Otomatik punto evo kalkışta silkeleniyor neden
arkadaşlar merhaba form'a araç aldığımda katıldım.2011 model yarım otomatik punto evo 1.4 fire active dualogic aldım.tüm bakımlarını da yetkili servisinden yaptırdım . araç 43.000 km de .
benim sizlere varsa tecrübeniz yada fikriniz sorum ;
araç sabahları silkeleyerek kalkıyor , mesela sabah aracı yeni çalıştırdım diyelim , 400 mt sonra lambada kırımızı ışıkta beklerken , kalkış yaptığımda titreyerek kalkıyor , sonra da bir kaç km gittiğinde baya bi azalıyor uzun kullanırsan da komple kesiliyor . sizce bu neden olur acaba ? şimdiden cvp veren arkadaşlara selam ve saygılarımı iletirim iyi günler.
Ce: Otomatik punto evo kalkışta silkeleniyor neden
Merhaba,
Aynı sorun benim aracımda da mevcut. 2011 model Evo Dynamic Dualogic 45.000 KM.de.... Cumartesi gunu Barbaros Bulvarında 45 dk. dur kalk sonucu araç "debriyaj asırı ısınma" olarak ikaz verdi. Daha öncesinde de vites geçişlerinde (özellikle 3-2-1) metal sıyırma sesi geliyordu ve iyi kotu baskı balatadan olacagını düşünüyordum. Dün servise gittim, vites robotunun yağ eksilttiğini ayrıca volan hariç baskı balatanın değişeceğini vs... yaklaşık 4000-4500 TL. civarı bir masraf olduğunu söylediler. Baskı balatayı anlıyorum da neden robotun değişeceğini ve sadece bunun için 3200TL vereceğimi anlayamıyorum. Bu robot yağ eksiltmesini değişim dışında başka şekilde cözülemiyor mu acaba???
Forum da araştırdığım ve sizin paylaştıklarınızı okuduğum kadarı ile Sanzıman keçesi ve yağı, robot yağı, baskı balata, belki fren müşürü belkide senkromeç değiştiğinde sorunun geçeceğini düşünüyorum. Eğer 45.000 KM.de vites robotu değişecekse neden bu arabayı satıyorlar anlam veremedim.
Sizlerden yardım bekliyorum. Tesekkurler.
Ce: Otomatik punto evo kalkışta silkeleniyor neden
Alıntı:
onurtuner Nickli Üyeden Alıntı
Merhaba,
Aynı sorun benim aracımda da mevcut. 2011 model Evo Dynamic Dualogic 45.000 KM.de.... Cumartesi gunu Barbaros Bulvarında 45 dk. dur kalk sonucu araç "debriyaj asırı ısınma" olarak ikaz verdi. Daha öncesinde de vites geçişlerinde (özellikle 3-2-1) metal sıyırma sesi geliyordu ve iyi kotu baskı balatadan olacagını düşünüyordum. Dün servise gittim, vites robotunun yağ eksilttiğini ayrıca volan hariç baskı balatanın değişeceğini vs... yaklaşık 4000-4500 TL. civarı bir masraf olduğunu söylediler. Baskı balatayı anlıyorum da neden robotun değişeceğini ve sadece bunun için 3200TL vereceğimi anlayamıyorum. Bu robot yağ eksiltmesini değişim dışında başka şekilde cözülemiyor mu acaba???
Forum da araştırdığım ve sizin paylaştıklarınızı okuduğum kadarı ile Sanzıman keçesi ve yağı, robot yağı, baskı balata, belki fren müşürü belkide senkromeç değiştiğinde sorunun geçeceğini düşünüyorum. Eğer 45.000 KM.de vites robotu değişecekse neden bu arabayı satıyorlar anlam veremedim.
Sizlerden yardım bekliyorum. Tesekkurler.
Araç garanti içindeyse ücretsiz yaptırmak için bütün baskıları uygulayın değilse de ücretini ödeyerek yaptırın tabi iyi niyet indirimi yaparak ödeyin %50 gibi rakamlar yapıyorlar. Sonrasında tüketici hakem heyetine başvurun bilirkişi raporuyla o ücretide geri alırsınız.
