arka plaka kapalı oldugu, arka sıs acık oldugu halde ,makaslardan cıktıktan sora arkadan selektor yapanlara kızıyorum bosuna yoruyorlar kendılerını .)
arka plaka kapalı oldugu, arka sıs acık oldugu halde ,makaslardan cıktıktan sora arkadan selektor yapanlara kızıyorum bosuna yoruyorlar kendılerını .)
Benim trafikte en sinir olduğum durum sağ tarafımda araç varken birinin tabakane ye yetiştirir gibi sellektörle dibime kadar gelmesi
Trafik kurallarına uyalım uymayanları uyaralım...
hem sizin söylediğiniz durum var hemde lüzumsuz çalınan kornalar var. kırmızı ışıkta, sıkışık trafikte durmadan gürültü kirliliği yapıyorlar. ne anlıyorlar zart zart korna çalmaktan anlamıyorum. ellerine ne geçiyor. daha kırmızıdan sarıya dönmeden kornalar başlıyor. sarı ile yeşil arasında 1 saniye var. nereye yetişeceksin bir saniyeyle
Linea Dynamic 1,4 Fire
Erhan abinn dedigi olay sarıyken kornalar baslıyor hemen ...
Hız Felaket Değil Kabiliyettir ...
Trafikte yapılan en büyük yanlışlık herkesin kendini haklı görmesi yani suçlunun suçunu kabul etmek istememesi hatta suçlu olduğunun farkında bile olmaması![]()
Bunun önüne geçebilirsek büyük bir problemi ortadan kaldırmış oluruz...
şehir içi hız sınırları belli olduğu halde sol şeritte 90 la vs giderken birinin arkadan zorla selektör vs yapması..1-şehir içi azami hız sınırları belli..2-sadece sol şeritte asfalt düzgün olduğu için orada gidiyorum 3-alemin enayisi benmiyim hız kurallarına uyuyorum..
06 GTR 52
-Crossfit-
Forging Elite Fitness
Benim en sevmediğim, bunun için kavga ettiğim yada arabasını sıkıştırdığım olay; ışıklarda yada trafik tıkandığında beklerken uyanığın birinin soldan kapatıp gelmesi ve karşıdan araba gelince önüme girmeye çalışması. Nevrim dönüyor bir anda![]()
GP in mirror is faster than they appear !
sıkışık trafikte uygun olmayan koşullarda şerit değiştirilmesi.. onlar yüzünden trafik ipek böceği yürüyüşü gibi hareket ediyor..
trafiğimiz neden böyle kalitesiz, bunu hergün düşünüyorum..
vardığım sonuç:
1. sorun trafik problemi değil, kültür problemi..
halkımız ne yazıkki kültürsüz ve empatiden yoksun.
2. devlet denetimde yetersiz. e6 ta bile; ne bir otoban polisi var, ne bir helikopter gördüm, ne kameralarla izleniyoruz, ne bir radar var, herşey ser..
Dünyada bir tane dahi çocuk mutsuz olduğu sürece, büyük icatlar ve ilerlemeler yoktur. A.Einstein
Kavşaklarda tek olarak konan kırmızı ışık. Yanarsa duruyosun sönerse geçiyosun. Ama yeşil ışık yok altında. Sadece kırmızı bir lamba. Ampul patlasa kırmızı yanmıyor diye geçip kendilerine yeşil yandığı için yola atlayan yayalara çarpmamak oldukça maharet gerektiriyor. Sadece Eskişehirime özgü bir durummudur, diğer illerdede varmıdır böyle standart dışı bir ışık bilmiyorum.
Kirmizi isikta beklerken daha yesil yanmadan kornaya asilan insanliktan nasibini alamamis, hayvan diye anip hayvanlara bile hakaret etmeyecegim pigmeler. El frenini cekip iniyorum arabadan. Lastikleri falan kontrol ediyorum. Tekrar kirmizi yanmadan hemen once ben basip geciyorum. O yine kaliyor isikta. Ne kufurler ettigimi bilemezsiniz.
Konu Ah-MeT tarafından (23/07/2009 Saat 01:18 ) değiştirilmiştir.
istediğiniz kadar denetim yapın adım başı polis koyun fark etmez. eğerki bir kişiye daha anaokulunda trafik kuralını öğretmezseniz, doğruyu yanlışı güzelce daha küçükken anlatmazsanız. dilediğiniz kadar ceza kesin durum değişmez.
herşeyden önce eğitim gelir.
programın birinde Kirli olarak bildiğimiz Kadir Çöpdemir önce yurt dışında yaya geçidinde bir deneme yaptı. daha ayağını yaya geçidine basar basmaz geçide yaklaşan araba duruyor ve o geçtikten sonra hareket ediyor. bunu birçok kez yaya geçitlerinde denedi ve her seferinde böyle karşılık aldı. orada kesinlikle lamba ve polis yoktu. sadece yaya geçidi çizgileri.
aynı durumu İstanbul'da denedi. daha yaya geçidine adımını atar atmaz yanından hızla geçen bir araba kornasına bastı durmadı bile tekrar denedi sonra tekrar denedi ancak karşıya geçmeyi bırakın yaya geçidine ayağını bile koyamadı.
okullarda, sürücü kurslarında bu basit kurallar öğretilir ancak sadece öğretilmekle kalır. çuvaldız iğne misali kaçımız yaya geçidinde durupta bekleyen yayaya yol veriyoruz. kaçımız hız sınırlarına harfiyen riayet ediyoruz.
yurt dışında yaşayan Türkler bile yurtdışındayken tüm trafik kurallarına harfiyen uyarken Kapıkuleden geçer geçmek trafik canavarı olmuyor mu?
Linea Dynamic 1,4 Fire
Erhan bey,
İyi düşünün, bizlerde daha okuma yazmayı ilk öğrendiğimiz yıllarda ışıkların ne anlama geldiğini, zebra çizgilerinin niçin varolduğunu öğrenmedik mi?
Evet, biz de avrupalıyla aynı yıllarda öğrendik ama, gördük ki çok geçerliliği yok... Bir eğitimci olarak karmaşık kelimeler kullanmak istemiyorum ama en basidinden şunu söyleyebilirim, ortamda pozitif yada negatif pekiştireç dediğimiz etkenler olmadığı sürece arzulanan davranışın görülme sıklığı azalır. Konumuz trafik; kurallara uyanları ödüllendiremeyeceğimize göre uymayanlar üzerinde duralım; siz kurallara uymayanları denetleyip gerekeni yapmazsanız kurallara uyma eğilimi ortadan kalkacak ve kurallara uymama durumu gün be gün artacaktır. Yani insanlar şu an olduğu gibi "yolların rajonu" gibi jargonlarla kendi kurallarını koyacaklardır...
Acil denetim!
Sağ şeritten 150 km. ile gelip, tamponumuzu yalayıp sinyal vermeden en sola kendini atan deli mayınlarla aynı yolları paylaşmayı hiçbirimiz istemeyiz, değil mi?
sırf eğitim yeterli değil. adabı muaşeret kuralları diye birşey var. bunu ancak bir insana çocukken anası babası verir. ama onlardada yoksa işte boyle olur. bu sadece trafik sorununa yol açmaz, topyekün bir toplumsal soruna yol açar. trafiktede boyle olur, devlet dairesindede boyle olur, ticarettede boyle olur, sokaktada boyle olur vs..
keşke tek sorunumuz trafik olsa..
Dünyada bir tane dahi çocuk mutsuz olduğu sürece, büyük icatlar ve ilerlemeler yoktur. A.Einstein
Kişide, kendine ve çevresine saygı yoksa ne kadar denetim yaparsanız yapın bu kişi fırsatını bulduğunda gene aynı davranış içerisine girecektir.
Çevrede hiç araba olmasa bile trafik polisinin olduğu kırmızı ışıkta beklerken, trafik polisinin olmadığı ışıkta kontrollü olarak geçek bir sürü insan var. Önemli olan herkes kendi polisi olmalı ve kendini kontol etmelidir.
Buda verilecek eğitimin kalitesi ile eş orantılıdır. Madem bir eğitimcisiniz, düzgün eğitimle kazanılan başarıların ceza sistemi ile gelen başarıdan daha iyi ve kaliteli olduğunu bilirsiniz. Ya değilse Taksim Meydanında kırmızı ışıkta geçen üç kişiyi sallandırdın mı bak bir daha kırmızıda geçen oluyor mu mantığı olur.
Kişi herşeyden önce trafik kurallarının kendisi ve sevdikleri için olduğunu bilmeli ve buna göre davranış sergilemelidir.
Ben dahil bir çok kuralsızlıktan şikayetçi olurken diğer taraftan birçok kuralı kendimiz çiğniyoruz. Biz çocuklarımıza kural çiğnemenin normal bir davranış olduğunu öğretirsek ileride istediğiniz cezayı verin o çocuğun beyninde kural çiğnemek normal bir davranış gibi görünecektir.
Emniyet kemerini takmayıpta polisi görünce kemer takan bir sürü insan var. O kemeri polis için değil kendin için takmalısın.
Radara girince ceza kesen polise kızarız tuzak kurup milletin parasını alıyorlar deriz. Ama burada hız sınırı belli ben bu hız sınırını aşmamam lazım diye düşünmeyiz.
Bunun için cezaların caydırıcı olduğuna inanmıyorum. Cezaları çoğalttıkça buna göre farklı çözümlerde üretilmektedir. Ancak eğitimini düzgün almış bir insan nerede hata yaptığını, bu hatanın sonuçlarını gayet güzel kavrar ve hareketlerine kendisi çeki düzen verir.
Bu nedenle ben gene Eğitim Şart diyorum.
Linea Dynamic 1,4 Fire
o zaman polise gerek yok. tüm polisleri öğretmen yapalım![]()
evet güzel düşünce, eğitim yeterli seviyeye gelirse, başkasının hakkını yemeyen, birbirine saygılı bir toplum olursa o zaman polise gerek kalmaz zaten. ortada işlenen bir suç olmazsa yada ne kadar az işlenirse polise ve yasaların uygulanmasınada o kadar az ihtiyaç olur.
Linea Dynamic 1,4 Fire
Sonuç: İyi eğitim ve yeterli denetim....![]()
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri