Slm.
1.4 77 hp. active kullanıcısıyım . virajlarda dönerken arka lastikler çok kayıyor. 150 li hızlar kontrol çabuk kayboluyor gibi . bir viraja 100 le girince arka hemen kayıyor .daha iyi yol tutuşu için sizce ne yapmalıyım ?
Printable View
Slm.
1.4 77 hp. active kullanıcısıyım . virajlarda dönerken arka lastikler çok kayıyor. 150 li hızlar kontrol çabuk kayboluyor gibi . bir viraja 100 le girince arka hemen kayıyor .daha iyi yol tutuşu için sizce ne yapmalıyım ?
100le girdiğin, wiraja göre deişir tabii..bn çok memnunum açıkçası yol tutuştan. sınıfına göre gayet ii. ama artırmak için daha büyük jantlar daha ince yanak lastik, yay,amortisör, kule gergisi düşünülebilir
bende de aynı sorun var.
Tabi hıza, viraja, lastiğe vb birçok değişkene bağlı olarak değişir aracın yol tutuşu ama sınıfı içinde gayet başarılı bence...
Bendede Ayni Sorun Oluyo Cok Hizada Gerek Yok Normal Hizdayken Virajda Kayiyo Bide Kucukte Olsa Yolda Bi Tumsek Yada Cukur Oldumuu Hooopp Hemen Kayiyoo Alettt..
Belki de sert süspansiyonun hissettirdiği bir miktar konfor eksikliğinden kaynaklanıyordur:)
B sınıfı içinde yineliyorum başarılı bir yol tutuşu var.Tabiki ideal değil.Bunun için 2-3 sınıf yükseltmek lazım GP leri...
beyler farkındamısınız yol tutuş problemi active versiyonlarda oluyor bence bunun sebebi lastiklerin küçük çaplı olmasından benimkiler 195 ok gibi maşallah sert makasta bile kaymıyor bizim doblonun standart lastikleri 175 di sanki havalancak gibi gidiyordu 185 e geçtik çok farketti bence tek sebep lastik
Yol tutuşundan hiç bir şikayetim yok, gayet iyi! Ancak virajlarda çok yatıyor araç! Bu durum da biraz tedirgin ediyor kullanırken...:tabe:
doblo için söyleyim lastikçi dediğinde banada saçma gelmişti takınca gördük ve denedik acayip farketti 1cm çok şey değiştiriyor
16" almayı dusunuyorum lastıklerı de 175ten 195 cıkarcam o zmn bıraz daha rahat gırerım vırajlara ins.
bendede active var. bridgestone b250 var lastik olarak.bu güne kadar gördüğüm en dandik lastik. lastikler haricinde yol tutuşa diyecek lafım yok. bir önceki arabamın clio symbol olduğunu düşününce bence harika.
maşallah 160-170-180-190-200 kuğu gibi nazar değmesin...
continental lastik teşekkürler 8O
Bende en son ayın 27 sindeki 400 km lik yolculuğumda araçta annem ve babam vardı. Babam kendi arabasının hız limit uyarısını 120 ye ayarlamış.onda da palio multijet var. Ben hız limiti uyarısını kullanmıyorum zaten. Normalde babam hızı hemen farkeder. Araçla 185 e kadar çıktım baktım babamda hiç ses soluk yok :D gayet rahat bir şekilde oturuyor koltukta. Yani gerçekten araç hem yol tutuş hemde yüksek hızlardaki konforu ile oldukça iyi bence sınıfına göre.
zorlayınca önden kayıyor, daha da zorlarsan arkadan kayıyor. ama kontrollü kesinlikle
arkadaşlar bu sorun sadece active modellerinde var. Nedeni malesef active modellerinde ESP midir adını tam hatırlamıyorum yol tutuşunu arttıran sistem yok diğerlerinde standart olarak var. dediğim gibi bendede aynı sorun var. rüzgarlık falan taktırsam işe yararmı diye düşündüm ablam veto etti. Bari lastik olayı için babamı zorlayım.
standart diil
aldığım yerde koskoca reklam vardı standart diye sorduğumda ise bana active için değil üst mdeller için standart demişlerdi. belki yeni modellerde standartdır.
benim gp temmuz 06 çıkışlı ve o tarihte güvenlik paketindeydi bilgim bu kardiş...
İlk çıkan Dynamic ve Emotion larda da yok ESP.
Bende kayma problemi yaşamadım çok şükür...
microab abi ilk çıkışlı derken ikinci partileri ne zaman çıktı? yani şuandakilerde standart mı? benim gp temmuz 06 çıkışlı... bide bu arada sölim abi seni bulmuşken dh ya bakıyorumda üye listesi ama ne adımız geçiyo ne sanımız lütfen yani ;=)))
Arkadaşlar sorununu belirten modeller "Active" yani güvenlik donanımı olmayan araçlar diğer yorum yazan arkadaşların hepsinin donanımları "dynamic ve emotion" yani güvenlik paketli araçlar.yol tutuş için lastik jant kombinasyonu çok önemli tabiki yay amortisör kule gergisi modifikasyonları ile yol tutuşu artırmak mümkün.Ertan kardeşimin dediği gibi 1 cm lik fark bile lastik ebatlarında fark yaratabilir.daha önceden açılmış olan konularda güvenlik donanımında bulunan özelliklerin ayrıntılı açıklamaları verilmişti okumanızı tavsiye ederim tekrardan.
Active donanıma sahip arkadaşlar bu saatten sonra güvenlik donanımı taktıramayacaklarına göre yukarıda yazılan modifikayonları araçlarına uygulayarak yol tutuşlarında düzeltme sağlayabilirler ama size tavsiye trafikte dikkatli gidip virajlara sakin girmenizdir.çünkü araçlarımızın standart halleri bu tip atraktif hareketlere pek müsait deil.ufak zorlamalarada güvenlik sistemleri devreye giriyor bu sürücüye yardımcı oluyor.Esp bu tür kaymalar işe gerçekten yarıyor.Bu sebepten işinizi şansa bırakmayın derim...
ewt active lerde oluyor genellikle bu sorun anladığım kadarıyla . Ben jant taktırmaya gitmiştim ordaki adamda standart lastiklerin çok kötü olduğunu söylemişti ilk onu değiştirmekle yol tutuşunu arttırmaya başlıya bilinir .
verdiğin değerler o kaday yüksek ki...150li hız...aracııınnın son hızı 165 zati limit olarka çok zorlamışşsın...100 ile viraj demişşsin ama değişken bir kavram.nasıl bir viraj..Yol tutuş olarak bende aracı merak ettim yağmurlu yolda ESP sistemlerinin videolarının olduğu (Bosh sitesinde) şekilde ani şerit değişimi yaptım 60-70-80km hızlarda denedim araç hiç kaymadıı ...90la denemeyi de lüzüm görmedim (hoş miğdem bulandığından denemedim)... buda gösteriyor ki araç üretim mantığına uygun kullanıldığında gayet ii bir yol tutuşa sahip
Lastiklerin kötü olduğu yalan. Bridgestone. var mı daha ötesi...