arkadaşlar grande punto 77 lik performans artırımı yapmal istiyorum motora zarar vermeden neler yapabiliriz bilgisi olan var mı şimdiden teşekkürler
arkadaşlar grande punto 77 lik performans artırımı yapmal istiyorum motora zarar vermeden neler yapabiliriz bilgisi olan var mı şimdiden teşekkürler
ilk olarak motorun var olan performansını geri getirmekten başlayabilirsiniz :) tavsiyem ;
1 = motor yağını boşaltın serviste komple boşaltsınlar , yeni yağ filtresi takılsın ve castrol magnatec 10/40 yağ alın ve koyun..
2 = hava filtresini sökün , borularda dahil yani enjeksiyona (boğaz kelebeğinin ağzına) kadar olan ; hava filtresi , hava filtresi kutusu , borular ; bunları sökün. paraya kıyıp adam gibi (100-150 TL) civarında hava filtresi alın söktüğünüz boruları ister yıkayın ister gidip yeni boru alın ve takın..
3 = bujilerinizi değiştirin.. kabloları ile birlikte değiştirin , tercihen iridium (lazer kesim) buji alın..
4 = Lastiklerinizi değiştirin (sağlam olsa bile bi köşeye koyun ve gidip V-tipi performans lastiği alın)
5 = Araçtaki fazlalıklardan kurtulun arkadaki yedek tekerleği sökün ve eve götürün yerine gidip 9 TL 'ye lastik sülfür tüpü alın (işe yarıyor yarığı bile kapatıyor korkunuz olmasın-zaten şehir içinde iseniz sürekli problem yok)
bu yukarıda bahsettiklerim çok pahalı şeyler değil , gelelim pahalılara ;
6 = aracınıza forumda Cemal Arslan abimiz var ondan mutlaka yazılım atmasını rica edin ve aracınıza yazılım atın..
7 = gaz pedalınız motorda boğaz kelebiğine kadardır boğaz kelebeğinin orada tel varsa gaz için onu vida yardımı ile biraz daha gerginleştirin.. kısacası aracınızın gaz pedalı telli ise teli gerginleştirin.. eğer değilse 300TL'ye Bfast gaz tepkisi arttırıcı aparatını aracınıza takın..
bu bahsettiklerimi uygularsanız tatmin olursunuz :)
AMA BUTUN BUNLARI YAPMADAN ONCE HEMEN GIDIP O BALATALIRINIZI DEGISTIRIN ,
FREN HEM ARACIN HEMDE CANINIZIN EN ONEMLI NOKTASI BUNU AKSATMAYIN..
aracinizi satin, tjet alin ;)
En mantıklısı TJEt almak evet. Modifikasyona harcayacağın aradaki farkı direkt araca verirsin.
77PS 8V bir araçtan exteme bir performans almak için iyi para harcamak gerekir. Buna da gerek yok bence. Beklentiler ne kadar yüksekse araçta o kadar güçlü olmalı :)
Bu tjet nasil biseydir piyasada pek duyulmamis hangi ustaya sorsam yanasma dedi
100-150 lira dediğiniz hava filtresi, açık hava filtresi mi oluyor? Bizim araçlara uyumlu olanlarından bir iki örnek verebilir misiniz webdeki satış sitelerinde bildiğiniz varsa?
yanaşma demesinin sebebi piyasada çok bilinmeyen tutulmayan bir motor oluşu,aşırı yakıt tüketimi (100 km de 10lt civarı) turbolu olması ve arıza durumunda büyük masraf açması,her lpg kitinin uymaması şeklinde sıraladı.Hangi konuda yanlış biliyor?Ben söyliyimde yorum yapmasın.
evet açık hava filtresi oluyor , bu konuya en iyi örnek eski aracımdaki hava filtresi.. K&N Apollo FZ21555 kod numaralı hava filtresi..
inanılmaz derecede alt devirlerdeki baygınlığı alıyor..
eskiden 300 beygirlik aracım vardı onun için ideal hava filtresi o idi , ama şuanda tjette k&n apollo kullanmıyorum çünkü gerçekten büyük bi hava filtresi onun yerine daha küçük aemin karbon hava filtresini kullanıyorum tjette :)
100km'de 10lt falanı bilmem okadar ince hesapta yapmadım ama 283 km'yi 50 tlye yani çeyrek depoya gidiyor..
motoruda gayet bilinen bi motor bilinmedik bi motor olamaz çünkü bu bi pagani zonda değil :D alt tarafı punto , ve motoruda normal motorun üzerine turbo eklenmiş hali.. lpg konusuna pek girmem çünkü bilmiyorum ama şunu söyleyebilirim şu güzelim tjetime neden lpg koyup onu öldüreyim.. ben bunu hızlı gitsin diye aldım AZ YAKSIN diye değil ;)
vallahide billahide :) İstanbul bostancı / bursa nilüfer arası 283km yolu 50 liralık benzinle daha doğrusu çeyrek depo ile gidip geliyorum her ay :) sürekli 80 daha doğrusu 5. vites 2000rpmyi geçmeyecek şekilde gidiyorum gayet rahat gidiyor , zaten sürekli gaza basmıyosunki uzun yolda boşa attığın oluyor bayır yukarı bayır aşşağa oluyor.. söylediğim gibi yalan yok ama bu iş için güzel bi video hazırlayacağım arkadaşlar merak etmeyin sanıyorum önümüzdeki cumartesi bursa İstanbul / İstanbul bursa yapacağım ve videoyada kaydedeceğim.. :)
Ee zaten bende onu yazmısın surekli 80'le uzun yol gidersen ki o yolun bir cok yeri duzde geciliyor.Ozaman yakarsın.Ancak uzun yol değil şehir içi verileri onemli.
Biz dizelde 45 lt'de 1000 km uzun yolda yapıyoruz sehir içinde 750-850 km arası buluyoruz.Sen bize shir içi degerlerini ver. :)
erhan bey hayatında herhalde sanayiye girmedin git bak bakalım tjeti tanıyan bilen varmı.kendin söylüyorsun bu araba deli gibi yakıyor işte.benzin bu kadar gözüne gelmiyorsa o benzin parasını kenara koy seneye bmw ye binersin.
arabam.com da ki bilgilerde muhtemelen resmi bilgilerdir şehir içi 8.7 lt yaktığını gösteriyor.Demekki sen fabrika verisi altında yakıyosun.Bu araba en az 10lt yakıyordur.Turbo tamir edilmez demedim pahalıya çıkar dedim.Senin bu açıklamalarınla benim ustanın aslında hiçte atmadığı bu konuları çokta iyi bildiği ortaya çıkıyor.
