30 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: K&N Cold air kit..

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    Emre @
    ekorkut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/05/2007
    Yaş
    47
    Mesajlar
    1.005
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 437

    Standart

    Tarafıma yönlendirilmiş sorulara tek tek yanıt vermeye çalışayım.

    - peki bişi sorcam.. madem kullanışsız ve hava almıyo o ses nasıl geliyo?? bilmediğimden soruyorum..
    Açık hava filtresi takın veya herşeyi sökün atın hiç takmayın, aslında duyduğunuz gürleme sesi motorun normal emme sesinin ta kendisidir. Normal kağıt filtre için tasarlanmış olan ve plastik kutu ve borulardan oluşan orjinal emme sisteminin bir diğer amacı da, motorun kendi doğal ve gürültülü olan o emme sesini sönümlendirmek ve bastırmaktır. Diğer amacı da zaten herkesin malumu, emilen havayı kaputun sıcağından uzak tutup, mümkün olan en hızlı ve sürtünme direncinin az olacağı şekilde emme manifolduna vermektir.

    -Emre bende filtre takdırmayı düşünenlerdenim, böyle bir sistemi bizim Starjete uygulasak nasıl olur? Mutlaka performans kaybı olucaktır hatta yakıt sarfiyatıda artıcaktır peki seninde bahsettiğin gibi performansın düşmemesi için Yüksek maliyetli olmayan bir sistemle filtreye taze hava girmesini nasıl sağlıyabiliriz? kaput deldirme haricinde..

    Araç için spesifik olarak üretilmiş ve işinin ehli profesyonel firmalar tarafından imal edilen, kaputun altında hapsolan sıcak hava ve en kısa yoldan ve en hızlı şekilde manifolda yönlendirme prensibi konuları dikkate alınmış her ciddi uygulamalar olabilir bunlar. Fakat ben kendi araçlarımda komple emme kutusunu dahi yok edip filtreyi davlumbaza kadar sallandırmama rağmen performans kesinlikle orjinaldekinden daha düşüktü. İlla birşeyler yapılacaksa, BMC gibi bir firmanın komple izole bir sistem olan ve özel malzemelerden imal edilmiş filtre kitleri düşünülebilir. Bunun dışındaki o K&N' in araç için parça koduyla gelen 2 vida bir cırcır gibi ekipmanlardan oluşan kitleri de palavradan öteye geçmez.

    -arkadaşlar ben bu hava filtresi olayını anlayamadım aranızda illa çözen birileri vardır..lpg li arabanın havaya ihtiyacı yok diye bantla kapatıyolar ama bunu kolay yoldan yapmak için bantlama işlemi yapıyolarmıs..yanı bı ayarı var sonucta.... benım araç gayet güzel yerden hava alıyor o yüzden kutu içi filtre mi alsam diyorum çünkü dahada iyi biyerden hava girdiremem olabileceğinin en iyisinde şu anda

    LPG' de emme borusunun ağzının bantlanmasının tek ama tek sebebi, araca yapılan LPG uygulamasında kullanılan mixer' in seçiminde ucuza kaçılmasından ve düşük kapasiteli seçilmesinden ötürü motora yeteri kadar gaz basamamasından başka tek birşey değildir. Motor aslında aslanlar gibi hava emmektedir fakat bu havayı ideal gaz/hava oranına tamamlayabilme kapasitesine sahip bir mixer yoktur meydanda. Gaz yetişmiyordur sizin anlayacağınız. Gaz yetmeyince ideal oranı yakalayabilmek için bu sefer havayı kısıyorlar da siz performans arttı zannediyorsunuz. Aslında örneğin 1.6 litre motor hacmine sahip aracınız 1.5 gibi bir oranda çalışıyor.

    Velhasıl kelam işin özüne dönersek, eğer ki emme modifikasyonu ile bir güç artımı hedefleniyorsa, ya kutu içi koton veya sünger filtre kullanılacak, ya da gidip BMC gibi bir firmanın özel emme kiti kullanılacak. Bunun haricindekilerin hepsi size sıcak hava ve eksi güç olarak geri gelecektir.
    Konu ekorkut tarafından (21/01/2009 Saat 16:27 ) değiştirilmiştir.

  2. Bu mesajı için 3 kişi ekorkut'ye teşekkür etti:


  3. #2
    Okan Koç
    okan4037 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/01/2009
    Yaş
    35
    Mesajlar
    35
    Nereden
    Mersin
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 2

    Standart

    Alıntı ekorkut Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    -arkadaşlar ben bu hava filtresi olayını anlayamadım aranızda illa çözen birileri vardır..lpg li arabanın havaya ihtiyacı yok diye bantla kapatıyolar ama bunu kolay yoldan yapmak için bantlama işlemi yapıyolarmıs..yanı bı ayarı var sonucta.... benım araç gayet güzel yerden hava alıyor o yüzden kutu içi filtre mi alsam diyorum çünkü dahada iyi biyerden hava girdiremem olabileceğinin en iyisinde şu anda

    LPG' de emme borusunun ağzının bantlanmasının tek ama tek sebebi, araca yapılan LPG uygulamasında kullanılan mixer' in seçiminde ucuza kaçılmasından ve düşük kapasiteli seçilmesinden ötürü motora yeteri kadar gaz basamamasından başka tek birşey değildir. Motor aslında aslanlar gibi hava emmektedir fakat bu havayı ideal gaz/hava oranına tamamlayabilme kapasitesine sahip bir mixer yoktur meydanda. Gaz yetişmiyordur sizin anlayacağınız. Gaz yetmeyince ideal oranı yakalayabilmek için bu sefer havayı kısıyorlar da siz performans arttı zannediyorsunuz. Aslında örneğin 1.6 litre motor hacmine sahip aracınız 1.5 gibi bir oranda çalışıyor.

    Velhasıl kelam işin özüne dönersek, eğer ki emme modifikasyonu ile bir güç artımı hedefleniyorsa, ya kutu içi koton veya sünger filtre kullanılacak, ya da gidip BMC gibi bir firmanın özel emme kiti kullanılacak. Bunun haricindekilerin hepsi size sıcak hava ve eksi güç olarak geri gelecektir.
    hocam öncelikle cevabınız için teşekkür ederim...
    anladığım kadarıyla bu işi biliyorsunuz sormadan edemeyeceğim
    ford escort 1.6 zetec ( emülatörlü düz lpg ) aracıma hava filtresi olarak ne önerirsiniz kutu içi almayı düşünüyorum

Benzer Konular

  1. K&N 57i cold air kit
    Romeo_er2 tarafından İlanlar forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 26
    Son Mesaj: 30/06/2009, 18:36
  2. Pipecross cold air kit(alınık)
    Romeo_er2 tarafından İlanlar forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 22/11/2008, 23:45
  3. Cold Air İntake Kit ;)
    AWD tarafından Motor ve yürüyen aksam modifikasyonu forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 40
    Son Mesaj: 04/01/2007, 20:08

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


K&N Cold air kit.. Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com