Aracın sesini ilk olarak yağ değişiminde Mobıl 1 marka yağ kullanırsanız bariz azalır. İkinci ise aldığınız yakıt TOTAL excullıum yaa shell olsun. Yalnız bu yakıtları ani bayi olan istasyonlardan alın. Diğer seçenek ise Egsoz sistemini temizlenmesi. EGR-MAP temizliği. Enjektör kontrolü kalibre meme değişimi ile azaldığı kadar azalır. Ama benzinli araçtaki sessizliği kesinlikle alamazsınız.
Eğer bun yapılanlarda sizi kesmezse aracın tüm tabanına ve kapılar ile kaputa ses yaltımı yaptırın bu size büyük bir konfor sağlar. Ön göğüs çatlağı için aırbag tamiri yapan yerlere danışmak lazım. yada fıat servisen bir başvuru yapın üctretsiz değişim için. Belki aracın yası ve bakım geçmişi nedeni ile kabul etmezxler ama yarı yarıya ındırım olabilir. Diğer bakımları için aşadakiler sizin işinizi görecektir.
1. Yağ ve tüm filtrelerin değişimi. Yağ olarak Mobil1 ESP 5-30 yada Castrol Tıtanıum 5-30 kullanın. Filtreler orjinal olsun.
2. Fren sisteminin kontrolü. Balatalar bitmiş ise değiştirilmesi diskler de aşınma yada yol yaptıysa torna yaptırılması yada değişimi. Arka kampanaların sökülerek temızlenmesi gergi ayarının yapılması.
3. Belli aralıklarla MAP - EGR -Hava debimetresi temziliği.
4. Soğutma suyunu en fazla 2 yıl kullanın. Sonrasında mutlaka değişimini sağlayın.
5. Aracın Enjektörleri 150000 Km kullanıldı ise mutlaka sökülüp kalibre edilmesi gerekir işeme falan varsa onarılması.
6. Motor üstündeki mazot pompasında kacak varmı kontrolü varsa Bosch servisinde ornik değilşimi.
7. Baskı balata seti kontrolü - Vites tellerinin yağlanması ve gerekiyorsa şanzıman yağının değişimi.
8. V kayışının en fazla 50000 Km kullanılması gerekir.
9. Triger seti zincirlilierde 150000 km den sonra mutlaka değiştirilmeli ses yaparsa daha öncesindede değişim sağlanmalı. Triger değişiminde Yağ sotucusu ile devirdaimde değişmesi gerekiyor.
10. Klima sistemine bakılmalı gaz eksiği varsa basılmalı kompreösürün yağı kontrol edilmeli.
11. Rot balans ayarı ve ön takımın kontrolü. On takımda bozuk olan parçalar karşılıklı ise mutlaka ikisininde değiştirilmesi. Örnek sol rot başı arızalı ise sağ ile beraber değiştirin.
12. Ön takım tamirinde bir kaç konuya değineceğim. Örnek amortisörlerinin arızalı ise amortisör takozları ile beraber değiştirin. Salıncaklarda arıza var ise Rot başlıkları ile beraber değiştirin. Z rotlar ı çift halinde değiştirin.
13. Lastik diş oranları ve lastiğin üretim tarihi ile çatlaklıklarını yanak aşınmalarını her zaman kontrol edin.
14. Elektirik aksamının kontrolü patlak ampul yada izolesi açılan kabloların izolesinin tekrardan yapılması. Akünün kontrolü. Akü çok zayıf olursa ABS-CİTY -Hava yastığı gibi ikazları yakabiliyor. Ayrıca bittiği zamanda yolun ortasında kalırsınız. Akü oalrakta Yerlide İNCİ yabancı olarak kesinlikle VARTA alın. Mutlu falan alıyım demeyin mutsuz olursunuz.
Yer imleri