Selamlar,
Tanıdık bir yerde en sonunda karar verip ellerine teslim ettim.. Enjeksiyon kontrol ünitesini söktüler, yazılımı yükleyen elektronikçiye gönderildi, sonrasında yerine takıldı ve her şey tamamdır..
İlk 250km deneyimlerimi yazayım..
1. vites ve 2. vites deli gibi oldu bu kadar tepkili olacağını tahmin etmemiştim.. Kalkışlar süper; İstanbulun en dik yokuşlarında bana mısın demedi.. Eskiden devirlenerek çıktığım yokuşlu yollar sanki düzleşti..
3. vites ve 4. viteste ilk 2 vites gibi olmasanda yine gaz tepkisi çok iyileşmiş..
5. vites de deli gibi olmuş aracı 180km/h hıza kısa sürede çıkarıyor ve orada kalıyor..
6. vites için de bariz bir fark yok yalnız eskiden 200km/h hıza çıkmak için geçen süre azaldı son hız değişmedi.. rampalarda daha canlı ve hızını korumak için çabalıyor.. 6. vites için en beğendiğim tarafı 160km/h sabit hızda anlık tüketimin ortalama 6.2 olması..![]()
Motor sesine gelince farkedilir bir artış yada başka bir fark hissedemedim.. Rölantide titreşim sallantı durumu olmadı.. Klimalı kalkışlar çok çok rahatladı.. Kara duman olayını ise yine dikiz aynasından dikkatlice baktım ama göremedim ( başka bir araçla arkadan takip edip gözlemek lazım )
Yakıt tüketimini henüz test etme imkanım olmadı.. Şu anda ortalamam 8.3ltarabanın yeni haline alışmaya çalışıyorum..
Yeni yazılımdan sonra -eskisi gibi- ayağımı gazdan çekince yada vites küçültünce yavaşlamadığını, ivmelenmeye devam ettiğini fark ettim.. ayrıca dik yokuşlardan inerken frene basmadan 1. viteste yada uygunsa 2. vitesle inerdim araç hızını korurdu şimdi ise sanki ileri fırlamak için an kolluyor.. Frenleri erken eskiteceğim kesin.. Bide kalkışlarda ASR kapalı iken her an patinaja düşebiliyor.. Lastikler de erken gidecek..
Son olarak hp ve tork değerleri için tahminlerimi yazayım.. Öyle 115 hp 260Nm gibi uçuk değerler olduğunu zannetmiyorum.. Tahminime göre 15hp 30Nm artmıştır.. yani 105hp 230Nm olmuştur.. Dinamometreye sokup test etmek lazım..
0-100km hız belki 1 saniye iyileşmiştir yalnız asıl 0-60km de fark müthiş..
Chiptuning yaptırmak isteyenlere tavsiyem olumlu yalnız 5-10bin km sonra durum ne olur bilemiyorum.. Aracı erken yoracağı kesin..
konuyla ilgili merak ettiklerinizi sorabilirsiniz..
Konu makeles tarafından (03/12/2010 Saat 19:47 ) değiştirilmiştir. Sebep: bilgi güncelleme
hayırlı olsun...güle güle kullanın..
keske bir dyno alma imkanınız olsaydı...
yazılım bambaska bir olay,,ben box la bile bu olayı cok rahat hissediyorum...
Boyun eğmeyeceğiz. Çünkü bu, şan ve şerefle yaşamış olan ecdadımıza karşı büyük bir ihanet olur. Atalarımız, bizlere geniş ülkelerle birlikte hürriyet ve istiklâli de emanet ettiler. Savaşçı ve süvari hayatımız sayesinde yabancıları titreten bir millet olduk. Korumakla vazifeli bulunduğumuz bütün bu emanetleri, adi bir ömür uğruna fedâ edemeyiz. Hepimizin bildiği gibi savaşta Cengaverlerin kaderi ölümdür. Biz ölsek de kahramanlığımızın şanı yaşayacak. Çocuklarımız ve torunlarımız diğer kavimlerin efendisi olacaktır.
Çİ - Çİ YABGU
( M.Ö 54 )
güzel ve sorunnsuz kullanımlar dılerım (yolda denk gelırsen duman olayını takıp ederım ben![]()
Hayırlı olsun Mehmet, kazasız sürüşler olsun...
hayırlı olsun mehmet, keyifli sürüşler![]()
hayirli olsun mehmet, keyifli surusler, yakinda dyno sonuclarini da paylasirsin artik
FiatTR | PuntoTR | GrandePuntoTR | PuntoEvoTR | BravoTR | LineaTR | 500TR
Fiat Türkiye Forumları | 2006'dan Beri Sizlerleyiz | Reklam & İletişim: admin@grandepuntotr.com
istanbulda yada trakyada adamakıllı test yapan bir merkez bilen var mı? netten araştırdım ama işin ehli bir yer tavsiye eden yok.. 68hp aracı chiplemişler 116hp çıkmış dynoda sonra 109hp chiplenmiş 165hp çıkmış vs. adamlar hep chipliyo hem dinamometreye sokuyor anlaşılan.. yanlış ölçüm yapan bir yere düşüp uçuk bir değer yazmak doğru olmayacak.. benim tahmimin max 105hp dir..![]()
Ben de 15 gün önce yaptırdım. Aynen senin gibi 1 ve 2 vites hızlanmaları çok farketti. 2. viteste pati çekiyor artık. Beni en fazla sevindiren tarafı ise 3. vites hızlanmasının bariz bir şekilde iyileşmiş olmasıydı. Uzun yolda klima açıkken 4,2 olan tüketim 3,8 civarında gerçekleşti. Şehir içinde bazen kendimi tutamıyorum. Kendimi koltuğa yapıştırıyorum. Bu nedenle tüketim 4,8 den 4,9 a çıktı. Ben değerlerin tahminen 105 HP 250 Nm civarında olduğunu düşünüyorum. En iyisi ölçüm yapmak. Siyah duman olayı ani hızlanmalarda maalesef kaçınılmaz oluyor. O nedenle kafana fazla takma. İnşallah ikimizde ileride bir sorun yaşamayız.
Bu operasonları Active için yaparsak durum nasıl olur acaba..?
active, dynamic, emotion donanım versiyonları.. Multijet 1.3 16V 75Bg. motora sahip chiptuning yaptıran arkadaşlar cevaplayabilir sanırım..
10000 bakımından sonra yaptırmayı düşünüyorum. Bu süre içinde motor filan da kendini biraz toparlamış olur sanırım.
ahyırlı olsun ama 68 hp 108 hp ye cıkartır demissin ya ben okuduguma gore oyle bir artıs yok 10 ve 20 hp arasında degistigini yazıyordu cihanın maklesinde bence onlar ucuk kacık birde sen ne kadar ayaptırmıstın
bazı dinamometre ölçümlerinin abartılı olduğuna dikkat çekmiştim.. nette "dinamometreye girdim 1.4 tDCi 68 hp chip sonrası 116hp oldu" diyen kişiler var.. bariz dyno da kazıklanmış adam.. chip bence de ortalama 10-20hp arasında fark kazandırmıştır..
chiptuning için herhangi bir ücret ödemedim.. yalnız piyasada 400-500tl civarlarında yapıyorlar.. o kadar komplike olmayan basit bir işlemle halledilebilen bir iş için 400tl bile çok geliyor bana.. piyasada neredeyse her modelin hazır yazılımları mevcut.. 200tl ye yapsalar herkes düşünmeden yaptırır bence..
Hayırlı Olsun Keyiflii Sürüşler Dyno Sonuçlarını Merak ettim Dogrusu ..
Hız Felaket Değil Kabiliyettir ...
dynolar geçrekten çok değişken.aynı araçdan farklı yerlerde farklı sonuçlar aldıgımız olmuştur.gerçekten elinde kaliteli ölçme aleti olan biyer bulunmalı
Ziyaretçi
merhabalar. uzun yolda 3.5 yada 3.8 gibi değerleri yakalayan arkadaşlar bu değerleri nasıl yakalıyorlar ayrıntılı yazarlarsa sevinirim.
düzeltme yapayım.. konu başlığındailk mesajda 6. vites 160km/h hızda ortalama 5.5 yazmıştım.. yeni yaptığım ortalamaya göre 6.2 çıktı.. yine de eskisine göre 1lt fark var.. bu arada genel anlamda yakıt tüketimim azaldı.. yol bilgisayarını sıfırlayıp ölçtüm 100km ortalaması 5.4 oldu.. depo bitince fulletim normal kullanımda yakıt değerlerini yazıcam..
Konu makeles tarafından (03/12/2010 Saat 19:48 ) değiştirilmiştir. Sebep: bilgi güncelleme
Bende bir düzeltme yapayım, bayram dolayısı ile çıktığım uzun yolda 90 km hızla 6. vitesde 3,5-3,8 arası yakıyor ancak 6. vitesda o hızda kalmanız çok zor ufak bir yokuşta anında bayılıyor çünkü o hızda devir 1,8 de oluyor. Siz 6. vitesde kalıp hızlanmak istediğinizde ise doğal olarak yakıt tüketimi 7 lere ulaşıyor.
Ama 120 km de 6. vitesde devir saati yaklaşık 2,2 de toparlamak kolay yakıt tüketimi ise o hızda 5,5-6,5 arası
Makales bir sorum olacak bende ciddi ciddi chip düşünüyorum.
100 km hızda 6, vitesde araç chip den sonra daha bir canlı mı oldu yani 100 km hızdan 120 ye çıkmak için bariz yüklenmek gerekiyor orjinal haliyle sendeki durum nedir. Birde 160 km hızla 6. vitesde 6,1 bence gayet iyi.
Eco chip yaptırmayı düşünüyorum çok çok performans istemiyorum ancak araç bayılmasın eski bir Seat Cordoba TDİ kullanıcısıyım 3 pistonlu bilidiğiniz gibi ama çok seri Puntoyu 90 beygiri tokatlar affetmez kullanan varsa chipli punto ile kıyaslayabilirmi?
Bu arada bilgi olsun ortalama 120 km hızı geçmedim ancak aralarda sollamalarda çöktüm bazende 140 larda kullandım 765 km ve uzun yolda klima kapalı 143 bin yaktı. 65 km si şehir içi normal kullanım.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri