Sayfa 1/2 12 SonSon
22 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Sola çekme

  1. #1
    mehmet everest
    everest22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/01/2009
    Yaş
    48
    Mesajlar
    9
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 0

    Standart Sola çekme

    arkadaşlar 2 ay önce punto aldım.bu günlerde araba sola çekiyor.lastiklere baktırdım havasında problem yok.servise götürsemmi benzer sorun yaşayanlar varmı.teşekkürler

  2. #2
    Mehmet Furat
    winchester MehmetFrt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/10/2008
    Yaş
    35
    Mesajlar
    192
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    34DF7511
    Edilen teşekkür: 25

    Standart

    geçenlerde kaza gecirdm direksyon kutusu flan değişti önceden böle bi sorunum yoktu ama şuan bendede sola cekme ve direksyondan ses geliyor! serviste garanti kapsamına giriyor servise götürebilrsin mehmet

  3. #3
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Sola çekme, lastik basınç ayarsızlığından rot bozukluğundan ya da city motorundan da kaynaklanabilir.Özellikle direksiyonda araç duruyorken ya da hareket ediyorken sola dönme eğilimi varsa bunun nedeni city-servo motor problemidir.Servisle irtibata geçmelisiniz, geçmiş olsun...

  4. #4
    Mehmet Furat
    winchester MehmetFrt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/10/2008
    Yaş
    35
    Mesajlar
    192
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    34DF7511
    Edilen teşekkür: 25

    Standart

    rot balansım yeni yapıldı buna rağmen sorun var artık servis yolu göründü yine cok saol arkadasım

  5. #5
    mehmet everest
    everest22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/01/2009
    Yaş
    48
    Mesajlar
    9
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 0

    Standart

    birde haraket halindeyken en ufak milimetrik bile direksiyonda oynama olsa tekerler o yöne dönme eğiliminde oluyor..özellikle yüksek hızlarda korkuyorum.araba sonuçta çokta anladığım birşey değil ama bundan önce tipo vardı böyle birşey yaşamadım.sürekli direksiyon sımsıkı tutup oynatmama modunda kullanıyorum psikolojik olarak.acaba bu bir sorunmu yoksa bütün araçlar aynı sekildemi.benzer problem yaşayan oldumu.saygılar arkadaşalar.

  6. #6
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı everest22 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    birde haraket halindeyken en ufak milimetrik bile direksiyonda oynama olsa tekerler o yöne dönme eğiliminde oluyor..özellikle yüksek hızlarda korkuyorum.araba sonuçta çokta anladığım birşey değil ama bundan önce tipo vardı böyle birşey yaşamadım.sürekli direksiyon sımsıkı tutup oynatmama modunda kullanıyorum psikolojik olarak.acaba bu bir sorunmu yoksa bütün araçlar aynı sekildemi.benzer problem yaşayan oldumu.saygılar arkadaşalar.
    Mehmet, bence bu bir problem değil.Araca alıştıktan sonra çok daha güvenli gelecektir sistem.Genelde Gp yu ilk kullananlarda yüksek hızlarda aracı sabit tutamama gibi problemler olmakta.Ancak alışıldıktan sonra yol tutuş ve direksiyon sistemi oldukça güvenli.İlk baştaki problem ise daha çok psikolojik...

  7. #7
    ÖZCAN YILDIRIM
    onurcan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/06/2008
    Mesajlar
    223
    Nereden
    Mersin
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    33 LY 848
    Edilen teşekkür: 59

    Standart

    ben aracımda böyle bişey yaşamadım araç sadece yolda meyil varsa o tarafa çok az çekme yapabilir bu normaldir ama normal şarlarda düz yolda sağa sola çekme yapmaz tabi rot balans ve lastik iyi ise eğer kayma varsa servise gitmelisin.

  8. #8
    _ _
    Muhendis06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/12/2006
    Mesajlar
    398
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 215

    Standart

    Alıntı ABNEW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Mehmet, bence bu bir problem değil.Araca alıştıktan sonra çok daha güvenli gelecektir sistem.Genelde Gp yu ilk kullananlarda yüksek hızlarda aracı sabit tutamama gibi problemler olmakta.Ancak alışıldıktan sonra yol tutuş ve direksiyon sistemi oldukça güvenli.İlk baştaki problem ise daha çok psikolojik...
    sayin everest22, yasadiginiz sorunun psikolojinizle muhtemelen bir ilgisi yoktur. Ayni sorunu 0 km aldigim GP'da yaklasik 20 bin km yasamis bir kullanici olarak ozetle basimdan gecenleri anlatayim. Arac ilk teslim aldigim bayiye ozellikle direksiyon geometrisinde herhangi bir ayarsizlik olup olmadigini sordugumda -tikirti burcu degisen seriye denk gelmistim- herseyin olmasi gerektigi gibi ayarlandigi cevabi verilmisti. Ancak araci 90 kmh mertebesindeki hizlarda yolda duz tutabilmek cok tehlikeli idi. Direksiyonda ise bir tarafa sogru yamukluk vardi. Arac duz gitmesi icin direksiyonu yamuk konumda tutmak gerekiyordu. Yaklasik 5 bin km kullandiktan sonra tekrar yetkili servise muracaat edip araci bu sekilde kullanamadigimi ve bir sorun oldugunu belirttim. Sozde araci kendi rot-balans cihazlarinda kontrol ettiler ve sorun yok deyip tekrar kaktirmak istediler. Servise guvenmeyerek, on duzen kontrolunu disarida yaptirmak istedim. O donemde arac piyasaya yeni ciktigindan, on duzenciler kesin olarak toe-in degerlerini bilmiyorlardi. Dolayisiyla disarida kontrol ettiremedim. Arac bu arada 10 bin km ye geldi ve on lastiklerde asiri bir duzensiz asinma oldu. Ilk bakimi yaptirdigim servis, "bu modeller boyle abi" deyip gecistirdi. Aracin ingilizce ve turkce kitapciklarinda, toe-in degerleri icin farkli rakamlar bulundugunu fark ettim. Servisten on duzen toe-in degerlerini istedim ama servis bu degerleri bana vermedi (veya bilmedigi icin veremedi). Kitapciklardan hangisinin dogru oldugunu sorunca ona da yanit alamadim. Disarida bir rot-balanscida araci kontrol ettim, bozuk cikti. Degerleri ingilizce kitapcigi esas alarak duzeltmeye karar verdim. Ilk kullandigimiz tezgah manuel ayar yapan bir tezgahti. Daha once bu olcumleri forumda yazmistim, ama cok alakasiz bir dengesizlik, bozukluk vardi ayarlarda. Lastiklerin asinmasi bu durumun ip ucu idi zaten. Ingilizce kitapciga gore araci ayarladik ve denemeye basladim. Bu arada on-arka lastikleri de degistirdim birbiriyle. 20 bin km ye geldigimde hala duzensiz asinma devam ediyordu. Tekrar disarida tesadufen cok profesyonel bir rot balansci buldum.Araci ayni anda 4 tekerlekten laser- optik rot ayar cihazina bagladik. Bu ikinci tezgah son teknoloji olup, uzunlukta mm/100 , acida derece/100 gibi bir hassasiyette idi. Bu tezgah sayesinde aracin yol tutusu tamamen duzeldi. Sanki yeni bir araca biniyormusum gibi oldu. Eskiden direksiyonu tek elle tutamazken, artik bu dahi mumkun hale gelmisti. Araci 70 bin km yi devirdikten sonra tekrar ayni tezgahta kontrol ettik. Bir onceki olcum raporu ile son olcum arasinda anlamli bir sapma tespit edemedik. Arac 90 bin km ye gelmek uzere ve hala on duzende bir sorun cikmadi. 44 bin km de yeniledigim lastiklerde de hala duzensiz bir asinma belirtisi mevcut degil.

    Ozetin ozeti: Aracinizda bir sorun oldugu hissine kapiliyorsaniz, en azindan disarida lazer-optik bir tezgahta olcum yaptirin. 15 liralik is icin hayatinizi tehlikeye atmayin.
    1.3 MJ Act 75 HP, 5 lt/100km

  9. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  10. #9
    onur demirçelen
    forza gp onur1907 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/03/2008
    Yaş
    40
    Mesajlar
    435
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Arizona Bej
    Plaka
    35 AL 4641
    Edilen teşekkür: 169

    Standart

    aracın kac model bilmiyorum ama eğer city problemi yaşiyorsan ve garantin devam ediyorsa bunu hemen serviste halletmeni öneririm..eger garantin bittiyse 1,500 tl gibi bir rakamın dreksiyona sıkıştığını söylüyorlar..ben garantimin bitmesine 1 ay kala yasadım bu sorunu o yüzden garanti kapsamında değişti..

  11. #10
    t b
    TunFeB - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    15/02/2008
    Yaş
    42
    Mesajlar
    702
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 331

    Standart

    böyle giderse city motoru değişmeyen GP kalmayacak sanırım....

  12. #11
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı Muhendis06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sayin everest22, yasadiginiz sorunun psikolojinizle muhtemelen bir ilgisi yoktur. Ayni sorunu 0 km aldigim GP'da yaklasik 20 bin km yasamis bir kullanici olarak ozetle basimdan gecenleri anlatayim. Arac ilk teslim aldigim bayiye ozellikle direksiyon geometrisinde herhangi bir ayarsizlik olup olmadigini sordugumda -tikirti burcu degisen seriye denk gelmistim- herseyin olmasi gerektigi gibi ayarlandigi cevabi verilmisti. Ancak araci 90 kmh mertebesindeki hizlarda yolda duz tutabilmek cok tehlikeli idi. Direksiyonda ise bir tarafa sogru yamukluk vardi. Arac duz gitmesi icin direksiyonu yamuk konumda tutmak gerekiyordu. Yaklasik 5 bin km kullandiktan sonra tekrar yetkili servise muracaat edip araci bu sekilde kullanamadigimi ve bir sorun oldugunu belirttim. Sozde araci kendi rot-balans cihazlarinda kontrol ettiler ve sorun yok deyip tekrar kaktirmak istediler. Servise guvenmeyerek, on duzen kontrolunu disarida yaptirmak istedim. O donemde arac piyasaya yeni ciktigindan, on duzenciler kesin olarak toe-in degerlerini bilmiyorlardi. Dolayisiyla disarida kontrol ettiremedim. Arac bu arada 10 bin km ye geldi ve on lastiklerde asiri bir duzensiz asinma oldu. Ilk bakimi yaptirdigim servis, "bu modeller boyle abi" deyip gecistirdi. Aracin ingilizce ve turkce kitapciklarinda, toe-in degerleri icin farkli rakamlar bulundugunu fark ettim. Servisten on duzen toe-in degerlerini istedim ama servis bu degerleri bana vermedi (veya bilmedigi icin veremedi). Kitapciklardan hangisinin dogru oldugunu sorunca ona da yanit alamadim. Disarida bir rot-balanscida araci kontrol ettim, bozuk cikti. Degerleri ingilizce kitapcigi esas alarak duzeltmeye karar verdim. Ilk kullandigimiz tezgah manuel ayar yapan bir tezgahti. Daha once bu olcumleri forumda yazmistim, ama cok alakasiz bir dengesizlik, bozukluk vardi ayarlarda. Lastiklerin asinmasi bu durumun ip ucu idi zaten. Ingilizce kitapciga gore araci ayarladik ve denemeye basladim. Bu arada on-arka lastikleri de degistirdim birbiriyle. 20 bin km ye geldigimde hala duzensiz asinma devam ediyordu. Tekrar disarida tesadufen cok profesyonel bir rot balansci buldum.Araci ayni anda 4 tekerlekten laser- optik rot ayar cihazina bagladik. Bu ikinci tezgah son teknoloji olup, uzunlukta mm/100 , acida derece/100 gibi bir hassasiyette idi. Bu tezgah sayesinde aracin yol tutusu tamamen duzeldi. Sanki yeni bir araca biniyormusum gibi oldu. Eskiden direksiyonu tek elle tutamazken, artik bu dahi mumkun hale gelmisti. Araci 70 bin km yi devirdikten sonra tekrar ayni tezgahta kontrol ettik. Bir onceki olcum raporu ile son olcum arasinda anlamli bir sapma tespit edemedik. Arac 90 bin km ye gelmek uzere ve hala on duzende bir sorun cikmadi. 44 bin km de yeniledigim lastiklerde de hala duzensiz bir asinma belirtisi mevcut degil.

    Ozetin ozeti: Aracinizda bir sorun oldugu hissine kapiliyorsaniz, en azindan disarida lazer-optik bir tezgahta olcum yaptirin. 15 liralik is icin hayatinizi tehlikeye atmayin.
    Sayın mühendis,

    Yukarıda yazdıklarınıza katılıyorum, zaten ilk mesajımda teknik problemin olası kaynaklarını belirtmiştim.Ancak ikinci mesajımda kullanıma bağlı olarak değişen durumdan bahsetmek istemiştim.Aracın yeni olması, eğik ön cam, farklı motor seçeneği, direksiyon sistem özelliği gibi nedenlerle araca alışana kadar hızlı kullanımlarda araç sanki yolda durmuyormuş gibi bir izlenim bırakabilir.Zaten bunu yaşamış arkadaşlar da mevcut sitemizde.Yoksa sizin yukarıda belirtmiş olduğunuz ve benim de zaten önceden söylemiş olduğum gibi yapılacak ilk şey teknik bir problemin olup olmadığını belirlemek için servise gitmek...

  13. #12
    Gky Akkoc
    FeaRLeSsHunTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/09/2008
    Mesajlar
    366
    Nereden
    Adana
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 115

    Standart

    aynı olay bizde de var,araç giderken sola çekiyo :/

  14. #13
    Serhat GEDİK
    Yarasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/11/2008
    Yaş
    43
    Mesajlar
    136
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 54

    Standart

    al bitanede benden o zaman.
    Benim araçda sola çekiyor

  15. #14
    Atakan Köro
    Atakan KÖRO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/03/2008
    Mesajlar
    67
    Nereden
    Uşak
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    64 KR ***
    Edilen teşekkür: 7

    Standart

    aracım suan 22000 km'de. 18000 km'de rot-balans, lastik basıncları kontrol edildi ama hala sola cekme var. yarın bir aksilik olmazsa aracımı servise goturecegim. daha olmadı İzmir'e gittigimde ordaki servislerde cozum arayacagım. 2-3 defa sola cekme var diye gittim aracı gorevli arkadaslarla birlikte test surusune cıkardık sola cekme yok dediler. yarın servise gidersem sizlere geri bildirimde bulunmaya calısacagım.
    Eski Kullanıcı Adı: melal_efe

  16. #15
    Engin Berk
    GrandePunto Fan EnginBERK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/05/2008
    Yaş
    45
    Mesajlar
    216
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 43

    Standart

    benim aracımda sola çekiyor,

    şimdi lazer-optik rot-balans mi yaptirmak lazim,
    yoksa servise başvurmak mı?

    benim aracımın 1 haftalık garantisi kaldı

  17. #16
    ÖZCAN YILDIRIM
    onurcan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/06/2008
    Mesajlar
    223
    Nereden
    Mersin
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    33 LY 848
    Edilen teşekkür: 59

    Standart

    bu sola çekme city motoru açıkkenmi kapalıykenmi çekme yapıyor city açıkken yapıyorsa city motorundandır eğer kapalı ike çekiyorsa ön düzen ve direksiyon kutusundan olabilir bence iyice araştırmak lazım.

  18. #17
    Atakan Köro
    Atakan KÖRO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/03/2008
    Mesajlar
    67
    Nereden
    Uşak
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    64 KR ***
    Edilen teşekkür: 7

    Standart

    sola çekme şikayeti de ortadan kalktı şimdilik. bugün amortisör takozları değişti sesi kesti ilk günki gibi araba şuan. sola çekme şikayetimi de yazdırmıştım sola çekme yok şuan araçta belki lastik basınçlarındandı.
    Eski Kullanıcı Adı: melal_efe

  19. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  20. #18
    Engin Berk
    GrandePunto Fan EnginBERK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/05/2008
    Yaş
    45
    Mesajlar
    216
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 43

    Standart

    bende dün dudullu yetkisi servise ugradim (os-ka)
    baya bir incelediler, benim 3 lastigim pirelli, 1 tanesi bridgestone
    desen farkı oldugu için sola çeker dediler, ön iki tekeri aynı marka yaptık, suan iyi gibi

  21. #19
    HAKAN SABANCI
    karaduman forever... :) sabanci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/02/2010
    Mesajlar
    2.239
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Yok
    Plaka
    35 AN 1933
    Edilen teşekkür: 403

    Standart

    Al bendende bir sola çekme

  22. #20
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    Alıntı sabanci Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Al bendende bir sola çekme


    frene basıncamı
    yoksa her zamanmı


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )

Sayfa 1/2 12 SonSon

Benzer Konular

  1. Çekme karavan
    turkishstar tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 10
    Son Mesaj: 22/07/2015, 12:43
  2. Fiat bravo sola çekme City sorunu-Amotisör eğriliği?
    Tufan tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 10
    Son Mesaj: 10/12/2012, 21:15
  3. Çeki demiri, çekme karavan, romörk düşünce ve öneri...
    xnode tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 15/07/2011, 01:52
  4. Çekme aparatı
    asimsendogan tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 15/12/2010, 01:12
  5. Aşırı Sağa Çekme
    hunter tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 20
    Son Mesaj: 30/03/2009, 18:10

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com