Ce: Otomatik punto evo kalkışta silkeleniyor neden
hill holder da kalkışta kasıyor bazen geç bırakıyor gibi bunun ayarı yokmudur
Ce: Otomatik punto evo kalkışta silkeleniyor neden
Benim araç 93.000'de ve soğukken ve aşırı yoğun trafikte kalkarken titriyor, artık alıştım kulak asmıyorum. :)
Not: Araçta şimdiye kadar hiç baskı balata değişmedi.
Ce: Otomatik punto evo kalkışta silkeleniyor neden
kalkışta olan sarsıntı neyse hadi bir yere kadar da vites düşüşlerinde çıkan ses adamı biraz sinirlendiriyor :)
Ce: Otomatik punto evo kalkışta silkeleniyor neden
Alıntı:
onurtuner Nickli Üyeden Alıntı
Merhaba,
Aynı sorun benim aracımda da mevcut. 2011 model Evo Dynamic Dualogic 45.000 KM.de.... Cumartesi gunu Barbaros Bulvarında 45 dk. dur kalk sonucu araç "debriyaj asırı ısınma" olarak ikaz verdi. Daha öncesinde de vites geçişlerinde (özellikle 3-2-1) metal sıyırma sesi geliyordu ve iyi kotu baskı balatadan olacagını düşünüyordum. Dün servise gittim, vites robotunun yağ eksilttiğini ayrıca volan hariç baskı balatanın değişeceğini vs... yaklaşık 4000-4500 TL. civarı bir masraf olduğunu söylediler. Baskı balatayı anlıyorum da neden robotun değişeceğini ve sadece bunun için 3200TL vereceğimi anlayamıyorum. Bu robot yağ eksiltmesini değişim dışında başka şekilde cözülemiyor mu acaba???
Forum da araştırdığım ve sizin paylaştıklarınızı okuduğum kadarı ile Sanzıman keçesi ve yağı, robot yağı, baskı balata, belki fren müşürü belkide senkromeç değiştiğinde sorunun geçeceğini düşünüyorum. Eğer 45.000 KM.de vites robotu değişecekse neden bu arabayı satıyorlar anlam veremedim.
Sizlerden yardım bekliyorum. Tesekkurler.
Normalde 1.4'lerdeki Dualogic robotta yağ değişimi yapılmıyor, yani ömürlük.
Anca bir kaçak falan varsa o zaman değiştirilir, ki kaçağı da servis düzeltmez komple birşeyleri değiştirir. Basınç müşüri gibi. O yüzden fiyat yüksektir.
İstanbuldaysanız, bostancıda RESE oto var diyorlar, robot sorunlarını çok uygun şekilde hallediyor.
Yağ kaçağı bile olsa sıkıntı yok.
Baskı Balata 300+ olmuştur kur yüzünden.
Değişim 200
Robot yağı 50TL
Onca şey değişmişken şanzıman yağı ve keçerlini de değiştirin içiniz rahat olsun. 40+40
Robot bakımı vs derken 700-1500 arası yapılan işleme göre verir çıkarsınız..
Ce: Otomatik punto evo kalkışta silkeleniyor neden
Aslına bakarsanız Dualogic'ler şanzımanda hiçbir sorun olmasa bile soğuk olduğunda ve/veya yoğun trafikte kalkışta silkeleme yapabiliyor. Çünkü nihayetinde otomatikleştirilmiş manuel bir şanzıman.
Bunu önlemek için manuel vites kullanıyormuş gibi davranmak lazım. Yani manuelde nasıl ki debriyajı yavaşça bırakıp tatlı tatlı gaz vererek hareket ediyorsak, dualogicte de gazı azar azar verip tam kavrama olduğu anı "hissettikten" sonra gaz pedalındaki basıncı arttırmalıyız. Bu hem batalanın ömrü hem de konfor açısından en iyi yöntem.
Ce: Otomatik punto evo kalkışta silkeleniyor neden
Alıntı:
Evren_c Nickli Üyeden Alıntı
Aslına bakarsanız Dualogic'ler şanzımanda hiçbir sorun olmasa bile soğuk olduğunda ve/veya yoğun trafikte kalkışta silkeleme yapabiliyor. Çünkü nihayetinde otomatikleştirilmiş manuel bir şanzıman.
Bunu önlemek için manuel vites kullanıyormuş gibi davranmak lazım. Yani manuelde nasıl ki debriyajı yavaşça bırakıp tatlı tatlı gaz vererek hareket ediyorsak, dualogicte de gazı azar azar verip tam kavrama olduğu anı "hissettikten" sonra gaz pedalındaki basıncı arttırmalıyız. Bu hem batalanın ömrü hem de konfor açısından en iyi yöntem.
arkadaşımız doğru söylüyor.robot kavramayı ayırıp bırakırken insan ayağı hasssiyetine ulaşamıyor.
Dualogic şanzuman otomatikleştirilmiş düz şanzumandır.araçlarımızdaki şanzuman robotu devre göre debriyaja basarak vitesi değiştirir.Ayrıca dualogic şanzumanda baskı balata manuele göre daha erken bitiyor.tabii 43.000km banada erken geldi.muhtemelen kullanımla alakalı sanırım.bende de titreme vardı zaten eyüpde oturuyoruz raminin rampaları meşhurdur.yağmurda dik bir rampada yağmur suyu inşaat kumuyla yolu kaplamış.araba kumlu kısımda patiye düştü biraz daha gaz verince arka sol tarafı apartmanın merdiven girişine attı.arka tampon sol tarafdan oraya dayanınca geri salamadım. mahalle yakındı 2-3 arkadaş çağırdım hemen.arabayı ite kaka oradan çıkardık ama baskı balatayı yaktım zorlama nedeni ile.o zaman araba 55.000 kmde idi.Sağa sola dönüşlerde ve kalkışlarda çok vibrasyon olunca bostancı sanayıde inetrnette iyi denilen bir ustaya 270 tlye baskı balata alıp 250 tl işçilikle yaptırdım sorun gitmedi titeremeler devam etti.yaptırdığım yere götürdüm yok kalibrasyon yok o yok bu dedi.anladım bana hayrı olmayacak allaha havale ettim.bu vibrasyon olayı baskı balata değişimine rağmen git gide artmaya başladı en son topkapı fırat servise götürdüm 880 tl volan + 275 tl baskı balata ve bilya+hidrolik ve şanzuman yağı ile 2-3 ıvır zıvır parça işçilik dail 1500 tl tuttu.dulaogic için servisden şaşmayın.baştan servise götürsem o 525 tl kaçmayacaktı bana.
Ce: Otomatik punto evo kalkışta silkeleniyor neden
Arkadaşlar formu inceliyordum dikkatimi çekti benim aracımda 2011 model yarı otomatik ve 36000 km de punto evo 1.4 ve benim aracımda bundan 2 ay öncesine kadar her sabah ilk 400-500 metrelerde dur kalklarda aynı bahsettiğiniz silkelemeyi yapıyordu ,yakıtımı her zaman aynı benzin istasyonundan alırdım , benzin istasyonumu ve yakıt markasını değiştirdim şu anda gram silkeleme yok tabii kide servisin dediği doğru olabilir ama şunuda göz önünde bulundurun acaba sizlerdemi aynı yakıt istasyonundan aynı marka yakıt mı alıyorsunuz.Birde yakıtınızı değiştirerek deneyin derim.herkese kolay gelsin.
Ce: Otomatik punto evo kalkışta silkeleniyor neden
Alıntı:
BLUEMAN Nickli Üyeden Alıntı
Arkadaşlar formu inceliyordum dikkatimi çekti benim aracımda 2011 model yarı otomatik ve 36000 km de punto evo 1.4 ve benim aracımda bundan 2 ay öncesine kadar her sabah ilk 400-500 metrelerde dur kalklarda aynı bahsettiğiniz silkelemeyi yapıyordu ,yakıtımı her zaman aynı benzin istasyonundan alırdım , benzin istasyonumu ve yakıt markasını değiştirdim şu anda gram silkeleme yok tabii kide servisin dediği doğru olabilir ama şunuda göz önünde bulundurun acaba sizlerdemi aynı yakıt istasyonundan aynı marka yakıt mı alıyorsunuz.Birde yakıtınızı değiştirerek deneyin derim.herkese kolay gelsin.
gökhan bey siz yakıtınızı nereden alıyorunuz . shell ve opetten şaşmam ben .
Ce: Otomatik punto evo kalkışta silkeleniyor neden
bence şaşmadığınız için yaşıyorsunuz sanırım sorun anlaşıldı :=))
Ce: Otomatik punto evo kalkışta silkeleniyor neden
peki aynı markayı aynı yakıt istasyonundanmı alıyorsunuz.