-
Cevap: İdeal Yağ Değişimi Km ve İdeal Yağ
Araç 175binde (DPF yok) LIQUI MOLY LEICHTLAUF HIGH TECH 5W-40 yağ + bor katkısı ile filtre değişimi yaptırdım, ses biraz azaldı bu yağı düşünenler için tecrübemi yazmak istedim. Ayrıca yağ 5lt, karter 3lt yani bayağı yağ artıyor, sonraki değişimde ekleme yaparak 2 defa kullanılır.
Yanlız küçük not değişimi yaptırdığım yerde Liqui Molly için uzak doğu yağı diye çamur attılar.
-
Cevap: İdeal Yağ Değişimi Km ve İdeal Yağ
Camuru atanlar az anlasalardi, sanirim uzakdogu demezlerdi.. alman markasi ve yag haricinde gayet iyi baska urunleri de vardir...
Sent my GT-N8000 using
-
Cevap: İdeal Yağ Değişimi Km ve İdeal Yağ
Alıntı:
alierkan Nickli Üyeden Alıntı
Araç 175binde (DPF yok) LIQUI MOLY LEICHTLAUF HIGH TECH 5W-40 yağ + bor katkısı ile filtre değişimi yaptırdım, ses biraz azaldı bu yağı düşünenler için tecrübemi yazmak istedim. Ayrıca yağ 5lt, karter 3lt yani bayağı yağ artıyor, sonraki değişimde ekleme yaparak 2 defa kullanılır.
Yanlız küçük not değişimi yaptırdığım yerde Liqui Molly için uzak doğu yağı diye çamur attılar.
Haklısınız sizin bu kullandığınız yağ ( LIQUI MOLY LEICHTLAUF HIGH TECH 5W-40) için sitesinde özellikle DPF 'li araçlarda kullanılamaz ibari var.
Yalnız bizim DPF'li araçlar için uygun olan ( Fiat 9.55535-S1 spesifikasyon) karşılayabilen yağı da baktımda
Liqui Moly Top Tec 4200 5w30 Sentetik Motor Yağı 5W-30 Partikül Filtreli (DPF) = 194.90tl yani aklı başında kimse bu yağı almaz diye düşünüyorum.
Birde nasıl bir yağ ise hem DPF temizliği yapacak hemde bu işi 50bin km boyunca:))))
Buna sadece günlerim.
-
Cevap: İdeal Yağ Değişimi Km ve İdeal Yağ
arkadaşlar bu yağ neden bu kadar pahalı (Liqui Moly Top Tec 4200 5w30 Sentetik Motor Yağı) üstün özellikleri mi var? yada longlife yağ olduğu için mi bu kadar pahalı.
Diğer, ülkelerde değişik kaliteli markalar var bunu biliyorum, bizim ismini duymadığımız kaliteli markalar var, ama ülkemize belirli markalar geldiği için biz , global olan markaları biliyoruz genelde. ama bu yağ global markalarda dan da pahalı onu pek anlayamadım.
arkadaşlar biraz İngilizce olan ve İtalyanca olan Fiat forumlarını karıştırdım. Dizellerde 5w30 hem fikirler. Benzinlilerde 10w40 ta hem fikirler.
İngilizce olan sitelerde mobil1 ve Castrol tavsiye etmişler ve katkı olarak abro oil additive önermişler. Benim bildiğim bu iki yağda kaliteli.
İtalyanca olan sitelerde selenia pure wr 5w30 dan memnun olduklarını yazmışlar ve tavsiye de etmişler.
Bu üç yağda gönül rahatlığıyla konuna bilir ama ben katkı kullanımı doğrumu dur bilmiyorum.
Yada katkı kullanımı onay veren yağ markası var mı? çünkü katkının , yağ ile yağ ile tepkimeye girip daha kötü sonuç vermesi bana olası görünüyor.
-
Cevap: İdeal Yağ Değişimi Km ve İdeal Yağ
Liqui, motul iyi ve dediginiz gibi aslinda pahalli markalardir, baska ulkelerde de pek ucuz degiller, farkli kaliteli bir cok marka var...
Katki konusunda haklisiniz, en azindan bor power kullanmazdim.... daha guvenilir marka tercih ederdim... iyi bir yag alip katki ile rezil etmek de var..
Bana gore,
Bor powerin aciklamalari sadece laf kalabaligi..
Astm bir test metodu ama nedense onayli yazmislar...
Onay verip vermeme durumu olamaz,katkili ve katkisiz test sonucunu yazarsin olur biter..
Ornegi cok aslinda...
Bazi aciklamalarinda
The tests followed the ASTM norms D5183 and D4172.... (testler astm standartlarina gore yapildi yazili ama sonucu yok tabi...)
VeyaTÜV, BAM, ASTM onayına sahiptir. ..
VeyaASTM: Sürtünme ve aşındırma test belgesi... ama belgeyi bulamadim...
Email gonderdim, cevap gelmedi tabi, ama sacma sorulara hemen donus oluyor...
https://uploads.-cdn.com/20160713/cf...08501245a2.jpghttps://uploads.-cdn.com/20160713/58...9942ff64ad.jpghttps://uploads.-cdn.com/20160713/e6...b30ac87d78.jpg
-
Cevap: İdeal Yağ Değişimi Km ve İdeal Yağ
Alıntı:
Ezeldenberi Nickli Üyeden Alıntı
Haklısınız sizin bu kullandığınız yağ ( LIQUI MOLY LEICHTLAUF HIGH TECH 5W-40) için sitesinde özellikle DPF 'li araçlarda kullanılamaz ibari var.
Yalnız bizim DPF'li araçlar için uygun olan ( Fiat 9.55535-S1 spesifikasyon) karşılayabilen yağı da baktımda
Liqui Moly Top Tec 4200 5w30 Sentetik Motor Yağı 5W-30 Partikül Filtreli (DPF) = 194.90tl yani aklı başında kimse bu yağı almaz diye düşünüyorum.
Birde nasıl bir yağ ise hem DPF temizliği yapacak hemde bu işi 50bin km boyunca:))))
Buna sadece günlerim.
Bence gülmeyin hocam. Yağın özelliğini sıcaklık bozar. Ralli ve ofrooad araçalrında kullanılan yağlarda pahalıdır ve yüksek seviyede performanslı kullanıldığında değilştirilir. Gerçekten 50000 km lik yağlar var ama bunları alıp kullanmak her çalışna insanın harcı değil öyle bir butceye sahip değiliz. Normalde ucaklarda tanklarda kulalnılan motorlar sizin aracınızın bir iki yılda yapacağı yolu 1 saatte yapıyor ve sıcaklıkları kaç katı oluyor. Bunlar için kullanılan yağları düşünebiliyormusunuz.
İsteyen çok laiteli yağı alır kullanır ama o parayı verip içine şüphe olup 10000 km sonra değiştirirse bu parayı çöpe atmaktır. Elinizde aracınızdaki yapın özelliğini ölçen makina vardır kullanrısınzı gittiği kadar. Bu işler yannlış anlamayın ama bizi aşar. Dış ülkelerde bu işin hastaları olanlar çok değişik şeyler kullanıyorlar ama hem olanak hemde para var.
-
Cevap: İdeal Yağ Değişimi Km ve İdeal Yağ
Volkan beyin yazdıklarına katılıyorum, zafer beye de kısmen katılıyorum.Şöyle anlatayım 50,000 km yapan yağlar var ve yüksek performans gösteren yağlar bunlar. Yarışlarda, of rotlarda kullanılır ama bu araçların %98 de dpf, egr, katalizör gibi teknolojik, donanımlar bulunmaz. Bu tür araçlarda genelde, aracın gücünü azalta bilecek her türlü donanımı koymazlar. Bu şu anlama geliyor, bizim araçlara bu tarz yağlar uygun değil.Dpf veya Egr veya katalizör gibi donanımlar yıpranmış yağlarda veya ağır şartlarda kullanılan yağlara göre uygun donanımlar değil. Çok çabuk etkilenip tıkanıyorlar. Bunun yanında yağın tek başına çok kaliteli olmasının bir anlamı yok. Kullandığınız yağ filtresi veya yağ ile kullanılan diğer bakım parçalarının da bir o kadar yüksek performanslara veya ağır şartlara daya biliyor olmalıdır. Yani bu bir grup çalışması gibi düşünülebilir. Gurubun içinde zayıf bir kısım olmamalı.
Bu yağlar genelde büyük motor cc ne sahip araçlar için daha uygundur. Aracın motoru ne kadar küçükse o kadar da hassas olur.
Diğer bir konu ise, uzun kmli yağlar veya performans yağları belirli sıcaklıklara ulaştıktan sonra , gerçek performansını gösterir o sıcaklıklara ulaşmıyorsa aracın motoru o yağdan yarar sağlayamazsın. Bence aracınızın donanımını ve özelliklerine tanıyıp ona göre yağ kullanmak en mantıklısı
Aslında çok uzun yazabilirim bu konuda ama ben özetleyerek yazmaya çalıştım umarım faydalı olur.
-
Cevap: İdeal Yağ Değişimi Km ve İdeal Yağ
-
Cevap: İdeal Yağ Değişimi Km ve İdeal Yağ
Arkadaşlar özellikle dizel araçlarda kullandığımız yağ sizce neden kararır? Hatta bu konuda başlık açmalımıyız?
Sadece bu sorunun gerçek anlamda cevabını bilen varsa buyursun açıklasın. Sonrada bir yağın siyahlaşmadan neden 50 bin km gideceğini veya motoru 50 bin km boyunca nasıl ilk günkü gibi temizleyeceğini tartışalım.
