Sayfa 4/5 İlkİlk 12345 SonSon
81 sonuçtan 61 ile 80 arası

Konu: Bugün Chiptuning yaptırdım ( 90hp 6 ileri )

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    Alıntı Cihan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    O mekanik bir açıklama olmuş ufuk. Turboyu öyle kafana göre erken başlatamazsın. Araba fakire düşmeye başlar motor fazla ısınır ve aşınma olur chiple desteklenip bu zararlardan arınırsın ki zaten chip yapıldığı zaman yükselen alt devir torku ile turbo daha çabuk dolmaktadır, zengin karışım ve yükselen egzoz gazı da bunu desteklemektedir, yanı sıra ne kadar turbo o kadar yakıt demiştim. Turbon ne kadar erken dolarsa o kadar az zorlanır araban ama o kadar da fazla yakarsın.

    Not: Tamamı tarafımdan denenmiştir.


    altına imzamı atarım harika bir yorum


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )

  2. #2
    frt dygn
    byjeoloji - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/07/2009
    Yaş
    43
    Mesajlar
    70
    Nereden
    Kocaeli
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 12

    Standart

    Cihan sağol açıklaman için

    Ben chip le sadece turbo yu erken açmayı düşünmüştüm ama demekki yakıt olayı girmeden olmuyor, Peki sen chip uygulamasında hangi dereceyi tavsiye edersin bildiğim kadarıyla 3 seviye varmış eko için ilk seviye diyorlar senin fikrin nedir, birde gerçekten punto kullananların chip yada box ihtiyacını aracı aldıktan sonra daha iyi anladım resmen gerksinim
    cevaplar için şimdiden teşekkürler...

  3. 28/11/2009, 18:08


  4. #4
    Mehmet Ali ..
    makeles - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/11/2007
    Yaş
    43
    Mesajlar
    1.358
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 240

    Standart

    son tüketim değerlerini yazayım.. lüleburgazdan istanbula ortalama 4.3, istanbuldan ankaraya ortalama 5.1 yakmışım.. sıfırlayıp ankaradan kayseriye 4.7, kayseriden adanaya ise ortalama 5.2 yakmışım.. yol bilgisayarına göre ortalama hızım 79.. hızı sabit olarak 6. vites 120km/h tutmaya çalıştım hep..

    salı yada çarşamba döneceğim.. adana - ankara - istanbul - lüleburgaz güzergahı gideceğim bu sefer..
    Konu makeles tarafından (29/11/2009 Saat 16:24 ) değiştirilmiştir.

  5. #5
    Süleyman ÖZEN
    çaylak-fırlama suleymanozen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/08/2007
    Yaş
    37
    Mesajlar
    219
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    35 BSY 25
    Edilen teşekkür: 75

    Standart

    hayrlısı olsun...chip tuning gercekten cok güzel bi olay boxtan dha sağlıklı ...

    turbolu dizel araclarda oran olarak %30-%40 değerler arasında artış oldugu biliniyor.Yazılımı kimin yaptığıda cok önemli. sanmıyorum ki 105 olsun dynoya cıkmadan bilinmez tabikide dha fazla olcagı kesin gibime geliyor.çünkü 90hp lik bir arac en az yüzde 30 luk bir değişimle zaten 90+27=117 hp lik bir güç yakalıyor.Bu arada chip tuning kime ait??

    dyno üzerinde yapılsaydı bu işlem ilk bastan aracın kaç hp verdigi ve chip sonrası kac hp yakalagı bilinseydi dha hoş olurdu...hava filtresi durumu soguk hava girişide dynoyu etkileyen faktörlerden...

    trafikte tatlı tatlı boy boy uzamalar dilegiyle...
    Sadece bana bak !
    Bana yalan söyleceksen önce gözlerimle anlaş !
    Ancak bu komplo beni yıkabilir, dayandığım destekler devrilir.
    Çirkef ”Kaf-kef” deme ne olur..
    Tek başınalığın yolcusu tek olur….

  6. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  7. #6
    Mehmet Ali ..
    makeles - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/11/2007
    Yaş
    43
    Mesajlar
    1.358
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 240

    Standart

    Alıntı suleymanozen Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hayrlısı olsun...chip tuning gercekten cok güzel bi olay boxtan dha sağlıklı ...

    turbolu dizel araclarda oran olarak %30-%40 değerler arasında artış oldugu biliniyor.Yazılımı kimin yaptığıda cok önemli. sanmıyorum ki 105 olsun dynoya cıkmadan bilinmez tabikide dha fazla olcagı kesin gibime geliyor.çünkü 90hp lik bir arac en az yüzde 30 luk bir değişimle zaten 90+27=117 hp lik bir güç yakalıyor.Bu arada chip tuning kime ait??

    dyno üzerinde yapılsaydı bu işlem ilk bastan aracın kaç hp verdigi ve chip sonrası kac hp yakalagı bilinseydi dha hoş olurdu...hava filtresi durumu soguk hava girişide dynoyu etkileyen faktörlerden...

    trafikte tatlı tatlı boy boy uzamalar dilegiyle...

    hava filtresi kesinlikle çok etkiliyor.. alışkanlık oldu 5000km de bir değiştiriyorum.. chiptuning işlemini istanbulda tanıdık bir yerde ücretsiz yaptırma fırsatı buldum..
    keşke chip öncesi dynoya çıkarsaymışım ama vakit yoktu.. chip sonrası da çıkarma fırsatım olmadı..

  8. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  9. #7
    Süleyman ÖZEN
    çaylak-fırlama suleymanozen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/08/2007
    Yaş
    37
    Mesajlar
    219
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    35 BSY 25
    Edilen teşekkür: 75

    Standart

    Alıntı les Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hava filtresi kesinlikle çok etkiliyor.. alışkanlık oldu 5000km de bir değiştiriyorum.. chiptuning işlemini istanbulda tanıdık bir yerde ücretsiz yaptırma fırsatı buldum..
    keşke chip öncesi dynoya çıkarsaymışım ama vakit yoktu.. chip sonrası da çıkarma fırsatım olmadı..
    ücretsiz yaptırma fırsatı bulmak bende isterim deneme acısından bile cok isterim...aractaki farkı görmek cook hoş olurdu...

    bende yaptrmayı dşünüyorum ama işin zorlugu yanında yüksük maliyetide getiriyor...
    Sadece bana bak !
    Bana yalan söyleceksen önce gözlerimle anlaş !
    Ancak bu komplo beni yıkabilir, dayandığım destekler devrilir.
    Çirkef ”Kaf-kef” deme ne olur..
    Tek başınalığın yolcusu tek olur….

  10. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  11. #8
    Mert Karaca
    Stalker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/12/2008
    Yaş
    40
    Mesajlar
    515
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 135

    Standart

    Ya ben birşeyi merak ediyorum, deneyenler son hızım artmadı felan diyor sürekli o zaman sormak istiyorum ki aracın beygiri nasıl arttı?
    Sonucta aracın agarlıgı degismiyor, motor da devir kesici tarafından engellenmiyorsa daha fazla beygir daha yüksek son sürat demek. Aracınızın son sürati gercekten degismiyorsa size yapılan islem alt/orta devirlerde tork artısıdır en fazla.

  12. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  13. #9
    Mehmet Ali ..
    makeles - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/11/2007
    Yaş
    43
    Mesajlar
    1.358
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 240

    Standart

    Alıntı Stalker Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ya ben birşeyi merak ediyorum, deneyenler son hızım artmadı felan diyor sürekli o zaman sormak istiyorum ki aracın beygiri nasıl arttı?
    Sonucta aracın agarlıgı degismiyor, motor da devir kesici tarafından engellenmiyorsa daha fazla beygir daha yüksek son sürat demek. Aracınızın son sürati gercekten degismiyorsa size yapılan islem alt/orta devirlerde tork artısıdır en fazla.
    beygiri de torkuda belli oranlarda artıyor.. yalnız son hızı belirleyen şanzıman dişli oranları diye biliyorum.. benim açımdan son hız 10km/h arttı diyebilirim.. bayram dönüşü göstergeyi tam 220km/h dayadım meyilliydi daha da giderdi gibi tırstım aynı yerde chiptuning yartırmadan önce 210km/h görmek için yırtınıyordu araç..
    bu arada 220km/h ile giderken GPS hızı 211 idi.. 9km/h sapma var kadran fazla gösteriyor..

    6. viteste devir 4100ün biraz üstünde hız= 220km/h

    Alıntı suleymanozen Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ücretsiz yaptırma fırsatı bulmak bende isterim deneme acısından bile cok isterim...aractaki farkı görmek cook hoş olurdu...

    bende yaptrmayı dşünüyorum ama işin zorlugu yanında yüksük maliyetide getiriyor...
    bir ara ücretsiz chiptuning yapalım beğenirseniz ödersiniz vazgeçerseniz sileriz diyen kişiler vardı.. hala duruyorlardır biraz araştırmak lazım..
    Konu ABNEW tarafından (04/12/2009 Saat 02:25 ) değiştirilmiştir.

  14. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  15. 01/12/2009, 20:32


  16. 01/12/2009, 21:35


  17. #12
    ORÇUN ÇABUK
    aŞK 3 HaRF BMW WiSTaRiA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/07/2009
    Yaş
    45
    Mesajlar
    6.500
    Nereden
    Tekirdağ
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 2431

    Standart

    Merhaba arkadaşlar... Benim aracım Grande Punto emotion Star-jet 1.4 95 Hp 6 ileri benim aracıma ne gibi bir değişiklik verir bu chiptuning olayı...

  18. #13
    Mehmet Ali ..
    makeles - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/11/2007
    Yaş
    43
    Mesajlar
    1.358
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 240

    Standart

    baya bir zaman olmuş başlığa yazmayalı..
    son tüketim değerim ortalama 8.1lt tamamen şehir içi ve hep sabah soğuk kısa mesafelerde.. 515km yol 40lt yakıt aldım.. chiptuning sonrası hiç bu kadar yüksek değerleri görmemiştim..

    yakında tam sentetik motor yağı koydurup carbon clean yaptırmayı düşünüyorum bide hava filtresini değiştirmeliyim sanırım..


    bu arada Orçun https://forum.grandepuntotr.com/moto...hiptuning.html başlığını inceleyebilirsin..

  19. #14
    ali osman dovan
    aodovan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/08/2010
    Yaş
    56
    Mesajlar
    4
    Nereden
    Konya
    Rengi
    Granit Gri
    Plaka
    42HR334
    Edilen teşekkür: 0

    Standart

    gp 1.3 multijet active 75 hp aracıma chip uygulaması yaptırdım. aldığım son veri 108 hp, 211 tork oldu. hp yaklaşık %50 artarken, tork %10 larda kaldı. ani ve dip yüklenmelerde dumanlıyor. maksimum devir 5100 ve son hızı (düz yolda) 188 km/h oldu. 3 ve 4 viteslerde müthiş atak. 170'e kadar güç kaybı olmadan ivmeleniyor. aracımı daha performanslı(makul koşullarda) kullansam bile aynı yakıyor. şehir içi ortalama 5,8 lt. 2000 devir vites büyütmeyle 5,6 lt düşüyor. yani yakıtta azalm var.
    sadece kafama takılan şu oldu. ben aracın chiple torkunun yükseleceğinden uzun yolda yakıt tasarrufu olacağını düşünüyordum. (eskiden 130 km hızda 6 lt ortalamanın üzerindeydi). ama tork umduğum gibi yükselmedi. en az %25 artar demiştim. beklentim en az 240 torkdu.
    bu kadar değişken ve orantısız hp ve tork artışının nedeni ne olabilir? uzman yorumlarınızı bekliyorum...(bu arada uygulamayı yapan güvenilir ve ehil bir firma)

  20. #15
    Mehmet Ali ..
    makeles - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/11/2007
    Yaş
    43
    Mesajlar
    1.358
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 240

    Standart

    ali osman biraz yavaş..
    nerdeyse tüm başlıklara aynı mesajı girmişsin..

    başka başlıkta cevaplamıştım.. tekrarlıyayım..
    dinamo yanlış ölçmüş..

  21. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  22. #16
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    Alıntı les Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ali osman biraz yavaş..
    nerdeyse tüm başlıklara aynı mesajı girmişsin..

    başka başlıkta cevaplamıştım.. tekrarlıyayım..
    dinamo yanlış ölçmüş..


    +10000
    ölçüm hatalı


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )

  23. #17
    Can Yağcı
    Mazüt Powır :D Du Hast - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/03/2010
    Yaş
    35
    Mesajlar
    2.489
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BA 9125
    Edilen teşekkür: 1028

    Standart

    Alıntı GP COSKUN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    +10000
    ölçüm hatalı
    e yani, turbo falan değişmeden 108 hp almak , %50 verim almak imkansız.

  24. #18
    Adı Soyadı
    KaMiKaZe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/02/2008
    Mesajlar
    2.394
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 752

    Standart

    heyecan işte

  25. #19
    Erkan Karakan
    SpyHunter33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    21/01/2010
    Yaş
    43
    Mesajlar
    1.896
    Nereden
    Mersin
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 732

    Standart

    Ali Osman bey peki bunun maaliyeti ne kadara mal oldu size acaba ?
    Artık Fiorinolu

  26. #20
    Ç T
    ITALIAN STALLION LeoN48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06/08/2009
    Yaş
    43
    Mesajlar
    1.961
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 1011

    Standart

    Sağlıklı olacağı 90-95 arası hp ve 230-240 nm torktur.
    2020... Fiat 500L
    2014... Alfa Romeo MiTo
    2012... Lancia Delta
    2009... Fiat G.Punto

Sayfa 4/5 İlkİlk 12345 SonSon

Benzer Konular

  1. Yardım: Multijet 90hp 6 ileri baskı balata ve bilyası
    kadir07 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 30
    Son Mesaj: 09/12/2017, 21:16
  2. Satılık 1.3 90hp 6 ileri grande punto
    Engin07 tarafından Satılık Araba forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 15/05/2012, 09:19
  3. Satılık 2007 m.jet dynamic 90hp 6 ileri...
    kadir07 tarafından Satılık Araba forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 13
    Son Mesaj: 28/01/2012, 01:01
  4. Satılık 2006 1.3 dynamic 90hp 6 ileri GP (23.500)
    ozgurdincer tarafından İlanlar forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 15/02/2009, 20:02
  5. 10.000 bakımını bugün yaptırdım
    tanjat tarafından Servis forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 22
    Son Mesaj: 11/06/2008, 16:20

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com