Acaba 1.4 Tjet egzost manifoltu turbosu ve katalitik konvertörü ile alınarak bizim firelere montajlanabilirmi.genelde fire ile uğraşmayın diyorlar ama merak ve dene arzusu bizi ıtmalıyor ne yapalım.
Printable View
Acaba 1.4 Tjet egzost manifoltu turbosu ve katalitik konvertörü ile alınarak bizim firelere montajlanabilirmi.genelde fire ile uğraşmayın diyorlar ama merak ve dene arzusu bizi ıtmalıyor ne yapalım.
pistonların ve piston yataklarının yapısı da farklıdır bence. yani iş sadece söylediğiniz 3 parça ile bitmez diye düşünüyorum. Ama benimki fikir sadece daha uzmanı olan arkadaşlar daha iyi bilgilendirecektir.
FIRE'ın performansından ben de memnun değilim ama yapacak bişey de yok 77 hp motor ancak bunu yapabilir. Ama modifiye etsek elimizde kalacak gibi geliyo bana :D
silindir içine fazla hava vemiş olacaksın 14,7/1 oranını yakalaman lazım dolayısı ile enjektörlerinde o oranda fazla benzin enjekte etmesi gerekiyor.dolayısı ile yazılım aynı zamanda havanın girişinide hesaplaman gerekiyor.yani debimetre.debimetrenin çalışması için tesisat,ayrıca pistonları değiştirmen gerekiyor.oranların hesapları var iş biraz karmaşık araç karbüratörlü olsa çok basit enjeksiyonlu olunca zor.
ultrasonic buji araştırın bence...
Stok fire iyidir, benim onceki aracim. Sert kullanimda aracin performansi tatmin eder. Zorlayin araclari biraz, Fiat iyi motor yapiyor..
Sent my GT-I9100 using
bence katalizörü iptal ettirn dicem yazılım chip bi de ultrasonic buji bilmiyorum belki işe yarar hava filtresini de tamponun sağ alt köşesine alsanız ama 1.4 8valf 1.6 8v olsa olurdu birşeyler bence sert kullancan biraz öyle ben de 2001 model 1.4 palio vardı izmirden manisa arasında 10,000 km yol yaptım yokuşlarda 3 kadar düşüyoduk araba cillopdu onunda bakımlarını 4000 km bir yapıyodum filtresini yağını değiştiriyodum ama 1.6 palio var arkadaş 5 ten 4 çekmiyo herif sabuncubeline kadar 3 düşüyoduk :) sattım multijet aldım fire alcak gibi oldum dedim yokuşlar aklıma geldi punto da şimdi 5 ten 4 çekmiyom kibrit gibi gidiyo
izmirde bi abimiz t jet alabilir alırsa asil abi izmiri bi sallarız :)
Ben açıkçası pistonların değişmes gerektiğini düşünmüyorum.çünkü t jet satış sayısı fireden az.sırf bu nedenle farklı motor üretmez.incelediğimde çapxstrok aynı.motorların fotoğraflarından inceledim blok da benzeşiyor gibi
Arkadaşlar eğer arabalarınız 8v ise piston, gömlek vs. değiştirmeseniz bile subapları mecburen değiştirmeniz gerekecek. t-jetler 16v bildiğiniz gibi.. ayrıca abinin dediği gibi yakıt pompası debimetre vs değişmesi gerek.. ayrıca bütün bu eklemelerden sonra yazılım şart! :)
benim şahsi görüşüm o kadar para harcamayın çünkü harcayacağınız parayı arabanızı satıp t-jet alsanız daha karlı olursunuz.. :) bi yazılımla 160HP net.. ;) üstüne eklemesi size kalmış.. :)
dostum böyle birşey var ise aklında paşaoğlusevise yönlendire bilirim.
Sadece blok aynıdır o da hacimden
yani performans olarak para harcancak bir motora sahip değil punto ama garette turbo greddy intercooler HKS Blow off kule gergisi 7+1 otomatik pist tipi şanzıman piston ve yatak büyültme off helede viseco.. Turbonetick's Boost control Alter Power Mr. Gasket Hi-Flow Thermostats HeadStud kit Titanium MainCaps Toda Racing hafif volan HKS 272 dereceli egzantrik Chip mapp Clutchmasters FX600-Vites geçiş bunları yaptırmak isteseydim baya can yakardı :).şöyle söyliyim pasaoğluservis herzaman birinci sınıf marka ve kalite kullanıyor 276 41 69 ara
Daha önce konusunuda açmıştım mailleştiğim ingiliz bir firma var 1.4 / 1.2 8v Fire motora uygun Turbo kit i geliştiriyorlar. Stok motora enjektör büyüterek Turbo kit i uygulayabiliyorlar su anda büyük enjektör(kaç cc olduğunu unuttum) T-jetinkinden daha büyük turbo ve yazılım ile 130 hp civarı bir güç elde etmişler biraz daha geliştirmeye çalışıyorlarmış stok motorların çok sağlam olduğunu pistonların basınca dayanabildiğini söylediler. Fiatın çok sağlam motor yaptığını fakat bir türlü hakkını veremediğini söylüyorlar. Kendileriyle arada bir durum için maillerşiyorum. piyasaya sürülür bir kit hazırladıklarında benide haberdar edeceklerini söylediler. Hatta youtube da kısa bir videosuda var Fiat Grande Punto 1.2/1.4 8 valve turbo kit - YouTube
abi sana ve bilgilerine saygım sonsuz :) karbüratörlü araca turbo uygulaması tamam daha kolay ama ayar konusuna gelince çok sıkıntı oluyor. Beyinli araba bu konuda daha iyi ince ayar denilen şey daha iyi yapılıyor daha cok verim alınabiliyor.