81 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: T-Jet'e Bi-Turbo ve Süperşarj uygulaması

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    Mert Karaca
    Stalker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/12/2008
    Yaş
    40
    Mesajlar
    515
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 135

    Standart

    Alıntı Murat Gürakan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Alıntı Stalker Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    Ben bişey takmadım araştırırsanız 120tjet ile 150tjet arasındaki farkları sizde anlayacaksınız. Bizdeki ekstradan 30hp güçü veren şey o değişken geometri olayı yoksa hava üfleyen pervane büyüklüğü aynı.
    değişken geometri sadece dizellere takılıyor diye bişey yokki BAzen bende duyuyorum bu tarz şeyler ama yanlış bilgi emin olun.
    Kardeş ben sadece dizellere takılır gibi birşey demedim ki, benim bildiğim ki yanlış olabilir stok olarak sport bravolarda da sabit geometrili turbo var.

    Değişken geometrili turbolar tabiiki benzinli araçlara da takılmaya başladı ama egzoz sıcaklığı ve basıncı dizele göre daha fazla olduğu için değişken geometriyi sağlayan "flap"lerde aşınma problemi oluyor ve randımanlı olması için pahalı bir malzemeden yapılması gerekiyor. 70-80bin TL olan araçta bulunsa anlarım da, bravoya da koymuşlarsa helal olsun...Ben ekstra 30bg yazılımsal olarak sağlanıyor diye düşünmüştüm.

  2. #2
    Murat Gürakan
    varmı denemek isteyen :) Murat Gürakan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/11/2009
    Mesajlar
    934
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 354

    Standart

    Alıntı Stalker Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Alıntı Murat Gürakan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    Kardeş ben sadece dizellere takılır gibi birşey demedim ki, benim bildiğim ki yanlış olabilir stok olarak sport bravolarda da sabit geometrili turbo var.

    Değişken geometrili turbolar tabiiki benzinli araçlara da takılmaya başladı ama egzoz sıcaklığı ve basıncı dizele göre daha fazla olduğu için değişken geometriyi sağlayan "flap"lerde aşınma problemi oluyor ve randımanlı olması için pahalı bir malzemeden yapılması gerekiyor. 70-80bin TL olan araçta bulunsa anlarım da, bravoya da koymuşlarsa helal olsun...Ben ekstra 30bg yazılımsal olarak sağlanıyor diye düşünmüştüm.
    Peki sana bir soru
    Eğer benim turbom 120tjet ile tamamen aynı olsaydı. 120tjetten yazılımla ancak ve ancak 160 lara çıkılabiliyor çünkü turbonun gideri bu Ben üstüne bi 30 daha nasıl aldım
    150 deki farkları ben söyleyim ( Benim araştırmalarıma göre )
    1- Puntolara ve 120 tjet bravolara göre kısa şanzıman( 120tjet bravosu olan biri denesin 6. vites 3000dd de kaçla gidiliyor benim aracım 116 ile gidiyor ama bir arkadaşım 125 ile gittiğini iddia etti doğal olarak burdan çıkan sonuç sportlarda kısa oranlı şanzıman var )
    2- Değişken geometrili turbo ve wastegate farkı
    3- Yazılım
    4- Bunlarla birilikte bunları tamamlıycak ufak tefek küçük mekanik detaylar.

    Alıntı Elmedin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    oy yo oy ne de datlı datlı konuşuyonuz

    ne gerekiyorsa yapıcaz artık ama intercooler işine girmeye gerek var mı diye düşünmüyor değilim. neden diyorum çünkü bizimkiler ince ama gayet de uzun. 300 beygirlik subarularınkini görmüştüm onlarınki de geniş ama kısa, kare nerdeyse. hani yüzey alanı olarak düşündüğümde bizimkiler yetecek gibi duruyor.

    öte yandan bu konulara biraz yabancıyım ama çok da abartılı bir modifiye olmayacağı için wideband UEGO'ya gerek var mı? yanlış biliyor olabilirim ama bizim araçlarda galiba oksijen zenginliği sensörü yok, o yüzden UEGO yapmak çok kolay ama AFR'yi görsem ne olacak görmesem ne olacak. OZS olsa o zaman daha meşakatli, mecburen onu da iptal etmemek lazım yoksa motor arıza işiği sürekli yanık kalır . hadi 500 beygir araba olsa AFR önemli, sonuçta pistonların kaputtan fırlamasını istemem oran çok yüksek olacağı için. ama 200 beygir ile heralde bizim araçların motorları sorun çıkarmaz. yani oran biraz fazla yüksek olsa motorlarımız kaldırır gibime geliyor (duygusal yaklaşıyorum ).

    du bakalım, enjektörleri karıştırmayın şimdi. her saydığınız madde bana masraf olarak yansıyor . bi bakalım önce, bakarsınız stok enjektörlerlerin randımanı yeterli gelebilir.

    sağolun arkadaşlar. söylediğiniz herşeyi araştırıcam. yapılabilir ve yapılamaz şeyler neymiş bir bakayın ondan sonra bir masraf hesabı da yapar bakarım altından kalkabilir miyim? bol bol sanayiye mekik dokuyacağım anlaşılan
    --
    intercooler a ben olsam ilk başta girerim ki nitekimde girdim. Orjinal cooler 5 para etmez minnacık hemen ısınıyor. Çok derdini çektim denemelerde 3. denemeden sonra ısınıp çok rahat geçtiğim arabalara geçiliyordum ki artık o sorunjum kalmadı
    --
    afr yi görünce ne olcak söyleyim turbon büyüdüğü zaman aracın hep kaliteli benzinle çalışmak zorunda kalcak bütün ayarlar ona göre yapılcak. Olurda 97 yerine pompaco 95 koyarsa sende afr den bakmayıp o haliyle basarsan 10dk da conta yakarsın Bu arada kol eğmek o kadar zor değil Biraz zenginde gitsin araban biraz yüklen kolların dayanıklılığına göre hemen eğme ihtimalin var
    --
    Enjektör olayıda belki kaldırır yada kaldırıdığı yere kadar yüklenir sınırı o belirler ama değiştirilmesinde tabikide fayda var
    --
    Ben arabayı aldığımdan beri ( 1 senedir )bu işleri araştırıyorum ne yapsam ne etsem o parçamı bu parçamı Ben egzoz sistemi yaptırırken bile ilerde turbo büyütmeye uygun yaptırdım biraz kalın kaçtı ama olsun Sanada faydası olsun diye açık açık söyledim valla gözünüz korktuysa susayım

Benzer Konular

  1. T-JET'e BRC mi LOVATO mu?
    Ziyaretçi049 tarafından LPG forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 21
    Son Mesaj: 28/09/2012, 12:19
  2. Bravo süperşarj?
    GP51 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 12/04/2012, 13:25
  3. Adamlar yapmış Opel Twin-turbo 1.9 cdti kompressör + turbo !!!
    legend tarafından Diğer Marka Araçlar forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 23/04/2011, 13:48
  4. T-Jet'e Brembo Disk
    ranet3000 tarafından Motor ve yürüyen aksam modifikasyonu forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 15
    Son Mesaj: 25/06/2009, 04:34
  5. T-Jet'e tuning?
    CaGRi tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 12
    Son Mesaj: 01/07/2008, 21:06

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com