değerli arkadaşlar,sizdede aynı sorun varmı bilmiyorum ama trafik ışıkları benim için kabus oldu aracın ilk ivmelenmesi çok zayıf ..tüm dizellerde aynı sorun varmıdır?
Printable View
değerli arkadaşlar,sizdede aynı sorun varmı bilmiyorum ama trafik ışıkları benim için kabus oldu aracın ilk ivmelenmesi çok zayıf ..tüm dizellerde aynı sorun varmıdır?
75 liklerde aynen öyle hocam..benim aracım 90 lık bir sıkıntım yok..
:S bende bunu anlamıyorum nasıl sorun olabiliyor. Ben ışıklardaki kalkarken ki ivmelenme ile toz duman ediyorum. Ali bey kardeşim. Aracın bakım zamanı geldi mi ? hava filtresi tıkanmış olabilir mi ? çünki turbo 2000 deviri geçinde devreye girer ve aracı şahlandırır.
Tüm dizel derken 1.3 mjet lerimi soruyorsun?
1.3 mjet ler biraz hantal kalıyor bu doğru,kendi kullandığım 1.5 dci dizel Kangoo dik rampada bile gaza basmadan kalkıyor,ilk kalkış ve ara hızlanmalar çok iyi değerlerde.
1.3 75 hp mjetler kesinlikle chiptuning istiyor...
Benimkide dizel ve ben araç patinaj çekmesin diye uğraşıyorum. Fırlıyor araba resmen lastikler daha 7000 km de araçta :D Biraz gazlı kalkın ilk önce gaz sonra debriyaj şeklinde kalkış yapın. Benzinli araçta tam tersi bir alışkanlık var bende o şekilde yapıyordum zira bu benim ilk dizel arabam.
Hızlı kalkmak istiyorsanız 2000 devirde 1 de kalktınız devir oldu 2500 hemen 2 ye geçin yoksa yığılmaya başlar araba. Tabi böyle turboya birden yüklenmek ne kadar sağlıklı olur bilemem. Bu arada bu ışıklarda ilk sıradaysanız geçerli tabiki :)
Valla benim kalkış şeklim aracın devrine göre seri şekilde 1-4 arası 2000 deviri görünce vites atmaya başlıyorum. Benzinliler gibi değil dizel devri.
sabah veya kışın ilk çalıştığı zaman olabiliyo ancak ısınınca problem olmuyo bence...Sonuçta drag yapmıyoruz ...
ben kalkışta hiç bir problem yaşamıyorum 75 hp gayet atak bir motor (Ben drag yapcak durumdayım :D:D)
bir daha 100 hp altında bir motoru zor alırım...
Araç çok bayılmıyormu 2000 devirde vites atınca. Siz turbo devreye girdiği anda vites atıyorsunuz yani motorun gücünden hiç faydalanmıyorsunuz üstüne birazda motoru yoruyorsunuz. 2500-3000 devirleri görmeden vites atmamak lazım, turbo hep çalışıyor olursa en yüksek güç en az yakıt tüketimi olur.
Bendede şikayet derecesinde değil ilk kalkışlar.
Yanlız forumda bir kaç konuya bakarsanız araçlarımızdaki en stabil vites değiştirme aralığının 2000 ile 2500 arası olduğu bu devirde atılan viteslerde çabuk ivmelenme ve yakıt tüketiminin minimum seviyede olduğu defalarca paylaşıldı. Yüksek devirde vites değişimi bence çok gereksiz. Benzinlide ancak 3000 devirden sonra vites değşirim ben.
Tork en yüksek hangi devirde alınmaya başlıyorsa vitesleri o devirde değiştirmek en az yakıt tüketimini sağlar,aracın çekişide en iyi derecede olur,mjet lerin en ideal tork devri 1750 sanırım...
city modu açık mı geziyorsunuz hep????
2000 devirde vites değiştirince araç 1500 devirin altında kalır ve bayılır. Bence vites değiştirince gelinen devirin en az 1750 olması en mantıklı olan.
Ben daha dün bu olayı denedim. Boş bir yol buldum ve el frenini çektim birazcık gaz verip motor sesini duydum hızlı bi şekilde kalktım ancak araç patinaja düşüyor buda zaman kaybı demek yani. Kalkışdaki turbo biraz daha erken devreye girse çok daha güzel olacakmış.
Dizel araçlarınızı yüksek torku yakaladı devirlerde kaldırmaya özen gösterin. Kaldırmasını bildiğiniz taktirde 1.750 devir işinizi görür.
turbo,tork vs. pek anlamadığım kelimeler ama bildiğim bir şey varki trafik ışıklarında ilk kalkışta ciddi sorun yaşıyorum.devrini aldıktan sonraysa canavar...ona lafım yok.
sadece benim araçtamı bu sorun bilmiyorum ama daha 1800 kmdeki aracın servise gidipte çoluk çocuğun elinde kurcalanmasını istemem..
bunun haricinde arabamdan çok memnunum.yine araç alacak olsam yine aynı arabayı alırım..
bide altı biraz daha yüksek olsaydı keşke ..ülke şartları malum..zırt pırt çarpıp duruyorum arabanın altını
Herkasin sorunu aynı.turbonun sonradan devreye girmesi.turbonun ilk andan itibaren devreye girmesi için yapılabilicek bişey yokmu acaba ?
bence yeterli, ışıkta kalkarken hiç mahçup etmedi bu araç
bencede yeterlı kalkıslarda arac...tabı bana gorede 1.vıtesı cok gucsuz gelıyor ama 2.vıtesten sonra araba şaha kalkıyor...zaten 75 lık aractan cok performan beklemek zor...bunnara ragmen bence yıne etkılı ıvemenme yasıyor
ışıklarda ön sırada olup da ilk kalkışlarda benden hızlı kalkan bir araba daha göremedim,çevremdekiler nedense önceliği bana bırakıyorlar:D 3000 de vites değiştiren arkadaşlar yakıt tüketim ortalamalarınızı bi yazar mısınız? 3000 de vites değişir mi hiç dizellerde...
düz yolda 1-2-3 derken arabanın ivmelenmesi gittikç artar ve 2000 de vites değiştirmek den 1500e düşüş yaşamazsınız,ancak yokuş yukarı çıkarken vites 2000 de değiştirilirse tabiki 1000 li seviyelere düşer,bayılır, vitesi boş yere yükseltmiş olursunuz...
hatta bazen öyle oluyor ki (Düz yol) 2 den 3 e atıyorsunuz yetmiyor hemen 4 istiyor araba daha araba gaza değmeden... ivmelenme ve yolun eğimi çok belirleyici..
aynı sorunu bende yaşıyorum nedense eğer herkes kalkışta 1500-2000 devir aralığını kullanıyorsa problem yok. ehliyeti aldıktan sonra 3 sene benzinli aracımızı sonraki 2 senede 109 hp tdci kullandım. bu benzinli ve dizel araç değişiminde hiç problem yaşamadım kalkışta ancak puntoyu aldıktan sonra sakin sakin kalkmak gerçekten kabusa döndü benim için. yavaş kalkmak istediğimde sanki motor boğuluyor gibi yığılıyor. servise gittim kalkışlardaki durumdan bahsettim usta baktı bişey yok dedi ancak 3000 devirde bende biliyorum kalkmayı:) herkeste durum böylemi ?
Aynen bende rahatsızım patinaj yapmıyor fakat agır kalkıyor cok gaz verirsen biraz hızlı kakabılıyor ama o zaman anlık yakıt tuketimi 20 ye çıkıyor
şunu çıkartabiliriz herkes city modunun sadece direksiyonu yumuşatan bi motoru çalıştırdığını düşünüyor ama bence bu kadar basit değil,
boş bi yolda yüksek bi hızda giderken city modu açıkken ve kapalıyken gaz verin ve aracınızın tepkisine bakın...
bir de dururken bi city modu açıkken bi de kapalıyken gazı kökleyip kalkın bakalım hangisinde aracınız gazı anında yiyor?
ben denedim, city modu aracın gaz yemesini yavaşlatıyor, birden turboyu devreye sokacak kadar devirlenmiyor araba...
zaten kalkmak sorun değil gaz verdinmi fırlar ama motora zarar veriyor ani kalkışlar
Arkdaşlar 1.3 mjet 90 beygir bir sıkıntım yok ,bildiğim bişi var ki.... ''Dizeldir Nazlıdır'' biraz basmak lazım Gaz P;edalına. sonra al 2 ye....iyi forumlar.
Söylediğiniz turbonun çalışma prensibine ters. siz gaza basacaksınız ki turbo çalışsın. Hem zaten turbonun ilk baştan devreye girmesini sağlayacak birşey aramanız da yanlış. Çünkü turbo zaten sürekli devrede olan bir parça. Olay şu ki siz gaza basıp egzosdaki hava akışını arttırıyorsunuz ve turbonun devir sayısı yükseliyor. Duran turbo birden bire devreye girmiyor yani ...
Tek ihtiyacınız olan şey yazılım arkadaşlar. 90 lıkda olsa 75 likte olsa yada ne olursa olsun. Dizelde yazılım, performansı geçsek bu tarz şeylere çözüm olmasından dolayı bile yaptırılır. Yazılım sonrası Kalkıştaki bu şikayetlerinizin hiç biri kalmaz.