hayırlısı olsun, iyi günlerde kullanın, yakıt değerleri çok iyi, hem performans hem ekonomi, tadı başka olur taiki :)
Printable View
slm bn de taktırmak istiyorum t-jet ama benzinle arasında çok fark yok diyorlar ayrıca lpg motoru belli bi süreden sonra bitiriyormuş. bu bilgi dogrumudur arkadaşlar yardımlarınızı bekliyorum şimdiden tşler
yukarıda taktıran arkadaş değerleri vermiş, lpg ile benzin fiyat farkı açıkça ortada, daha önceki aracıma lpg dönüşümü yaptırmıştım, neredeyse %40 gibi bir tasarruf sağlanıyor, ayrıca lpg ile ilgili forumda birçok yazılarımız var, lpg motor ömrünü uzatır, motor için faydalıdır, yeterki iyi ve işinehli bir usta ve profesyonel çalışan bir lpg dönüşüm istasyonunda sistemin yapılması. şimdiden hayırlısı olsun.
Yakında LPG günahtır dıye duyarsam sasırmayacagım zaten arkadaslar benzın malum mecburen lpg ye takılıyoruz lpg motoru bıtırır,zararlıdır falan yorumları çok dogrumuudr bılmem ama ekonomık oldugu kesın pıyasada 100 bın -150 bın kmsını lpg ıle yapmıs araclar var bu denlı zararlı olsa bu araclar olurmu zaten ülkemızde mıllet ortalama 100 bıne gelınce aracını satıyor yenısını alıyor su an ben taktırsam 17600 kmde 80-90 bın km kadar kullanırım aracı yeterkı bakımları ıyı yapılsın lpg olayı ıyı olsun benım ennıstenın 19 yıllık aracında lpg var aracın motoru gıdıyor sadece kaportada dokuntu var ve gorsel olarak ıc mekanda motordada ufak tefek seyler var ama arac kolay kolay yolda bırakmıyor artık kendısıde araca bakmıyor zaten hiç.
Lpg artık benzınden dolayı mecburı oldu ıstesekte ıstemesekte tehlıkelımı oda tartısılır deposunun benzın deposundan saglam oldugu kesın ,benzın gıbıde anı alevlenme rıskıde olmadıgı soylenıyor ama ısını bılmıyen ,kotu lpg montajı herhalıkarde sıze zarar verecektır
teşekkur ederim arkadaşlar :)
Emre aracı benzınlıde calıstırdık hemen gıtmeyıp lpg ye gecmesını beklıyorz ve ondan sonra lpg ıle gıdıyoruz yanı oldukca mantıklı benzınden tasarruf bak bunu ben bılmıyordum lpg taktırdıgımda uygularım bu arada bu lpg ye gecme suresi nedakar oluyor arac rolantıde 5dk mı calısıyor yoksa motor ısısı bellı bır sureye ulasıncamı lpg ye gecıyor
motor soğutma suyu sıcaklığı 45 - 50 derece olduktan sonra lpg ye geçi oluyor, kış aylarında benzin tüketimi biraz fazla oluyor çünkü araç geç ısındığından daha fazla süre benzinde çalışıyor.
T-jet'ine Lovato marka LPG taktıranınız varmı peki? ED 088'de var sanırım ama uzun zamandır offline. Bildiğim kadarı iLe diğer markaLardaki gibi turbo araçlara özel bi kitLeri de yok. BRC yada Landi Renzo düşünüyodum ama ankarada 4-5 aracımıza lpg takan ustamız t-jet'Lere LOVATA taktım bi sorun yaşamadık dedi (daha doğrusu demiş bizim pedere ki oda yıLLarın ustasıdır ben istanbuLda oLduğum için o haLLedicek LPG işini) İşçiliğinin iyi oLacağına eminim de 7-8 yıLdır LPG kuLLanıcısı oLarak kuşku kuşku kuşku işte..
Görüştüm az evveL orası ise. Araçta yazılım olucak 150 hp civarı olucak dedim. OBD II kitini uyguLicaz dedi. Düşük hacimli yüksek performanslı araçlar için OBD II kiti önerip uyguluyoruz bir sıkıntı yaşamadık yaşatmıyoruz da dedi. 160 hp ye kadar regülatörü destekliyomuş ve ayar kalibrasyon gibi sıkıntılar yaşamazsın Sistemin ecu'su araçtan aldığı verilerle kendini güncelleyip anlık ayarlama yapıyo dedi. Daha büyük regülatör için 200 tl fark veriyosunuz ama gerek kalmaz dedi. Haftaya araç aLınıpta uygulama yapılınca anlaşılcak durum.
Son oLarakta araca yaptıracağım remap olayını da LPG'den sonra yaptırmak durumundayım umarım bi sıkıntı yaşamam. Bu konuda da yazılım yapan arkadaşlardan fikir almam lazım.
Arkadaşlar bende yakın zamanda t-jet almayı düşünüyorum, lpg siz alırsam bende lpg taktırıp kullanmayı düşünüyorum.. Yorumları okudum gayet olumlu yönde, uzun süreli kullanımda herhangi bir sıkıntı yok değil mi? Birde taktıracağım zaman bana hangi markanın lpg kitini önerirsiniz? Birde şöyle birşey duydum yetkili servislerde lpg montajı yapıyor diye, bu doğrumudur?
Benim t-jet oLayi yine erteLendi! HayırLısı oLsun dicem de kısmetsizLik yakami bırakmio.. 40'ından sonra antrapoza girince binicem bu gidişLe!!!
Daha yeni aldım arabamı ve ondan önce aylardan beri 2. el baktım temiz bir punto bulamamıştım en son t jet sport bulmuştum ve çok hoşuma gitmişti fakat o da satış sorunlarından dolayı iptal oldu.. Almayı planladığım ve öğrenci olduğum için lpg sini araştırmıştım .. Ustaların dediklerine göre normal lpg lere göre farklı bir işlem yapılıyormuş ve 2 bin lira gibi bir fiyat biçmişlerdi .. Ayrıca performanstan kayıp çok fazla olmazmış ama yakıt tasarrufu hakkında birşey diyemediler :) Yani benim buradan anladığım aşırı bir tasarruf bekleme gibi bir cümle oldu :)
Ayrıca artık lpg zararlı değildir bazı arkadaşlar sormuşlar .. Mesela gidip opetteki çalışanlara sorarsanız şuanda satışta olan gazların sistemini anlatırlar .. Tek sıkıntı şu arkada bombayla gidiyorsunuz :D
t-jete lpg denemiş ve aylar boyunca kullanmış birisi olarak brc turbo kitli lpg sistemi gayet uyumlu ve performanstan bizim araçta kesinlikle düşüş olmadı .
Brc turbo kit var bende de, 1.5 yıl oldu sorunsuz çalışıyor araç. Hem fiyat hem performans açısından memnunum taktırdığıma, aracı soğuk kullanırken biraz daha dikkatli olduktan ve motoru çok zorlayacağınız zaman benzine geçiş yaptıktan sonra hiçbir sıkıntı olmaz, en azından bizim motorlarda olmuyor.
Ayda 300-400tl benzin parası yerine 200-250 tl veriyorsun, ilk sene bu kar zaten kitin aylık ödemesine denk geliyor. Bu tüketimle 10-12 ay sonra net kara geçersin.
T- jette lpg de yakıt tüketimi nasıl arkadaşlar?
hocam tüketim 20 tl ye 100 km bence gayuet iyi ama sakin kullanımda eger arabayı zorlarsan 72 de tıkanıyor araba
merhabalar tjetlerde lpg kullanan veya bu konuda bilgisi olan arkadaşlara bi sorum olacak.
araçtan performans istendiği zamanlarda lpgden benzine aldıktan sonra performansında veya başka bişeyde sorun olur mu ? yani demek istediğim aracın sisteminde lpg olmasına rağmen benzine alındığında sanki hiç lpg olmamış gibi benzin performansı alınabilinir mi ?
Arkadaşlar şu andaki lpg fiyatları ve benzin fiyatlarını göz önünde bulundurarak t jetlerniz km de ne kadar yakıyor benzın ve lpg olarak ayrı ayrı?
valla hocam benzinde ne yaktığını bilmiyorum ancak, malum kış şartları yüzünden geç ısınıyor ve benzini de yakmaya başladı şimdilerde :)
Onun dışında uzun yol verisi verebileceğim çünkü haftada en az 500 km uzun yolum oluyor.
Hava sıcakken 17-18 kuruş civarı yakıyordu arabam lpgde ve sakin uzun yol kullanımında. Yolum ise boş iniş çıkışı ve virajı olan bir güzergah. Isparta-Konya arası.
Ancak şu anda soğukların ve de sağolsunlar yapılan zamların etkisi ile 20-21 kuruş civarı uzun yol tüketimi elde ediyorum.
Yazdığım bu rakamlardan benzinde yapılmış takribi km'yi düşüyorum ve de kullanım içerisinde 10-20 km civarı şehir içi kullanımı var gerisi uzun yol.
Benzine geçince motor eski performansına kavuşur fakat araç yaklaşık 50kg daha ağır olduğu için (lpg sistemi ve yakıtı) bu kalkışlarda ve son süratte çok az da olsa olumsuz bir etki yaratır.. Süre tutmadıktan sonra anlamazsın bile.
Öte yandan LPG takılan araçlarda (depolar da full ise) viraj dönme kabiliyeti biraz daha iyileşir, aracın ağırlık merkezi önden ortaya hafif kaydığı için.
Arkadaşlar uzun süredir t-jetinde lpg kulananlar uzun vadede nasıl acaba herhangi bir sıkıntı varmı? Memnunmusunuz?
Yaklaşık 12 bin km oldu LPG taktıralı, çoğunlukla uzun yol gidiyorum ve şimdiye kadar herhangi büyük bir sıkıntısını görmedim.
BRC turbo kit kullanıyorum, gözüme çarpan birkaç ufak şey var.
Mesela aracı stop etmeden önce rolantide çalışırken eksozdan benzinde geldiği gibi stabil bir ses değil de sanki arada hafif pın pın pıpıpın şeklinde bir ses geliyor ama bildiğim kadarıyla LPG biraz vuruntu yapıyor. O sesi buna bağlıyorum.
Buna ilaveten yalnızca 2. viteste yaşadığım bir durum var, ikinci viteste sakin giderken 2000 devir civarı gaza hafif yüklenmelerde araba biraz silkeliyor gibi ama bunu sadece ben hissediyorum. Binenlerden öyle bir uyarı duymadım şimdiye kadar. Ancak hızlanma isteklerinde ise böyle bir sorun yok. Akıcı bir şekilde benzinden farkı yokmuşçasına hızlanıyor arabam. O silkeleme de sanırım bujilerle alakalı ancak NGK'dan başka buji kullanamıyoruz diye biliyorum ve o yüzden de çok kafama takmıyorum.
LPG kitiyle ilgili olarak ise geçen hafta sonu gaz filtremi değiştirdim ve 10000 kmlik yolun yarısında opet, yarısında ise shell in gazını kullandım. Filtrem ise tertemizdi, hatta değiştiren usta bile şaşırdı. Opet kirletiyordu filtreyi falan dedi.
Genel olarak LPG'den memnunum, performans istediğiniz zaman ayağınızın altında oluyor ve uğraştığım zaman ise multijetler kadar yakabiliyorum kuruş bazında.
İşçiliği sağlam olan bir yerde turbo kitli ve kaliteli bir marka ile dönüşüm uygulanabilir ;)