Tamam abi sen ve ustan çok iyi biliyorsunuz
Ben aracı kullanıyorum diyorum t-jet sürücüsüyüm durumu anlatıyorum sen ısrarla yok 10 litre yakar bilmem ne diyosun
evet motoru çok pahalı parçaları çok pahalı para yetiştiremiyoruz hatta basınca 20 litre yakıyor bazen 25-30da olabiliyor
Mustafa Bey, ben 5 yıldır Fiat Grubunun turbo benzinli motorlarını kullanıyorum.Hiçbir zaman 10lt leri görmedim.Tabi istesem görürdüm ama tüketimi sürücü fazlaca etkilemekte.Genelde ortalamalarım 6-7lt/100km civarıydı.Şehir dışında ise çok dikkatli kullanımla 5lt/100km yi gördüm,
Ustalarımız maalesef bazı konularda yanlış bilgilere sahip olabiliyorlar.Tabi onları da suçlamamak lazım bir t-jet sürücüsü ben 15lt yakıyorum der, diğeri lpg kiti olmadı der,bir diğeri bakımı çok pahalı der...Usta da doğal olarak bu bilgileri bizlere aktarır:)
Örneğin VW nin Tsileri de çok yakıt tüketmekte, bolca yağ eksiltmekte, bazı dsg lerin sıkıntılı olduğu, değişiminin 20000TL lere dayandığı söylenmekte.O zaman bu tsi lerden de uzak durmamız lazım.Tabi benim düşüncem kesinlikle bu makinelerin iyi olduğu yönünde,
Fiat, küçük hacime turbo uygulamasında dünyanın en önemli üreticlerinden birisi hatta belki de 1 numarasıdır.Bizler Tofaşın bize gösterdiği kadarını bildiğimiz için Fiata biraz haksızlık ediyoruz,
Sizin Fiata biraz önyargılı, olumsuz yaklaşımınız olumsuz bir durumu doğurabilir:) İnanın bu negatif düşünceler kötü durumları kendine çekiyor...Bu
yüzden bence araç seçiminde Fiatı eleyin derim ;)
Dediğiniz trafiği bilmem ben ankara trafiği için konuşuyorum sabahları 5 km lik yolu 35-45 dakika arasına gidiyorum akşamları normal bi trafikle eve dönüyorum ara ara sıkıştırıyorum yaktığım değer bu
Şimdi kalkıp dediğiniz trafikte 5 litre yakıcak araba gösteriri misiniz?
Kendi dedikleriniz kendi söylediklerinizle çelişiyor
Arkadaşlar, konu değişik yerlere gitmekte :) Neticede sürücü, araç, kullanım tarzı aynı iken trafik ne kadar çok artarsa tüketim değeriniz bununla doğru orantılı olarak artar,
Günümüz teknolojisinde -madem ki t-jetten bahsedilmiş- 1.4 turbo benzinli bir t-jet in tüketim değeri , dünyanın en kaliteli 1.4 turbo benzinli motoru ile en kalitesiz motorunun tüketim değerine yakındır.Aynı özellikteki bu makinelerin tüketimleri arasında en fazla %10 fark vardır,
Eğer ki t-jet 10lt yakarken örneğin bir astra 1.4 turbo nun ya da herhangi bir tsi nin (diğer tüm şartlar sabitken) 6lt yakacağını iddia etmek ya da tam tersini iddia etmek herşeyden önce marka fanatikliğidir...
usta sen beni tanıyomusun hayır , beni hayatında hiç gördünmü hayır ? ozaman sanayiye gidip gitmediğimi nereden biliyorsun ? ben geçtiğimiz 4 sene sanayiden çıkmadım aracım yüzümden en sonundada allaha şükür gittim fiat aldım.. çokta memnunum ayrıca ortaya bi laf attın "Bu tjet nasil biseydir piyasada pek duyulmamis hangi ustaya sorsam yanasma dedi" bizde karşılığında tjet kullanıcısı olarak cevap verdik , burda kimsenin ne sana nede bi başkasına yalan borcuda yok yalan söylücek halide yok.. neyse onu konuşup onu söylüyoruz..
ayrıca ben şu mentaliteyide anlamıyorum yahu fabrikası bursada (türkiye sınırları içerisinde) olan bi firmanın aracını almışım 1000'den fazla yetkili 5000'den fazla özel yetkili servisi olan bi aracı niye sanayideki Ökkeş ustanın ellerine teslim edeyimki ?
hiç sözlü atışmalara gerek yok güzel kardeşim ister inanırsın ister inanmazsın biz kullandığımız aracın özelliklerini söylemişiz ki ben konuyu açan arkadaşın sorusuna yeterli cevapta vermişim , uzatmaya lüzum yok.. inanmıyorum der çeker gidersin sana burda sen bize inanmadın vay hain diyecek halimiz yok paşa gönlün saolsun.. ;) :pepsi000:
konu ne zaman tjet olsa olay cikiyor forumda.. arkadaslar yakit derdine dusecekseniz mjet alin, aractan keyif alacaksaniz tjet'e binin. ama tjet'i de 50-60 km/h da kullanip da oldurmeyin yaa :D
Bende bir t-jet kullanıcısı olarak bildiklerimi aktarayım size; yaklaşık 1 yıldır t-jet sahibiyim birkaç ay benzinde kullandıktan sonra turbo araçlar için uygun olan kiti (zavoli süper kit) taktırdım ve 20 bin km'dir hiçbir sorun yaşamadan keyifle aracımı kullanıyorum. Birkere şunu belirteyim çok takıldım çünkü :) aşırı yakıt tüketimi? Turbo beslemeli motorlar çok yakmaz aksine daha az yakar. Benzinde iken sıkışık İstanbul trafiğinde 8.9 lt ortalama ile geziyordum, Şehir dışında ise sakin kullanımla (ortalama 100 km sürat) 5.5 lt yaktığım oldu bu aracın gerçek yakıt tüketimi litre bazında budur, sizce bu çokmu? Ustanız sadece tam olarak bilmeden araştırmadan konuşmuş yoksa ustanızı kötülediğimiz yok.
Fiat'ın t-jet motoru gayet sağlam ve çok verimli bir motordur, siz bakımlarını düzenli şekilde ve zamanında yaptırırsanız kolay kolay arıza çıkarmaz. T-jet zevk arabasıdır eğer piyasaya bakarak söylentilere bakarak alacaksanız bence de almayın, önce kendiniz araştırın sorun, söylentilerle size söylenen yanaşma vs gibi cümlelerle hareket etmeyin.
MTV hakkında bilginiz yok galiba vtec dediğiniz araba 98 model giripde bakın vergisi kaç para :D sizin aracınızdan daha ucuz.
Sözümü yanlış anlamayında
İş lafa geldimi herkesin azında vtec ama nedense iş icraata gelince kimsede göremedik :D
Sizin aracınızın yıllık vergisi 350 tl civarı vtec in 250 tl :D
Abicim elbette biliyorum bende bunları i-Vtech de alabilir modelli. Tek şart MTV değil ki. Honda ile bir kaza yap bakalım sana kaç lira fatura çıkartacak o 98 model araç git bir de punto ile yap. Honda dan anlayan kaç usta bulacaksın tofaştan anlayan kaç usta.Laf meselesi değil bu.Eğerki performans diyorsan tarat neti youtube falan vtech in tjet ile nasıl kapıştığını görürsün. Ben alırmıyım vtech yada tjet. Hayır almam 1.3mjet varken.
şimdi öncelikle hondanın parçaları araç sektöründe aşırı ucuzdur ;) heleki 98 model honda parçaları kuş serisi gibi yığınladır ve ucuzudur. emin ol punto daha pahalıya patlar , ayrıca "Vtech" değil "Vtec" ;) gelelim vtec vs tjete , vtec tjectle kapışamaz çünkü vtec dediğin araç turbosuz motorlu 1.6 100hplik bi araç oysaki tjet turbolu 1.4 motorla 120 beygir çıkartan bi araç , vtec 0-100 11 saniyede alamazken tjet 0-100ü 8 saniyede alır.. son hızlarda ise vtec alır derler ama alamaz öyle bi dünya yok eğer yakalarsa alır :) vtec 200'e gelene kadar tjet 3 kere 200ü görür :) hız dersen tjet vtecten daha hızlıdır..
vtec atmosferik motorların içerisinde en hızlısıdır çünkü enjeksiyon tipi "vvc" ' dir.. ama turbo ile başa çıkamaz.
ayrıca hondanın ustası diye bişey yoktur honda motoru dünyanın en nizamı ve düzenli motor yapısına sahiptir.. o yüzden motordan anlayan her usta hondayı tamir eder..
galiba sen typer la karıştırdın usta..:hammer00: