Arkadaşlar herkez klasik sağda solda duyduğunu yazıyor markadan çok usta önemli diyor..
Yapmayın gözünüzü seveyim her ikiside çok önemli ustada markada. Malesef herşey ustanın maharetli ellerinde bitmiyor..
Markadan çok usta önemlidir diyenler kehin enjektörler ile Xmarka enjektörlerin açılıp kapanma milisaniyelerine bir baksınlar bakalım diğer teknik verilerini bir incelesinler..
Malesef her lpg sistemi aynı çalışmıyor arkadaşlar.. Bazı araçlarda en mükemmel montaj bile sistemin gereksinimlerini karşılamadığından dolayı istenilen verimi sunamıyor malesef..
Enjektör açılıp kapanma mil.saniyeleri nekadar kısa olursa okdar performans ve bir okadarda uzun vadede sağlık elde edersiniz. Aracın isteklerinize en kısa sürede ve sorunsuz olarak cevap vermesini istiyorsanır marka çok önemli..
Konuyu açan arkadaşım, şayet opel alıp lpg taktırcaksan aracın subap ve subap yataklarına baktır.. Şayet insignia, cruzz gibi magnezyum ise uzun vadede belkide kısa vadede subap erimesi yüzünden başın ağrıyabilir. Bazı markaların bu tip motorlar için yağlama sistemleri var onuda taktırman lazım ama onuda iyi araştır çünkü bu işi gerçek anlamda yapan tek bir firmanın sistemi var..( O da marka malesef

)
Bravolarda böyle bir sorun yok gözün kapalı taktırabilirsin..
lpg li bir araçta arıza ışığı yanıyorsa kesinlikle yolunda gitmeyen birşeyler vardır ve bu şekilde kullanmak ilerleyen zamanlarda araç için büyük sorunlar çıkartacaktır.. çünkü sürekli zengin yada fakir karışımda çalışmak aracın ömründen götürecektir..( lpg li araçlarda arıza ışığığının yanmasının en büyük sebebi zengin fakir karışımla alakalıdır.. Bir ustanın işçiliği nekadar iyi olursa olsun kullandığı kitin arayüzü ve bileşimleri araca en yakın değerleri sağlayamıyorsa burda markaların önemi ortaya çıkar.)
Not: Piyasadaki en kaliteli ve pahalı lpg markasını taktırsanız bile performansınız düşecektir.
çok iyi bir marka ve mükemmel bir ayarla günlük kullanımda ve gazlamalarda herhangi bir kayıp hissetmediğiniz düşünebilirsiniz hatta hissetmezsiniz bile.. Amaa işin gerçek yanı öyle değil malesef max hız denemelerinizde ve roll denemelerinizde benzin ile lpg arasındaki fark moralinizi bir hayli bozabilir..
Aracımda prins takılı yıllarca performansımda en ufak bir düşüş olmadığını iddia ettim soranlara çünkü gerçekten hiç bir kayıp yok araçta hissetmiyorum hala deli gibi gidiyor..
Yaklaşık bir ay önce yapmış olduğum bir roll denemesinde neyin ne olduğunu benzin ile lpg arasında nasıl bir fark olduğunu anladım malesef.. Lpg bakımları Lpg ayarına ve lpg montajına hiç girmiyorum çünkü herşey sorunsuz..
3-50 de Lpg de 1 boy önüme geçip arayı açarak giden aracın benzinde yarım boy gerisine düşüp 5. viteste bir boy fark atıp uzamaya devam etmesiyle sonuçlandı.. ( araçlar bravo 150 lik sport stok, 120 lik multijet chip ve dpf iptali ile 156 hp 340 tork)
tekrar Ustamı markamı konusuna gelirsek..
Piyasada en kaliteli ve en iyi teknik verilere sahip kehin enjektörleri takan firma dahi en mükemmel montaj ve sorunsuz kalibrasyon ile lpg de en fazla 1 kw düşüş olacağını iddia ediyor artık X marka enjektörlerde nekadar düşüş olacağını siz düşünün ve markamı ustamı siz karar verin..
Bence Lpg konusunda ustada markada birbirine ikame edebileceğiniz bir seçenek değil.. Bütçenizin el verdiği en iyi markayı ve en iyi ustayı bulup taktırmak en mantıklısı..
Yer imleri