şimdi;
madem bu işin içinde birisi olarak, mühendis olarak bunları söylüyorsanız k.bakmayın hiç birşey bilmiyorsunuz demektir.
Fiat ta çalışan onlarca mühendisin yıllarca olan birikini bir anda siz 2 kelime ile silip attınız.
fiat ın kendi yaptığı elearn programına bir göz atalım:
https://img585.imageshack.us/img585/...8701042.th.jpg
https://img84.imageshack.us/img84/8318/89493903.th.jpg
yukarıdaki resimlerde 75 lik ile 90 lık arasında bazı önemli parçaların farklarını görebilirsiniz. bunun gibi daha bir çok fark var ancak buraya koymuyorum.
size soruyorum; koskoca fiat oturup neden böyle farklılıklara gitmiş? ya siz gerçekten bu işin ombudsmanısınız ya da fiatta çalışan mühendisler, arge ciler aptal milyonlarca doları boşa akıtıyorlar. fiat 1600 cc 120 hplik motor yerine sizin yaptığınız gibi aşırı beslemeylede 1300 cc 120 hp lik motor geliştirip hem günümüz dünyasında, dizelde küçük hacimden yüksek beygir alıp güzel başarılar elde ederdi.
ha ilerde olmaz mı küçük hacimdeki motordan böyle yüksek beygirler? evet olur ama emin olunki şu anki 75 hplik motora aşırı besleme ile olmaz
aradaki ufak bir basınç değişimi için bu tarz değişikliğe giden fiat, sizin 120 hp alacak kadar basacağınız hava basıncının motora zarar vermeyeceğini düşünmek çocukca olur.
75 lik motordan 120 hp alınır mı? evet alınır ancak bir süre sonra motoru elinize alırsınız.
yazdıklarınız tamamen ticari kaygı ve para kazanmak için yazmışsınız.
bence daha fazla üstelemeyin ve en azından bu işi yapıyorsanız motorların teknik değerlerini inceleyip konuşun derim.
edit: enjektörler aynı demişsiniz bide
keşke yukarıdaki yazıyı yazmasaydım o kadar :D :D