20 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Hks blow of

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    Orkun Aksoy
    ABARTH OAGP1960 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/03/2012
    Yaş
    64
    Mesajlar
    1.783
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 633

    Standart

    Alıntı NOZER Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Peki bu blow off artısı ve eksisi nedir hocam
    Sevgili Burak kardeşim blow-off valf, vites değiştirirken gaz kelebeği kapandığında turbonun bastığı havanın geriye doğru gelerek turbonun pallerine çarpıp dönme yönünün tam tersine doğru kuvvet uygulayarak turboyu zorlamasını bu havayı dışarı atarak sağlayan ve dolayısıyla vites değiştirilip tekrar gaz kelebeği açıldığında turbonun aynı yönde hava basmaya çalışırken zorlanmasını önleyen ve hem turboyu ve hem de gecikmeyi önleyerek performansı koruyan bir valfdir. Stock halde turbo araçlarda recirculating tipde dump valf zaten vardır, geri gelen havayı dışarı atmak yerine tekrar turbonun emme hattına verir, böylece performans ve koruma adına efektif bir fonksiyon görür. Modifiye edilmiş olan cadde ve yarış tipi araçlarda turbonun basmış olduğu havanın debisi ve basıncı fazla olduğundan emme hattına orijinal valfteki gibi tekrar vermektense gerektiğinde ve tekinin yeterli olamadığı durumlarda, birkaç blow-off valf tarafından dışarı atılması tercih edilir. Çünkü orijinal tip dump valfler bunu sağlamaya yetmez ve hava tam atılamayacağı için turboyu zorlayan surge problemi önlenememiş olur. Bu bahsettiğimiz sistemlerde elektronik bağlantı yoktur. Güncel araçlarda ise orijinal dump valfler elektronik sensörlü tipde olduğundan bu tarz blow-offlar sorun yaratmaktadır. Tabiki bu açıklamayı yukarıda sorulduğundan benzinli turbo makine olan t-jet için yaptım. Selam ve sevgiler.
    Konu OAGP1960 tarafından (17/10/2012 Saat 21:44 ) değiştirilmiştir.

  2. Bu mesajı için 3 kişi OAGP1960'ye teşekkür etti:


Benzer Konular

  1. Dizel Araba'ya Blow Off Uygulaması.. Blow Off isteyenler içeri..
    Furious1990 tarafından Motor ve yürüyen aksam modifikasyonu forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 28
    Son Mesaj: 12/12/2015, 10:00
  2. Blow off
    kokoemre25 tarafından Motor ve yürüyen aksam modifikasyonu forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 16
    Son Mesaj: 29/08/2013, 01:24
  3. Blow off +
    BERKAY tarafından Motor ve yürüyen aksam modifikasyonu forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 44
    Son Mesaj: 08/07/2008, 19:24
  4. gp ye blow-off
    Bur@k55 tarafından Motor ve yürüyen aksam modifikasyonu forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 25
    Son Mesaj: 14/02/2008, 06:05
  5. Blow-off
    okyzan tarafından Motor ve yürüyen aksam modifikasyonu forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 16
    Son Mesaj: 09/01/2007, 11:03

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Hks blow of Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com