Ahsen bey, ustanızın tespitleri doğru. Sadece aracın yağ değişimi geldi ise, yağı kendiniz alın ustanız katsın. Aslında öntakım komple aynı anda bitmez ama, önceki sahibi tarafından araç bakımsız kaldığını önceki açıklamalarınızdan biliyorum.
Bundan birkaç ay önce konularımdan gözükür bazı problemlerim vardı onları hallettim. O problemlerimden bir taneside ön taraflardan gelen metalin metale deymesi gibi bir şıngırtıydı. Sonrasından araç 80-90 km aralığında 4.viteste sağa sola sallanmaya titremeye başladı. bu durum 1 aydır filan böyle. sallantı git gide arttı şuan 65-70 km hızda başlıyor 80-90 aralığına kadar 4.viteste ve 5.viteste yapıyor. ve aracın içinde durulmuyor adeta. hele rampa çıkıyorsam resmen göbek atıyoruz içerde. yan koltukta duran telefonum yer değiştiriyorbu derece sarsıntı. direksiyonda vs hiçbiyerde yok. sadece ön taraf sağa sola kendini sallıyor şiddetle. bugün göstermeye sanayiye gittim baktı usta.
Z rotu
ön salıncak
ön amortisör takozu
aks
aks gergisi yada zinciri (böyle bişeydi)
yağ değişimi
rot balans
daha hatırlamadığım şeylerde olabilir. bunların çoğu çift şeklinde.
bu parçaların değişimi yapılacak. öntakım komple bitmiş okeye dönüyormuş. heran aks kırabilir araba dedi. usta arkadaş vasıtasıyla tanıdıktı. ama böyle sürme bırak biyerlerde diye ısrar etti lakin araç bana lazm olduğu için bırakamam yada sürmeme durumum olmaz. o zmn dikkatlı sür sert çukur vs girme dedi.
totalde işçilikte dahil (250 tl) 1170 tl tuttu hepsi. orijinal parçalar değil ama iyi parçalar dedi. sizce fiyat nasıl tüm öntakım için?
nasipse yarın yaptırıyorum. masaj yapan koltuğumdan kurtulacağım![]()
Ahsen bey, ustanızın tespitleri doğru. Sadece aracın yağ değişimi geldi ise, yağı kendiniz alın ustanız katsın. Aslında öntakım komple aynı anda bitmez ama, önceki sahibi tarafından araç bakımsız kaldığını önceki açıklamalarınızdan biliyorum.
Teşekkür ederim bilgi için Zafer abi, bakımsız kalmış biraz bize nasip oldu arabayı adam etmekyavaş yavaş yeniliyoruz parçaları sıfırdan araba diziyorum gibi hissettim kendimi
bu araçlarda biraz hassas ayrıca. bende 2 ay gibi kısa sürede 14 bin km yapınca haliyle alındığından beri değişmemiş olan parçalar s.o.s. verdi birer ikişer. Allah daha büyük şeylerden korusun bunların hepsi düzelir
bu arada yağ değişimi motorla alakalı değildi bildiğim kadarıyla. yine taktiği parçalaramı eklenecek ne olacak tam anlamadım yarın sorarım. yağını bakımda yeni değiştirmiştim. eğer öyle bişeyse yağına dokundurmam
Bu kadar parça değişip amaotrisörler değişmiyorsa o usta da bir gariplik var. Mutlaka ön amortisörleri değiştirn. Monreo hem hesaplı hemde iyi bir amortisördür. Ayrıca sarsıntı için motor kulağı şanzuman takozlarına falanda baktırın. Motor kulağıda yüksek ihitmal kopmuş olaiblir.
tam öpmeyle alakası yok hocam bu yazdığınız tum parçaların yükünü çeken amortisör ve helezyonlardır. Sizi bu kadar takırtı gelecek amortisötlre zarar görmeyecek böyle bişi yok. Hadi şimdi yok 10000km sonra oldu bu sefer tum parçaları bir daha sök yıpranması cabası artı araç 1 gun yine sanayide vereceğiniz ustalık parası birde yetmezmiş gibi takozların tekrar değişmesi falan gerekir.
Ön takımda bu kadar hasar varsa hepsini değiştirmek en mantıklsıdır. Yoksa sanayide en çok görülen araçlar arasına girersiniz.
usta ne görmüşse değişiyor bence işin başında durun bu kadar parçanın bi anda bozulması garip hadi bakımsızmış dediniz birazdan kilometre yapınca durum dahada kötüleşmiş diyorsunuz onada eyvallah ama ince eleyin sık dokuyun ustaların durumu malum piyasa çakal kaynıyor lazım olan parçaları gidip kendiniz satın alın derim.
G.Punto 2008 1,3 m.jet dynamic
Haklısınız aslında ben esprisine dedim öpme meselesiniaynı yerde birbirine bağlantılı parçaları aslında değiştirmesi çok mantıklı. Tam teknik yada araç parçaları ile ilgili çok bişey bilmediğimden sizin söylediğiniz parçalarıda tek tek söyledim ustaya onlarada bakıp müdahale edecek. İlerisi için böyle daha güzel olacak. Dün yetişmedi araç bugün gün içinde alacağım bakalım.
Öyle bir an geliyorki özellikle uzun rampaları çıkarken (araba hergün İstanbul izmit arası gidip geliyor) dilovasındaki rampalarda araba sağa sol çok şiddetli gidiyor. gaza basamıyorum az daha bassam sanki araba parçalara ayrılacakmış gibi oluyor. bu yüzden koca rampaları 50-60 km hızla çıkıyorum kamyonlar gibi en sağdanaracın başında durma durumum maalesef olmuyor arada gidip bakıyorum hem çalışma hemde yer uzak malum. keşke dediğiniz gibi parçaları kendim bulup temin etme zamanım ve bilgim olsa yaparım ama onda da maalesef durumum ortada. bu yüzden güvenilir usta bulmak için sağdan soldan yardım alabiliyorum sadece. re se oto ya bırakacaktım aslında Recai ve sezai ustalarla daha önceden tanıştım muhabbet kurdum ikiside iyi insanlar. hatta arabayı gösterdimde gidip Recai ustada aynı parçalardan bahsetti. ama arkadaş ısrar etti biraz kendi ustasına bırakmamız için. bu iş için kıramadım kendisini. akalım sonuç nasıl olacak. bugün alacağım.
hayırlısı olsun
G.Punto 2008 1,3 m.jet dynamic
aracın son halini yazmıştım sanırım göndermeden sayfadanmı çıktım naptım anlamadımHerşey güzel araba yağ gibi akıyor. sallantı titreme vs hiçbirşey kalmadı. 150 160 km hızlardada denedim herhangi bir sarsıntı yok. bunun yanında yoldaki pürüzleri biraz daha fazla hissetmeye başladım ama. belki önceden sallandığı için hissetmiyor olabilirim. birde sağ sol dibine kadar çevirdiğimde direksiyonu tekrar eski haline getirirken hafiften lokurtu geliyor çok az ama. o da muhtemel yeni parçadan kaynaklı diye düşünüyorum. şuan hiçbi sorunum yok şükür
bunun yanında direksiyondaki eğrilikte rot balans sonrası düzeldi. aracın sağa çekmeside artık yok. lastik indiğinde sadece hissediyorum çektiğini. eski amortisörü gösterdi usta adeta yuva olmuş içinde bildiğimiz vitesi boşa alınca sağa sola gider ya aynı o şekil olmuş. normalde yukarı aşağı gitmesi gereken parça hertarafa oynuyordu
Konu Ahsen34 tarafından (14/10/2016 Saat 11:03 ) değiştirilmiştir.
Yukarıdaki yazımda bahsettiğim lokurtuyuda gösterdim bugün. aracın altında iki teker arası gergi demiri gibi bişey var. onu biyerlere sürtmüşüm demir yamuk yumuk olmuş. bu demir motorun oralarda biyere değiyormuş ondan kaynaklıymış. usta düzeltti demiri lokurtuda keildi süper oldu maşallah. alttan gelen seslerde bu demiri kontrol etmek lazım bu nedenle.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri