Sayfa 1/2 12 SonSon
25 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Araç performansı için yardım lütfen

  1. #1
    Kadir UZAN
    cluppunto65 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/01/2013
    Mesajlar
    124
    Nereden
    Van
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    45 PU 610
    Edilen teşekkür: 30

    Teknik Konu Araç performansı için yardım lütfen

    arkadaşlar aracım 2011 model 77bg 1.4 8v grande punto active fire aracımın performansını nasıl arttırabilirim...? ve aracın herşeyi orjinal süspansiyonlarım çok sert siz ne önerirsiiniz.. ? yardımcı olrusanız çok çok sevinirim.. tşklrr...

  2. #2
    cihan kesen
    speedy_16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/01/2010
    Yaş
    36
    Mesajlar
    928
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Bravo Hayal Mavisi
    Plaka
    16 ** 022
    Edilen teşekkür: 179

    Standart

    süspansiyon için yapıcak bişey yok ama yol tutuşu iyi bu sayede
    performans bekliyorsanı keşke starjet yada t-jet e baksaydınız biraz daha iyidir fireye göre
    eksoz sistemi
    hava filitresi
    yazılım
    iridyum buji ler faln bi miktar artış olur

  3. #3
    Kadir UZAN
    cluppunto65 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/01/2013
    Mesajlar
    124
    Nereden
    Van
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    45 PU 610
    Edilen teşekkür: 30

    Standart

    cok haklısınız evet farkettim biraz gec oldu malesef yakıt konusunda çok iyi ama. artık elimdekini toparlamak istiyorum dedim belki nu konudan yakınan birileri olmuştur bi çözüm yolu bulunmuştur...

  4. #4
    Orkun Aksoy
    ABARTH OAGP1960 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/03/2012
    Yaş
    64
    Mesajlar
    1.783
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 633

    Standart

    Kadir kardeş, standard şartlarda, her ikisi de benzinli, atmosferik emişli olan 77 HP., 115 Nm. fire ile 95 HP., 125 Nm. starjet arasında 18 HP, 10 Nm. gibi az bir fark vardır. Fire ile benzinli turbo beslemeli olan 120 HP., 206 Nm. t-jet arasında 43 HP, 91 Nm. gibi önemli bir fark vardır. Özellikle turbo olması nedeniyle, t-jet in sahip olduğu hele ki alt devirlerden başlayan güç farkı, önemli ölçüde performans farkı yaratır. Bu nedenlerle t-jet, fire ve starjet den farklı bir kategoridedir. Aracınıza gelince, atmosferik makine için geçerli klasik yöntemler ile aracınızı güçlendirebilirsiniz. Suspansiyonun sert karakterli oluşu, performans arttırımı için iyi bir niteliktir, artacak olan yol tutuş ihtiyacına olumlu katkı yapacaktır. Öncelikle hava emiş (intake) modifikasyonu için bir koton filtre veya air intake kit takılabilir. Sonra, egzoz back pressure (geri çıkış basıncı) bozulmaksızın, orta(rezonatör) ve son susturucu modifikasyonu yapılabilir. Bu da, egzoz çapını değiştirmeksizin her iki susturucuyu ser akımlı (içinde perde bulunmayan) tipdeki susturucularla yenilemekle olabilir. Katalitik konvertörünüzü aynen muhafaza etmenizi öneririm. Sadece son susturucunun çapı bir miktar daha geniş tutulabilir. En son olarak da, arttırmış olduğunuz intake ve egzoz çıkışına uygun bir beyin programı yükletebilirsiniz. Özellikle atmosferik makineler için çok etkin bir yöntem olan dereceli egzantrik ise, bir üst stage (safha) modifikasyon demektir ki, hem biraz maliyetlidir, hem de ilk basamak modifikasyon yapılmadan uygulamak belki de şimdilik gereksiz olabilir. Güvenli sürüşler.
    Konu OAGP1960 tarafından (03/02/2013 Saat 04:02 ) değiştirilmiştir.

  5. #5
    ONUR ACARARICAN
    onurciko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/08/2011
    Yaş
    45
    Mesajlar
    471
    Nereden
    Antalya
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    07 ENS 97
    Edilen teşekkür: 199

    Standart

    Çok güzel anlatmışsın Orkun Abi.
    2002 ALBEA
    2011 BRAVO T-JET
    2008 GP T-JET
    2011 ALFA ROMEO MİTO QV

  6. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  7. #6
    Ziyaretci037
    Ziyaretçi Ziyaretci037 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Alıntı OAGP1960 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kadir kardeş, standard şartlarda, 77 HP., 115 Nm. fire ile 95 HP., 125 Nm. starjet arasında 18 HP, 10 Nm., fire ile 120 HP t-jet arasında 43 HP, 91 Nm. fark varki t-jet in tork gücü de standard şartlarda 206 Nm. dir. Özellikle turbo olması nedeniyle, t-jet in sahip olduğu güç farkı, önemli ölçüde performans farkı yaratır, kıyaslanmaz bile. Aracınıza gelince, atmosferik makine için geçerli klasik yöntemler ile aracınızı güçlendirebilirsiniz. Suspansiyonun sert karakterli oluşu, performans arttırımı için iyi bir niteliktir, artacak olan yol tutuş ihtiyacına olumlu katkı yapacaktır. Öncelikle hava emiş (intake) modifikasyonu için bir koton filtre veya air intake kit takılabilir. Sonra, egzoz back pressure (geri çıkış basıncı) bozulmaksızın, orta ve son susturucu modifikasyonu yapılabilir. Bu da, egzoz çapını değiştirmeksizin her iki susturucuyu ser akımlı (içinde perde bulunmayan) tipdeki susturucularla yenilemekle olabilir. Katalitik konvertörünüzü aynen muhafaza etmenizi öneririm. Sadece son susturucunun çapı bir miktar daha geniş tutulabilir. En son olarak da, arttırmış olduğunuz intake ve egzoz çıkışına uygun bir beyin programı yükletebilirsiniz. Özellikle atmosferik makineler için çok etkin bir yöntem olan dereceli egzantrik ise, bir üst stage (safha) modifikasyon demektirki, hem biraz maliyetlidir, hem de ilk basamak modifikasyonu yapmadan uygulamak belki de şimdilik gereksiz olabilir. Güvenli sürüşler.
    Bunun üzerine daha da bişey diyen olmaz zaten

  8. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  9. #7
    Kaan Acurol
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. Budweiser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/09/2010
    Mesajlar
    2.333
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 524

    Standart

    Alıntı OAGP1960 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kadir kardeş, standard şartlarda, 77 HP., 115 Nm. fire ile 95 HP., 125 Nm. starjet arasında 18 HP, 10 Nm., fire ile 120 HP t-jet arasında 43 HP, 91 Nm. fark varki t-jet in tork gücü de standard şartlarda 206 Nm. dir. Özellikle turbo olması nedeniyle, t-jet in sahip olduğu güç farkı, önemli ölçüde performans farkı yaratır, kıyaslanmaz bile. Aracınıza gelince, atmosferik makine için geçerli klasik yöntemler ile aracınızı güçlendirebilirsiniz. Suspansiyonun sert karakterli oluşu, performans arttırımı için iyi bir niteliktir, artacak olan yol tutuş ihtiyacına olumlu katkı yapacaktır. Öncelikle hava emiş (intake) modifikasyonu için bir koton filtre veya air intake kit takılabilir. Sonra, egzoz back pressure (geri çıkış basıncı) bozulmaksızın, orta ve son susturucu modifikasyonu yapılabilir. Bu da, egzoz çapını değiştirmeksizin her iki susturucuyu ser akımlı (içinde perde bulunmayan) tipdeki susturucularla yenilemekle olabilir. Katalitik konvertörünüzü aynen muhafaza etmenizi öneririm. Sadece son susturucunun çapı bir miktar daha geniş tutulabilir. En son olarak da, arttırmış olduğunuz intake ve egzoz çıkışına uygun bir beyin programı yükletebilirsiniz. Özellikle atmosferik makineler için çok etkin bir yöntem olan dereceli egzantrik ise, bir üst stage (safha) modifikasyon demektirki, hem biraz maliyetlidir, hem de ilk basamak modifikasyonu yapmadan uygulamak belki de şimdilik gereksiz olabilir. Güvenli sürüşler.



    +1
    Intake Kit + custom Yazılım ile 90Hplere kadar güç alınıyor. Yunan Fotisin specleri bu kendisi mk1 punto 1.4 ün egzantriğini takarak sağlıklı 100hp alınabileceğini söylüyor. Kısacası;

    Intake+komple egzos+egzantrik+custom yazılım eğlenceli olur.

    Değer mi? Bence değmez. Uygun fiyatlı yapabileceğiniz tek şey intake kit onunda verimi çok fazla değil.

  10. #8
    Orkun Aksoy
    ABARTH OAGP1960 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/03/2012
    Yaş
    64
    Mesajlar
    1.783
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 633

    Standart

    Alıntı onurciko Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Çok güzel anlatmışsın Orkun Abi.
    Güzel görüşlerine teşekkür ederim Onur'cuğum.

  11. #9
    Orkun Aksoy
    ABARTH OAGP1960 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/03/2012
    Yaş
    64
    Mesajlar
    1.783
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 633

    Standart

    Alıntı boris91 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bunun üzerine daha da bişey diyen olmaz zaten
    Teşekkürler Bora kardeş.

  12. #10
    Kadir UZAN
    cluppunto65 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/01/2013
    Mesajlar
    124
    Nereden
    Van
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    45 PU 610
    Edilen teşekkür: 30

    Standart

    orkun bey çok tşk ederim verdiğiniz bilgiler için aracı değiştirme gibi bi düşüncem yok ama çevremdeki herkesten arabanın her ince ayrıntısı için ayrı bir ses çıkıyor.kafam karışmıştı tam bu konuda bilgilendirmeniz iyi oldu. gereken yerlerle bi görüşeyim bakalım yapabilirsem güzel olurr. siiznde sağlıkla ilgili bi probleminiz varsa yardımcı olalım hepiniz için geçerli

  13. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  14. #11
    Orkun Aksoy
    ABARTH OAGP1960 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/03/2012
    Yaş
    64
    Mesajlar
    1.783
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 633

    Standart

    Alıntı cluppunto65 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    orkun bey çok tşk ederim verdiğiniz bilgiler için aracı değiştirme gibi bi düşüncem yok ama çevremdeki herkesten arabanın her ince ayrıntısı için ayrı bir ses çıkıyor.kafam karışmıştı tam bu konuda bilgilendirmeniz iyi oldu. gereken yerlerle bi görüşeyim bakalım yapabilirsem güzel olurr. siiznde sağlıkla ilgili bi probleminiz varsa yardımcı olalım hepiniz için geçerli
    Rica ederim Kadir kardeş, önermiş olduğum modifikasyon ile tatminkar bir performans artışı sağlayacağınıza inanıyorum. Ben ağız-diş-çene hastalıkları ve cerrahisi uzmanıyım, yine de nezaketiniz ve sağlığa ilişkin öneriniz için çok teşekkür ederim. Modifikasyon konusunda da her zaman size desteğe hazırım, kolay gelsin, güvenli sürüşler dilerim.

  15. #12
    Kaan Acurol
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. Budweiser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/09/2010
    Mesajlar
    2.333
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 524

    Standart

    Alıntı OAGP1960 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Rica ederim Kadir kardeş, önermiş olduğum modifikasyon ile tatminkar bir performans artışı sağlayacağınıza inanıyorum. Ben ağız-diş-çene hastalıkları ve cerrahisi uzmanıyım, yine de nezaketiniz ve sağlığa ilişkin öneriniz için çok teşekkür ederim. Modifikasyon konusunda da her zaman size desteğe hazırım, kolay gelsin, güvenli sürüşler dilerim.
    Orkun abi hangi hastane?

  16. #13
    Kadir UZAN
    cluppunto65 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/01/2013
    Mesajlar
    124
    Nereden
    Van
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    45 PU 610
    Edilen teşekkür: 30

    Standart

    çok çok tşk ederimm bende perfüzyonistim kendi mesleğim sağlık memurluğu ( toplum sağlığı teknisyenliği) Van merkez eğitim ve araştırma hastanesi Kalp Damar Cerrahisinde çalışıyorum çok çok tşk ederim o zaman sizi çok rahatsız edecem aracımla ilgili yardım almam gereken çok konu var işmiz kalp arabada olmadığı için elden bişe gelmiyor )

  17. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  18. #14
    Kadir UZAN
    cluppunto65 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/01/2013
    Mesajlar
    124
    Nereden
    Van
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    45 PU 610
    Edilen teşekkür: 30

    Standart

    bu arada diş içinde işim düşebilir size bilginize )

  19. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  20. #15
    Orkun Aksoy
    ABARTH OAGP1960 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/03/2012
    Yaş
    64
    Mesajlar
    1.783
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 633

    Standart

    Alıntı Budweiser Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Orkun abi hangi hastane?
    Kaan'cığım, 3 yıl önce kamudan (S.B.'dan) emekli oldum, şu anda çalışmıyorum.

  21. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  22. #16
    Orkun Aksoy
    ABARTH OAGP1960 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/03/2012
    Yaş
    64
    Mesajlar
    1.783
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 633

    Standart

    Alıntı cluppunto65 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    çok çok tşk ederimm bende perfüzyonistim kendi mesleğim sağlık memurluğu ( toplum sağlığı teknisyenliği) Van merkez eğitim ve araştırma hastanesi Kalp Damar Cerrahisinde çalışıyorum çok çok tşk ederim o zaman sizi çok rahatsız edecem aracımla ilgili yardım almam gereken çok konu var işmiz kalp arabada olmadığı için elden bişe gelmiyor )
    Rica ederim Kadir kardeş, her zaman yardıma hazırım.

  23. #17
    Orkun Aksoy
    ABARTH OAGP1960 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/03/2012
    Yaş
    64
    Mesajlar
    1.783
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 633

    Standart

    Alıntı cluppunto65 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu arada diş içinde işim düşebilir size bilginize )
    Kadir kardeş, memnuniyetle elimden geleni yaparım.

  24. #18
    Kaan Acurol
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. Budweiser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/09/2010
    Mesajlar
    2.333
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 524

    Standart

    Alıntı OAGP1960 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kaan'cığım, 3 yıl önce kamudan (S.B.'dan) emekli oldum, şu anda çalışmıyorum.
    Hacettepe Plastik cerrahi, çene carrahisinde ameliyat olmuştumda belki bilmeden tanışıyoruz diye sormuştum

  25. #19
    Orkun Aksoy
    ABARTH OAGP1960 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/03/2012
    Yaş
    64
    Mesajlar
    1.783
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 633

    Standart

    Alıntı Budweiser Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hacettepe Plastik cerrahi, çene carrahisinde ameliyat olmuştumda belki bilmeden tanışıyoruz diye sormuştum
    Kaan'cığım, 1977/78-1983 öğrenci olarak, 1983-1987 ihtisasda asistan olarak ve de 1987-88 uzman olarak Hacettepe'de bulundum, 1985 de Plastik cerrahide 3 ay rotasyon yaptım, asistanlığım boyunca da plastik cerrahi ile iletişim halinde çalıştım. Ne zaman ve ne ameliyatı olmuştun?

  26. #20
    Kaan Acurol
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. Budweiser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/09/2010
    Mesajlar
    2.333
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 524

    Standart

    2010 senesinde olmuştum Orkun abicim Sağ elmacık kemiğinden kemik büyümesi mevcuttu önce biyopsi ertesi senede fazla kemik dokusunun traşlanması Fakat çokta başarılı olmadı tekrar büyüme gerçekleşti

Sayfa 1/2 12 SonSon

Benzer Konular

  1. Araç için fikir ve düşünceleriniz lütfen..
    fotobelit tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 17
    Son Mesaj: 25/01/2013, 20:12
  2. Yay için yardım lütfen
    mrttkc tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 14
    Son Mesaj: 20/04/2012, 23:07
  3. Abim için yardım lütfen
    swimmer_tr tarafından Serbest Kürsü forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 27/11/2011, 16:58
  4. 2. el evo için yardım lütfen
    gokhannnn tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 23
    Son Mesaj: 29/07/2011, 12:11
  5. Aux çıkışı için yardım lütfen
    bjk-17 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 10
    Son Mesaj: 11/10/2010, 10:14

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com