-
Cevap: İdeal Yağ Değişimi Km ve İdeal Yağ
1.4 lpg-- bakıma götürdüğüm usta 10w 40 kullanıyor
-
Cevap: İdeal Yağ Değişimi Km ve İdeal Yağ
markalar size yabancı ya da egzotik geldiği için yağ seçimi yapmak ne kadar doğru tartışılır. Yağ değişim aralıklarımız göz önüne alındığında ülkemizde üretilen son derece kaliteli yağlar var kullanabileceğiniz. almanyada 2200-3000 cc aralığındaki turbo dizel araçların otobanlarda 250km/saat hızla gidebilmesi ve 30.000km değişim aralıklarına dayanabilmesi için geliştirilmiş yağları 1.4 atmosferik ya da 1.3 dizel araçlarımızda 10.000kmlik değişim aralığındaki servis ihtiyaçlarımız için kullanmanın hiçbir mantığı yok. Madeni yağlar baz yağ ve katkılardan oluşur, bu sebeple ayrıca yağ katkısı üreticileri dışında hiçbir otorite tarafından önerilmez, bu konuda dikkatli olmanızı tavsiye ederim.
-
Cevap: İdeal Yağ Değişimi Km ve İdeal Yağ
Alıntı:
Ezeldenberi Nickli Üyeden Alıntı
Arkadaşlar özellikle dizel araçlarda kullandığımız yağ sizce neden kararır? Hatta bu konuda başlık açmalımıyız?
Dizel yakıt çok kirli, partikül oranı benzine göre çok fazla, dizel motorların genel sorunu bu zaten, en son WV skandalı ile bilmeyen kalmamıştır, yapılacak pek bir şey yok bu konuda. Dizelin küçük motorlarda komple kullanımdan kalkması lazım, veya bio dizel kullanılabilir.
-
Cevap: İdeal Yağ Değişimi Km ve İdeal Yağ
Alıntı:
alierkan Nickli Üyeden Alıntı
Dizel yakıt çok kirli, partikül oranı benzine göre çok fazla, dizel motorların genel sorunu bu zaten, en son WV skandalı ile bilmeyen kalmamıştır, yapılacak pek bir şey yok bu konuda. Dizelin küçük motorlarda komple kullanımdan kalkması lazım, veya bio dizel kullanılabilir.
Ali bey, kullanmamız gereken yağın kmsi aslında cevabınızın içinde. Düşünün ki sadece 3.2lt yağ , aşağıda ki etkiye maruz kalmaktadır. Ağır şartlar, hava sıcaklığı, kalitesiz mazot, motor içi basıncı daha bilmediğimiz dünya kadar teknik detay, ekleyinde ekleyin.
" -Mazotun yanma ısısı 650 ila 750 derece arasındadır. (Bu normal bir benzinde 270-280 derecelerde iken, oktanlı benzinlerde 400-450 dereceye kadar çıkabilmektedir) Dolayısıyla benzine nazaran motorin oldukça zor tutuşmakta ve zor alev almaktadır. Bazı kişiler motorinin içine yanan sigara veya yanan kibrit atmalarına rağmen motorinin alev almadığını görmüşlerdir. İşte bu durum Motorinin yanma ısısı ile ilgilidir) "
Ve bu yağın aynı kalitede ve sağlıklı bir şekilde 50 bin km devam ettirecegini açıklayan markalara ........
-
Cevap: İdeal Yağ Değişimi Km ve İdeal Yağ
Murat bey, geçenlerde dh de yine yağ konusunda araştırma yaparken, kendi adıma öve öve bitiremediğim Castrol 'un yağlarını, BP' nin Turkiye'de ürettiğini, ve bu açıklamayı da ürünlerinin arka en altında belirtilerini yazmışlar. Benim elimdeki Castrol 4lt lik bidona hemen baktım aynen BP nin Gemlik/ Bursa tesislerinde üretildiği yazıyor.
Sonuç olarak eğer BP tesislerinde, Castrol yağını fason olarak üretim yaptırıp piyasaya satıyor ise; düz mantıkla BP nin yağı castrol'den daha iyidir diyebilirmiyiz?
Şuan BP'nin bu yağını takip edeceğim; dpf özelliki Visco 7000 5W-30
BP Madeni Yağlar |Visco 7000 C 5W-30 Motor Yağı | BP Madeni Yağlar | BP Binek Araçlar için Motor Yağı | Turkey
-
Cevap: İdeal Yağ Değişimi Km ve İdeal Yağ
Alıntı:
Ezeldenberi Nickli Üyeden Alıntı
Murat bey, geçenlerde dh de yine yağ konusunda araştırma yaparken, kendi adıma öve öve bitiremediğim Castrol 'un yağlarını, BP' nin Turkiye'de ürettiğini, ve bu açıklamayı da ürünlerinin arka en altında belirtilerini yazmışlar. Benim elimdeki Castrol 4lt lik bidona hemen baktım aynen BP nin Gemlik/ Bursa tesislerinde üretildiği yazıyor.
Sonuç olarak eğer BP tesislerinde, Castrol yağını fason olarak üretim yaptırıp piyasaya satıyor ise; düz mantıkla BP nin yağı castrol'den daha iyidir diyebilirmiyiz?
Şuan BP'nin bu yağını takip edeceğim; dpf özelliki Visco 7000 5W-30
BP Madeni Yağlar |Visco 7000 C 5W-30 Motor Yağı | BP Madeni Yağlar | BP Binek Araçlar için Motor Yağı | Turkey
İşte ülkemde görmekten gurur duyduğum (şaka yapmıyorum, gurur duyuyorum mutlu oluyorum) tüketici davranışı. Yalnızca satın aldığımız ürünün arkasındaki birkaç bilgiye bakarak ciddi anlamda bilinçlenebiliyoruz. Aracınızı ve yağınızı güzel günlerde kullanın lakin bir acizane bilgi vermek isterim. Aracınızın 1.3dizel olduğunu varsayarak; kullandığınız yağ ACEA C3 fakat sizin aracınıza ACEA C2 uygun diye biliyorum. (kitapçıktan kontrol edebilirseniz memnuniyet duyarım) ve BPde bu sınıf bir yağ yok. Aracınız için aradaki önemli fark C2 alırsanız yakıt tuketımınız az bır mıktar azalacaktır.
-
Cevap: İdeal Yağ Değişimi Km ve İdeal Yağ
Araç 2011 1.3 DPF' li start stoplu dizel 38bn km de. Yukarda resimde ki yağı Castrol magnatec 5w40 C3' ü iki önceki değişimde kullanmıştım.
Kullanım kitabında FİAT 9.55535-S1 spesifikasyonu karşılayan yağı kullanılması belirtilmiş.
Yukarıdaki BP nin sitesinde Bp visco 5w30 7000 dpf li araçlar için kullanılabilir onaylanmıştır denmiş.
-
Cevap: İdeal Yağ Değişimi Km ve İdeal Yağ
Forumdan aracınızın kullanım kitapçığını buldum, seleni wr pure energy önerilmiş:
https://forum.grandepuntotr.com/doku..._el_kitabi.pdf
Ürünü internetten arattığımda 5w30 c2 yağ çıktı:
Selenia WR Pure Energy 5W-30 - mytyres.co.uk
yakıt tüketiminde azalma ve motoru yormamanız için C2 sınıfı bir yağ almanızı öneririm.
-
Cevap: İdeal Yağ Değişimi Km ve İdeal Yağ
Şuan araçta 3bin km önce katılmış castrol magnatec 5w30 C2 var 9.55 S1 i karşılıyor,
ve aslında halen çok memnunum. Tam da iyi olduğundan şüphe duymadığım yağı buldum derken şuan kafam iyice karıştı . Selenia bir defa kullandım ancak yağ erken yaşlandı gibi ve daha 4-5 bin km de aracın sesi soluğu değişmişti. Kışa doğru Bp 5w30 7000 'i denemeyi düşünüyorum.
-
Cevap: İdeal Yağ Değişimi Km ve İdeal Yağ
Ben C3 kullandınız sanmıştım yanlış anlamış olabilirim günün yorgunluğundan gözler şaşı baktı sanırım:) C2 kullandığınız müddetçe sorun yok. Selenia kullanmanıza gerek yok gereksiz pahalıya satıyor.
-
Cevap: İdeal Yağ Değişimi Km ve İdeal Yağ
Bu sicaklik testi dikkatimi cekmisti... farkli 15 marka yeni yaga uygulanan sicaklik testleri ve renk degisimi
Yic kullanilmamis yag hepsi ve gunun sonunda en cok kararan tam sentetik yaglar...
1. Foto yeni yag, oda sicakliginda
2. Foto 12 saat 180derece
3. Foto 12 saat 180 derece + 3 saat 200 derece
4. Foto 12 saat 180 derece + 3 saat 200 derece + 1 saat 250 derece
5. Foto 12 saat 180 derece + 3 saat 200 derece + 4 saat 250 derece
6. Foto 1:10 neftyagi eklenmis, renk farkini daha iyi gozlemlemek icin....
https://uploads.-cdn.com/20160802/81...93961efcb7.jpg
https://uploads.-cdn.com/20160802/dd...d3abb62135.jpg
-
Cevap: İdeal Yağ Değişimi Km ve İdeal Yağ
Yukarıdaki test sonuçların da markalarda olsa daha iyi olurdu.
Youtube da bazı markalara sıcaklık dayanım testleri uygulanmış, castrol edge vs bmw 5w30, arkadaşlar sizce bu videodan nasıl bir sonuç çıkartabiliriz. Iki yagdan hangisi daha dayanıklı?
https://m.youtube.com/watch?v=g7Tc-YkJRxk
-
Cevap: İdeal Yağ Değişimi Km ve İdeal Yağ
Ekledim....
Bu arada castrol, turkiye yapimi...evet, bp den iyidir kotudur bir sey demek zor.. ama zaten castrol da aral da bp nin markasi... bp tesislerinde uretilmesi normal sonucta.. bp den once casteolun tesisi olsa idi, bp viscomda castrol tesisinde uretilebilirdi belki...
tr pazarinin binek araclarda %50pazara sahip castrol ve mobil... mobil nerede yapiliyor, merak ettim simdi... ve turkiyede uretilip satilan castrol eger ihrac da ediliyor ise, birebir ayni kalitede mi! O da var...
Castrolun avrupa ve amerika urunleri arasinda da fark olabiliyor, hatta amerika ile kanada arasinda bile farkmolabiliyor.. ayni urun bir ulkede tam sentetik, digerinde yari sentetik...
Sizin yerinizde olsam bir marka ile bir kac defa degisimle devam ederdim... yanlis verilerle yanlis bir sonuca varip belki iyi bir yag kullanmaktan vazgecmek de var..
-
Cevap: İdeal Yağ Değişimi Km ve İdeal Yağ
Yukaridaki testte kullanilan markalar... 2013, finlandiya
https://uploads.-cdn.com/20160802/af...5d12430b01.jpg
-
Cevap: İdeal Yağ Değişimi Km ve İdeal Yağ
Gökten bey, testte kullanılan yağların viskoziteleri farklı olduğu için, hem anlamsız hemde bilimsellikten uzak buldum. Bence bu test yapılışı itibariyle değersiz görünüyor.
-
Cevap: İdeal Yağ Değişimi Km ve İdeal Yağ
Bence o kadar ds uzak degil.. sonucta o donem guncel markalarin isiya karsi renk degisimi icin yapilmis.. markalari karsilastirmak veya baska bir performans icin degil.. viskosite farkliolsa da farkli kimyadaki yagin farkli rengi olmasi normal bence.. yagin kararmasini da yanlis yorumlamamli..
Mesela xx markanin aynimserideki 0w20 ile 5w40 tam sentetik yaginin rengi hemen hemen aynidir...
Eskiden mineral yag degistiren bir usta, gunumuzde sentetik yagi degistirdiginde, eskiye gore daha koyu renkte olmasi, yagin renginden dolayi kotu kilmamali bence...
-
Cevap: İdeal Yağ Değişimi Km ve İdeal Yağ
Gunuzmuzde cogu arac, fiat dahil, yag degisim araligini aractaki sistem, uygulama ile bakimdaki sabit km den ayri tutuyor.. kimisi matematiksel hesapliyor, kimisi motordaki baska verileri de dikkate aliyor..
Tam ideal,sonuc olmasa da sabit araliga gore degistirmekten biraz daha gercekci..
Sonucta kullanima gore degistiginden.. herkesin 20bin de bir yag degistirmesi pek gercekci olmuyor..
Gunde 10 km git gel yapan aracla gunde 40km git gel yapan aracin yag degisim araligi farkli olmasi berekir ama ikisi de 20bin de degistiriyor mesela.. tabi daha bir cok faktor var....
Kullanilan yag ve motoru gozlemlemenin en iyi yolu, cikan yagi analiz etmek...
UOA, Used Oil Analysis...
Internette bunu yazip gorselere bakarsaniz bir cok test rapor gorursunuz,
Sabit bir km de degistiryorsaniz, bu sonuca gore degisim aralagini kisatmak, uzatmak veya ayni sekilde devam edebilirsiniz..
Yag analizinde metallere gore dokumu, viskosite, tbn, kaynama noktasi vs sonuci da var... kimisi xx km sonra viskositesini ciddi sekilde kaybediyor, kimisi ayni... ve her bir sonucun bor anlami var...
Fe, demir ve baska diher metalleri gozlemleyerek asinma gozlemleniyor.. yagdaki diger maddeler inceleniyor... ve sonuca gore ileride olasi bir arizayi onceden tespit edebilme, onlem alma imkani var..
Yagi alirken kagit uzerinde degerlendiriyoruz ama kullandiktan sonra da sonucu bence kagida dokmek var... saglikli bir degerlendirme icin...
Benim aracima uygun yag ve degisim araligi baska bir arac icin uygun olmayabilir mesela...
Uoa hakkinda sanirim castrol un da boyle bir hizmeti var, en azindan yaptirdiginiz testi yorumluyor, web sitesinde detayli olmasa da bir baslik vardi..
en saglikli yorum bence bu uoa gibi...
2. El arac alirken bile yapilmali bence.. yagdan alinan bir numune motor hakkinda cok bilgi verir...
Aslinda bu uoa, uzun detayli bir konu, ben kabaca ilk aklima gelenleri yazdim...
Ve bana ilginc gelen baska bir konu...
Farkin fazla olmadigi ornekler de var.. aslinda her sey sartlara gore degisitiginden.. ayni yag ayni motorda farkli suruculerde farkli sonuc vermesini, yag eksiltip,eksiltmemesini normal karsiliyorum...
Erken yag degisimi motorda asinmayi arttirabiliyormus mesela..
10yil, 400 test ortalamasi ve bakim araligina gore fe, demir analizi
Ayni arac, ayni yag, sartlar...
Degisim araligi ve 1600km de fe, demir miktari ortalmasi,
A: 3200km aralikta 2.6ppm / 1.6k km
B: 6400 km aralikta 1.3ppm / 1.6k km
C: 12500km aralikta 1.1ppm / 1.6k km
D: 16000km aralikta 0.9ppm / 1.6k km
Asinma ilk basta oluyor, kullanmaya devam ettikce azaliyor aslinda...
A-B de, mesafe 2 katina cikiyor, asinma yariya dusuyor...
A-D de, mesafe 5 kati,,asinma 1/3 e dusuyor...
B-C-D arasinda km de x2, x2.5 fark olsa da asinmada ciddi bir fark yok aslinda..
https://uploads.-cdn.com/20160802/75...6d670e31e8.jpg
https://uploads.-cdn.com/20160802/2a...f42e9c91f1.jpg
https://uploads.-cdn.com/20160802/50...7f8d740daf.jpg
https://uploads.-cdn.com/20160802/e6...01fe20903f.jpg
-
Cevap: İdeal Yağ Değişimi Km ve İdeal Yağ
@ezeldenberi, Zafer bey,
Sanirim dizel icin en uygun yag selenia mantikli geliyor... araciniz km olarak yeni sayilir ama arada onerilenden daha kalin yag kullanmissiniz... bu da saglikli motorda pek iyi bir sey degil... bazi 5w30 ile 5w40 arasinda cok az fark vardir ama...
Mesela onerilen selenia wr pe... viskosite 10.2...
Yukaridaki castrol 5w40 13.44
Kullanmayi dusundugunuz visco 7000 12.00
Ama
Magnatec 5w30c2 10.4...
Daha onnce denediginiz 0w40 esp... 13.2
Selenia nin viskositesini de dikkate alirsak... magnatec daha yakin... ben visco yu bu sebepten dusunmezdim.. fark 1.8...
Ilginc olan... castrol 5w40, 13.44 de uyari vermemsine ragmen arac esp 0w40 13.2 viskositede uyari vermis..
Dogru anladiysam ...
Farkli markalar, urunler, mesela 5w30 olarak fiat speclerini karsilasa bile bence viskosite degereleri de onemli...
-
Cevap: İdeal Yağ Değişimi Km ve İdeal Yağ
Vıskozıte konusuna bır kucuk ekleme; vıskozıte sıcaklıkla degısen bırsey oldugu ıcın tek bır sıcaklıkta vıskozıte degerıne bakmak yanlıs yoruma sebebıyet verebılır. Bu hususta onemlı olan vıskozıte ındeksıdır ve ne kadar yuksek bır degerse o kadar ıyıdır. 40 ve 100 derecelerdekı vıskozıte degerlerı tek basına yagın asınmaya karsı dırencını tek basına gostermez.
-
Cevap: İdeal Yağ Değişimi Km ve İdeal Yağ
Alıntı:
MKavruk Nickli Üyeden Alıntı
Vıskozıte konusuna bır kucuk ekleme; vıskozıte sıcaklıkla degısen bırsey oldugu ıcın tek bır sıcaklıkta vıskozıte degerıne bakmak yanlıs yoruma sebebıyet verebılır. Bu hususta onemlı olan vıskozıte ındeksıdır ve ne kadar yuksek bır degerse o kadar ıyıdır. 40 ve 100 derecelerdekı vıskozıte degerlerı tek basına yagın asınmaya karsı dırencını tek basına gostermez.
Selenia wr pe nin 40 derecedeki viskosite belirtilmedigi icin yazmadim ama..
VI viskosite indeksi zaten 40 ve 100 derecedeki sonuca gore cikiyor.. baska kriteri, daha yuksek sicakliktaki bir deger vs alinmiyor...
selenianin 40 derecedekini 61 gibi bulmustum ben... o da magnatece yakin... visco, mobilden, edgeden dusuk....
-
Cevap: İdeal Yağ Değişimi Km ve İdeal Yağ
selenıa'nın bır yagının vıskozıte ındeksını bır arkadasımız bulup tablo olarak yazmıstı, sımdı bulamadım ama degerı castrolden bır tık ıyıydı (172ye 171 gıbı bır degerdı yanlıs hatırlamıyorsam) Kullanılmıs yag analızı hızmetıne opet de gırmıs, sahsen denemıslıgım yok ama asagıda lınkını bulabılırsınız.
Opet Madeni Yağları’na Hoşgeldiniz FullCheck
musadenızlı bır dıpnot daha; yagların km bazındakı ortalama omurlerı ACEA ve API kodlarıyla zaten belırtılmektedır, dolayısıyla, en azından yag secımınde km degısımıne gore bu krıterlerı de kullanabılırız dusunucesındeyım
-
Cevap: İdeal Yağ Değişimi Km ve İdeal Yağ
Selenia wrpe nin vi si 156... tds de yaziyor zaten.. yazmayan 40 derece...
O da yaklasik 60 61 cikiyor... bu arada opet iyinyapmis.. umarim servislerdeki uygulama gibi ticarete dokmezler.. sonucta bagimsiz degiler..
(Opar yaglarin uzerinde fiat speci yazip,tofas onayli demeleri ve fiat araca kullanmalarini hic hos bulmuyorum mesela...)
Ve
Mesela,
b de yuksek olsa bile ben a yagini tercih ederdim...
A
Vi 153, 40:60, 100:10 viskosite
B
Vi 158,40:75, 100:12 viskosite..
Castrol da birada bahsediyor ama turkiyede var mi calismalari bilmiyorum...
Castrol Kullanılmış Yağ Analizi | Castrol Petrol ve Gaz | Dünya Standartlarında Hizmetler | Castrol | Çözümler | Castrol | Profesyonel uygulamalar için Castrol Global Sektör yağları
-
Cevap: İdeal Yağ Değişimi Km ve İdeal Yağ
fıatın onayını ulkemızde tofas verdıgı ıcın olabılır belırttıgınız husus. E-posta atıp uygulamalarını sorabılırız, bakalım ne gerı donus yapacaklar. Haber gelırse buradan paylasacagım.
-
Cevap: İdeal Yağ Değişimi Km ve İdeal Yağ
Arkadaşlar paylaşmış olduğunuz bilgiler gercekten çok değerli, ayrı ayrı teşekkür ederim. Ben yağ konusun daki seçimi, aracın tepkisine göre seçmeyi uygun gördüğüm için biraz fazlaca çeşitli marka ve viskozite değerinde yağı test ettim sayılır. Şuan için kafamda soru olarak sadece Castrol'un BP Türkiye tesislerinde üretilmesi var. Onun dışında problem yok, yinede BP visco 7000 i aklımın bir köşesinde tutacam. Zira bu yağ için şimdilik kullanıcı yorumu bulamadım.
Gökten bey, aynen belirttiginiz gibi ama neden?
"Selenia nin viskositesini de dikkate alirsak... magnatec daha yakin... ben visco yu bu sebepten dusunmezdim.. fark 1.8...
Ilginc olan... castrol 5w40, 13.44 de uyari vermemsine ragmen arac esp 0w40 13.2 viskositede uyari vermis..
Dogru anladiysam ..."
-
Cevap: İdeal Yağ Değişimi Km ve İdeal Yağ
Alıntı:
Ezeldenberi Nickli Üyeden Alıntı
Arkadaşlar paylaşmış olduğunuz bilgiler gercekten çok değerli, ayrı ayrı teşekkür ederim. Ben yağ konusun daki seçimi, aracın tepkisine göre seçmeyi uygun gördüğüm için biraz fazlaca çeşitli marka ve viskozite değerinde yağı test ettim sayılır. Şuan için kafamda soru olarak sadece Castrol'un BP Türkiye tesislerinde üretilmesi var. Onun dışında problem yok, yinede BP visco 7000 i aklımın bir köşesinde tutacam. Zira bu yağ için şimdilik kullanıcı yorumu bulamadım.
Gökten bey, aynen belirttiginiz gibi ama neden?
"Selenia nin viskositesini de dikkate alirsak... magnatec daha yakin... ben visco yu bu sebepten dusunmezdim.. fark 1.8...
Ilginc olan... castrol 5w40, 13.44 de uyari vermemsine ragmen arac esp 0w40 13.2 viskositede uyari vermis..
Dogru anladiysam ..."
Bence nerde urerildiginin pek onemi yok... ithal de gelse, turkiyede pazara sunduklari urunler dis pazardakilerle ayni olmayabiliyor... veya urun ayni ama farkli etiket... hic dikkat ettiniz mi bilmiyorum ama sentetik yag diye satilan urunlerin bir kismi 100%sentetik, pure sentetik, full sentetik degildir aslinda... kimisi kelime oyunu yapiyor, kimisi direk ne ise onu yaziyor... pazara gore urununnadiklamasi defisiyor, icinden nasil emin olalim...
Mesela mobil1 esp urununun aciklamalarina bakin, farkli ulkelerde farkli yazar... almanyada aciklamasinda sentetik kelimesi yoktur ama amerika veya turkiye aciklamasinda sentetik kelimesi vardir... liqui moly, alman markasi.. ama sentetik diye bildigimiz bazi urunleri tam sentetik degildir... hatta bazi urunlerinde sentetik kelimesi bile gecmez... ve aciklamasi almanya ve turkiyede aynidir...
Zamaninda bu sentetik, tam sentetik yuzunden bp castrol mahkemelik olmuslar... mobil ile bp de.. bir kac ornegi daha da var...
Boyle ornekler oldukca bennce nerede uretildiginin onemi yok... tam sentetikmis, degilmis bana gore o da bazi noktalarda pek onemli degil...
-
Cevap: İdeal Yağ Değişimi Km ve İdeal Yağ
Castrol'un sitesinden tarihçesini okudum. BP Castrol'u 2000 yılında kendi bünyesine almış.;
BP, 2000 yılında Burmah-Castrol'u satın aldı ve Castrol markası, BP'nin Grup Şirketlerinin bir parçası haline geldi.
Tarihçe | Castrol Türkiye | Hakkımızda | Motor Yağı Özellikleri, Madeni Yağ Özellikleri
Yağ hakkında sekizinci etap programında Serdar Bostancı ile guzel bilgiler aktarılıyor tavsiye ederim;
https://m.youtube.com/watch?v=EUfaprfEN2A
-
Cevap: İdeal Yağ Değişimi Km ve İdeal Yağ
Dogru soyluyor... hatta az bile soylemis ama... konu yag ekslitme olsa is daha da uzardi...
Turkiyede hala yeni araclarda 100bin km de arac motoru bitti bitecek, yakin zamanda sorun cikaracak korkusu var... 250bin km rahat gidecek motoru daha ilk bastan yag ile kurcaliyoruz aslinda...
Dikkat ettiniz mi bilmiyorum, yag firmalarinin urunlerinde... en cok rekabet, urun, acea A/B grubundadir.... c grubunda cesit biraz azalir... ...
Sektor biraz da eski araclara agirlik vermis diye anliyorum ben... yeni araclar uzun omurlu motora sahip oldugundan belki henuz pazar kizismadi...ve yuksek maliyetten... az oz pahalli urunler sadece...
-
Cevap: İdeal Yağ Değişimi Km ve İdeal Yağ
Konu ne kadar verimli hale geldi iyiki açmışım saygılarımla.
-
Cevap: İdeal Yağ Değişimi Km ve İdeal Yağ
Alıntı:
timbaz Nickli Üyeden Alıntı
Dogru soyluyor... hatta az bile soylemis ama... konu yag ekslitme olsa is daha da uzardi...
Turkiyede hala yeni araclarda 100bin km de arac motoru bitti bitecek, yakin zamanda sorun cikaracak korkusu var... 250bin km rahat gidecek motoru daha ilk bastan yag ile kurcaliyoruz aslinda...
Dikkat ettiniz mi bilmiyorum, yag firmalarinin urunlerinde... en cok rekabet, urun, acea A/B grubundadir.... c grubunda cesit biraz azalir... ...
Sektor biraz da eski araclara agirlik vermis diye anliyorum ben... yeni araclar uzun omurlu motora sahip oldugundan belki henuz pazar kizismadi...ve yuksek maliyetten... az oz pahalli urunler sadece...
ASlında ACEA C koduna sahıp pek cok yag vardır fakat ulkemızde aracların onemlı bır kısmı eskı olduğu ve yenı aracların daha yenı yenı uzatılmıs garantıler sebebıyle servıslerden cıkarak kısılerın bagımsız bakım tercıh aralıgına gırmesı sebebıyle pek cok uretıcı ACEA A (benzınlı) ve B (dızel) serısı yaglar getırmektedır. 2012 yılında tek basına A ya da B yag satılamıyorum ACEA yonetmelıklerı nedenıyle. AB ıle yakın olduğumuzdan oturu dızel furyasının sonucu olacak ACEA C kodu (dpf sorunları sebebıyle tuketıcının urkmesının de etkısıyle) tercıh edılır olmaya baslandı. benzınlı araclar ıcın ABDnın API standardı da on plandadır.ACEA C kodlu yaglarda rekabet, katkı uretıcılerının talepler dogrultusunda yerel fırmalara da teknolojıyı saglaması ve ılgınc bır sekılde demırorenın totalı almasıyla fransız gurubunun ulkemızdekı tek faalıyet alanının madenı yag kalmasıyla bu pazara odaklanmaları ve daha saldırgan bır pazarlama gutmelerı sebebıyle baslamıstır. Petrol ofisi, opet, alpet ACEA C kodlu bırden fazla yag cıkarmıslardır (farklı arac gruplarına ozgu). total ve elf de fransız grubu aracları baz alarak (fiat markası da rahatlıkla ACEA C2 (FIAT S-1) ıle bundan nasıplenebılıyor) 4 lıtre yagı 60TL barının altına cekebıldıler. bu durum neye yol acabılır?
yıllarca 5w30 5w40 dısında konusmayan ve sentetık yagın gereklılıgını anlatamadığımız ustalarımız bu C kodunu ogrenene kadar pazarın buyumesı tuketıcılerın kendı bılıncı ıle olacak, sonrasında ıse baz yagın ve araca uyuma bakmadan gorduklerı tum dızellere buldukları en ucuz ACEA C kodlu yagı koyacaklar C1,C2,C3,C4 farklarının ne olduğunu gozetmeksızın:)
-
Cevap: İdeal Yağ Değişimi Km ve İdeal Yağ
Peki hic api dikkatinizi cekti mi? Mesela dizel ve benzinli icin yag ama api sn sadece... bu durumda amerikada dizel icin uygun dusmuyor diyebilir iyiz? Bunun altinda bir sey aramali sizce? Benzer baska ornekler de var..
Magnatec 5w30 c2 tds....
https://uploads.-cdn.com/20160806/5e...c97d419bed.jpghttps://uploads.-cdn.com/20160806/14...058013c527.jpg
-
Cevap: İdeal Yağ Değişimi Km ve İdeal Yağ
Gökten bey, bizler api sn lerle, hangi sıcaklıkta ki viscozite bize iyi gelir derken.
Bizim kafada mı sorun var, yoksa ustalar da mı sorun var! diyemiyorum. Çünkü ilk yağ değişimi mi 4 sene önce güya fiat servisten ayrılma bir Usta dikkat etmesem üzerinde sadece 10w40 mobil yazan yağı ( Euro5 ss dpf) motora dönecekti! Ki hormon dedim gittik ve gün selenia alıp kattirdim.
Bir de buna ne dersiniz?Bilindik bir sitede yapılan paylaşıma bakarmısınız. Tarih 2014;
"biz hemen hemen her dizele 5-30 A1 koyuyoruz su ana kadar yagdan şikayet gelmedi cok şükür.."