalt zemin için söz konusudur. Zaten aksi takdirde patinaj sorunu da güç söz konusu olduğundan aşılamayacaktır. Vermiş olduğunuz formülde de N zaten ağırlık değildir, tepki kuvvetidir ve direkt olarak araç gövdesi zemine basmadığından, eğer düşünülecekse N (araç ağırlığı değil, fizikde tepki kuvveti-Newton)araç ağırlığı değil, lastik ağırlığı olarak düşünülmelidir. Taban genişledikçe de lastik ağırlığının artması zaten kaçınılmazdır. Kuru bir zeminde ağır ve güçlü bir aracı dar tabanlı lastiklerle düşünürseniz, yol tutuşunun da ne kadar zayıflayacağını hesap edebilirsiniz. Bu nedenle burada araç ağırlığını değil, lastik ağırlığı ve tabanını düşünmek gerekir. Dolayısı ile, geniş tabanın kuru zeminde ''YÜZEY ALANI'' miktarından bağımsız olarak ''KİNETİK'' sürtünme kuvvetini arttıracağı açıktır ve direkt olarak alakası vardır. Örneğin, düz yolda koşulan çeyrek mil drag yarışlarında farklı hamur özelliği de olan slick yarış lastikleri hiçbir zaman dar tabanlı olmaz. Birim alanda ve dolayısıyla total olarak lastikde ısınma eğer artarsa, yarışlarda da görebileceğiniz şekilde sizin söyleminizin aksine, lastiklerde tutunma (stabilite) daha çok artacaktır, bu da diğer bir gerçektir. Örneğin bu gerçek, hava ısısına bağlı olarak tutunmayı etkilediğinden, yaz-kış lastiği kavramında da yer almaktadır. Tabiki bu veriler ile, artan lastik tabanı-ağırlığı-sürtünme kuvveti ve jant ağırlığı yakıt sarfiyatını arttıracaktır. Lastik taban genişliği, tamamen aracın gücü ve yol koşullarıyla ilgili bir konudur ve direkt olarak yakıt sarfiyatına ve de performansa etkili bir faktördür.
    Konu OAGP1960 tarafından (18/03/2013 Saat 16:31 ) değiştirilmiştir. Sebep: İlave.

  19. #17
    Serkan ALTUNAY
    MethyLen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/04/2008
    Yaş
    40
    Mesajlar
    335
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Plaka
    34 BOR 65
    Edilen teşekkür: 83

    Standart

    205 45 17 lastiğe yeni geçiş yapmış biri olarak yakıtta hem gözle görülür hem de elle tutulur bir artış söz konusu. Performans konusunda da hantallaştı fakat abartılacak boyutta değil. Ama yakıt cidden fena.
    Hayat herkesi adam yapar , seve seve hemde..

  20. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  21. #18

  22. #19
    Mehmet Ali ..
    makeles - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/11/2007
    Yaş
    43
    Mesajlar
    1.358
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 240

    Standart

    Alıntı cucuko Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Mrh,
    195/55/16 ebatlarındaki lastiklerimi 205/55/16 ebat ile değiştirsem ne gibi bir sıkıntı olabilir ? Yakıt harcaması fazlalaşır sanırım, ama aracın gidişini veya çekişini etkiler mi ? Araç 2009 punto fire fun çelik 16" jantlı model.Yardım ve fikirlerinizi bekliyorum, saygılar.
    zor çevirir o lastiği. görüntü için istiyorsan o ayrı..

  23. #20
    Can Yağcı
    Mazüt Powır :D Du Hast - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/03/2010
    Yaş
    35
    Mesajlar
    2.489
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BA 9125
    Edilen teşekkür: 1028

    Standart

    Alıntı OAGP1960 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sevgili Can kardeşim, geniş tabanlı lastiklerin bugün yarış set-up ı içerisinde kullanılmasının nedeni, sedece yanal kuvvetlere mukavim olması değil, tabiki hamur özelliği ile birlikte düz yolda ve start da da yol tutuş özelliğini arttırmasıdır. Yani bu, biraz çok değişkenli, komplex bir kinetik fizik konusudur ve gayettabiki, kuru ve asfalt zemin için söz konusudur. Zaten aksi takdirde patinaj sorunu da güç söz konusu olduğundan aşılamayacaktır. Vermiş olduğunuz formülde de N zaten ağırlık değildir, tepki kuvvetidir ve direkt olarak araç gövdesi zemine basmadığından, eğer düşünülecekse N (araç ağırlığı değil, fizikde tepki kuvveti-Newton)araç ağırlığı değil, lastik ağırlığı olarak düşünülmelidir. Taban genişledikçe de lastik ağırlığının artması zaten kaçınılmazdır. Kuru bir zeminde ağır ve güçlü bir aracı dar tabanlı lastiklerle düşünürseniz, yol tutuşunun da ne kadar zayıflayacağını hesap edebilirsiniz. Bu nedenle burada araç ağırlığını değil, lastik ağırlığı ve tabanını düşünmek gerekir. Dolayısı ile, geniş tabanın kuru zeminde ''YÜZEY ALANI'' miktarından bağımsız olarak ''KİNETİK'' sürtünme kuvvetini arttıracağı açıktır ve direkt olarak alakası vardır. Örneğin, düz yolda koşulan çeyrek mil drag yarışlarında farklı hamur özelliği de olan slick yarış lastikleri hiçbir zaman dar tabanlı olmaz. Birim alanda ve dolayısıyla total olarak lastikde ısınma eğer artarsa, yarışlarda da görebileceğiniz şekilde sizin söyleminizin aksine, lastiklerde tutunma (stabilite) daha çok artacaktır, bu da diğer bir gerçektir. Örneğin bu gerçek, hava ısısına bağlı olarak tutunmayı etkilediğinden, yaz-kış lastiği kavramında da yer almaktadır. Tabiki bu veriler ile, artan lastik tabanı-ağırlığı-sürtünme kuvveti ve jant ağırlığı yakıt sarfiyatını arttıracaktır. Lastik taban genişliği, tamamen aracın gücü ve yol koşullarıyla ilgili bir konudur ve direkt olarak yakıt sarfiyatına ve de performansa etkili bir faktördür.
    Hocam N dediğimiz birim elbette tepki kuvvetidir. Tepki kuvveti aracın ağırlığı ile doğrudan ilgilidir. Çünkü tepki kuvveti yüzeyin üstünde bulundurduğu cisme uyguladığı cismin ağırlığı kadar olan dengeleyici kuvvettir. Aracın ağırlığı doğrudan tekerleklere iletildiği için tepki kuvveti kaçınılmaz olarak aracın ağırlığı ile alakalıdır. Ağırlık artarsa tepki kuvveti artar, sürtünmede artar, ağırlık azalırsa sürtünmede azalır.

    İnternetteki bir makaleden alıntı:

    Yuvarlanma direnci, tekerleğin yerle temas eden kısmındaki yassılıktan kaynaklanan ve hareketi engelleyen bir kuvvettir. Alt kısım ne kadar düz ise tekerlek o kadar zor yuvarlanır. Buna göre yuvarlanma direncini azaltmak için neler yapabiliriz? Bir çoğumuzun aklına hemen iki şey geliyor. Biri otomobilin ağırlığını azaltmak, diğeri tekerleğin içindeki hava basıncını artırmak. Etkili bir tasarım ile yuvarlanma direnci düşürülebilir. Yeri gelmişken yuvarlanma direncinde % 5 oranında azalmanın % 1 oranında yakıt tasarrrufu sağladığını da belirtelim.Hem kinetik sürtünme hem de yuvarlanma direncinin tekerleğin sıcaklığını artıracağına şüphe yok. Yüksek hızda giden otomobilde tekerlek sıcaklığı 90 santigrat dereceyi bulurken bir yarış otomobilinde bu değer 160, 180 dereceye kadar çıkabiliyor. Zaten bu değerin üstünde tekerlek alev alıyor. Yarış otomobillerinde daha enli tekerlek kullanımı bir yandan otomobilin yeri tutuşunu artırırken bir yandan da ısının daha geniş bir alana yayılmasını sağladığı için tutuşma tehlikesini azaltır.
    Yarışlarda, kalkışlarda geniş ve yumuşak lastik kullanımının amacı dayanıklılıktır. 10 cm2 kesitte mi daha çok lastik hamuru bulunur yoksa 20 cm2 kesitte mi? Ayrıca yumuşak hamur sürtüme katsayısı olan K değerini artıracağı için tutuş iyileşmektedir.

    Kısacası iyi bir yol tutuş için yüzey alanı genişlemek zorunda ancak bu sürtünme kuvveti ile alakalı değil diğer etmenlerden dolayıdır ve bu diğer etmenler çok fazladır.

    Son olarak fizik kanunu hatırlatmak ister ve konuyu kendi açımdan bitirmek isterim
    Sürtünme kuvveti sürtünen yüzeylerin büyüklüğüne bağlı değildir.

    https://www.google.com.tr/webhp?sour...w=1241&bih=593

    --------------------------------

    https://tr.wikipedia.org/wiki/S%C3%B...%BCnme_kuvveti

Sayfa 1/2 12 SonSon

Benzer Konular

  1. Acaba 195/55/16 yerine 205/55/16 alsam ne olur ? ?
    cucuko tarafından Lastik ve Jant forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 18
    Son Mesaj: 18/03/2013, 19:14
  2. 195/55/16 yerine 205/55/16 taksam ne olur?
    emtue tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 14/07/2012, 23:28
  3. 185/60/15 lastik olur mu?
    AYTEK AYDIN tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 10
    Son Mesaj: 02/11/2011, 23:56
  4. Lpg araçlar için stepne yerine lastik şişirme tüpleri
    PNT 34 tarafından Lastik ve Jant forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 21
    Son Mesaj: 07/08/2010, 16:43
  5. Şu sistemi yapacağım bir cevap? Amfi uyar mı yada bunların yerine daha iyi ne olur?
    canpolat21 tarafından Ses & görüntü sistemleri forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 11
    Son Mesaj: 23/12/2009, 01:25

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


195/55/16 yerine 205/55/16 lastik olur mu ? Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com