Bu konu defalarca tartışıldı. Ben son nokta olması niteliğinde birşeyler yazacağım.
Öncelikle şu zihniyeti ortadan kaldırmak lazım. Açık hava filtresi çok yakar. Hayır kesinlikle filtreyle gelen bir extra yakış söz konusu değildir. Fakat filtrenin vereceği hoş sportif sesi duymak için insan gaz pedalına normal kullanımından biraz daha fazla oynadıgı için (gaz kesip gazlamalar veya yüksek devirlerde kullanmalar) haliyle araç fazla yakıyor. Yani filtrenden değil sizden kaynaklı. 123546346 milyon dolarlık açık hava filtresi olsun isterse yinede yok+5hp yok +10hp kazandırır bunların hepsi tatava. Açık hava filtresi daha rahat nefes aldıracagı için aracımıza ölü devir diye tabir ettiğimiz alt devirlerde canlanma saglayacaktır vites arttırmalardaki yığılmayı azaltacaktır. Gaz tepkiniz biraz olsun alt devirlerde daha düzgün hale gelecektir. Fakat bunları elde etmek istiyorsanızda. Filtrenin konumu çok önemli. Motor soğuk ve en temiz havayı emdiğinde rahatlar sıcak hava emerse tam tersine güç kaybı olur yığılmalar olur. Dikkat ederseniz çoğu drag arabalarının farlarından biri söküktür ve filtre oraya yerleştirilir ki daha temiz daha soğuk havayı emebilsin diye. Bazı araçlarında ön tamponlarında delik vardır yine temiz hava çekebilsin diye. Uzun lafın kısası Açık hava filtresi yakıtı arttırmaz aracı seriileştirir. Daha mutlu motorunuz olur. umarım yeteri kadar açıklayıcı ve son noktayı koyan bir yazı olmuştur.