ben çok sık fren yapan birisi değilimdir.
balatam uzun km ler idare eder die düşünüyordum.
60,000 bakımı sırasında %70 i gitmiş dediler.
dışardaki rot-balans çılar ise 30,000-40,000 km daha idare eder seni dediler?
ben hangisine itimat etmeliyim?
100,000 km ye kadar değiştirmesem die düşünüyorum ama?
Kardeşim Onlar Nereden Bilecekler Tamam Bilir Ama Bu Araçlar Artık Çok Başka Bi Tofaş Veya Reno Deilki Tamam Diesin Adama, Her Zaman Ve Her Zaman Yetkili Servise Başvuralım...
Zaten %70'i Gitmisse 10,000 Bilemedin 20,000 Km Daha Gider...
Konu TurboKolik tarafından (10/11/2009 Saat 16:38 ) değiştirilmiştir.
Balata üzerinde bulunan kanalcıklar kaybolana kadar rahatlıkla kullanabilirsin. Kanal derinliği senin kullanabileceğin inceliğe kadar açılmıştır. Zaten kanal sıfır yüzey oluşturduğunda titretme ve ses ile "beni değiştir" diye ikaz eder.
aslınada konu açmak yerine buradan devam edilebilirdi ..
https://forum.grandepuntotr.com/tekn...lata-omru.html
ya arkadaşlar zaten araçlarımızda balata sensörü var balata bittiği zaman size uyarı veriyor ayrıca servise bu konuda pek itibar etmeyin onlara gör yarım balata bile bitmiş oluyor
100 bin km meselesine gelince imkansız değil ama kullanıcı ve kullanım şartları çok önemli bir faktör
örnek vermek gerekirse bizim şirkete geçen sene filomuzu genişletmek amacı ile leasıng ile 5 adet scanıa 480 aldık
bunların üzerinde 5 değişik şöför ama 4 tanesi aynı yükü çekiyor 1 tanesi ise bursa istanbul arasında tekstil taşıyor
yurtdışına çalışan 4 tanesinin periyodik bakımlarını yaptırırken dikkatimi çekti
3 tanesinin fren balataları 50- 75 bin kilometre arasında değişmiş 4. aracınki ise (
(buraya dikkat)
tam 110 bin km de değişmiş bu 4 araçta 25 tonla çalışıyor
bursa istanbul çalışan ise enfazla 10 tonla hafif yükte çalışıyor ve onun balatalarıda 85 bin kmde değişmiş
aradaki kullanım farkını görebilirsiniz
ben bunun sebebini buldum
bu balataları erken biten dört aracın şöförlerinin yaşı 26 ila 35 arası
110 bin kilometre yapan ise 57 yaşında bir amcamız
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
110 bin km ye yaklastim, aracim %80 uzun yolda TEM de kullanildi. Simdiye kadar hicbir balata degismedi. Ancak bu tamamen kullanim profili ile ilgili bir husustur. Cok agir kosullarda kullanim durumunda 10 bin km 'de degistirmek ihtiyaci dahi dogabilir. Sadece ornekleme maksadiyla yaziyorum, iyi surusler.
1.3 MJ Act 75 HP, 5 lt/100km
Bencede kullanım şekli ve gidilen yolla alakalı değişebilir otobanda 1000 km frene basmadan giderken benim gibi mersin anamur arası bol virajlı yollarda sık sık frene basmak zorunda kalarak 1000 km gitsek baya farklı şekilde tükenebilir balatalar bana 40000 -50000 gibi gidiyor yinede
suan 52binde daha degismedi..yarısı sehirici yarısı uzun yol diye dusunun
valla benimkiler 30000 de pes ettiler, ışık yanmasada baya gürültülüler muhtemelen bakımda balata değişimi süpriz olmayacak.
Ne kadar balatanın ömrünü kısaltıcak herşeyi yapsamda, 30000 km kısa, biraz daha güçlendirilmiş olmalılardı.
100000 bakımında şu an problem yok belki 120000'de değişmesi gerekebilir dediler. Şu an 110000'i yeni geçtim bir rahatsızlık vermiyor. (Maaşallah!..)
Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri