34 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Punto Evo 1.3 MJet Chip Tuning yaptıran.

Threaded View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #23
    cemal arslan
    cemal arslan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/01/2010
    Yaş
    56
    Mesajlar
    1.810
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 598

    Standart

    Alıntı safakakbiyik Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    SORU:
    Yaklaşık 4 ay önce 0 km 2011 model Seat Leon 1.6 TDI DSG satın aldım. Bu aracın modifiyesi konusunda 105HP lik gücün 135HP e çıkacağı, 250Nm lik torkun ise 310Nm'ye çıkartılabileceğini aynı motora sahip olan Jetta 1.6 TDI'da söylemiştiniz. Bu güç arttırımının DSG şanzımana zarar vermeyeceğini belirtmişsiniz. Fakat enjektörler ve turbonun hasar görmeyeceğine karşı tereddüt içerisindeyim. Daha önce de 0 km aldığım 2007 Caddy 1.9TDI DSG nin günü 105HP den 130HP ye çıkarttırmıştık. Ben yazılım yükleme öncesi aynı soruyu uygulamayı yapan kişiye sorduğumda "turboya bir şey olmaz" cevabını almıştım. Ama uygulama sonrası 1 ay içersinde turbo arızalandı. Bu konuda neler düşünüyorsunuz ? Orhan Ak

    YANIT
    Chip modifiyesi ya da özel programlama çoğu zaman maksimum güç artışını yakalamaya çalışmak anlamında değildir. Bu programlama, yüksek standartlarda işçilik ve motor konusunda uzmanlık gerektiren bir meslek dalıdır. Olması gerekenden daha performanslı bir sonuç elde etme iddiası doğal olarak turbonun çok yorulmasına ve beraberinde arızalanmasına neden olur. Halbuki bu işlemin sınırları bellidir ve değerlerin aşılmaması durumunda motorda, yakıt tüketiminde ve aktarma organlarında herhangi bir hasar oluşmaz. Turbonun ömrü yüzde 10 civarında kısalır, bunun aksini iddia etmek de yanlış olur.

    Enjektör konusu ise dizellerde hassas bir konudur. Bundan önceki aracınızda bulunan pompa enjektörlerin özellikleri, daha sorunlu ve pahalıydı. VW Grubu artık işletim püskürtme sistemini değiştirdi ve Common-Rail sistemine geçti. Böylece daha sessiz, uzun ömürlü ve performanslı sonuçlar elde etti. Her 40000km de bir yapılacak karbon temizleme ile enjektörlerin olası tıkanma soruunları da bertaraf edilebiliyor.

    Sonuç olarak yazılımı benim katılımım olan bir laborturar aracılığı ile üretiyor ve uyguluyorum. Onno Usta/Otohaber

    Bu adamda ahkam kesiyor
    "Sonuç olarak yazılımı benim katılımım olan bir laborturar aracılığı ile üretiyor ve uyguluyorum. Onno Usta/Otohaber"
    buna sadece gülüyorum

    onnu usta yazılımları kendi yapmıyor istanbuldan satın alıyor....


    gelelim soruya...

    dsg şanzımanlarda limitör var...biz istesekde bu limitörü aşamıyoruz...dolayısıyla bu emniyet subabı olduğu sürece dsg ye hiç bir şey olmaz....

    enjektörler...misal ...aracın enjektörü 0.6-0.8 bar arasında basıyor...bu değerlerde genelde %5-20 arasında artış yapılır...bu artışlarda enjektörün basma limitleri içinde olacağı için neticede bir arızaya neden olmaz...

    turbo...turbo yazılımdan dolayı bozulmaz. turbo mapinde turbonun ne kadar süreyle hava basacağı yani kaç ms hava basacağı yada kaç bar hava basacağı değerleri artırılıyor...turboya ekstra bir yük binmiyor. bastığı hava süresi değişiyor.

    caddy lerde ...özellikle 2006-2007 modellerde...turbo ömürleri 60 bin km olarak belirtildi. oysa 20 binde 40 bin de turbo kesen çok araç gördüğüm gibi 80 bin de olup da hala kullanan da vardı...

    bana 2006 - 2007 model bir caddy gelse...ki daha önce bir tane 2006 model geldi...ben bu araca şu şu şu nedenlerden dolayı yazılım yapmıyorum yaparsam da tüm sorumluluk sizin dedim...müşteriyi geri çevirdim....

    hangi sektör olursa olsun....işi bilmeyen ağızlarının içi yalan dolu olan amacı sadece günü kurtarmak olan o kadar çok insan var ki.....



    turbonun ömrü yazılımdan dolayı değil....yağ bakımı ve turbolu araç kullanma şartlarından dolayı ömrü kısalır...


    örnek vermek gerekirse...240 bin km de olan 98 model passat 1.8T araçta hala orijinal turbosu var ve 2 yıldır chipli....turbo basıncı....%70 oranında artırıldı....

    patlasa kırılsa bozulsa...bu araçta herşey olmalıydı....
    Konu cemal arslan tarafından (02/08/2011 Saat 11:49 ) değiştirilmiştir.

Benzer Konular

  1. 1.4 77 hp chip yaptıran yok mu?
    gurhany tarafından Chip tuning forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 86
    Son Mesaj: 08/12/2015, 14:16
  2. Adana ve Mersin chip tuning - ARTI Chip Tuning
    RecepK tarafından Chip tuning forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 23/04/2012, 01:10
  3. Mehmet Usta__BOX Tuning & CHIP Tuning & Mechanic
    Mehmet Gazihan tarafından Motor ve yürüyen aksam modifikasyonu forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 14
    Son Mesaj: 12/11/2010, 00:25
  4. Chip Tuning
    fethiyeli7797 tarafından Motor ve yürüyen aksam modifikasyonu forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 26/05/2008, 12:42

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com