Alıntı ekorkut Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
-arkadaşlar ben bu hava filtresi olayını anlayamadım aranızda illa çözen birileri vardır..lpg li arabanın havaya ihtiyacı yok diye bantla kapatıyolar ama bunu kolay yoldan yapmak için bantlama işlemi yapıyolarmıs..yanı bı ayarı var sonucta.... benım araç gayet güzel yerden hava alıyor o yüzden kutu içi filtre mi alsam diyorum çünkü dahada iyi biyerden hava girdiremem olabileceğinin en iyisinde şu anda

LPG' de emme borusunun ağzının bantlanmasının tek ama tek sebebi, araca yapılan LPG uygulamasında kullanılan mixer' in seçiminde ucuza kaçılmasından ve düşük kapasiteli seçilmesinden ötürü motora yeteri kadar gaz basamamasından başka tek birşey değildir. Motor aslında aslanlar gibi hava emmektedir fakat bu havayı ideal gaz/hava oranına tamamlayabilme kapasitesine sahip bir mixer yoktur meydanda. Gaz yetişmiyordur sizin anlayacağınız. Gaz yetmeyince ideal oranı yakalayabilmek için bu sefer havayı kısıyorlar da siz performans arttı zannediyorsunuz. Aslında örneğin 1.6 litre motor hacmine sahip aracınız 1.5 gibi bir oranda çalışıyor.

Velhasıl kelam işin özüne dönersek, eğer ki emme modifikasyonu ile bir güç artımı hedefleniyorsa, ya kutu içi koton veya sünger filtre kullanılacak, ya da gidip BMC gibi bir firmanın özel emme kiti kullanılacak. Bunun haricindekilerin hepsi size sıcak hava ve eksi güç olarak geri gelecektir.
hocam öncelikle cevabınız için teşekkür ederim...
anladığım kadarıyla bu işi biliyorsunuz sormadan edemeyeceğim
ford escort 1.6 zetec ( emülatörlü düz lpg ) aracıma hava filtresi olarak ne önerirsiniz kutu içi almayı düşünüyorum