Sayfa 1/2 12 SonSon
24 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Açık hava filtesi hakkında bilgisi olanlar

  1. #1
    MURAT BALIKÇI
    PESCATORE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/01/2010
    Mesajlar
    141
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Vals Mavi
    Edilen teşekkür: 54

    Mutlu Açık hava filtesi hakkında bilgisi olanlar

    herkese merhaba,

    uzun zamandır istediğim hava filtresine bugün kavuştum sonunda. 8v olmasına rağmen ses mükemmel oldu. ancak kafama takılan bikoç konu var. hava filtesinin borusunu takmak için motorun üzerindeki platik kutu çıkattılar. oradaki herşey meydanda duruyor. ıslanma veya yıpranma gibi sorunlar olabiri mi? veya açık hava filtreisin başka herhangi zararı var mıdır? birde şimdilik denemek için z-tech taktım acaba k&n mi taksam direk? bilgisi olan arkadaşlar paylaşırsalar sevinirim

    slmlr

  2. #2
    Ertuğ Torun
    T-jet uzmani Romeo_er2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/10/2008
    Mesajlar
    3.586
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    06 GTR 52
    Edilen teşekkür: 1032

    Standart

    öncelikle hayırlı olsun..resim varsa paylaşırsanız sevinirim..filtrenin durduğu yer motorun hangi kısmındaysa ona göre + güç veya - güç almış olabilirsiniz..o boşta kalan ufak hortumlardan biri krank-öbürü vakum dur..vakum boş dursa bişey olmaz ama yağ atan ve biraz daha kalın olan diğer boru yani krank ın ucuna küçük bir krank filtresi takmanızı tavsiye ederim yoksa motorunuzun içi yağ içinde kalır..

    aracınızın motorunda açık filtrenin durması için en idal yer burası oluyor..bu şekilde daha çok soğuk hava çekilmesini ve aracın yakıt tüketiminin azalmasını sağlayabilirsiniz..eski aracımdan 1-2 görüntü..



    Konu Romeo_er2 tarafından (11/07/2010 Saat 01:04 ) değiştirilmiştir.
    06 GTR 52

    -Crossfit-
    Forging Elite Fitness

  3. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  4. #3
    Sercan Türköz
    bravo_sercan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/08/2009
    Yaş
    35
    Mesajlar
    1.340
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Kirmizi
    Edilen teşekkür: 549

    Standart

    sonradan taktıgı hava filtresini çıkartıp stoga donenlerin geneli,;
    Bu filtre bana eksi guc veriyormuş yav, orj, haliyle daha iyi gidiyormuş gibi bi kaç muhabbet duymuştum.
    Ertugunun dedigi gibi dogru takılması çok Onemli.


    Dünya Kadar Malın olucağına Fındık Kadar Turbon olsun =)





  5. #4
    MURAT BALIKÇI
    PESCATORE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/01/2010
    Mesajlar
    141
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Vals Mavi
    Edilen teşekkür: 54

    Standart

    Alıntı Romeo_er2 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    öncelikle hayırlı olsun..resim varsa paylaşırsanız sevinirim..filtrenin durduğu yer motorun hangi kısmındaysa ona göre + güç veya - güç almış olabilirsiniz..o boşta kalan ufak hortumlardan biri krank-öbürü vakum dur..vakum boş dursa bişey olmaz ama yağ atan ve biraz daha kalın olan diğer boru yani krank ın ucuna küçük bir krank filtresi takmanızı tavsiye ederim yoksa motorunuzun içi yağ içinde kalır..

    aracınızın motorunda açık filtrenin durması için en idal yer burası oluyor..bu şekilde daha çok soğuk hava çekilmesini ve aracın yakıt tüketiminin azalmasını sağlayabilirsiniz..eski aracımdan 1-2 görüntü..



    tam olarak bunun olduğu yerde değil sağ çamurluğun iç kısmına dayanmış durumda olduk boş biryer aslında durduğu yer. filtrenin yanında bir hortumun ucunda minik filtre gibi birşey daha var sanırım krank filtresi o. foto yok şuanda çekmek aklıma gelmedi ama yarın çker eklerim görüntüsüde süper oldu bence krom boru ile

  6. #5
    Ertuğ Torun
    T-jet uzmani Romeo_er2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/10/2008
    Mesajlar
    3.586
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    06 GTR 52
    Edilen teşekkür: 1032

    Standart

    krom boru ısınma konusundada iyi daha zor ısınıyo..çamurluğun içindeyse iyi ama tek sıkıntı yağmurlu havada çamurluktan su çekebilir filtre..bu hep bir ihtimal dikkatli olmak lazım..
    06 GTR 52

    -Crossfit-
    Forging Elite Fitness

  7. #6
    MURAT BALIKÇI
    PESCATORE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/01/2010
    Mesajlar
    141
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Vals Mavi
    Edilen teşekkür: 54

    Standart

    Alıntı bravo_sercan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sonradan taktıgı hava filtresini çıkartıp stoga donenlerin geneli,;
    Bu filtre bana eksi guc veriyormuş yav, orj, haliyle daha iyi gidiyormuş gibi bi kaç muhabbet duymuştum.
    Ertugunun dedigi gibi dogru takılması çok Onemli.
    gidişi ile ilgili güç eksilmesi gibi bişey hissetmedim aksine artış oldu gibi geldi. ama çokta kullanmadım elifte yaptırdım oradan sahil idealtepeye kadar geldim belki cıkardıgı muhtesem sesı dınlemekten hız konusuna dıkkat etmemıs olabılırım

    Alıntı Romeo_er2 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    krom boru ısınma konusundada iyi daha zor ısınıyo..çamurluğun içindeyse iyi ama tek sıkıntı yağmurlu havada çamurluktan su çekebilir filtre..bu hep bir ihtimal dikkatli olmak lazım..
    ıslanmaya dayanıklı degılmıdır acaba bunlar
    Konu erdiyilmaz tarafından (11/07/2010 Saat 11:22 ) değiştirilmiştir. Sebep: Mesajlarınız birleştirilmiştir.

  8. #7
    Adı Soyadı
    KaMiKaZe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/02/2008
    Mesajlar
    2.394
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 752

    Standart

    borular bende mevcut bilgine

  9. #8
    Sercan Türköz
    bravo_sercan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/08/2009
    Yaş
    35
    Mesajlar
    1.340
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Kirmizi
    Edilen teşekkür: 549

    Standart

    Alıntı PESCATORE Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    gidişi ile ilgili güç eksilmesi gibi bişey hissetmedim aksine artış oldu gibi geldi. ama çokta kullanmadım elifte yaptırdım oradan sahil idealtepeye kadar geldim belki cıkardıgı muhtesem sesı dınlemekten hız konusuna dıkkat etmemıs olabılırım
    ilk taktırdıgım gun aynı hissi bende yaşamıştım, sesi duymak için yuksek devirde vites atmalar vs.. o an guzel geliyor ama sonradan bi fark yok oldugu anlaşılıyor bence, kıcı kırık 2 boru ve ucundaki filtre ne kadar guc verebilirki...


    Dünya Kadar Malın olucağına Fındık Kadar Turbon olsun =)





  10. #9
    Ertuğ Torun
    T-jet uzmani Romeo_er2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/10/2008
    Mesajlar
    3.586
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    06 GTR 52
    Edilen teşekkür: 1032

    Standart

    Alıntı PESCATORE Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ıslanmaya dayanıklı degılmıdır acaba bunlar
    malesef suyu çekerse sıkıntı olabilir..
    06 GTR 52

    -Crossfit-
    Forging Elite Fitness

  11. #10
    BULUT KARTAL
    kırmızı turbo bulut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    07/08/2009
    Yaş
    40
    Mesajlar
    1.424
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 432

    Standart

    Kardeşim bu da benim kullandıgım sistem. Jsv kutu içi filtre kullandım ki benim araç fazla alçak ve karter yaptıramıyorum. Bundan ötürü filtre çabuk kirlenmesin (kir-çamur almasın diye) kapalı kutu daha iyi
    borular da yine jsv nin hazır alüminyum boruları. (havayı cabuk sogutmak gerekli)
    ve ben fotograftada gördügün gibi en uygun bölüme yerleştşrdşm filitreyi ve filtrenin ucu ön ızgarada. Radyatörün hemen yanındaki plastik malzemeyi kestik ve filitreyi ızgaranın önüne kadar uzattık. Yani havayı kaput içinden sıcak değil, direk dısarıdan soguk alıyoruz
    obsessed the red

  12. #11
    MURAT BALIKÇI
    PESCATORE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/01/2010
    Mesajlar
    141
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Vals Mavi
    Edilen teşekkür: 54

    Standart

    Alıntı bulut Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kardeşim bu da benim kullandıgım sistem. Jsv kutu içi filtre kullandım ki benim araç fazla alçak ve karter yaptıramıyorum. Bundan ötürü filtre çabuk kirlenmesin (kir-çamur almasın diye) kapalı kutu daha iyi
    borular da yine jsv nin hazır alüminyum boruları. (havayı cabuk sogutmak gerekli)
    ve ben fotograftada gördügün gibi en uygun bölüme yerleştşrdşm filitreyi ve filtrenin ucu ön ızgarada. Radyatörün hemen yanındaki plastik malzemeyi kestik ve filitreyi ızgaranın önüne kadar uzattık. Yani havayı kaput içinden sıcak değil, direk dısarıdan soguk alıyoruz
    bundan guzel ses alabılıyormusun pekı?

  13. #12
    BULUT KARTAL
    kırmızı turbo bulut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    07/08/2009
    Yaş
    40
    Mesajlar
    1.424
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 432

    Standart

    Araca binenler yada arabadan cok anlamayan kişiler bana ''egzos mu taktın'' gibi ilginç sorular soruyolar. Yani ses yeterince tatminkar. özellikle boruların gercek (ince)alüminyum boru olması sesin cıkısını değiştiriyo illaki. Cünki daha önce hava filtresini baglamak için çeşitli malzemeler denedim ama en cok bu alüminyum borulardan memnunum
    obsessed the red

  14. #13
    ORÇUN ÇABUK
    aŞK 3 HaRF BMW WiSTaRiA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/07/2009
    Yaş
    45
    Mesajlar
    6.500
    Nereden
    Tekirdağ
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 2431

    Standart

    Benim yaptığım sistem daha farklı murat.. 1-2 güne kadar resim eklerim sana bilgi olarak faydası olur belki...

  15. #14
    ORÇUN ÇABUK
    aŞK 3 HaRF BMW WiSTaRiA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/07/2009
    Yaş
    45
    Mesajlar
    6.500
    Nereden
    Tekirdağ
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 2431

    Standart

    Benim aracıma taktığım hava filtremin resmini ekliyorum belki yardımcı olur sana....
    Konu WiSTaRiA tarafından (29/01/2011 Saat 23:31 ) değiştirilmiştir.

  16. #15
    RECEP DAGLI
    kuhi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/10/2010
    Yaş
    44
    Mesajlar
    98
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Tekno Gri
    Plaka
    06 KUHI 06
    Edilen teşekkür: 14

    Standart

    Gerçekten güç artırıyormu yoksa sadece ses efektimi yapıyor
    Güç artıyorsa yakıta nasıl bir etkisi oluyor acaba?
    Yakıtta artış yada azalma gözleniyormu acaba?
    Kullanan arkadaşları deneyimlerini bizlerle paylaşırsa ,

  17. #16
    Kaan Acurol
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. Budweiser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/09/2010
    Mesajlar
    2.333
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 524

    Standart

    Bu konu defalarca tartışıldı. Ben son nokta olması niteliğinde birşeyler yazacağım.
    Öncelikle şu zihniyeti ortadan kaldırmak lazım. Açık hava filtresi çok yakar. Hayır kesinlikle filtreyle gelen bir extra yakış söz konusu değildir. Fakat filtrenin vereceği hoş sportif sesi duymak için insan gaz pedalına normal kullanımından biraz daha fazla oynadıgı için (gaz kesip gazlamalar veya yüksek devirlerde kullanmalar) haliyle araç fazla yakıyor. Yani filtrenden değil sizden kaynaklı. 123546346 milyon dolarlık açık hava filtresi olsun isterse yinede yok+5hp yok +10hp kazandırır bunların hepsi tatava. Açık hava filtresi daha rahat nefes aldıracagı için aracımıza ölü devir diye tabir ettiğimiz alt devirlerde canlanma saglayacaktır vites arttırmalardaki yığılmayı azaltacaktır. Gaz tepkiniz biraz olsun alt devirlerde daha düzgün hale gelecektir. Fakat bunları elde etmek istiyorsanızda. Filtrenin konumu çok önemli. Motor soğuk ve en temiz havayı emdiğinde rahatlar sıcak hava emerse tam tersine güç kaybı olur yığılmalar olur. Dikkat ederseniz çoğu drag arabalarının farlarından biri söküktür ve filtre oraya yerleştirilir ki daha temiz daha soğuk havayı emebilsin diye. Bazı araçlarında ön tamponlarında delik vardır yine temiz hava çekebilsin diye. Uzun lafın kısası Açık hava filtresi yakıtı arttırmaz aracı seriileştirir. Daha mutlu motorunuz olur. umarım yeteri kadar açıklayıcı ve son noktayı koyan bir yazı olmuştur.

  18. #17
    Kaan Acurol
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. Budweiser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/09/2010
    Mesajlar
    2.333
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 524

    Standart

    Bu arada yanlışım varsa düzeltin Romeo_Er adlı arkadaşımız krom borunun zor ısınacagını söylemiş. Benim bildiğim kadarıyla crom boru aksine daha cabuk ısınabilen bir metal diye biliyorum bu yüzdende genelde Aliminyum kullanılır. Cai lerde.

  19. #18
    Mehmet Özcan
    Basın-Yayın Sorumlusu femoli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/01/2007
    Yaş
    45
    Mesajlar
    18.861
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    YMS
    Edilen teşekkür: 7336

    Standart

    Sg taraftaki bosluk fire icin en ideal yerdir camurlugun hemen yani davlumbaziniz saglamsa bir sorun olmayacaktir ici metal pvc karisimli lastik hortum pekqlq isinizi gorur isinma olayi zorlasir ve esneklik ile titresimin onune gecersiniz , filitre ye gelincede dunya para verilenle ucuz filitre arasinda hemen hemen hic bir fark yoktur ( uzun omurluluk haric) yani istediginizi takin performans ve yakit ayni olacaktir ( boyut farki degistirir) sadece ..


    Ufak krank hirtumunuda ek bir hortum alarak sag taraftaki camurluk arasindan assagiya sallandirabilirsiniz ucuna ister filitre takin ister takmayin ama assagi sarkitin ve onu bosta olsun ..


    Filitre normal kullanimlarda kesinlikle oncekine oranlq daha az yakar ama ses duymak icin surekli abanirsaniz haliyle fazla yakacaktir .. Rahat nefes alan arac alt devirlerde daha iyi toparlar ..

  20. #19
    Kaan Acurol
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. Budweiser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/09/2010
    Mesajlar
    2.333
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 524

    Standart

    Alıntı femoli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    filitre ye gelincede dunya para verilenle ucuz filitre arasinda hemen hemen hic bir fark yoktur ( uzun omurluluk haric) yani istediginizi takin performans ve yakit ayni olacaktir ( boyut farki degistirir) sadece ..


    U
    Nası fark yok abi gözünü seveyim. Yed le JSV ile AEM i K&N i bir tutma abi Malzeme kalitesi var bir kere hava geçirgenliği daha temiz daha düzgün. Bu arada buluşmaya gelemedim abi özel nedenlerden dolayı bi ara anlatırım.

  21. #20
    Mehmet Özcan
    Basın-Yayın Sorumlusu femoli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/01/2007
    Yaş
    45
    Mesajlar
    18.861
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    YMS
    Edilen teşekkür: 7336

    Standart

    Bende hepsi var ama emin ol farki fark edecek kadar fark yok sadece omur degisken olabiliyor ikisinede ayni oranda basinc verelim ucuzlar daha fazla gecirgen oldugunu goreceksin , suzme babinda dusunursek fark bir miktqr olacaktir ' biri 20 ,30 biri 90, 100


    Zaten ifadeni alcam gelde nerdesin sen .

Sayfa 1/2 12 SonSon

Benzer Konular

  1. Fen bilgisi öğretmeni tanıdığı olanlar var mı ?
    omer06 tarafından Serbest Kürsü forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 10/11/2012, 04:43
  2. Fiat Punto Grande 1.4 Fire Active hakkındaki bilgisi olanlar?
    phisliqshey tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 13
    Son Mesaj: 25/08/2011, 16:18
  3. 60.000 km bakımı hakkında bilgisi olanlar yardım
    PESCATORE tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 23/02/2011, 13:26
  4. K&N Grande Punto özel hava filtre kiti mi? Tekli Açık Hava filtresi mi?
    canpolat21 tarafından Modifiye forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 22/06/2010, 23:42
  5. FİNN jant tek parça lazım..bilgisi olanlar??
    fatiheyileten tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 16/12/2007, 17:29

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com