Uğur asıl önemli olan nokta o işte Yani montajda işte o arabanın ciğerlerini açmazlarsa manfiolta bildiğin matkapla delik deliyorlar Bu sırada ise manifolda içine haliyle çapaklar kaçıyormuş sonrasını sen bilirsin Müşterileri ikna etmeye çalışıyolar,''biz matkap ucuna yağ sürüyoruz,aynı anda hortumla hava çekiyoruz,yok olmadı matkapı ters yönde çalıştırıp deliyoruz vs vs vs'' ama hepsi hikaye tabi
Lpg montajında iyi olan usta zaten manifoldu sökmeye erinmeyip üşenmden onu sökerek montaj yapan kişiymiş,dolayısıyla onların montajı 1 gün sürüyor diğerlerinki sadece 3 saat..Bu TELEFLEX markasında ise enjektörler hortumla değil -direkt- olarak mabifolda monte edildiği için ustanın hiç kaçarı yok zaten onu sökmeye mecbur kalıyor,manifolt plastik olsun veya demir olsun hiç farketmez..(Çoğunlukla plastik)
"Bende Tunalı Otomotiv Serdar beyden Salı sabahı için montaj randevusu aldım,araç 1 gece orda kalıcak yani Çarşamba akşamı teslim alıcam..1500 peşin + 550/5 taksit şeklinde anlaştık , inşallah hayırlısı olur servise kadar gittim inceledim araştırdım tanıştım bu konuda ne yapılması gerekiyorsa son 10 gündür yapıyorum inşallah sorunsuz olucak..
Araç 2007 model 1.4 8v Grnde punto,sadece 9.000 km.de şu an
3 gün önce yağ ve hava filtresi değişimi yaptırdım temiz olsun montaj öncesi diye. "
bakın neler buluyorum yaw bora hakketten çok titiz bir adamsın heryerde varsın heryerde araştırma yapmışsın ) bende civic icin arastırma yapıyorum suanda taktıracaksam prins ve teleflex arasındayım ancak sanırım taktırmayabilirim. Bizim honda motorları biliyorsunz arkdslar teknoloji olarak muazzm bir makineler ancak bu teknoloji tamamen benzine gore ayarlı ve biz bu yuzden dunyanın parası verdik. Subap zamanlarının otomatik degisimi vs hersey bosa gidiyor birde bu ayarlardaki ve yazılımlarda cıkabilecek bir prblem isi ekonomi derken berbat bir sarfiyata sokabiliyor. Arastırmalarıma gore lpg ve vtec teknolojileri cok komik oluo yanyana bilsem benzin performansını istedigim anda yasayabilecegim ok hic durmayacagim ama bunda suphem var. Biraz daha arastırma yapmalıyım.. ( tesadıfen vtec ve lpg ile ilgili birseylerle karsılasırsan bora lutfen banada bildir... tekrar tskler
Uğur kardeşim bu bulduğun yazımı yazdığım yeri birazcık incelersen eğer ; Teleflex markasının asıl VTEC ve turbo motorlar için verimli olduğunu okuyup şaşıracaksın,hatta o forumda 2 tane Honda Accord sahibi var onlarda Teleflex taktırmışlar oldukça memnunlar,2 taneside Prins taktırmış,onlarda memnunlar...Alet 2.3 motormuş heralde sen benden daha iyi bilirsin tabi Ayrıca bugün arabamı teslim ettiğimde tesadüf içerde 1 Civic 1 de Accord vardı sahibi yine İstanbul'dan gelmiş,yarın senin için resimlerini çekerim
Bu sistem aracın performansını hiçbir şekilde düşürmüyormuş,düşürse bile hissedilmeyecek derecede az oluyormuş okuduğum kadarılya..Bunu sağlayanda elbette yine enjektörlerin manifolda direkt olarak bağlanması...Zaten performans istiyorsan eğer olay tek bir düğmeye bakar
Teleflex konusunda 3 sıkıntılı ve şikayetçi araç var onlarda normal olmayan extreme araçlar..Birisi 5 silindirli full modifiye Bravo,diğeri Chyresler Stratus,birde 92 model bir Mondeo...Chyresler sonradan düzeltilmiş ayarla,Mondeonun sorunu ise Lpg den değil aracın kendi gaz kelebeğinden kaynaklanmış,sahibi 500 ytl ye çıkma kelebek bulmuş taktırmış devam etmiş..Sanırım Bravo sizlere ömür Tunalıda bu konuyu sordum,arakadaş motorla çok oynamış önceden,biz o kadar kurcalamıyoruz kardeşim dediler
Konu tempesty tarafından (16/04/2008 Saat 00:48 ) değiştirilmiştir.
evet bora hondacilar performans konusunda odun vermek istemiyorlar teleflex ve prins harici taktıran yok gordugum kadarı ile ama taktıran sayısı oldukca az bazi forumlardada teleflexi 10 bin km kullandıktan sonra arıza ısıgı yandıgını soyluenleri gordum arıza kodalrıda fakir karısım buda cok tehlikeli yuksek ısı olusturur. Değişken subap zamanlamasının ayarını kacırıyor olabilir. 40 binde kontrol ediliyor bizde bu ayar ancak benim 75 bin devirdim hic bir prpblem cikmadi lpgde 10 binde bir ayar gerektirirse ekonomiye baya bi sekte vurur. Bunuda hesaba katmak gerek degilmi
evet bora accordlarda degisken zubap zamanlamasına sahip 2.0 olanlarıda var 2.4 olanlarıda var. Onlar taktırıyorsa uzun vadedes orun yasamıyorsa bende yasamam sanırım
Konu ugurozer tarafından (16/04/2008 Saat 00:33 ) değiştirilmiştir.
Haklısın Uğur ama dediğim gibi bu tamamen araba markası ve modeline göre değişiyor ona kalırsa sadece bunlar değil her marka sorun çıkarmış Prins bile...Fakat tamamen ayarlarla ilgili sıkıntılar olmuş ve bunların hepsi sonradan düzeltilmiş..Teleflex sisteminde böyle değil kesnlikle kalibrasyon ayar vs. hiçbişey yok çünkü Sagem marka ECU kullanıyor ve direkt aracın kendi bilgilerini kopyalıyor yani aracın benzinde verdiği değerleri kendisi kopyalayıp Lpg için oluşturuyor böylece sorun yaşama riski oldukçadüşüyor...Bu konuda sabrın varsa eğer şu forumu okumanı tavsiye ederim,biraz uzun bir konu fakat yazarı çok bilgili ve sonraki sayfalarda Teleflex önermiş ==
www.CARdanADAM.com :: Başlığı Görüntüle - LPG re-mapped.
yarın hepsini okuyacagim. Teşekkürler Bora. Senin aracını kendi aracım gibi hissetmeye başladım artık okadar objektifsinki heycan yaptım nasıl olcak diye bende inan
Yaw bu arada daha şimdi farkettim sana yolladığım adreste adam İmpreza WRX STİ ye,diğeri Q4'e Lpg taktırmış sen bana olmaz diyosun
Teşekkür ederim güzel dileklerin için,inşallah iyi olucak hep beraber görücez...Zaten yarın arabayı alıcam ve 1 hafta sonra İstanbul yapıp dönücem bu arada tahminen 5-6 depo harcarım belli olur o zaman..50 ytl ile İstanbula gelirim artık
yaw bora olmaz deyişimn sebebi benim aracla paşa paşa kullandgm zaman sehirdışı suanda bile 4000 deviri gecmedikce subap zamanlaması ekonomi modda calisio 17 ykr lere dusebiliyorum hani bunu taktıktan sonra 14 lere ulasabileceksem sehir icinde 17-18 ykr asagisina inemeyeceksem pek mantugu yok cunki yol yapmıyorum fazla. Yukarda verdigin adamlar basmasa arabayı stop etse km de 40 ykr yakan adamlar yaw )))
Doğru bak onda çok haklısın hakkaten Gerçi benim arabada az yakıyordu Ankara'da şehiriçinde km.de 21-22 kuruş civarı harcıyordum ama yol çok fazla yapıyorum ben Lpg yi takınca bir de önüme otobüs ayarlarsam artık arabanın motoru kapatır gelirim ben
Ahh niye daha önce taktırmadım ki ahhh salak kafam Gittim anca yok 17 jant aldım yok yay yok far yok aksesuar derken...havaya attık parayı yaw
ah bak şimdi 17 jant olayı benim vtec le lpg nasıl yakısmıyorsa seninde oyle oldu bi tarftan 17 jant takmış paşam bi taraftan lpg diyor onun sarfiyatını lpg ile telafi edecegim diyorsun yani
önüne otobus ayarlama olayında kafama gelen taşı gormedim sanma ) istanbula gelirken boş otobanda 100 km/saat hızı geçen bir otobusun arkasına yaklaştıgında anlık tuketime bir bak, sonra yorumlarını gel yaz buraya kimbilir sehiricindede otobus aramaya başlamayasın sen
Konu ugurozer tarafından (16/04/2008 Saat 01:00 ) değiştirilmiştir.
Yok walla kesinlikle taş değildi o açtığın konuda haklısın ve çok uzun yol yapmış biri olarak bende bunun farkında olmama rağmen paylaşma gereği duymamıştım,bir gün sol şeridi kapatıp giden otobüsün arkasında sellektör yapıyordum ve otobüs bana yol vermek için sağa çekildiğinde arabanın gitmediğini farkedip otobüsü çok zor solladığımda uyandım olaya ben
Ayrıca ben kendi arabamı sattım kardeş şu an imzamda gördüğün araç yok yani dolayısıyla şimdi nişanlımın arabasını kullanıyorum, o da fire Punto kırmızı ve standart zaten şimdiki aklım olsa bir çöp dahi almam arabaya ama...
bora hayırlı uğurlu olsun kardeş.
ruhsatla ilgili soru soran bi arkadaş olmuş sanırım. benim ruhsata işletmem çok kısa sürdü. yaklaşık yarım saat civarı mmo dan sızdırmazlık için bekliyosunuz. daha sonra muayne için karayollarına gidiyosunuz o da toplam 1 saat civarı sürüyor. eminiyete giderken yanınızda mutlaka 1 adet boş kağıt ve kalem bulundurun. orda dilekçe yazmanız gerekecek. ben dilekçe için sıradan çıkmama rağmen emniyette işlemim 1 saatte bitti. eğer ki benimm olduğum gün bi anormallik yoksa bence hiç takipçiye falan para vermeyin. emniyete ruhsatı verdikten sonra ertesi gün 4 ten sonra gelip alın dediler bana.
Arkadaşlar bu akşam aracımı teslim aldım ama yine de bitmemişti biraz da benim kendi acelemle bugün işim olduğu için teslim almak istedim zorla Bütün her işlemi bitmişti ama bir tek makine mühendisinin lap top la bağlanıp bir program atması gerekiyormuş onu yaptıramadım o yüzden yarın tekrar götürücem..Bugün 50 km ye yakın yol yaptım ilk izlenimlerim ise şunlar :
1.cisi ve en önemlisi çok tuhaftır ama araç eskisine nazaran çok daha sessiz çalışıyor (özellikle rolantide) motor sesi duyulmuyor..Bana da çok ilginç geldi daha önce birkaç usta Teleflex enjektörlerinin böyle bir özelliği olduğunu söylemişti fakat ben inanmamakta inat ediyordum bugün gözlerimle gördüm (kesinlikle şu dizele benzer şık-şık sesi yok kesildi)
2.cisi ise aracın performansında-çekişinde kesinlikle en ufak bir değişiklik yok (ne az-ne fazla) Bugün aracı nişanlımda kullandı ve lpg ile gittiğini anlamadı bile Sadece sanırım kilo artışından dolayı dik bir yokuşta zorlanma hissettim 2.viteste o kadar..Birde geri viteste yokuş yukarı çıkmak isterken aynı şeyi yaşadım...Onun haricinde en ufak fark yok.
3.cüsü ise motor sıcakken birçok kez aracı stop edip tekrar çalıştırdık bunu sürekli tekrarladık ve tıkır tıkır çalıştı..Sonra akşam üzeri Ankara'da hava biraz serinledi ve bende arabayı park edip 5 saat sonra çalıştırmaya gittiğimde ilk marşta ve çok kısa bir sürede çalışmasına rağmen (ilk çalışma benzinle oluyo tabi) hissedilir bir titreme yaşadım rolantide,fakat yola çıkınca bu hemen düzeldi,700-800 metre sonra ise araç -sarsıntılı- ve ani bir şekilde lpg ye geçiş yaptı otomatikman..Fakat elbette böyle olmaması gerekiyordu daha önce böyle geçiş yapmamıştı...sanırım bugün benim biraz acele davranıp arabayı hemen teslim almak istememden kaynaklandı inşallah yarın gelişmeleri size bildiririm..
4.cüsü ve en güzeli ise 45 litre olan depom tam 40 litre gaz aldı ve 64 ytl para ödedim Bakalım bununla kaç km yapıcam şehirçinde..(ustalar rahat 500 yaparsın dediler)
Unutmadan yazıyım , sistem genel anlamda Teleflex marka fakat bazı parçaları kaliteli diğer markalardan seçilmiş...(Diğer sıralı sistemlerde genelde öyle) Bunlar ;
ECU = Sagem marka (2. önemli)
Enjektör = Bosch veya Khein (Prins de aynı) sanırım tam emin değilim (en önemlisi bu)
Borular = Maoflow marka
Şamandıra = Aldesa marka
Tank = Step marka
Konu tempesty tarafından (17/04/2008 Saat 00:27 ) değiştirilmiştir.
güle güle kullan kardeş....
güle güle kullan araç garantilimiydi servisemi yaptırdın nasıl oldu
hayırlı olsun bora; güzel günlerden kullanın
selamlar
hayırlı olsun sende bıze katıldın demek
ya bu ilk zamanalrda cok kontrol ediliyordu ama simdi kontrol eden gormedim acıkcası bende hele arac mdelli olunca pek akıllarına gelmiyor hatta ben ruhsata işletecem deddiğimde tamrici niye demişti karar senn ama yakalanırsan oda ayrı bir konu
teleflex neden çift ecu kullanmış anlayamadım açıkçası.
tesisat işçiliği gerçekten güzel kabloları izolasyon halısının altından geçirip kamufle etmişler çoğu servis uğraşmaz bu ince detaylarla. fakat komutatör yeri yanlış seçilmiş obd bağlantısı için komütatörü yerinden sökmeniz gerekecek ;açıkçası kabloyu başka araç içine taşıyacak bir yerde yok ben de aynı yerde komütatörü içerde bıraktım düzgün ayar yapılırsa rezerve geçtiğince alarm verir zaten sürekli bakmaya gerek yok
Fire Active 1.4 8V 77Bg.
Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri