Gerek forumda gerek dışardan onlarca mjet araç yaptım...
Saymadım ancak 30-40 araç rahat vardır.
Bugüne kadar yaşadığım tecrübe şu...
Her araç aynı şekilde tepki vermiyor....aynı değerleri kaldırmıyor
bunun nedenlerini bir çok topicte dile getirdim.
- yakıt kalitesi
- maf sensörün durumu
- map sensörün durumu
- turbonun durumu
- baskı balatanın durumu
- hava filtresinin durumu
- enjektörlerin durumu
başlıca etkenlerdir.
Bugüne kadar yaptığım onlarca araçtan sadece 2-3 tane 98hp oldu
diğerleri 92-95 civarında....
Bunun nedenide yukarıda yazdığım etkenler
bunun dışında...bir araçta chipten yapıldıktan 1 hafta 1 ay sonra bir sorun çıkıyorsa bu araçta var olan potansiyel arızanın ortaya çıkmasıdır...
Yazılımdan dolayı asla bir parça bozulmaz...sadece o parçada bir sorun varsa onu tetikler ortaya çıkartır...
O yüzden hep şunu diyorum...bir araçta arıza var mı yok mu görmek istiyorsan chip yaptıracaksın....
Bazı arkadaşlar....bir sorun yaşadığında üstü kapalı forunda yazıyorlar....bu bana göre hiç hoş değil...
önce bana ulaşın yada kime uygulama yaptırdıysanız o arkadaşa ulaşın...
Bu şekilde davranarak o arkadaşın eline bir şey geçmez...sadece diğer arkadaşların kafasını karıştırır...
30-40 tane mjet yaptıysam ve bunların için hiç sorun yaşayan yoksa....sadece bir arkadaş sorun yaşıyorsa....bence sorun yazılımdan değil...arabadan kaynaklı....
Tabi genelde insanlar araçlarına toz konduramıyor herkes aracım şöyle bakımlu böyle temiz vs diyor...ama çalışan br parça bugün sağlamdır biraz sonra bozulabilir...
Ben buna verebileceğim onlarca örnek verebilirim...2008 deb bugüne bir çok olay yaşadım tecrübe ettim
esasında yazılımı bilmiş olsanız...zaten öyle düşünmezdiniz...
Yazılım enjektörü bozmaz...egzantrik milini krank milini bozmaz. Pistonları segmanlları subapları bozmmaz....
Bir çok araçta zaten kendi içinde br oto kontrol mekanizmazı var...limitörler var...biz istesek de o kontrolü limitörü aşamıyoruz...
Lütfen bir şey söylerken düşünün çözüm arayın yardım isteyin...ortaya bir laf atmakla kimseye fayda etmez...
Bakın size bir örnek
2011 model daha sıfır sayılacak renault fluence 1500 dci 110hp
yazılımı okudum dosyayı hazırladım ve yazdım.....
Araba çalışmadı...marş hiç yok...
üzerime alındım...acaba yanlış bir şey mi yaptım diye...
Orijinal dosyayı yüklemek istedim ve o an gördüm ki akü voltaj seviyesi düşmüş...yani akü bitik...
Akü takviyesi ile aracı çalıştırdık ve müşteriye aracı servise götür baksınlar dedim
serviste tesisatta kırık olduğu tespit edilmiş ve komple tesisat değişmiş....buna rağman müşteri bunun chipten olduğunu düşünmeye devam etti....
Emin olun sayfalar dolusu farklı örnekler verebilirim...
Aracınızda chipten sonra bir sorun varsa ...bizden kaynaklı ise biz çözmek için herşeyi yaparız...gerekirse iade alırız paranızıda iade ederiz...
Ama önce lütfen servise yada tamircinize gidin arızayı bulmaya çalışın....
Kimseyi hedef almıyorum...yazım ortaya....
Bugün biraz duygusalım....içimi döknek istedim....
Hep sizler şikayet edecek değilsiniz ya...birazda ben şikayet edeyim....
herkese bol chipli günler...
Kazasız belasız...
hizmet sektörü sonuçta.. pek çok iş alanında yaşanabilecek türden sıkıntılar.. esnaf isen müşterinde cahil kulaktan dolma bilgi sahibi ise her zaman karşına böyle insanlar çıkıyor.. ben artık normal karşılıyorum
HONDA CIVIC 1.6 i-VTEC Premium Eco Otm ile yollarda..
bence herkese tek tek cevap vermek yerine buradan genel açıklama yapmak daha mantıklı ve açıklayıcı olmuş abi bunu sitem olarak algılamamak lazım
kardeş doğru diyorsunda....araç sahipleri bir kenara....cahil ustalara ne diyeceksiniz...
arızayı çözemeyince ...heee bu araçta yazılım var...ondandır...beyin kabul etmemiştir...bu aracın özelliği budur...vs.vs..
diğer taraftan insanlar kandırılmış dolandırılmış...onlarada hak veriyorum...onları anlıyorum..ortada bir güvensizlik var...
ama herkesi aynı kefeye koymamak lazım...
emin ol herkese tek tek cevap veriyorum....
oysa forumda defalarca yazıldı çizildi
şu kadar güç alır
yakıt şu kadar düşer
dualogicte bir sorun olmaz
motora bir zarar vermez
egzoz muayenesinden geçer sorun olmaz
vs.vs.
ama ısrarla yine soruluyor...ve ben erinmeden üşenmeden yine cevap yazıoyrum...
kimseye forumda ara demedim...
ama bir sorun yaşıyorsan...bize ulaş...yardımcı olmaya çalışalım...
yaptıracak biri varsa da...olumsuz yazıları okuyup vazgeçiyorlar...ve akıllarda soru işareti bırakıyorlar...
cemal abi yazının altına imzamı atıyorum ..
eyvallah kardeşim...
Afr ayni kalmiyormu? ayrica sizde kaportaci degilsiniz neticede chip yapmadan sikintilari fark edemiyormusunuz? En acisida insanlarin hep bir suclu aramasi..
afr denge bozulmaz. sorun o değil...
enjektördeki bozuklukları yada turboda ki sorunu nasıl görebiliriz...???
kapalı kutu açmadan kimse bir şey diyemez...
arıza tespit cihazları ancak fikir verir...ötesi olmaz.
Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri